Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - použití jiného paliva v diselu

T4 - použití jiného paliva v diselu 27. pro 2012 10:01 #110004

na 100 pejró. Nejlépe si to zkusíš na místech kudy jezdíš často a sou tam nějaký kopečky, já dyš dám třeba topQ a potom Vervičku tak v kopcu přeřazuješ později nebo vůbec. Samozdřejmě za předpokladu že jezdíme na spotřebu a né kalupem
Caravelle 2,5Tdi 96kw long 4 motin
VW Transporter 2,4 D
Transporter 1.9 Tdi 75kwkrátká verze

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - použití jiného paliva v diselu 27. pro 2012 10:52 #110007

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 31
Taky obcas prubnu Vervu a celkem spokojenost. Min to zere a trochu i jede. Cena 1km je celkem stejna.
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - použití jiného paliva v diselu 27. pro 2012 11:09 #110011

No asi to příště ještě zkusím. Ať se autíčko poměje. Jen budu muset vymyslet něco s tím startováním. Sice s Vervou je to lepší ale žádný zázrak to také není. Přes den Ok ale ten první ranní start. Jednak trvá než to naskočí a to ještě dost neochotně, pak se to tam chvíli mlátí, něco mi tam i cinká, začoudí si a až potom je to docela dobrý. Ale to je zase na jiné vlákno.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - použití jiného paliva v diselu 02. led 2013 20:35 #110461

  • zdemyr
  • Avatar uživatele zdemyr
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 49
  • Obdržená poděkování 1
zdarec. čet jsem test ve jednom časaku,tam testovaki golf II 1.6td a golf 5 2.0tdi.tak to tdi najelo sotva pár tis a vše kaput,vejfuk,trysky atd a ta dvojka po 20tis byla rozebraná a žadný větší poškození,jen to z běžnýho provozu. a pochopitelně filtry.
takže když olej,tak do starejch dieslu,ne tdi.

dins. napsal: Diky lejt do auta to nebudu... Ale uz jsem se tesil ze usetrim 800,- na nadrzi :-(
Jak slyším všichni říkají zadřené čerpadlo nebo trysky.
Jestli to Chápu správně tak jídelní olej nemá předepsanou mazivost jako nafta a sloučením naší české "suché" nafty (oproti zahraničí ) je to smrt pro čerpadlo?
blíže viz. mazivost na starém testu
http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty- ... tomoto_fdv

Nedá se tento nedostatek odstranit jen přidáním aditiva ????

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - použití jiného paliva v diselu 15. led 2013 10:33 #111516

Tak se taky pridam se zkusenosti...
Na SMN 30 jezdim uz nekolik let na ruznych autech a vzdy bez problemu.Ted to leju do T4 2,4D a mam pocit,ze to jede o poznani lip.Spotreba je o cca 1l/100km vyssi,ale kdyz tam naleju treba Vervu tak to nejede o moc lip,spis hur :-k a jeste to zere tak o cca 2l/100km vic nez na tu BIO.
Tak ze za mne jo,ale je to na kazdem co si kdo naleje do auta.Nikdy jsem nemusel resit zadne zavady co se pouzivani SMN30 tyce.
VW T5 2,5TDi 96KW 6mist




kdyby nekdy, nekdo neco tak GSM:608460737
VAG,CO-cko a ruznej vercajk mam...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - použití jiného paliva v diselu 23. led 2013 18:00 #112136

  • kusna
  • Avatar uživatele kusna
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 691
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 3
Co je SMN30?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - použití jiného paliva v diselu 23. led 2013 18:27 #112139

  • kunec
  • Avatar uživatele kunec
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • Příspěvky: 2695
  • Obdržená poděkování 25
Ekodiesel – obchodní název pro SMN 30

SMN 30 je ekologické alternativní palivo vysoké kvality pro vznětové motory vyráběné smísením standardní motorové nafty podle EN 590 a methylesterů mastných kyselin (MEŘO) podle EN 14214. SMN 30 je směs standardní motorové nafty dle EN 590 a MEŘO, kde obsah MEŘO dosahuje minimálně 31%.

Použití

SMN 30 je vhodná pro použití ve všech vznětových motorech, které jsou pro tyto účely schváleny výrobcem.

Vliv na vlastnosti motoru (výkon)

SMN 30 má oproti běžné naftě o cca 3-4% nižší energický obsah, tj. o 3-4% nižší výkon motoru, což je při běžném provozu jen obtížně poznatelné.

Vliv na těsnění a hadice palivové soustavy

U nových vozidel nepředstavuje používání SMN 30 v tomto ohledu žádná rizika. U starších vozidel (r.v. 1996 a starší) se doporučuje vizuální kontrola, popř. po konzultaci s výrobcem výměna s ohledem na nesnášenlivost dříve používaných materiálů.

SMN 30 má snížený obsah síry (maximálně 40 mg/kg)
SMN 30 snižuje celkové emise spalovacího procesu (snižuje ve výfukových plynech CO a HC) a kouř, tedy i sazí, ale mírně zvyšuje NOx. Motor má tišší a měkčí chod.
Cca 30% SMN 30 je získáno z obnovitelných zdrojů. Řepka na sebe ve fotosyntetické reakci naváže CO2, než vznikne následným spálením.
SMN 30 je bologicky odbouratelná - během 21 dnů z 90%.
Mísitelnost se standardní motorovou naftou

SMN 30 je volně mísitelná se standardní motorovou naftou, tudíž při tankování není nutné brát ohled na to, zdali je v nádrži motorová nafta či nafta s příměsí biosložky.

Přechod na provoz s SMN 30

SMN 30 má čistící vlastnosti v palivové soustavě i ve vlastním motoru. V praxi to znamená, že rozpouští usazeniny vzniklé provozem na standardní motorovou naftu. To je ve výsledku pozitivní jev, nicméně je nutné věnovat větší pozornost stavu palivového filtru, kde se tyto nečistoty usazují a dále olejovému filtru, neboť při rozpouštění úsad v motoru část takto uvolněných úsad kontaminuje motorový olej a část úsad se vypustí ve výfukových plynech. Proto se doporučuje důslednější kontrola v obou systémech.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - použití jiného paliva v diselu 23. led 2013 18:43 #112140

  • kusna
  • Avatar uživatele kusna
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 691
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 3
Už asi vím,o co se jedná,jen pod jiným názvem-palivo třetí generace.U nás na to jezdí autobusy...Můj kámoš autobusák mi to popisoval,autobus jede na ho.vno,spotřeba větší-takže úspora žádná a bufík na to neběží(pro bufík museli vyrobit vedlejší nádrže na klasickou naftu) a ještě jim to pravidelně rozežírá hadice...tak to bych si do auta nenalil ani zadarmo!!! U mě je za jedničku v palivu Německá topná nafta-jede to super a chod motoru jako za mlada,nižší spotřeba a vyšší výkon-jen v zimě je problém-ráda zamrzá a to je u T4 problém,protože má filtr 20 cm nad zemí a ten se v zimě jen tak neohřeje.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - použití jiného paliva v diselu 30. led 2013 11:28 #112610

  • nway
  • Avatar uživatele nway
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 9
  • Obdržená poděkování 0
Řešil někdo nebo jaký máte názor, pohled na tu topnou naftu? Trochu jsem hledal a krom cetanového čísla, bodu vzplanutí, obsahu síry, predestilace a viskozity pro výrobu nejsou snad další závazné parametry. Takže asi záleží jak se to té které rafinerii povede. Na západ asi dobrý, u nás pochyby a na sever bych se dost obával kvality při prodeji. Přitom podle mého dost důležitý parametr mazivosti uváděn není. Limit MN je 460 reps. 400 µm a podle laboratorních měření od hodnoty 700 µm dochází k nadměrnému opotřebování třecích ploch. A nejsem si jist, zda se to dá VIFem natolik dohnat, aby se vyplatila případná oprava čerpadla.
Otázka tedy zni: Červenou topnou ano nebo ne? Díky za reakce.
VW T4 Caravelle TDI

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - použití jiného paliva v diselu 18. úno 2013 08:56 #113770

Pánové chci se optat zda někdo krmíte svůj povoz tímto palivem , případně jaké máte zkušenosti a názory ??? Myslím tím ten "Diesel 100"
http://www.km-prona.cz/Informace_o_produktech.htm
VW Multivan 2.5 TDI 75Kw
Toyota Yaris 1.0 VVTi 50KW1999
Toyota Yaris Verso 1.3 VVTi 63KW 2000
Toyota Yaris 1.0 VVTi 50KW 2001 stříbrný

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - použití jiného paliva v diselu 18. úno 2013 12:56 #113779

Me porad nejde do hlavy, kdyz jsou ty Bionafty a E85 tak super, vsude pisou o kolik desitek procent snizujou emise, zvysujou vykon, snizujou spotrebu bla bla...proc se teda jeste porad vyrabeji motory na evidentne zastarale a prekonane palivo, navic se kvuli tomu vecne zmensuji motory, sama emisni norma atd atd, proc proboha uz davno vsechno nejezdi na tyhle zazraky? Muj bratr ve firme obdrzel novou T5 s 2 litrem a stezuje si ze mu to zere 10l-12l/100km a kdyz mu reknu ze moje stara vrana T4, 2.5 s pul milionem najetych, zere 6,5l/100km, tak jen nevericne krouti hlavou a nadava proc tam davaj detsky motory...Nedavno jsem videl zajimavy porad, kde nemecky novinar srovnal stary dvojkovy golf s motorem 1.6TD a uplne novy Golf s motorem 1.6 TDi a ten stary zral jeste o 3 desetinky mene, nez ten super moderni. Potom ten novinar zasel na nemecke vystave za panem z predstavenstva VW a ptal se jak je to mozne,tak byl vykopnut, ze otravuje s blbostma. Takze ten problem je evidentne uplne jinde. Nejak jsem se rozkecal,tak pardon.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - použití jiného paliva v diselu 18. úno 2013 18:45 #113793

  • yanchi
  • Avatar uživatele yanchi
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 214
  • Obdržená poděkování 2
co to bolo za program? neda sa to niekde pozriet?
T4 2.5i

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - použití jiného paliva v diselu 19. úno 2013 06:51 #113824

Hledal jsem to,ale uz si nemuzu vzpomenut na nazev :-k ,bylo to neco o budoucnosti elektromobilu a proc je automobilky moc nevyrabeji.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - použití jiného paliva v diselu 12. bře 2013 17:11 #115375

  • kusna
  • Avatar uživatele kusna
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 691
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 3
Kámo,já to viděl také a také jsem to už nenašel...po úspěšné reakci většiny lidí smazali-ASI TLAKY OD VÝROBCE-PŘECE NEMŮŽOU PŘIZNAT,ŽE DVOJKOVÝ GOLF JE NA TOM LÉPE,NEŽ PĚTKOVÝ,ŠESTKOVÝ....

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T4 - použití jiného paliva v diselu 12. bře 2013 17:27 #115377

  • kusna
  • Avatar uživatele kusna
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 691
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 3

nway napsal: Řešil někdo nebo jaký máte názor, pohled na tu topnou naftu? Trochu jsem hledal a krom cetanového čísla, bodu vzplanutí, obsahu síry, predestilace a viskozity pro výrobu nejsou snad další závazné parametry. Takže asi záleží jak se to té které rafinerii povede. Na západ asi dobrý, u nás pochyby a na sever bych se dost obával kvality při prodeji. Přitom podle mého dost důležitý parametr mazivosti uváděn není. Limit MN je 460 reps. 400 µm a podle laboratorních měření od hodnoty 700 µm dochází k nadměrnému opotřebování třecích ploch. A nejsem si jist, zda se to dá VIFem natolik dohnat, aby se vyplatila případná oprava čerpadla.
Otázka tedy zni: Červenou topnou ano nebo ne? Díky za reakce.


Jak ti to napsat?
Topný olej(červená nafta) z Německa je mnohem kvalitnější,než všechny druhy nafty prodávané u nás v ČR.Jedinou nevýhodou je,že není uplně ideální na zimu-prostě ráda přimrzá.Na tuto naftu se ti sklidní chod motoru,sníží spotřeba a hlavně vychází litr na 22 Kč.Když k této sumě připočteš kvalitní aditivum,tak ti to možná zvedne cenu na 22,10 Kč,což se nedostaneš ani u bionafty(ale tam ti spotřeba vyleze sakra nahoru,takže se to v podstatě ani nevyplatí).
Jezdím na ní už u čtvrtého vozidla a nikdy jsem neměl problém se vstřiky či čerpadlem....Dokonce jsem ji jednou doporučil kámošovy,kterému začaly klepat vstřiky na mazdě 6.V mazdě mu řekly opravu mezi 40-60 tis Kč a po dolití této nafty a vyjetí cca jedné nádrže bylo opraveno a jezdí do dnes.
Na prvním transpíku jsem na ni najel 50-60 tis Km,na mulťáku necelých 50 tis Km,na zku.rvenci renaultu kangoo to jezdí do dnes-30 tis Km.Na caravelce mám něco přes 20 tis Km.
Když si to propočítáš,tak nemůžeš prodělat...a každý,kdo ji vyzkouší,tak si ji pochvaluje-auto jede hned od spodu a jde krásně za plynem.
Často slyším negativní názory od mechošů a čerpadlářů,ale ještě jsem ani jednou neviděl auto,které by se zastavilo kvůli červené naftě(tedy mimo mrazu).
U nás na to jezdí i velké dopravní firmy,které jezdí vnitrostátní linku a také jen chvála.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.186 sekund

Login