Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2

Téma: Cukání motoru 2.4D AAB

Cukání motoru 2.4D AAB 16. led 2017 20:05 #173060

Problém - cukání motoru při 1500 otáčkách. Dělal jsem komplet repas motoru včetně kliky , pístů, ojnic, hlavy atd. prostě všechno ( i čerpadlo) a pořád jak jedu čtvrt plynu na pětku a mám 1500 tak mě pocukává motor. Když přidám, tak auto zrychluje a cukání se zmenšuje až u 2000 otaček začne jet normálně. Veškeré mech. věci jako - nastav.rozvodů, napnutí rozvodů, špatná hlava atd. - vylučuji dopředu. Už se to tu na fóru psalo jako problém ale nikde se nepsala žádná odpověď nebo rada co to způsobuje a proto se ptám znovu. Prosím o radu.!!! Marian

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Cukání motoru 2.4D AAB 17. led 2017 07:15 #173069

  • Rebelant
  • Avatar uživatele Rebelant
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1137
  • Karma: 22
  • Obdržená poděkování 113
Mariáne, problému může být povícero. Závada na elektroinstalaci (obávám se, že diagnostika nepomůže), další z možností může být přisávání vzduchu na vadných hadicích (zkusil bych všechny palivové vyměnit, nestojí to čerta), váha vzduchu, snímač otáček.... Jediného co můžu doporučit je trpělivost a hledat díl po dílu, nebo druhá varianta - servis. Sice je ještě i třetí varianta, nechat to cukat, ale to by Ti brzy hráblo :oops:
Ride to live, live to ride
neaktivní: VW T4 1,9 TD 2001, VW T5 1,9 TDI 2004, VW T3 DOKA 1,6 TD 1986, VW T4 dlouhé vysoké syncro - Vildafornia 2,5 1995
aktivní: VW T5 1,9 TDI "Jahůdka", T4 multivan syncro 2,4 D, T3 1,9 TD Džůsík
IMV 1000 r.v. 1964, V3S, ZIL, UAZ, LUAZ, JEEP GPW 1943, ...
Honda CBR 1000f, Jawy, ČZ, ...
a další :-o

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Cukání motoru 2.4D AAB 17. led 2017 10:34 #173073

Ahoj děkuju za reakci ale jak píšu v hlavičce jedná se o 2.4D motor AAB. Je tam pouze rotační čerpadlo. Žádná elektronika tam není ( snímače kliky, vačky, váhy vzduchu) Je to jednoduchý motor, oto víc mě to se...! Z hecu jsem udělal tu generálku a chtěl jsem mít klid. Nechal jsem rozebrat i čerpadlo a vůbec nic mu nebylo - aspoň tak mě to pán sdělil. Popíšu ještě jednou závadu. Jedu na 5 rychl., čtvrt. plynu, 1500 ot/min, rovný úsek - držím stabilně čtvrt plynu a dochází k pocukávání ( poškubávání) jako by docházela nafta. Začnu přidávat plyn - motor stále poškubává, plyn už mám na podlaze - auto začne pomalu zrychlovat, motor poškubává v rychlejším intervalu. Jak se dostanu ke 2000ot/min. tak už se to uklidní a jede bez vynechávání. Hodně jsem pročítal fóra , našel jsem dva podobné příspěvky ale žádnou reakci ( odpověď). Ještě chci zmínit že pokud jedu do kopce, tak se tohle v podstatě neděje - je to je v režimu lehké jízdy. Při podřazení na 4 rychl. a sešlápnutí plynu dojde k zátahu motoru a tam se to taky neprojevuje. Jen když jedu z lehka a nezáleží na kvaltu - dělá to i na 4,3,2, a jen cca od 1500 - 2000 ot/min.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Cukání motoru 2.4D AAB 17. led 2017 10:44 #173074

Ještě dodatek, řemen na čerpadle je dotažen na dvanáct dílku napínacího přípravku. Rozvody v pořádku, řemeny nejsou vytahaný.Napadá mě jen to čerpadlo co by údajně mělo být v poho, že při zátěži dochází v poloze která odpovídá 1500ot/min. k nějaké mírné ztrátě tlaku a motor začne pocukávat. Čerpadlář mi ale sdělil že by to muselo dělat i když přidávám na volnoběh. Už normálně nevím a trápím se s tím asi 8 let.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Marian Blažek.

Cukání motoru 2.4D AAB 17. led 2017 12:58 #173076

  • Rebelant
  • Avatar uživatele Rebelant
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1137
  • Karma: 22
  • Obdržená poděkování 113
Zní to sice tragikomicky, ale za osm let už bych byl ve stádiu zvyku a toto bych neřešil a při jízdě se snažil jet na jiné otáčky než 1500 - 2000 ot/min. Koukni ještě na odvětrání nádrže, dále zda se nemůže někde škrtit přívodní vzduch (to je ale silně nepravděpodobné), stav vstřiků a příp. zda by nebyla možnost půjčit si jiné čerpadlo a "otestovat" vůz s jiným čerpadlem. Na nejednoznačně diagnostikované poruchy, více méně nelze jen tak z hlavy odpovědět (leda snad někdo, kdo již podobný problém měl a podařilo se mu jej napravit) a zopakuji se, doporučuji spíše návštěvu nějakého servisu nebo ověření čerpadla třeba u Bosche. Každopádně u jiného "čerpadláře" - více hlav, více ví.
Ride to live, live to ride
neaktivní: VW T4 1,9 TD 2001, VW T5 1,9 TDI 2004, VW T3 DOKA 1,6 TD 1986, VW T4 dlouhé vysoké syncro - Vildafornia 2,5 1995
aktivní: VW T5 1,9 TDI "Jahůdka", T4 multivan syncro 2,4 D, T3 1,9 TD Džůsík
IMV 1000 r.v. 1964, V3S, ZIL, UAZ, LUAZ, JEEP GPW 1943, ...
Honda CBR 1000f, Jawy, ČZ, ...
a další :-o

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Cukání motoru 2.4D AAB 17. led 2017 17:30 #173081

Děkuji za reakci. Já mám servis a auta opravuju. Kontaktoval jsem všechny kluky co dělají auta a nikdo se s tím nesetkal.Napsal jsem na toto fórum protože jsem nikdy tento problém na autech neřešil. Když auto pocukává - jasně může být čidlo, snímač, EGR, špatné ventily, zavzdušněný paliv. systém, špatné vstřiky, špatné čerpadlo ( mimochodem jsem navštívil už druhého čerpadláře), váha vzduchu, snímač na klice - na vačce, špatně seřízené čerpadlo atd. atd. . Řeším takové případy úspěšně ale toto je zakopanej pes. Proto jsem poskládal motor úplně od začátku a vše je nové. Převodovka je repasovaná, poloosy repasované, čerpadlo repasované a už po třetí nastavované, rozvody 2x dělané, Spojková sada 2x a ještě jednou vyměněné ložisko spojky, vzduch v palivovým systému není ( moto v zátěži a vyřazeno). Já prostě nevím. Nejhorší je, že už to auto ani nepotřebuju ( rozměrově). Potřebuji větší a hlavně za autem tahám motorky. Tak jsem aspoň než koupím jiné chtěl mít klid a to se nedějě.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Cukání motoru 2.4D AAB 31. led 2017 11:52 #173468

  • fizzer
  • Avatar uživatele fizzer
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 11
  • Obdržená poděkování 0
Řeším totéž. Největší kuckání se projevuje na čtyřku v 50 a na pětku v 70, což v kombinaci s tím že se často pohybuju po Praze (úsekové buzerbudky) povzbuzuje mou chuť to zapálit.

Nevim jestli to k něčemu bude, ale pár informací "do mlejna":
- Rok 93
- rozvody nové, malý rozvod nikoli a řemen plandá (pocitově není našponovanej jako rozvoďák - nemám přípravek) - první podezřelý
- filtr nový
- hadice bez bublin
- občas si slintne okolo osičky "plynu" na čerpadle - druhý podezřelý
- elektrika megašpatně v generálu (zkusím nadrátovat stop solenoid a kostru motoru přímo na baterku)

Byl malý předvstřik, dělalo to taky, ale téměř neznatelně a rychle se to vždycky uklidnilo. Do kopce to nechtělo jet, i přidal jsem tedy "na ucho" (já vím, prasečina) a od tý doby to dělá hodně. Když uberu, přestane to okamžitě, když zadupnu podlahu, uklidní se to (nevím jestli zátěží nebo tím že vzrostou otáčky). Jinak startuje i v mínusech na první škrtnutí, do cca mínus pěti bez přesuvníku, pak je potřeba ho vytáhnout jinak motor škobrtá. Krom úzkého pásma odhadem 1700 +-50 kdy to škube (nemám točkoměr, resp. je mrtvej) to táhne plynule, pod i nad, nehulí, olej nežere, naftu kolem 9-9.5 (jezdívám většinou dálnici ~100, prázdnej nebo naloženej lehkýma krámama). Když to prošlápnu na neutrál, tak v těch otáčkách vibruje taky, jak při roztáčení, tak při zpomalování (ale dvojhmotu by to mít nemělo?). Jinak po rovince max 120, pak tomu dojde dech, z kopečka jde i 140 a pak to drží víceméně kopec nekopec. Jo a je to syncro skleník (multivan).
A ještě dodám, se studeným motorem to nedělá, až když se začne ohřívat a nejvíc je to patrný po rovině nebo do mírnýho kopce s lehkým plynem.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od fizzer.

Cukání motoru 2.4D AAB 31. led 2017 13:59 #173469

Špatně našponovaným řemenem to není. To mám odskoušený. Mě napadá buď - špatná lamela ( dával jsem 2xValeo. Má ale trocu jiné pružiny pro vyrovnání torzních kmitů než třeba Sachs a nebo Luk). Teď jsem si půjčil od kamoša jiný čerpadlo, takže další pokus bude s tím jeho čerpadlem abych mohl vyloučit další možnost. Jinak všechno co píšeš jsem udělal znovu - čerpadlo nastavený, vstřiky v pořádku, řemeny napnuty na požadovanou hodnotu atd Opakuju, že všechno je udělaný znovu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Cukání motoru 2.4D AAB 31. bře 2017 22:50 #175254

  • Elwis
  • Avatar uživatele Elwis
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 2
  • Obdržená poděkování 0
Zdravím,tak jsem se sem přihlásil skrz načerpání informací s mým problémem a koukám že tady se řeší problém který jsem defakto už vyřešil.. Mám 2.4D necelý rok a od koupě jsem řešil cukání při nízkých otáčkách a čím vyšší tím bylo auto klidnější až se srovnalo. Řešil jsem to "nadotáčkama" a motor se rovnal i přisešlápnutí na podlahu a poté pomalým pouštěním pedálu zpět na pozici. Jinak motor podle mě měl nicmoc spodek a čím víc otáček,tím to líp jelo a při dotahování kvaltů dolů,na co jsem zvyklej to bylo teda neštěstí Motor má vcelku malej nájezd kilometrů a mám vcelku pečlivě vedenou historii od minulého majitele,olej nežere,voda v poho a chytá bez problému.Jediný že jsem si všimnul že drobet šedivě pokuřuje,ale u mechanický atmosféry jsem to neřešil,vidět bylo hlavně večer když zamnou jelo auto. Tuto motorizaci mám poprvé a tak s motoru nejsem kovanej. Nicméně jsem se domluvil s kamarádem mechanikem,ten vyndal čepadlo,nechal seřídit a nahodil ho zpátky. Dostal jsem info že stav čepadla byl dobrej,ale dávalo malou dávku paliva. Čerpadlář srovnal a seřídil. Tedky auto oproti předchozímu jede velice dobře už od spoda,na 5tku padesát jdem hezky plynule nahoru a po dálnici 120 a mám ještě na pedálu rezervu jít dál. Sem tam si škubne,ale spíš že už po něm chci dole moc a je to mechanika,tak nemám důvod řešit. Takže já měl zakopanýho bubáka asi tady. Tedky řeším jinej problém.po nastartování kouří jako stará dobrá Avie a motor nejde kulatě,pokud vytáhnu sytič,tak se motor zklidní do kulatýho chodu a tak o 90% přestane kouřit. Už jsem to diskutoval s mechanikem a než mu to tam povezu,tak ještě chci vyndat vstřiky,jestli náhodou m,inimálně jeden kousek neteče a nebo není přicpanej a špatně nerozprašuje.. Pak už asi třeba jen doladit fora,jestli není potřeba trošku přidat-viz sytič.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Cukání motoru 2.4D AAB 03. dub 2017 09:21 #175290

  • fizzer
  • Avatar uživatele fizzer
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 11
  • Obdržená poděkování 0
Tak mám taky novinku, nešťastnou náhodou se mi u kauflandu zvrhnul kýbl s řepkou do nádrže :silly: A přestalo to cukat. Na čistou (" ", přeci jen čechistán a pověstná kvalita paliv) naftu to zase cukat začlo. A když se znova nedopatřením zvrhnul kanystr s řepkou, tak zas necuká. A jako vedlejší efekt místo 120 po rovince s pedálem přivařeným k podlaze jede s prstem v nose 140 a šel by i víc, kdyby mi ho nebylo líto (a kdybych nebyl srab :lol: ).

Může to nějak souviset?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od fizzer.

Cukání motoru 2.4D AAB 09. dub 2017 08:55 #175462

  • Elwis
  • Avatar uživatele Elwis
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 2
  • Obdržená poděkování 0
Mraky lidí jezdí na olej z akcí a nebo na přesmaženej kterej ženou přes filtraci,starý motory toho schrouply hodně. Jediný co tam není tak je aditivum a má to úplně jinej bod hoření. Tímto je divný akorát to že to jede líp,páč by to mělo jet o něco hůř :) Kdysi když jsem trakeřil,tak šéfko vymyslel že ušetřía nahnal nás na řepkovou naftu,jelo to,nezamrzalo to ,ale zasrali jsme komplet celou palivovou soustavu a těch pár měsíců než jsme začali postupně odpadávat na dílnu ho přisly dost draho :D Já už mám po kouřivosti,vykašlal jsem se na dílenskýho,našprtal základní nastavení motoru a zjistil o zub hozený čepadlo k horní úvrati. Předěláno,přestaveno a spokojenost. Jen to dolaďování je takový delší. A kdyby jsem nebyl línej se ten pětiválec naučit,tak jsem ještě něco ušetřil za práci třetí osobě :D

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Cukání motoru 2.4D AAB 10. dub 2017 11:58 #175491

  • fizzer
  • Avatar uživatele fizzer
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 11
  • Obdržená poděkování 0
Tak se to nezasralo, ale asi bude něco na tom, že olej žere těsnění. Začla chcát pumpa. Ale necuká :lol:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Cukání motoru 2.4D AAB 25. čec 2017 15:19 #178588

Zdravím všechny,

Michale, podařilo se ti vyřešit problem s cukáním?

Celkem nedávno jsem si koupil T4 2,4d, Je to naprostá leštěnka, Californie, 307 000km. Po koupi jsem nechal udělat rozvody, přetěsnit převodovku náplně a filtry. Vše se zá v pořádku. S autem jsem vyrazil na výlet 2000km. Zádný únik oleje ani vody.
Při koupi a doma - bydlím na uplně rovině - auto jede jak má, nicméně jak jsem se dostal na výletě do kopcu, tak to začalo dělat přesně to co tu popisujete. S rozdílem že na volnoběh to ńevibruje.

Při cca 60 km/h 5. převodový stupeň do mírného kopečka se to rozcuká. Když tomu dám podlahu tak to pomalu ustane. Nemám otáčkoměr - hodiny.

Ještě+ dodatečné informace
RV 12/93
Rozvody 307 000km
Najeto 309 000 km
Bere to relativně málo, na dálnici při 110-120 + dost kolon to bylo na benzínce 7,75l
Na dálnici 120 pohodová rychlost, tedy kromě kopcu, Pokud není vytočené tak rychlost padá. Pokud je vytočeno defacto jede furt.

Elwis díky za input a možné řešení problemu.
Je demontáž čerpadla a jeho seřízení technicky náročné?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:Cukání motoru 2.4D AAB 15. srp 2017 20:27 #179080

Zdravím, takže mohu potvrdit, seřízení palivového čerpadla problém vyřešil. Nechával jsem dělat rozvody a vedoucí servisu mi řekl ze udělali chybu při výměně tím ze čerpadlo neseridili. Po seštelováni vše OK.


Sent from my iPad using Tapatalk

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Cukání motoru 2.4D AAB 15. srp 2017 20:47 #179081

  • vwbentley
  • Avatar uživatele vwbentley
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 192
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 4
jojo 2.4 D je držák,také mi trochu teď víc cuká,ale na V. až tak při 45km/h,tak nechám seřídit výhledově..ale projížďku do Portugalska dal bravurně :)
VW T5 2.0 TDI
VW Multivan 2.4 D
VW Transporter T3 1.6 D (1.9D)
VW Brouk 1200 l.p.1969

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.224 sekund

Login