Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3

Téma: Zvýšení světlosti

Zvýšení světlosti 16. říj 2016 14:01 #170970

  • Bóďa
  • Avatar uživatele Bóďa
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 17
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 0
Ahoj všem.
Příští týden si jedu pro VW T4 s kterým hodlám jezdit na ryby a tudíž i v terénu. Jedná se o T4 r.v. 96 2,4D syncro a chci ho trochu zvednout. Na zdejších debatách jsem se dočetl, že je to možné přitažením předních torzních tyčí a na zadek dát pružiny z T5. Není mi ale jasné co mi pružiny o stejné délce pomůžou. Chápal bych, kdyby byli delší, ale když jsou stejné??? Dále bych na něj chtěl napálit terénní pneu 195x80 R15 viz níže. Půjde to?
A ještě jeden dotaz. Vlevo vedle volantu v odkládacím prostoru je neidentifikovatelné tlačítko s šipkou nahoru a dolu. Ani prodejce bazaru nevěděl o co jde. Máte nějaké tušení???

www.pneuvranik.cz/x6449-w__1/protektor-1...0r15-max-pneus-ovada

Děkuji za odpovědi.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zvýšení světlosti 16. říj 2016 15:43 #170973

  • JaM
  • Avatar uživatele JaM
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1707
  • Obdržená poděkování 48
  • Karma: 4
Pro nějakou identifikaci a radu bys měl dát fotku toho spínače. Nemělo to auto třeba měchy na zadek?
Co se týče těch pružin z T5, jsou silnější a tak při zatížení vlastní vahou auta zůstane zadek o něco výš. Pak se dají přidávat pod pružiny ještě podložky, já tam mám asi 1,5cm.
Přitahování torzek doporučuju dělat na zemi a na rovině (bez zvedání heverem), měřit přitom rozměr mezi středem kola a horním lemem blatníku tak, abys to měl na obou stranách stejně. Nesmí Tě překvapit, že každá torzka pak bude přitažená jinak, tzn. že zbývající šroub pod matkou bude na každé straně jinak dlouhý. Pozor, když to zvedneš moc, budou prachovky kloubů poloos dřít o ramena a brzo je protrhneš. Je možné je vysadit z lemu na poloose a posunout víc ke kolu.
Ty gumy vypadaj dobře, na silnici to bude trochu hukot... Rozměrově se tam asi vejdou, papírově se raději podívej do techničáku..
Syncrolong poloplech+ tažná tyč
Bílá welryba T4 highlong na práci
T5 2,5TDI 96kW prodáno
Syncrovella prodáno
Smažkobus 2,4D kastle po smrti, motor jede dál...
tel:777171480
Poslední úprava: 16. říj 2016 15:48 od JaM.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Bóďa

Zvýšení světlosti 16. říj 2016 16:13 #170976

  • Bóďa
  • Avatar uživatele Bóďa
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 17
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 0
Ahoj. Jak jsem psal, tak pro auto jedu až příští týden, tak potom určítě vložím foto. Jinak to auto původně bylo žluté Telecomu (alespoň myslím, že to byl Telecom). Takže nemám tuseni, zda tam někdy byly měchy.
Pera z T5 to opravdu zvednou a ty podložky se dají koupit, nebo je to domaděl? O kolik se dá celkem zvednout? To je otázek co? :P
Jinak na to, co je v papírech prdim a na hluk na silnici taky. Hlavně, když zase někde nezůstanu vyset :ohmy:
Jo a moc děkuju za super odpověď.
Poslední úprava: 16. říj 2016 16:16 od Bóďa.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zvýšení světlosti 17. říj 2016 08:29 #171000

  • Mikema
  • Avatar uživatele Mikema
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 58
  • Obdržená poděkování 5
  • Karma: 0
Ahoj,
mám to samé - T4 2,4D Syncro navíc s uzávěrkou diferáku
Auto mám zvedlé vpředu na torzkách co to jde, aby byly kola rovně a vzadu mám podložku ze silonu silnou cca 2cm - víc opravdu řešit nemusíš, je dobré pak udělat geometrii.
Pro zajímavost, včera jsem byl v terénu blbnout (foto je z jedné zastávky na rovince) a krom brodu přes potok jsem projel to samé co ten za mnou s upravenou nivou (nechápal co T4 projede), jen jsem na jednom místě zapadl, ale to z důvodu, že mám zimní kola a ne terénní, nicméně zapadl jsem do totálního bláta hloubky cca 40-50cm.
Původně jsem přemýšlel jako ty, koupit terénní kola, ale jezdím s tím po silnici cca 30km k lesu a nemá cenu riskovat jiné pneu, než jsou v TP, protože pak je to při nehodě průser. Koupil jsem Vraník 195/70 15C a opravdu projedu všude, kde potřebuji (terén v lese při těžbě dřeva, travnaté mokré louky, pole) a nemusím se bát neplnění pojistky při nehodě. Rovnou řeknu, že dost zálěží na tom, zda máš uzávěrku diferáku či ne, protože včera jsem bez uzávěrky zapadl několikrát, jen co jsem jí zapl, tak jsem se dostal ven, jen jednou to nevyšlo (viz výše).
Za kolik jej kupuješ a v jakém stavu ?
Přílohy:
VW T4 2,4D syncro 57kW rok 1998
Poslední úprava: 17. říj 2016 08:31 od Mikema.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Bóďa

Zvýšení světlosti 18. říj 2016 07:06 #171028

  • Bóďa
  • Avatar uživatele Bóďa
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 17
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 0
Ahoj.
Takže tyhle gumy budou stačit? www.pneuvranik.cz/x1353-w__1/protektor-1...hc-2-%28ms%29-vranik
A ty podložky jsi si dělal sám?
Jinak jestli to má uzávěrku popravdě ani nevím. Není jich moc na prodej za rozumnou cenu a já to chci opravdu jen na ty ryby. Žádnou parádu s tím dělat nechci a tudíž to také není žádný fešák. Je po domácku přestříkaný na modro, ale jízdní vlastnosti má super. Tak do toho jdu. Kosmetické vady neřeším a nějakou tu rez dvacetileté auto mít musí. Cena je 70, což si myslím, že je dobré. V pátek pro něj jedu, tak budu moudřejší.
Budu moc rád, když se i nadále najde někdo, kdo mě uvede ze začátku do tajů T4 SYNCRO :cheer:
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Haštaba

Zvýšení světlosti 18. říj 2016 10:10 #171032

  • Mikema
  • Avatar uživatele Mikema
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 58
  • Obdržená poděkování 5
  • Karma: 0
Ahoj, napíši to postupně.
uzávěrka - pokud jí má, tak bude mít pod rádiem pupan na vypnutí a zapnutí viz foto s karikaturou čtyřkolky. Bez uzávěrky jsem se dostal už do více situací, že jsem nemohl vyjet, měl jsem např jedno zadní ve vzduchu a nechtělo to jet, tak jsem zapl uzávěrku a hrabaly obě zadní a vyjel jsem.
pneu - původně jsem chtěl terénní pneu jako jsi vybral, ale bohužel jsem nesehnal možnost, ani přes známého v VW, pro legálnost a zápis těchto pneu, mám zapsány 3 pne v TP, tak jsem tam dal takové, které tam můžou legálně být, abych se nedostal, v případě nehody, do problému. Nicméně jezdím hlavně do lesa a občas něco po městě, takže jezdím po silnici dost, k lesu to mám 30km jedna cesta, takže na silnici jen legální. Avšak pokud po silnici nebudeš jezdit, tak to řešit nemusíš. Pneu jsem vybral ty samé, co jsi teď vložil odkaz, akorát bez green diamond - někdo mi říkal, že stejně za 2 roky jsou protektory v pr..li, ale to při této ceně mi nevadí. Co jsem koukal, tak mají ze zimních pneu nejvyšší vzorek - proto jsem je koupil.
Rozhodně si pořiď lano a nějakej hupcuk, aby jsi se mohl vytáhnout, když zapadneš - nevím v jakém terénu budeš jezdit - nejhorší je hluboké bláto...
Cena - nedokážu posoudit, já to koupil za méně, ale naprosto v pořádku, rez skoro nic, spousta věcích nových atd .. posléze jsem zjistil, že nejde uzávěrka, tak jsme jí opravili a nějaké malé drobnosti, ale jinak to byl super kauf.
Podložky - dával mi je tam známý, mohu zkusit vyfotit, je to opravdu je deska ze silonu (nejsem mechanik, ale už se v autě začínám pomalu taky hrabat :) )
Teď řeším jen přídavné nebo nové pružiny na co největší zátěž a blbne mi lanko u spojky, jinak vše v pohodě a musím říct, že i přes to, že to není offroad a není možné jej srovnávat např s UAZem, tak toho projede neskutečně mnoho. Jakmile budeš řešit světlost a přitahovat torzky, tak si opravdu zajeď na geometrii, zaplatíš cca 500.-, ale nebudeš ničit pneu !
Pokud tam uzávěrku máš, tak nemusí fungovat, mě se tak stalo, protože auto je z jedné firmy, kde s tím jezdili jen po silnici a uzávěrku nikdy nepoužili, tak byla trochu zarezlá a hlavně bylo zpuchřené gumové těsnění u samotné uzávěrky na diferáku a nechtělo to fungovat - opravili jsme během hodiny zadarmo, takže kdybys jí tam měl a nefungovala, tak bych měl pár info jak na ní, protože jsem měl celej diferák venku a uzávěrku rozdělanou na kousíčky a znovu skládal.

Kdyžtak se ptej ...

P.S. od doby co mám T4 syncro, tak s ní jezdím více než se superbem, alespoň si občas zajedu do terénu a zablbnu si ;)
Přílohy:
VW T4 2,4D syncro 57kW rok 1998
Poslední úprava: 18. říj 2016 10:12 od Mikema.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Bóďa

Zvýšení světlosti 18. říj 2016 11:14 #171036

  • Bóďa
  • Avatar uživatele Bóďa
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 17
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 0
Tak uzávěrku to určitě nemá, pod rádiem nic není. Je to horší, nebo lepší???
Dám na tvou radu a obuju ho těma zimákama, ať mám klid. Přeci jenom budu jezdit víc po silnici a k lovnému místu do terénu pouze sjíždět pár set metrů. Jinak tyhle zimáky má kamarád již čtvrtou sezonu na SHARANU SYNCRO a stále mají dost vzorku.
Děkuju za nabídku, určitě budu žádat o další rady. Chci ho dát přes zimu do pucu a na jaře pořádně vyzkoušet. Jelikož také nejsem žádný automechani, tak budu potřebovat spoustu rad ;)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zvýšení světlosti 18. říj 2016 12:05 #171040

  • Mikema
  • Avatar uživatele Mikema
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 58
  • Obdržená poděkování 5
  • Karma: 0
s tema pneu jsem to myslel asi jinak ....
Ja ho obul do techto zimnich pneu a letni davat nebudu, takze v lete budou hodne trpet, proto pocitam tak dva roky.

Uzaverka je rozhodne lepsi, s ni projedes mnohem vice - dam priklad co se mi stalo.
Jel jsem v lese po ceste, kde byly hodne hluboke koleje a dojel jsem na misto kam jsem potreboval, ale tam jsem zjistli, ze to dal urcite nepujde, protoze tam byl mocal, do ktereho jsem se boril nohama a ani traktor to neprojel, takze jsem se potreboval otocit (tozn couval jsem kolmo skrz tu cestu s kolejema) a potreboval jsem se rozjet zase dopredu, abych dokoncil otoceni, ale stalo se to, ze mi zustalo jedno zadni kolo na zemi, druhe zadni ve vzduchu v koleji, jedno predni na zemi a druhe predni zase v druhe koleji ve vzduchu a nedalo se s tim vubec hnout, protoze to bylo krizem a zadni obe kola naraz se netoci, pokud je jedno ve vzduchu, tak jsem zapl uzaverku a tim doslo k toceni zadnich obou kol a vyjel jsem z toho, bez uzaverky to neslo a bylo by to na lano a hupcuk. Nicmene jezdim s tim opravdu slusnej teren, myslim, ze by tu nikdo necekal o jakem terenu s dodavkou mluvim, je to opravdu spis na offroad, ale zatim vzdy jsem projel, akorat obcas bez uzaverky by to neslo.
Dalsi priklad - ma kousek od domu sraz k rybniku a na tom srazu zkousej sousedi s offroudama jestli to vyjedou ci ne, popravde nez jsme opravili uzaverku, tak to nevyjelo, ale s uzaverkou jsme to vyjeli, nicmene mluvim o srazu, ktery je velmi slozite vubec vylez na nohou, natoz autem
Pokud budes jezdit po silnici, tak rozhodne legalne zapsane pneu, za ten pruser pri nehode to nestoji (pr nehoda se zraneni a vse pujde za tebou a pojistovna da od tebe ruce pryc a neresim zda jsi jel opatrne a nebyla to tva chyba, to je pak uz jedno, kdyz mas pneu co nejsou v TP)
VW T4 2,4D syncro 57kW rok 1998
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zvýšení světlosti 18. říj 2016 12:29 #171041

  • Bóďa
  • Avatar uživatele Bóďa
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 17
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 0
Také jezdí celoročně jen na těch zimákach, najeto na nich cca 40-50 tkm :ohmy:

Tak do takových extrémů se asi pouštět nebudu, ale tady by se o to mělo starat něco samo. Nebo?
Asi tam dam raději ještě naviják :woohoo:
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zvýšení světlosti 18. říj 2016 12:53 #171042

  • Mikema
  • Avatar uživatele Mikema
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 58
  • Obdržená poděkování 5
  • Karma: 0
tak to jsem zvedav, myslim, ze mi tak dlouho nevydrzi, ale necham se prekvapit

4x4 funguje u syncra takto - pri prokluzu prednich kol dojde k propojeni zadni napravy pomoci visco spojky, to mas urcite stejne jako ja i ostatni. Visco spojka ma v sobe takove lamely, ktere jsou od sebe odpojene, kdyz dojde k prokluzu prednich kol, tak se vlivem rozdilnych otacek prednich a zadnich kol ohreje viskozni olej ve visco spojce a tim se zvetsi objem oleje a tim dojde k sepnuti lamel k sobe a tim dojde k zaberu zadnich kol, funguje to tedy na objemove roztaznosti pri zahrati oleje. Nicmene to ti stale zabira visco spojka, za kterou je diferak a ten se stara o rozdeleni otacek na kazde kolo. Jakmile mas jedno ve vzduchu, tak to druhe kolo tocit nebude, jedine kdyz diferak uzavres uzaverkou, pak toci obe dve stejne --- princip stejny jako u prednich kol .... pokud se mylim, tak mne nekdo opravte, nejsem mechanik ani blazen do aut a nevim zda jsem to popsal pochopitelne ...
ber to tak, ze s uzaverkou projedes vyrazne vice nez bez ni, je to velky bonus, ale pokud nebudes brazdit velkej teren, tak to zvladnes bez uzaverky
VW T4 2,4D syncro 57kW rok 1998
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Bóďa

Zvýšení světlosti 18. říj 2016 13:05 #171043

  • Mikema
  • Avatar uživatele Mikema
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 58
  • Obdržená poděkování 5
  • Karma: 0
a jeste k navijaku, nevim kam jej dat, taky jsem nad tim premyslel, ale musel by byt skryty kvuli policajtum a nehode, ale pak jedine do narazniku a to by nebyla asi sranda a nevim jestli by se vesel a nesnizil svetlou vysku
VW T4 2,4D syncro 57kW rok 1998
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zvýšení světlosti 18. říj 2016 14:12 #171048

  • Bóďa
  • Avatar uživatele Bóďa
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 17
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 0
No uvidíš.

Doufám, že na ty mé terény to bude stačit a nebudu za pár let řešit nějaké jiné auto. Uzávěrka tam asi nějak dodělat nejde co? :(
Myslím, že naviják tam přidělat jde, ale musí se trochu upravit rám (někde tady jsem to četl). No nic, až to bude vyzkoušené, budu moudřejší co dál.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Zvýšení světlosti 18. říj 2016 14:19 #171049

  • Mikema
  • Avatar uživatele Mikema
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 58
  • Obdržená poděkování 5
  • Karma: 0
Uzaverka dodelat jde, nekde jsem to tu cetl, ale neni to levne reseni a nevyplati se to.... nicmene spousta lidi vubec uzaverku nevyuzije, nebal bych se toho, ze ji nemas, kdyz to mas na tento styl jizdy. Ja to auto koupil jako auto do lesa na odvoz drivi, protoze mam jako konicka kaceni stromu, jinak sedim stale u PC, tak jsem si udelal radost s pohodlnym dojizdenim do lesa a nemuset parkovat cca 500m daleko a tahat porad veci sebou a pote i shanet 2-3x do roka odvoz dreva.
Ale jedna se opravdu o velky teren, blato a louky a tam tu uzaverku vyuziju, tedy vyuzivam
VW T4 2,4D syncro 57kW rok 1998
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Štindlas

Zvýšení světlosti 18. říj 2016 15:42 #171051

  • JaM
  • Avatar uživatele JaM
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1707
  • Obdržená poděkování 48
  • Karma: 4
Jen tak pro info a porovnání: vepředu 44cm měřeno od středu kola

IMG_0184.jpg


vzadu 46cm
IMG_0185.jpg
Syncrolong poloplech+ tažná tyč
Bílá welryba T4 highlong na práci
T5 2,5TDI 96kW prodáno
Syncrovella prodáno
Smažkobus 2,4D kastle po smrti, motor jede dál...
tel:777171480
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Bóďa

Zvýšení světlosti 18. říj 2016 18:07 #171053

  • JaM
  • Avatar uživatele JaM
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1707
  • Obdržená poděkování 48
  • Karma: 4
Mikema- dovolil bych si nesouhlasit s Tvým popisem fungování 4x4 SYNCRO na poli praktickém. Visco spojka sice teoreticky mechanicky odděluje obě nápravy, ale zkus si třeba dát auto na hever, zabrzdit zadní kola a pootočit kardanem před visco spojkou. Tření v náplni spojky je tak velké, že se Ti to rukou těžko podaří. Podle toho co píšeš, by to mělo jít. Ale nejde.

Viskózní spojka je součást převodového ústrojí, zejména pohonu všech kol, často doplňující mezinápravový diferenciál, měnící jeho účinnost podle trakčních schopností předních a zadních kol. Je to vícelamelová spojka uzavřená ve skříni naplněné silikonovou kapalinou vysoké viskozity. Každá ze dvou sad lamel je spojena s jedním hnacím hřídelem. Jsou-li adhezní podmínky předních a zadních kol stejné, otáčí se spojka jako celek, popř. menší rozdíly vyrovnává pomalým vzájemným natáčením obou sad lamel. Se zvětšujícím se rozdílem otáček roste v závislosti na viskozitě kapaliny odpor proti vzájemnému otáčení lamel a větší část hnacího momentu se přenáší na kola s lepšími trakčními schopnostmi. Proti jiným samosvorným diferenciálům či mechanickým závěrům diferenciálů má viskózní spojka výhodu samočinnosti, plynulé změny účinnosti, je nehlučná a neopotřebovává se, neboť jednotlivé lamely nejsou v přímém styku, ale obaleny tenkou vrstvou kapaliny. Navíc působí jako tlumič záběru a chrání převodové ústrojí před rázy. Viskózní spojku tvoří dvě soustavy lamel vzájemně oddělených malými spárami a uložených ve skříni naplněné kapalinou vhodné viskozity. Používá se nejčastěji jako mezinápravový diferenciál nebo samosvorný diferenciál nápravový.

Hodně je toho popsáno ve vlákně www.transporterclub.cz/forum/25-naprava-...eni?start=240#170849 a to včetně podobných mýtů jak píšeš.
Syncro je, na rozdíl od Haldexu bráno jako trvalý náhon 4x4 s viskózní spojkou nahrazující mezinápravový diferenciál.
Ale tady se prosím držme tématu o zvyšování podvozku
IMG_1304.jpg

Tady jsou trochu vidět gumové podložky pod pružinou
Syncrolong poloplech+ tažná tyč
Bílá welryba T4 highlong na práci
T5 2,5TDI 96kW prodáno
Syncrovella prodáno
Smažkobus 2,4D kastle po smrti, motor jede dál...
tel:777171480
Poslední úprava: 19. říj 2016 10:46 od JaM.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Bóďa
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3
Vygenerováno za 0.247 sekund

Login