Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T4 - Rozšíření příhřevu motoru D3WZ na nezávislé topení. ;-)

T4 - Rozšíření příhřevu motoru D3WZ na nezávislé topení. ;-) 16. říj 2013 19:40 #128204

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6548
  • Obdržená poděkování 26
  • Karma: 10
Založil jsem toto vlákno za účelem toho, aby se tato "problematika" soustředila na jednom místě.
Rád bych tu viděl jen otázky a příspěvky ohledně přestavby! Žádné řešení poruch samotného agregátu. :axe:
Od toho tu máme vlákno: <!-- l --><a class="postlink-local" href="www.transporterclub.cz/forum/viewtopic.php?f=22&t=204">viewtopic.php?f=22&t=204<!-- l --> D:_)9


Celkem propracované návody se dají najít na http://www.t4-wiki.de tak proč je nevyužít! :-k

Samotná přestavba má několik kroků:

1krok - úprava elektroinstalace
Úprava elektroinstalace se dá provést snadno pomocí rozšiřovací sady, nebo výrobou redukce pro konektor topení a nebo úpravou originální elektroinstalace.
Rozšiřovací sadou se zabývat nebudu, nacvakat konektory zvládne i cvičená vwopice a redukce mi příjde celkem zbytečná.
Takže ve schématech je jen úprava origo instalace. ;)
Úpravy je dobré provádět precizně a předcházet možné hnilobě. Nové spoje je dobré ošetřit voskem a pořádně zaizolovat.

2krok - úprava rozvodu vody
Úprava "vody" u climatronicu se nemusí provádět vůbec! Má to ale, male ALE! :)
D3WZ, ale i D4WS mají "malý" výkon, jsou určené pro motory do 1,9ccm! Takže při silnějších mrazech mohou mít problém udržet teplý motor a topit. A tady je potřeba pořešit to, co se využije víc!
Tj.Zda mít uvnitř teplo a motor sdudený, nebo ohřívat i motor a smířit se s delším nástupem topení!
Pro rychlejší nástup topení je potřeba použít komfortní "kombi" ventil.
Komfortní ventily jsou automatické, ovládané podtlakem a nebo elektrické "elektomagnetické".
""Osobně preferuji ohřátý motor a využívání bufiku jako předehřevu,takže do vody nijak nezasahovat!!! ;) ""
U topené D5WS a příhřevu D5WZ je výkon dostatečný, takže úprava rozvodu vody je opravdu zbytečná. :axe:

U manuálního ovládání topení/klimatizace se musí lehce upavit cesta od čerpadla vody k příhřevu. Jinak je to stejné jako u climatronicu.

3krok - úprava podtlakového ovládání ventilů
Úprava podtlaků je potřeba z důvodu uzavírání dochazovacího ventilu N273.
Tato cesta podtlaku se dá rozšířit o ovládnání 3cestného ventilu N214 pro uzavírání malého okruhu topení a pro ovládání klapky vnitřní cirkulace.


EDIT:

Tak jsem do příloh přidal pár blbuvzdorných vwomalovánek.
Tj. jak na snadné překopání příhřevu na nez. topení / předehřev.
Jde o snadnou úpravu originální elektroinstalace, rozvodu vody a rozvodu podtlaků. :wrench:
Schémata jsou navržena tak, aby nebylo potřeba dalších zbytečných káblů a hadic.

Úprava rozvody vody se musí provádět jen u téčet s manuálním ovládáním topení. U climatronicu se voda upravovat nemusí. :axe:

Podtlaky se také "nemusejí" upravovat, stačí jen zajistit ventil N273 v uzavřené poloze pomocí elektrikářské zdrhovačky. D:_) Ale pro přetěžovaná téčka je lepší zachovat funkčnost ventilu. :!:

Na schématech je i přepojení na druhou baterku "červený drát od konektoru".
Ti co druhou baterku nemají, tak si tohoto drátu prostě nebudou všímat.
Ale pro maximální využití je lepší bufa napájet druhou baterkou a ventilátor motorovou baterii.

Pro porovnání je na jedné vwomalovánce originální zapojení příhřevu, vody a podtlaků. :idea:

Schémat se dá využít i pro montáž do 1.9D, 1.9TD, 2.4D...



PŘESTAVBOVÁ ROZŠIŘOVACÍ SADA
http://www.t4-wiki.de/wiki/Zuheizer_%28Aufr%C3%BCstung_Ebersp%C3%A4cher%29
http://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=de&tl=cs&u=http%3A%2F%2Fwww.t4-wiki.de%2Fwiki%2FZuheizer_%2528Aufr%25C3%25BCstung_Ebersp%25C3%25A4cher%2529




REDUKCE PRO KONEKTOR TOPENÍ
http://www.t4-wiki.de/wiki/Zuheizer_%28Aufr%C3%BCstung%29
http://translate.google.cz/translate?sl=de&tl=cs&js=n&prev=_t&hl=cs&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.t4-wiki.de%2Fwiki%2FZuheizer_%2528Aufr%25C3%25BCstung%2529



ÚPRAVA ELEKTROINSTALACE
http://www.t4-wiki.de/wiki/Zuheizer_%28Aufr%C3%BCstung_B.Rude%29
http://translate.google.cz/translate?sl=de&tl=cs&js=n&prev=_t&hl=cs&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.t4-wiki.de%2Fwiki%2FZuheizer_%2528Aufr%25C3%25BCstung_B.Rude%2529

http://www.t4-wiki.de/wiki/Zuheizer_%28Aufr%C3%BCstung%29
http://translate.google.cz/translate?sl=de&tl=cs&js=n&prev=_t&hl=cs&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.t4-wiki.de%2Fwiki%2FZuheizer_%2528Aufr%25C3%25BCstung%2529


ROZVOD VODY
http://www.t4-wiki.de/wiki/K%C3%BChlmittelkreislauf
http://translate.google.cz/translate?sl=de&tl=cs&js=n&prev=_t&hl=cs&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.t4-wiki.de%2Fwiki%2FK%25C3%25BChlmittelkreislauf




PODTLAKY
http://www.t4-wiki.de/wiki/Unterdrucksystem
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=cs&rurl=translate.google.cz&sl=de&tl=cs&u=http://www.t4-wiki.de/wiki/Unterdrucksystem&usg=ALkJrhgNUuJi7M2slgQrEqkWdrV38ur2RQ



E9 - MANUÁLNÍ OVLÁDÁNÍ TOPENÍ
http://www.t4-wiki.de/wiki/E9
http://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=de&tl=cs&u=http%3A%2F%2Fwww.t4-wiki.de%2Fwiki%2FE9&sandbox=1





CLIMATRONIC
http://www.t4-wiki.de/wiki/Climatronic
http://translate.google.cz/translate?sl=de&tl=cs&js=n&prev=_t&hl=cs&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.t4-wiki.de%2Fwiki%2FClimatronic




PŘÍHŘEV D3WZ
http://www.t4-wiki.de/wiki/Zuheizer#Einschaltbedingungen
http://translate.google.cz/translate?sl=de&tl=cs&js=n&prev=_t&hl=cs&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.t4-wiki.de%2Fwiki%2FZuheizer%23Einschaltbedingungen




V54 PALIVOVÉ ČERPADLO PRO PŘÍHŘEV / NEZ.TOPENÍ

http://www.t4-wiki.de/wiki/Dosierpumpe
http://translate.google.cz/translate?sl=de&tl=cs&js=n&prev=_t&hl=cs&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.t4-wiki.de%2Fwiki%2FDosierpumpe



F38 -ČIDLO VENKOVNÍ TEPLOTY PRO FUNKCI PŘÍHŘEVU
http://www.t4-wiki.de/wiki/D3WZ
http://translate.google.com/translate?depth=1&hl=cs&ie=UTF8&nv=1&prev=_m&rurl=translate.google.cz&sl=de&tl=cs&u=http://www.t4-wiki.de/wiki/D3WZ



F95 spínač dochlazování / snímač teploty motoru
http://www.t4-wiki.de/wiki/F95
http://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=de&tl=cs&u=http%3A%2F%2Fwww.t4-wiki.de%2Fwiki%2FF95&sandbox=1



DOCHLAZOVACÍ ČERPADÝLKO V51
Dá se využít jako oběhové čerpadlo pro funkci nez.topení. D:_)18
http://www.t4-wiki.de/wiki/Umw%C3%A4lzpumpe
http://translate.google.cz/translate?sl=de&tl=cs&js=n&prev=_t&hl=cs&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.t4-wiki.de%2Fwiki%2FUmw%25C3%25A4lzpumpe



KOMFORTNÍ VENTIL - KOMBI VENTIL
Urychluje topení, oddaluje ohřev motoru. :?
http://www.t4-wiki.de/wiki/Kombiventil_%28Standheizung%29
http://translate.google.cz/translate?sl=de&tl=cs&js=n&prev=_t&hl=cs&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.t4-wiki.de%2Fwiki%2FKombiventil_%2528Standheizung%2529





VENTIL N273
Ventil který uzavírá propojku dochlazování a pro funkci nez.topení musí být zavřený!!!
http://www.t4-wiki.de/wiki/N273
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=cs&rurl=translate.google.cz&sl=de&tl=cs&u=http://www.t4-wiki.de/wiki/Ventil_N273_%28K%25C3%25BChlerabsperrung%29&usg=ALkJrhhH_-Zw07GvrWVRjXaUn4JpVfnILw

elektromagnetický ventil pro ovládání ventilu N273 je pod posilovačem brzd






VENTIL N214
Podtlakem ovládaný komfortní ventil. Standartně dodávaný s D4WS.
http://www.t4-wiki.de/wiki/N214
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=cs&rurl=translate.google.cz&sl=de&tl=cs&u=http://www.t4-wiki.de/wiki/Ventil_N214_%28K%25C3%25BChlmittelkreislauf%29&usg=ALkJrhh1M-wZzhf4_U0FdOSoPr3onIp_wQ



OVLÁDACÍ HODINKY
Hodinky se dají celkem pohodlně nahradit vypínačem,nebo relátkem dálkového ovládání.
http://www.t4-wiki.de/wiki/Vorwahluhr
http://translate.google.cz/translate?sl=de&tl=cs&js=n&prev=_t&hl=cs&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.t4-wiki.de%2Fwiki%2FVorwahluhr





VENTIL N53
Elektromagnetický ventil ovládajíci klapku vnitřní cirkulace u climatronicu. Dá se snadno propojit s podtlakovým okruhem pro funkci nez.topení.
Výhoda: Nez.topení ohřívá jen vzduch unvniř vozu, podobně jako horkovzdušné nez.topení. D:_)18
http://www.t4-wiki.de/wiki/N53
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=cs&rurl=translate.google.cz&sl=de&tl=cs&u=http://www.t4-wiki.de/wiki/Ventilleiste_N53&usg=ALkJrhjuisX1jsAvw_e1EpT7kMoTbfdulw



DIODA
http://www.t4-wiki.de/wiki/Diode
http://translate.google.cz/translate?sl=de&tl=cs&js=n&prev=_t&hl=cs&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.t4-wiki.de%2Fwiki%2FDiode



OSTATNÍ ODKAZY
http://www.t4-wiki.de/wiki/Zuheizer_%28Aufr%C3%BCstung_Bernd_75kW%29
http://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=de&tl=cs&u=http%3A%2F%2Fwww.t4-wiki.de%2Fwiki%2FZuheizer_%2528Aufr%25C3%25BCstung_Bernd_75kW%2529



Příspěvek ještě postupně upravim... :mrgreen:
Přílohy:
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: worxe

T4 - Rozšíření příhřevu motoru D3WZ na nezávislé topení. ;-) 16. říj 2013 20:32 #128207

  • Finida
  • Avatar uživatele Finida
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 751
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 2
=D> =D> =D> =D> =D> =D>
T4 Multivan,ATLANTIS, 2.5 TDI ,111KW,
T4 Plechovka 1.9 TD -pracant
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - Rozšíření příhřevu motoru D3WZ na nezávislé topení. ;-) 16. říj 2013 20:41 #128208

  • worxe
  • Avatar uživatele worxe
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 551
  • Obdržená poděkování 25
  • Karma: 14
OK! OK! , ale stejně se v tom moc nevyznám :lol: :thx: D:_)12
???
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - Rozšíření příhřevu motoru D3WZ na nezávislé topení. ;-) 16. říj 2013 20:50 #128210

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6548
  • Obdržená poděkování 26
  • Karma: 10
Neboj, trochu to ještě učešu a až bude chvilka tak spíchnu nějakou blbuvzdornou vwomalovánku. Kde bude vše v jednom schématu. :mrgreen:
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - Rozšíření příhřevu motoru D3WZ na nezávislé topení. ;-) 16. říj 2013 21:51 #128212

  • worxe
  • Avatar uživatele worxe
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 551
  • Obdržená poděkování 25
  • Karma: 14
:wrench: :-k blbuvzdorný to bude potřeba :lol: :lol:
???
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - Rozšíření příhřevu motoru D3WZ na nezávislé topení. ;-) 16. říj 2013 22:04 #128215

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6548
  • Obdržená poděkování 26
  • Karma: 10
To byla jen slovní hříčka. :lol:
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - Rozšíření příhřevu motoru D3WZ na nezávislé topení. ;-) 16. říj 2013 23:43 #128220

  • Polda
  • Avatar uživatele Polda
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 646
  • Obdržená poděkování 28
  • Karma: 2
máš to pěkný, taky se do toho chci pustit. =D> =D> =D>
Zatím v tom trochu plavu, až se do toho pustím tak budu potřebovat trochu poradit, pak ještě poradit no a potom přijedu a celý mi to uděláš - domluveno. :smurf: :rofl:
Polda - pomáhat a chránit

T4 CARVELLE 2,5TDI 75 kw
www.transporterclub.cz/forum/19-moje-auto/126664-p
http://igorvw.rajce.idnes.cz/
tel.: 602 124 854
IgorPol@seznam.cz
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - Rozšíření příhřevu motoru D3WZ na nezávislé topení. ;-) 17. říj 2013 14:54 #128243

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6548
  • Obdržená poděkování 26
  • Karma: 10
To zvládneš v pohodě sám. Nic na tom neni. ;-) Jak bude chvilka, tak spíchnu vwomalouánku, kde bude vše popsané a to jak pro climatronic, tak pro manuál včetně rozšíření i o odložení startu ventilátoru a zavírání vnitřní cirkulace. :-)
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - Rozšíření příhřevu motoru D3WZ na nezávislé topení. ;-) 17. říj 2013 15:18 #128245

  • jjirka
  • Avatar uživatele jjirka
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 596
  • Obdržená poděkování 51
  • Karma: 16
i prozatím vwelmi pěkné OK! =D>
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - Rozšíření příhřevu motoru D3WZ na nezávislé topení. ;-) 17. říj 2013 20:49 #128257

  • paja
  • Avatar uživatele paja
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 653
  • Obdržená poděkování 3
  • Karma: 0
=D> =D> šikovnej kluk OK! OK!
VW T4 multivan 2.5 TDI 75 kw
felicia kombi 1.9 D
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - Rozšíření příhřevu motoru D3WZ na nezávislé topení. ;-) 17. říj 2013 21:10 #128258

  • kusna
  • Avatar uživatele kusna
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 674
  • Obdržená poděkování 3
  • Karma: 1
Tak to mi teda řekni,proč ty záškodníci inženýrský z vw vwydedukovali do 2,5 tdi d3wz,když je určený pro 4-válec 1,9 ???....
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - Rozšíření příhřevu motoru D3WZ na nezávislé topení. ;-) 18. říj 2013 20:43 #128292

  • Pelda
  • Avatar uživatele Pelda
  • NYNÍ ONLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 311
  • Obdržená poděkování 3
  • Karma: 1
Klobůk důle synku =D>
Multivan 2,5 TDI 75KW + chipPRODÁNO
Multivan GENERATION 2,5 TDI 111kw
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - Rozšíření příhřevu motoru D3WZ na nezávislé topení. ;-) 19. říj 2013 19:34 #128318

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6548
  • Obdržená poděkování 26
  • Karma: 10
kusna napsal:
Tak to mi teda řekni,proč ty záškodníci inženýrský z vw vwydedukovali do 2,5 tdi d3wz,když je určený pro 4-válec 1,9 ???....
Třeba na funkci PŘÍHŘEVU 3300W stačí. ;-)
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - Rozšíření příhřevu motoru D3WZ na nezávislé topení. ;-) 14. lis 2013 18:40 #129943

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6548
  • Obdržená poděkování 26
  • Karma: 10
Tak jsem přidal pár blbuvzdorných vwomalovánek do příloh v prvním příspěvku a příspěvek i upravil. D:_)12
Jen doufám, že to bude stačit. :greenjunp:

Kdyby nebylo něco jasné tak se ptejte zde, né ve zprávách, ty nečtu, protože jich je prostě moc!!! :thx:
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T4 - Rozšíření příhřevu motoru D3WZ na nezávislé topení. ;-) 14. lis 2013 19:28 #129949

  • jjirka
  • Avatar uživatele jjirka
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 596
  • Obdržená poděkování 51
  • Karma: 16
tak to je skvwělá práce =D> =D> =D> OK!
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.281 sekund

Login