Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1

Téma: VW T4 Climatronic nejde regulovat zadni horkovzdusne topeni v podlaze.

VW T4 Climatronic nejde regulovat zadni horkovzdusne topeni v podlaze. 13. úno 2022 10:24 #205323

  • ne-moc
  • Avatar uživatele ne-moc Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 10
  • Obdržená poděkování 2
Ahoj. Mel jsem problem ktery se tu resil. A to ze mi nereguloval zadni ventilator (dolni na teply vzduch) Tocil stale na max. Po stazeni ventilatou a i uplnem vypnuti, nenastala zadna zmena. Ventilator tedy nesel ani vypnout.
Pro upresneni mam vw T4 caravelle 75 kW rok 99 (modre budiky) a mam climatronic.
Zameril jsem se na dil, kterym se ridi otacky ventilatoru. Viz obr 1.
Je to mala cervena krabicka ktera je pridelana primo na tom topeni zespod auta. Tak ze kdyz kouknete pod auto tak je to videt. Viz obrazek 111.
Na fotce 112 je umisteni dilu na topeni.
Tento dil je oznacen jako ITR leistungsmodul 5DS 006 455-01 , druhe oznaceni je tam : 701 907 521 a je to od firmy HELLA (vyfoceno tedy na prvnim obrazku)
Co jsem hledal na internetu a obvolaval tak to byva popsano jako rezistor (polaci rezystor), nekdo tomu rika odpory k ovladani ventilatoru (ale najsou to jen odpory), A taky mi bylo receno ze se tomu rika jezek.
Po odpojeni teto soucastky se samozdrejme ventilator neroztoci vubec.
Jsou tedy tri moznosti jakou cestou se vydat.
1) Sehnat nahradni dil. (Novy/ pouzity)
2) Opravit
3) Nahradit dil dilem jinym

1) Sehnat tento dil je dle meho problem. Asi toho neni moc, a kdyz uz se najde, tak za to lidi chteji nesmysl. Treba jeden pan od Prahy po me chtel 7tis. Plno lidi se koukalo, ale soucastku nemeli. Dal jsem koukal na allegro.pl. A tam se dil kratce mihnul, ale pak uz jsem ho nenasel. NA ukrajine mi ho znamej sehnal a ze by za nej chteli v prepoctu na nase 1500Kc coz jsem taky nevzal v domeni ze sezenu neco v okoli.
Dalsi vec je ta, ze bude dil pouzitej a nevite v jakem bude stavu. Tim ze je soucastka pod autem v nepriznivych podminkach, tak bych rekl ze to po 20 letech nebude zadny zazrak. Bude to dosti podobny stav tomu co budete mit vymontovane z vaseho auta (dal v tematu oprava)
Tak ze za me bych se touto cestou uz nevydaval.
Po nezdarilem nakupu jsem se rozhodl do soucastky podivat a pokusit se ji opravit.

2)opravit.
Po ocisteni vezmete malej sroubovak a vymacknete tu cernou krytku, ktera zakryva tri draty. Je to dost kvalitne zalepene nejakym lepicim tmelem. Mne to neslo vymacknout a protoze na opravu neni zadny navod ( aspo ja ho nenasel) tak jsem to odrizl nozem. (odrezavat to nemusite, urcite to pujde vypacit jakoby nahoru) viz foto 2 ,Dal musite malim sroubovackem poradne vydrolit ten sedej lepici tmel aby jste se dostali k tem letovanym spojum. Odpajejte ty tri dratky a poradne ocistete ten cin ( prohrat az se cin dostane do kapalneho stavu a klepnete s tim o podlozku, cin pekne zkapne.) Pokud to mate odpajene a ty kontakty ocistene tak z toho pujde sundat ten cerveny kryt.
Konecne se tedy dostavame k elektronice viz foto 3,4,5,6
Jak je videt, do soucastky se dostala vlhkost a je znacne zkorodovany a zoxidovany. Nyni vemte kartacek na zuby a ocistete cely tisteny spoj izopropanovim sprejem, roztokem (nebo necim cim to cistite vy. Ja pouzil ten izopropanovy sprej. Treba postaci destilovana voda, nebo technicky lih ale s tim nemam zkusenost)
Po ocisteni tistaku, jsem zjistil ze uplne zoxidovala cast tisteneho spoje a chybi tam kus cesticky viz obrazek 10 kde jsem rovnou oznacil (modrou a zelenou) odkud jsem tahl nove (silnejsi dratky, zadne milimetrove vlasky prosim) Tak ze propojte ty mista kere jsou prerusene.
Pripajel jsem pro zkousku ty tri draty ktere jsem v prvnim kroku odpajeli (cerveny hnedy modry) a sel to zapojit zpet do auta co se bude dit. Vetracek uz sel regulovat na dve ruzne rychlosti (mozna 3 nebo 4 rychlosti, nevybavuju se presne) Ale stale nesel vetrak uplne ztlumit a ani vypnout.
Tak ze problem stale pretrvaval ale byla nadeje ze jsem na spravne ceste.
Po blizsim prozkoumani a promereni tistaku jsem se domeril ze bude nejspis prorazeny jeden ten triak.
Vypajel jsem je a promeril. Jeden byl prorazeny.
Hledal jsem tedy tuto soucastku oznacenou BTS132
Tady v cz jsem ji nikde nesehnal. Schanel jsem tady jen podle oznaceni. Nejsem odbornik ktery by si troufl na sehnani soucastky podobnych parametru, ale pokud by se tomu chtel nekdo povenovat, tak mam datasheet s veskeryma parametrama tohoto dilu BTS132 (pokusim se to nejak pripojit ke clanku ale da se vyhledat googlem)
Ja tedy schanel presne tento dil a podarilo se sehnat na alliexpress.
Do vyhledavace zadat 1pcs/lot BTS132 TO-220 In Stock
Odkaz ktery nemusi byt stale aktualni:
www.aliexpress.com/item/1472942474.html?...%3Bsearch-mainSearch

Cena dilu je 15Kc plus postovne asi 10Kc
V teto fazi jsem skoncil protoze jsem to objednaval minuly tyden tj zacatek unora a napsali mi odhadovanou dobu dodani cca Duben
Ted k te soucastce. Proc odesla? Mohlo to byt oxidaci a zkratem ktery nastal vlhkosti. (dost mozne), Tim ze zoxidovala cesticka tisteneho spoje, tak soucastka stale spinala a vypinala do zniceni.(take dost mozne) a nebo to take muze byt (a to se priklanim ja) zoxidovanim toho hlinikoveho chladice, plus k tomu zoxidovani toho kovu, ktery pritlaci ty BTS132 na chladic a tim se ten BTS132 proste spatne dotykal chladice a uvaril se.
Doporucuju tedy postarat se o to aby se BTS132 poradne dotykalo chladiciho jezka naohybanim toho plechu tak aby poradne drzel. A nebo (to chci udelat ja) odstranit ty jehlany na chladici ktery prochazeji okem BTS132, vyvrtat tam dirku, udelat zavit a prichytit BTS132 sroubkem. Trocha pracnejsi, ale verim ze spravny krok. Tento krok tedy udelejte jak uznate za vhodne.
Jen pokud mate moznost nekde sehnat trosicku teplovodive pasty ktera se dava napriklad pod procesory, tak ji mezi chladic a BTS132 trochu maznete.
Poskladejte dil, poradne zalepte co se da at se tam nedostane vlhkost a pripajejte ty tri draty, Ty opet vytmelte a poradne prilepte ten cerny kryt.

Tak ze ocisteni tistaku/Propajeni cest ktere zmizely, Promereni a nahrazeni BTS132, Pridat pastu, slozit a zalepit.

Myslim ze hlavni jsou fotky ktere kdybych mel pred rozebranim, tak bych se toho tolik nebal.

Posledni moznosti je:
3) Nahradit dil dilem jinym
Dil jiny je mysleno stejnym dilem ale z jine znacky vozidla
Byla to mravenci prace ale dopatral jsem se ze hella tento dil vyrabela jeste pro dve vozidla. (pokud nekdo prijde na dalsi, prosim o doplneni)
Prvni vozidlo je Vw phaeton s oznacenim dilu 3D0 907 521 A VOLKSWAGEN PHAETON tento dil by mel byt stejny, sede barvy ale bude mit jiny konektor viz obrazky 31 ,32 umisteni soucastky ve vozidne nevim. A tento dil nemam ozkouseny. Ja schanel variantu cislo 2
Druhe vozidlo je AUDI A6 C4 s oznacenim dilu  5DS006455-02 nebo  4A0820521A tento dil je cerny a take ma jiny konektor. Viz obrazky 20, 21 (delsi kabl nez u T4) Umisteni soucastky je v predni casti vozu, pod plastovym krytem pod steraci. Viz foto 23.
Tento dil jsem zakoupil, vyrobil provizorni redukci pro ozkouseni a vetrak bezi/
reguluje a da se vypnout jako kdyz bylo vse od vyrobce.
Cena dilu se pohybuje od 400Kc do 700Kc normalne na internetu v obchodech ktery prodavaji renovovane dily nebo se tak presentuji. Pokud ale kouknete na bazos nebo kamkoliv na internetu, tak se techto aut AUDI rozprodava na dily opravdu hodne. Tak ze nebude problem sehnat. (auto musi mit samozrejme climatronic) Dalsi pozitivni vec je, ze je dil na docela dobrem miste a ne na podvozku jako u T4, tak ze bude v mnohem lepsim stavu.
Ja tedy doporucuji jit cestou 3 , usmiknout konektor a napajet tam konektor z dilu co mate zniceny aby vam to tam krasne padlo. Barvy dratu sedi.

Omlouvam se za pravopisne chyby a za moje zmatecne vyjadrovani, ale bylo to pro me vycerpavajici. At vam VW T4 slouzi jeste mnoho let.

Fotky jsou na strankach rajce.net
odkaz:
ne-moc.rajce.idnes.cz/VW_T4_Oprava_ovlad...zadniho_ventilatoru/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
Vygenerováno za 0.213 sekund

Login