Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1

Téma: Proč dnes koupit T4 California?

Proč dnes koupit T4 California? 08. čen 2022 23:42 #206639

  • grandmont
  • Avatar uživatele grandmont Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 4
  • Obdržená poděkování 0
Zdravím, přemýšlím nad argumenty proč dnes koupit T4 California, rok 2002 (nekvete, jen letní provoz) a nebo T5 California, rok 2005 (DSG), obě s nájezdem kolem 200 - 250 tis. Km. Za srovnatelnou cenu. Jednou jsem měl půjčenou Californii T5 na týden, byl jsem nadšený a od té doby prostě zrál čas. Uvědomuju si, že si chci v obou případech pořídit "pokladničku", do které asi budu muset občas dosypávat. Je to jen otázka vkusu? Není to tak, že "nový je vždycky lepší"? Nebo poradíte mi s argumenty? Sám se v autech až tak nevyznám, ve smyslu, že bych si byl sám sobě mechanikem. Rád autu dopřeju, co potřebuje a očekávám, že mě někde nenechá. Děkuji za názory.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Proč dnes koupit T4 California? 09. čen 2022 07:13 #206641

Někde jsem viděl žebříček VW T : T1 , T2, T3, T5, T6 ,T4
Za mě T4 pětiválec 2,5 TDI - nejlepší motor jaký VW vyrobilo

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Proč dnes koupit T4 California? 09. čen 2022 07:38 #206642

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1983
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 198
Nemuzu to hodnotit uplne objektivne, ale T4 bylo asi posledni auto, ktere se delalo tak rikajic aby fungovalo. T5 uz zacala trpet ruznymi ustupky v ramci "pokroku". Mezi T4 a T5 je videt generacni rozdil, co se designu tyce, nicmene je to vec vkusu. T5 je navic teda opravdu vetsi nez T4 (urcite vnejsi rozmery). udrzbu bude asi jednodussi T4, ale zase je potreba brat v uvahu i to, ze proste dilu bude min a min, vzhledem k tomu, ze uz nejsou nektere dily ani na T5. T5 obsahuje vic elektroniky, ktera ma jaksi nizsi zivotnost nez mechanicke dily a je zdrojem nejednoho prekvapeni, T4 ale taky neni uplne bez elektra a stejne vetsinou ta auta umiraji na korozi (at uz plechu nebo dratu).
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Proč dnes koupit T4 California? 09. čen 2022 09:06 #206644

  • grandmont
  • Avatar uživatele grandmont Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 4
  • Obdržená poděkování 0
Díky za názor. Vlastně mě kntomu přivedl tento inzerát: auto.bazos.cz/inzerat/152901583/vw-t4-25...ia-klima-webasto.php
Do té doby jsem uvažoval jen o T5. Ale pak jsem si říkal, vždyť to auto (obecně T4) se i fakt líbí, to že je menší považuju spíše za výhodu. Tak sbírám argumenty, zd se na něho jet přes půl repuliky aspoň podívat. Cenovka mě teda zprvu vyděsila ale co jsel koukal na mobile.de, tak to tak asi odpovídá. Pokud by tedy bylo ve stavu, jak je uvedeno v ibzerátu... Co myslíte?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Proč dnes koupit T4 California? 09. čen 2022 09:34 #206645

  • Zikky
  • Avatar uživatele Zikky
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 101
  • Obdržená poděkování 5
To auto musíš prostě chtít. T5 je určitě pohodlnější na delší cestování, jede lépe a je z dnešního pohledu bezpečnější. T4 je menší opticky, uvnitř je dostatek místa. Zvednutá střecha na spaní je nižší a kratší než u T5. Pohodlně se člověk vyspí do 180 cm, delší už to asi nebude ono. Chce to vyzkoušet, já mám do 180 cm a je to v pohodě. Cestovní rychlost s 75 kW je tak 120 km/h, bez 6ky to točí 3000 ot/min. Problémy jsou koroze, což tady na tom konkrétním autě asi nebude problém. V inzerátu je psaná výměna dost dílů vč. turba, tím by mohlo být vyřešeno dost věcí do budoucna. Nájezd je v pohodě.
VW T4 Multivan 2.5TDI 75kw Syncro Westfalia, r.v. 2002

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Zikky.

Proč dnes koupit T4 California? 09. čen 2022 17:20 #206649

Nejsem žádný šťoura, ale proč bylo měněno ???
Turbo, chladič, ostatní bych bral jako běžnou údržbu - ale jinak pěkné, až na tu cenu.
Ještě bych bral, kdyby bylo napsáno, výměna brzdových kotoučů, brzdových destiček, při tom nájezdu 225 000 Km,
by snad už bylo vhodné je třeba vyměnit.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Oreginal.

Proč dnes koupit T4 California? 13. čen 2022 13:04 #206678

  • jestrab007
  • Avatar uživatele jestrab007
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Transporter T4 long 1999, 2.5 TDI 75 kW, ACV
  • Příspěvky: 9
  • Obdržená poděkování 0
Právěže ten hlavní rozdíl (proč jsem i já šel do T4) je, že T4 nebude pokladnička, ale je to auto s největší výdrží a spolehlivostí. T4 byla předimenzovaná. T5 už takovou pověst nemají. Ono když zmenšíš objem motoru, navýšíš výkon a nepoužiješ jiný kosmický materiály, tak to neni překvapení. Dostaneš za to taky navíc ale nižší spotřebu.
Inzerát je asi výstavní kousek, ale ta cena :-O

Mám stejnou motorizaci a jediný, co mi vadí, že jsem nešel do 111kW. Má to už 6ti kvalt a normální auto i na dálnici a dálky. Ta 75kW je zpřevodovaná na sílu, to můžeš řadit rovnou obkvalt, 5tka v 80km/h a nad 120km/h je to uřvaný v otáčkách. Takže já po svojí nákladný renovaci teď přemejšlim, jak tam dostat nějaký delší převody nebo ten 6ti kvalt, jestli to je vůbec reálný. Kdybych chtěl takovejhle luxusní obývák a byl ochotnej dát tolik peněz, chtěl bych to jedině v 111kW.
Transporter T4 long 1999, 2.5 TDI 75 kW, ACV

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Proč dnes koupit T4 California? 13. čen 2022 13:22 #206679

  • grandmont
  • Avatar uživatele grandmont Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 4
  • Obdržená poděkování 0
Děkuji zabnázory... Jojo, ten 6 kvalt by byl parádní. Zbkraje roku js zvažoval jednu T5 (mimochodem tehd za 450 tis. Kč a nový majitel ji už zase prodává, nyní za 570 tis.) :) Tam to byla 1.9 TDI, taky 5 kvalt a takynbych viděl jako max cestovní rychlost 120... Navíc tam byla vysoká pevná střecha a přišlo mi, že to o to více tak nějak dunělo nebo hučelo...

Ještě bych se zeptal, jak je to s díly na T4? Dají se sehnat? Co třeba akocý bouchlý nárazník?? Prodává se to ještě nebo už jen z vrakovišť? Díky?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Proč dnes koupit T4 California? 13. čen 2022 13:40 #206682

  • jestrab007
  • Avatar uživatele jestrab007
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Transporter T4 long 1999, 2.5 TDI 75 kW, ACV
  • Příspěvky: 9
  • Obdržená poděkování 0
Tak z vrakoviště seženeš asi všechno při menšim či většim hledání, nárazník budeš muset max trochu "zrepasovat". Nový díly na běžnou výměnu taky všechno. Např. dělám komplet nápravy - silentbloky, čepy - originál nebo kvalitní druhovýroba Lemforder, všechno je. Kupoval jsem i originál nový šrouby, který se maj měnit - většinu jo, ale komplet všechny k sehnání už nebyly. Těch věcí, kde bych měl problém, je zatím spíš málo - např. kabílek antény v čelním skle nebo vyžvejkaná excentrická podložka pod čep horního ramene - ale i tohle bych sehnal z vrakáče, kdybych si dal práci.
Transporter T4 long 1999, 2.5 TDI 75 kW, ACV

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Proč dnes koupit T4 California? 13. čen 2022 15:15 #206688

T4 se dá skoro celá koupit po dílech nová, něco origo, něco druhoška (tam pak záleží, jak náročnej jseš - kvalita=cena), ale jinak to jde, bohužel i tak už jsou ale některý věci k nesehnání, ale to je cca 1% dílů, který se nechaji zase kutilstvím opravit/zaměnit/dovyrobit na koleni..
Caravelka 2.5 Tdi hybrid --> 75 kW s homemade chipem a s velkým kůlerem, MY 1999, designed with Medvěd Hydro Design
Caramelka 2.5 TDI 75 kW long - Black Jack edition by Medvěd Hydro Design
Jeep Cherokee 2.5 petrol MY1984 -veteránská srdcovka
Jeep Cherokee 4.0 petrol MY1989 - off veterán
Poděkovali: jestrab007

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Proč dnes koupit T4 California? 13. čen 2022 15:57 #206689

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1983
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 198
Mozna i to je vyhoda T4 ze ta technologie je celkove jednodussi - do T5 2.5 96/128kW uz treba (udajne) nejsou origo ozubeny rozvodovy kola (2.5 nema rozvody kllinovym remenem) a to na kolene nevyrobis. Nekazi se to sice casto, ale kdyz tak to bude problem.
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Proč dnes koupit T4 California? 17. čen 2022 06:37 #206710

  • Me2d
  • Avatar uživatele Me2d
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • člověk musí bejt nějak švihlej
  • Příspěvky: 258
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 19
Vše bylo již zmíněno, jen jedna pro použití dost podstatná věc je, že t4 california je vyrobena westfalii a t5 jelikož byl vw hamoun tak si dělají sami, dost se to odrazilo na materiálech vestavby, skříňky a tak... porovnej třeba funkci pantu. Promiň jsem magor do westy.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Proč dnes koupit T4 California? 17. čen 2022 07:33 #206711

  • grandmont
  • Avatar uživatele grandmont Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 4
  • Obdržená poděkování 0
Moc díky za odpovědi. Ještě mě napadl dotaz:
Používáte Californii jen jako výletní vůz? Pro mě je ten motiv i takový, že by se nám v rodině už občas šiklo 2.auto na takové ty běžné pojezdy kolem komína. Nyslím úplně denní dojíždění do práce. Ale tu je třeba vyzvednout děti ve školce, tam s nimi skočit k doktorovi. To by mě zajímalo, jak to má tady komunita. Říkám si. Asi tím bude trpět interiér, na druhou stranu je to pořád užitkové auto a ne pokojová květinka...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Proč dnes koupit T4 California? 17. čen 2022 07:53 #206712

  • Me2d
  • Avatar uživatele Me2d
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • člověk musí bejt nějak švihlej
  • Příspěvky: 258
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 19
Proto vyhrála, je to naprosto univerzální stroj, jezdím s ní denně do prace a to mám dlouhou s vysokou střechou 2,4d :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Proč dnes koupit T4 California? 20. čen 2022 08:28 #206721

  • Zikky
  • Avatar uživatele Zikky
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 101
  • Obdržená poděkování 5
Je to tak, dá se s ní jezdit každý den do práce. Ono je to asi pro to auto i lepší, než když jí vytáhneš jednou za měsíc na nějaký trip. Ale to je obecně u aut. Od osobní verze Multivan tam vlastně není nějaký zásadní rozdíl.
VW T4 Multivan 2.5TDI 75kw Syncro Westfalia, r.v. 2002

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Zikky.
  • Strana:
  • 1
Vygenerováno za 0.173 sekund

Login