Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - použití jiného paliva v diselu

T4 - použití jiného paliva v diselu 27. dub 2011 11:36 #71982

  • dins.
  • Avatar uživatele dins. Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 728
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 55
Nekamenujte mě hned... :-)
Ale jezdí někdo na rostlinný olej? nebo zkoušel to někdo?
Znám člověka který to používal, ještě když nafta stála 25kč a lil tam odstátý olej z fritování. v T4 75Kw
Nevím jak moc velký dopad to bude mit na vstřikovací soustavu v pomeru 1/2 na 1/2.
Usetření je cca 10kč na litru.
Bohužel starého escorta r.v.1988 jsme dali loni do šrotu ted vim ze neuvážene do teto ropne krize by byl idealní.
VW T4 Syncro 2,5 TDI Caravella ,Audi A6 C4 2,8 30V Quattro
Skoda M Rapid 136, Skoda Superb 3.6 FSI
Yamaha xjr 1300, Yamaha XJ 600 N

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - použití jiného paliva v diselu 27. dub 2011 11:43 #71984

  • ABART
  • Avatar uživatele ABART
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1136
  • Karma: 96
  • Obdržená poděkování 24
#-o #-o Kamosovi jezdili na cistej olej 2 IVECA a obe sli do kyticek D:_)2 ..Na obou delal cerpadlo.Takze to co usetril dal do oprav....A mel spoustu starosti s odtahem aut...
VW T4 2.4D CROSSBUS(syncro),
VW T4 2.4D CROSSDOKA(syncro) ..snad nekdy bude hotova.
ŠKODA 1000MB DE LUXE
BABETA LX
snekobudka KIP

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - použití jiného paliva v diselu 27. dub 2011 13:10 #71985

  • Anonymous
  • Avatar uživatele Anonymous
  • Návštěvník
  • Návštěvník
Zkus tohle, ale já osobně bych do toho nešel.

http://www.autonaolej.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - použití jiného paliva v diselu 27. dub 2011 18:05 #71992

  • somath
  • Avatar uživatele somath
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 316
  • Obdržená poděkování 0
Zdar, nechcu dělat chytrýho, takže jen trošičku přispěju k debatě. Myslím si,že dost záleží na výchozím stavu vozidla (celkově) a potom ( a to podle mě především) také na tom, v jak intenzivním provozu a jak náročných podmínkách se bude vozidlo papající olej provozovat.
Najezdil jsem na sanitkách v brně (T3, T4 1.9D, 2,4D, MB 207D, 310D) dohromady asi kolem 350.000km plus mínus a viděl jsem jak auta, který šlapaly bez problémů se po pár měsících, co se začalo s užívánim a více či méně intenzivním mícháním oleje do paliva, začly sypat..filtry paliva se zanášely a nakonec to odnesly vždy čerpadla, buď byly úplně v prdeli nebo je stačilo opravit, ale i tak to byla raketa.
Abych ale jen nehaněl. Bratranec jezdí sem tam (míchá to v poměru půl nádrže oleje, pak vyjezdí dvě nádrže nafty) taky na olej, má starší ducato a peugeota 806 a jezdí to furt..ALE popravdě, když jsem se ho ptal najezdí něco kolem max nádrže za měsíc...
Shrnuto, za mě nee, já si to nikdy do auta nelil a pokud to jen trochu půjde ani lít nikdy nebudu, jestli někdo chce ale ušetřit sem tam něco, což podle mě postrádá logiku (aby se to vyplatilo musí se to tam lejt skoro furt a hooodně jezdit), tak ať si to tam sem tam a s rozumem nalije. Ale výsledek bude skoro nula, ve finále .... :D
T4, 2.5TDi, 75kW, kombi 6míst
T4, 2.4 D (dodělané turbo), Multivan
+420 776 880 271 bude-li někdo něco potřebovat
ZRX 1100

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - použití jiného paliva v diselu 27. dub 2011 21:28 #72013

Tak sem mohu také přispět jedním svým příběhem.Tenkrát jako velice šťastný majitel vozu VW Passat 1,9TDI kdy jsem brázdil silnice za cca 6l/100km jsem tuto myšlenku také zaslechl.Nejdříve jsem tomu nevěnoval pozornost a tvářil se, že tohle téma půjde vždy mimo mě a mého mazlíka. Postupem času mě myšlenka vrtala v hlavě víc a víc a touha vyzkoušet novou věc nakonec zvítězila nad zdravím rozumem automechanika.
Inu začalo to tak nevině kdy jsem olej zakupoval po balení asi 12l v Tescu a do nádrže přimíchával onu medicínku v nepatrném množství cca 5l na nádrž nafty.
Auto se tvářilo v pohodě a vše fungovalo jak mělo.
Jak už to tak bývá, tak s jídlem roste chuť a chtíč ušetřené koruny byl stále silnější.Poměr oleje k naftě začal růst a při poměru asi 1:1 se objevila první závada v podobě průsaku těsnění horního víčka vstřik.čerpadla.
No Pašík měl za sebou už víc jak 200t.km a tak jsem závadu přisoudil spíše vině oněch najetých km.Následovala cesta do Plzně do Bosch servisu pro sadu těsnění a víkend jsem strávil rozborkou čerpadla.Vše proběhlo podle představ a po najetí asi 1000km po úniku oleje ani památky.
To bylo radosti a hurá do regálu s tím zázračným levným palivem.Opět jsem jezdil v poměru 1:1 s úsměvem na rtu mimo těch za mnou co čichali smrad smažících se řízků.
Dnes už nevím kdo tenkrát přišel s názorem, že na čistej olej to jezdí taky v pohodě a vyšetřených korunek je podstatně mnohem více.
Tak proč ne?Se slovy"už to za mnou stejně smrdí" jsem poměr značně změnil na skoro čistej olej.
První km vypadali zcela normálně a tak radost byla tuze veliká.Ovšem ne dlouho.Závada v podobě zcela dokurv...ýho čerpadla na sebe nenechala dlouho čekat.
Pak už tento příběh měl jen pokračování v podobě obvolání snad celé Annonce s následnou cestou přes půl republiky pro ono čerpadlo za nemalej peníz.Jeden den dovolený v práci v tahu strávený také jeho výměnou.Suma sumárum, ten olej kdybych tenkrát měl všechen zadarmo, prodělal bych stejně majlant.Takhle mě ta sranda stála ještě mnohem víc a chtěl jsem si nafackovat.
To auto jsem měl pak rád ještě víc a slíbil mu a hlavně sobě, že takovou blbost už nikdy znovu neudělám...

PS: jestli máš svoje auto rád, nedělej mu to.Přikládám fotku nemocného pacienta onoho příběhu.
VW Multivan Generation 2,5 TDI 111kW MTM
VW Transporter 2,5 TDI 75kW prodanej
Audi Wheel Man 8-)
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - použití jiného paliva v diselu 28. dub 2011 07:16 #72038

  • Trcek
  • Avatar uživatele Trcek
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 4897
  • Karma: 27
  • Obdržená poděkování 72
ty jsi na ty červené trošku ujety, ne? :-)
Vw LT 35 Karmann Missouri (barák na cestach)
Vw T3 syncro Bundeswehr Westfalia

Srazy ATC Karvanky Jihocesky T-club z.s.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - použití jiného paliva v diselu 28. dub 2011 07:22 #72039

  • mulťa
  • Avatar uživatele mulťa
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 2737
  • Karma: 28
  • Obdržená poděkování 166
Jen má dobrej vkus \:D/
TCCT - TransporterClub Caravan Team
Multivan Final Edition T5.4 LR TDi 150kW DSG 4M

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - použití jiného paliva v diselu 28. dub 2011 07:57 #72041

  • dins.
  • Avatar uživatele dins. Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 728
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 55
Diky lejt do auta to nebudu... Ale uz jsem se tesil ze usetrim 800,- na nadrzi :-(
Jak slyším všichni říkají zadřené čerpadlo nebo trysky.
Jestli to Chápu správně tak jídelní olej nemá předepsanou mazivost jako nafta a sloučením naší české "suché" nafty (oproti zahraničí ) je to smrt pro čerpadlo?
blíže viz. mazivost na starém testu
http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty- ... tomoto_fdv

Nedá se tento nedostatek odstranit jen přidáním aditiva ????
VW T4 Syncro 2,5 TDI Caravella ,Audi A6 C4 2,8 30V Quattro
Skoda M Rapid 136, Skoda Superb 3.6 FSI
Yamaha xjr 1300, Yamaha XJ 600 N

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - použití jiného paliva v diselu 28. dub 2011 08:34 #72042

To Trcek a Multa: ono na mě vždycky zbyde červený... :(
Dins: také je problém pro systém jeho hustota.Němci co to na to předělávají, mají předehřev aby olej byl teplej než jde do systému.
VW Multivan Generation 2,5 TDI 111kW MTM
VW Transporter 2,5 TDI 75kW prodanej
Audi Wheel Man 8-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - použití jiného paliva v diselu 28. dub 2011 10:10 #72048

  • kunec
  • Avatar uživatele kunec
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • Příspěvky: 2695
  • Obdržená poděkování 25
já jsem kdysi čest, že na to jezdil nějaký polský inženýr, který měl ve sterém mercedesu v kufru předehřev ze starýho bojleru

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - použití jiného paliva v diselu 30. dub 2011 10:06 #72164

Známej jezdí taky skoro na vše co se dá do nádrže nalejt, naposledy jezdil na trafoolej, rostlinej olej a td má 18 TD od forda a nic se mu s tím nestalo (zatím) :lol:
Vw Caravelle 151 PS rychlej bus :-)
Vw Polo 6N2 1.4 TDI
EGR - OFF
KAT - OFF
Možnost zapůjčení přívěsného vozíku s plachtou 210x117x155 - 608 900 993

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - použití jiného paliva v diselu 04. kvě 2011 12:11 #72433

  • Rudi
  • Avatar uživatele Rudi
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 104
  • Obdržená poděkování 0
taky sem před pár lety ještě jezdil na starým nafťáku 1,9D, nicméně kupoval sem normál olej z krámu, kdy byl ještě levnej díky tomu, že se nepřidával do nafty, takže koupil litr v akci za 12,90 nebo naftu za 34-35 u pumpy byl celkem znát.
Spotřeba byla zhruba o litr větší, kouřilo to víc, nicméně za tepla mi přišlo, že to jelo i líp. Ze začátku sem to taky míchal opatrně, nakonec z toho byl stejně ovšem poměr 1/4 nafty, 3/4 olej.
Závada byla jedna, to když mi to při tomdle množství zatuhlo zhruba kolem nuly, tak sem vymlátil baterku, takže přes kable na jiný.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - použití jiného paliva v diselu 06. kvě 2011 06:25 #72562

taky mam svou zkusenost..asi sest let zpet,mel jsem passata B2 kombika.motor jsem v nem mel 1.9mTDI a prevodovku z B5.
v lete jsem jezdil na cisty olej.
porod byl naraz otevirat tech 80 vicek na litrovy flasce a lejt to do nadrze:-D
nemel jsem zadnej problem.v ty dobe zrovna nafta stala asi 33 a olej 15.uspora nepomerna...
nerikam ze jezdi nic se nestane,ale ja mam tuto zkusenost.
o dvounadrzovem systemu s predehrevem jsem v te dobe cetl.na diesepower.cz je o tom i cela sekce.
mozna ten zmineny clovek s escortem je i tam.jezdil myslim na prefiltrovany vyjety motorovy olej....
Shanim LZ brzdic T4 2.5TDI 75kW-Lucas
A6.C4 2.5tdi,G3VR6,WR400F,FE450,RSV100MILE,APRILIA SR

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - použití jiného paliva v diselu 10. kvě 2011 21:59 #72835

KaCzaba napsal: taky mam svou zkusenost..asi sest let zpet,mel jsem passata B2 kombika.motor jsem v nem mel 1.9mTDI a prevodovku z B5.
v lete jsem jezdil na cisty olej.
porod byl naraz otevirat tech 80 vicek na litrovy flasce a lejt to do nadrze:-D
nemel jsem zadnej problem.v ty dobe zrovna nafta stala asi 33 a olej 15.uspora nepomerna...
nerikam ze jezdi nic se nestane,ale ja mam tuto zkusenost.
o dvounadrzovem systemu s predehrevem jsem v te dobe cetl.na diesepower.cz je o tom i cela sekce.
mozna ten zmineny clovek s escortem je i tam.jezdil myslim na prefiltrovany vyjety motorovy olej....


Mám taky skušenost s tímto palivem Kromě t4 mám ještě FORD TRANSIT 2,5D od jara nebo spíš od teplot nad 20 st. liju jen olej! až do podzimu zase do přijatelných teplot . Jezdím tak už třetí rok a kromě preventivní výměny palivového filtru jsem žádný problém nespozoroval! Opakuji že se jedná o FORD TRANSIT s motorem který má zasebou víc než 500 000km !! do t4 bych olej nikdy nenalil!!!!!!!!!!!!!!!!! max do 2,4d ale dnes je i ten olej drahý!!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - použití jiného paliva v diselu 11. kvě 2011 04:14 #72851

Ja zkousel i G1 1.6D
A muzu rict ze v tdi to fungovalo o poznani lip,nez ve starym motoru
Shanim LZ brzdic T4 2.5TDI 75kW-Lucas
A6.C4 2.5tdi,G3VR6,WR400F,FE450,RSV100MILE,APRILIA SR

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.161 sekund

Login