Založil jsem toto vlákno za účelem toho, aby se tato "problematika" soustředila na jednom místě.
Rád bych tu viděl jen otázky a příspěvky ohledně přestavby! Žádné řešení poruch samotného agregátu. :axe:
Od toho tu máme vlákno: <!-- l --><a class="postlink-local" href="
www.transporterclub.cz/forum/viewtopic.php?f=22&t=204
">viewtopic.php?f=22&t=204<!-- l --> D:_)9
Celkem propracované návody se dají najít na
http://www.t4-wiki.de
tak proč je nevyužít! :-k
Samotná přestavba má několik kroků:
1krok - úprava elektroinstalace
Úprava elektroinstalace se dá provést snadno pomocí rozšiřovací sady, nebo výrobou redukce pro konektor topení a nebo úpravou originální elektroinstalace.
Rozšiřovací sadou se zabývat nebudu, nacvakat konektory zvládne i cvičená vwopice a redukce mi příjde celkem zbytečná.
Takže ve schématech je jen úprava origo instalace.

Úpravy je dobré provádět precizně a předcházet možné hnilobě. Nové spoje je dobré ošetřit voskem a pořádně zaizolovat.
2krok - úprava rozvodu vody
Úprava "vody" u climatronicu se nemusí provádět vůbec! Má to ale, male ALE!

D3WZ, ale i D4WS mají "malý" výkon, jsou určené pro motory do 1,9ccm! Takže při silnějších mrazech mohou mít problém udržet teplý motor a topit. A tady je potřeba pořešit to, co se využije víc!
Tj.Zda mít uvnitř teplo a motor sdudený, nebo ohřívat i motor a smířit se s delším nástupem topení!
Pro rychlejší nástup topení je potřeba použít komfortní "kombi" ventil.
Komfortní ventily jsou automatické, ovládané podtlakem a nebo elektrické "elektomagnetické".
""Osobně preferuji ohřátý motor a využívání bufiku jako předehřevu,takže do vody nijak nezasahovat!!!

""
U topené D5WS a příhřevu D5WZ je výkon dostatečný, takže úprava rozvodu vody je opravdu zbytečná. :axe:
U manuálního ovládání topení/klimatizace se musí lehce upavit cesta od čerpadla vody k příhřevu. Jinak je to stejné jako u climatronicu.
3krok - úprava podtlakového ovládání ventilů
Úprava podtlaků je potřeba z důvodu uzavírání dochazovacího ventilu N273.
Tato cesta podtlaku se dá rozšířit o ovládnání 3cestného ventilu N214 pro uzavírání malého okruhu topení a pro ovládání klapky vnitřní cirkulace.
EDIT:
Tak jsem do příloh přidal pár blbuvzdorných vwomalovánek.
Tj. jak na snadné překopání příhřevu na nez. topení / předehřev.
Jde o snadnou úpravu originální elektroinstalace, rozvodu vody a rozvodu podtlaků. :wrench:
Schémata jsou navržena tak, aby nebylo potřeba dalších zbytečných káblů a hadic.
Úprava rozvody vody se musí provádět jen u téčet s manuálním ovládáním topení. U climatronicu se voda upravovat nemusí. :axe:
Podtlaky se také "nemusejí" upravovat, stačí jen zajistit ventil N273 v uzavřené poloze pomocí elektrikářské zdrhovačky. D:_) Ale pro přetěžovaná téčka je lepší zachovat funkčnost ventilu.
Na schématech je i přepojení na druhou baterku "červený drát od konektoru".
Ti co druhou baterku nemají, tak si tohoto drátu prostě nebudou všímat.
Ale pro maximální využití je lepší bufa napájet druhou baterkou a ventilátor motorovou baterii.
Pro porovnání je na jedné vwomalovánce originální zapojení příhřevu, vody a podtlaků.
Schémat se dá využít i pro montáž do 1.9D, 1.9TD, 2.4D...
PŘESTAVBOVÁ ROZŠIŘOVACÍ SADA
http://www.t4-wiki.de/wiki/Zuheizer_%28Aufr%C3%BCstung_Ebersp%C3%A4cher%29
http://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=de&tl=cs&u=http%3A%2F%2Fwww.t4-wiki.de%2Fwiki%2FZuheizer_%2528Aufr%25C3%25BCstung_Ebersp%25C3%25A4cher%2529
REDUKCE PRO KONEKTOR TOPENÍ
http://www.t4-wiki.de/wiki/Zuheizer_%28Aufr%C3%BCstung%29
http://translate.google.cz/translate?sl=de&tl=cs&js=n&prev=_t&hl=cs&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.t4-wiki.de%2Fwiki%2FZuheizer_%2528Aufr%25C3%25BCstung%2529
ÚPRAVA ELEKTROINSTALACE
http://www.t4-wiki.de/wiki/Zuheizer_%28Aufr%C3%BCstung_B.Rude%29
http://translate.google.cz/translate?sl=de&tl=cs&js=n&prev=_t&hl=cs&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.t4-wiki.de%2Fwiki%2FZuheizer_%2528Aufr%25C3%25BCstung_B.Rude%2529
http://www.t4-wiki.de/wiki/Zuheizer_%28Aufr%C3%BCstung%29
http://translate.google.cz/translate?sl=de&tl=cs&js=n&prev=_t&hl=cs&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.t4-wiki.de%2Fwiki%2FZuheizer_%2528Aufr%25C3%25BCstung%2529
ROZVOD VODY
http://www.t4-wiki.de/wiki/K%C3%BChlmittelkreislauf
http://translate.google.cz/translate?sl=de&tl=cs&js=n&prev=_t&hl=cs&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.t4-wiki.de%2Fwiki%2FK%25C3%25BChlmittelkreislauf
PODTLAKY
http://www.t4-wiki.de/wiki/Unterdrucksystem
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=cs&rurl=translate.google.cz&sl=de&tl=cs&u=http://www.t4-wiki.de/wiki/Unterdrucksystem&usg=ALkJrhgNUuJi7M2slgQrEqkWdrV38ur2RQ
E9 - MANUÁLNÍ OVLÁDÁNÍ TOPENÍ
http://www.t4-wiki.de/wiki/E9
http://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=de&tl=cs&u=http%3A%2F%2Fwww.t4-wiki.de%2Fwiki%2FE9&sandbox=1
CLIMATRONIC
http://www.t4-wiki.de/wiki/Climatronic
http://translate.google.cz/translate?sl=de&tl=cs&js=n&prev=_t&hl=cs&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.t4-wiki.de%2Fwiki%2FClimatronic
PŘÍHŘEV D3WZ
http://www.t4-wiki.de/wiki/Zuheizer#Einschaltbedingungen
http://translate.google.cz/translate?sl=de&tl=cs&js=n&prev=_t&hl=cs&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.t4-wiki.de%2Fwiki%2FZuheizer%23Einschaltbedingungen
V54 PALIVOVÉ ČERPADLO PRO PŘÍHŘEV / NEZ.TOPENÍ
http://www.t4-wiki.de/wiki/Dosierpumpe
http://translate.google.cz/translate?sl=de&tl=cs&js=n&prev=_t&hl=cs&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.t4-wiki.de%2Fwiki%2FDosierpumpe
F38 -ČIDLO VENKOVNÍ TEPLOTY PRO FUNKCI PŘÍHŘEVU
http://www.t4-wiki.de/wiki/D3WZ
http://translate.google.com/translate?depth=1&hl=cs&ie=UTF8&nv=1&prev=_m&rurl=translate.google.cz&sl=de&tl=cs&u=http://www.t4-wiki.de/wiki/D3WZ
F95 spínač dochlazování / snímač teploty motoru
http://www.t4-wiki.de/wiki/F95
http://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=de&tl=cs&u=http%3A%2F%2Fwww.t4-wiki.de%2Fwiki%2FF95&sandbox=1
DOCHLAZOVACÍ ČERPADÝLKO V51
Dá se využít jako oběhové čerpadlo pro funkci nez.topení. D:_)18
http://www.t4-wiki.de/wiki/Umw%C3%A4lzpumpe
http://translate.google.cz/translate?sl=de&tl=cs&js=n&prev=_t&hl=cs&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.t4-wiki.de%2Fwiki%2FUmw%25C3%25A4lzpumpe
KOMFORTNÍ VENTIL - KOMBI VENTIL
Urychluje topení, oddaluje ohřev motoru.
http://www.t4-wiki.de/wiki/Kombiventil_%28Standheizung%29
http://translate.google.cz/translate?sl=de&tl=cs&js=n&prev=_t&hl=cs&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.t4-wiki.de%2Fwiki%2FKombiventil_%2528Standheizung%2529
VENTIL N273
Ventil který uzavírá propojku dochlazování a pro funkci nez.topení musí být zavřený!!!
http://www.t4-wiki.de/wiki/N273
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=cs&rurl=translate.google.cz&sl=de&tl=cs&u=http://www.t4-wiki.de/wiki/Ventil_N273_%28K%25C3%25BChlerabsperrung%29&usg=ALkJrhhH_-Zw07GvrWVRjXaUn4JpVfnILw
elektromagnetický ventil pro ovládání ventilu N273 je pod posilovačem brzd
VENTIL N214
Podtlakem ovládaný komfortní ventil. Standartně dodávaný s D4WS.
http://www.t4-wiki.de/wiki/N214
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=cs&rurl=translate.google.cz&sl=de&tl=cs&u=http://www.t4-wiki.de/wiki/Ventil_N214_%28K%25C3%25BChlmittelkreislauf%29&usg=ALkJrhh1M-wZzhf4_U0FdOSoPr3onIp_wQ
OVLÁDACÍ HODINKY
Hodinky se dají celkem pohodlně nahradit vypínačem,nebo relátkem dálkového ovládání.
http://www.t4-wiki.de/wiki/Vorwahluhr
http://translate.google.cz/translate?sl=de&tl=cs&js=n&prev=_t&hl=cs&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.t4-wiki.de%2Fwiki%2FVorwahluhr
VENTIL N53
Elektromagnetický ventil ovládajíci klapku vnitřní cirkulace u climatronicu. Dá se snadno propojit s podtlakovým okruhem pro funkci nez.topení.
Výhoda: Nez.topení ohřívá jen vzduch unvniř vozu, podobně jako horkovzdušné nez.topení. D:_)18
http://www.t4-wiki.de/wiki/N53
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=cs&rurl=translate.google.cz&sl=de&tl=cs&u=http://www.t4-wiki.de/wiki/Ventilleiste_N53&usg=ALkJrhjuisX1jsAvw_e1EpT7kMoTbfdulw
DIODA
http://www.t4-wiki.de/wiki/Diode
http://translate.google.cz/translate?sl=de&tl=cs&js=n&prev=_t&hl=cs&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.t4-wiki.de%2Fwiki%2FDiode
OSTATNÍ ODKAZY
http://www.t4-wiki.de/wiki/Zuheizer_%28Aufr%C3%BCstung_Bernd_75kW%29
http://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=de&tl=cs&u=http%3A%2F%2Fwww.t4-wiki.de%2Fwiki%2FZuheizer_%2528Aufr%25C3%25BCstung_Bernd_75kW%2529
Příspěvek ještě postupně upravim...