Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2

Téma: T5 - Problém s nízkou teplotou motoru, s topením v kabině

T5 - Problém s nízkou teplotou motoru, s topením v kabině 24. led 2013 01:29 #112182

  • calif
  • Avatar uživatele calif Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 16
  • Obdržená poděkování 0
Tento dotaz jsem dal původně do fora na [url=http://www.VW-Club]http://www.VW-Club[/url] ( http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=5 ... &start=510 ) ze dne 22.01.2013 05:17. Kopíruju sem i moji odpověď, takže jestli to dělám špatně, omluvte mě a poraďte, dík.

Zdravím, prošel jsem toho tady hodně, ale zatím jsem nenašel nic, co by mě "uspokojilo".
Mám T5, 2,5l PD, 128kW. Dosud bez problémů. Po servisu, kde mě vystrašili špatnými vstřiky (výměna za jeté + moje byly po kontrole u Bosche OK ) se mi najednou neumí ohřát motor. Před "servisem" - max do 10minut jízdy se ručička teploměru zahnízdila na svislici a zima/léto z ní neslezla. Teď? Skáče mezi 60 - 80 stupni a spíš dole než nahoře. Stejný styl jízdy ... Vyměnil jsem termostat - nic. Podle mě s tím žádná elektronika nemá nic společného - celý okruh řídí snad jen termostat?! A ten vypreparovaný je funkční!! Otevírá až při 85. Řešil už někdo podobný problém?
A aby toho nebylo málo - každá strana topení mi fouká a hřeje jinak. Aby byla v autě jakž takž pohoda mam vpravo 23 a vlevo se jede na max.
Co s tím?
Děkuji za každou radu :-)

Ahoj, co tam dělali netuším - nepustili mě na sál. Měli měnit údajně špatné vstřiky. Jestli to má něco společného s vodou? Nevím, prý ne. Po výměně termostatu jsem (už v jiném servisu) dával pořádný pozor na kvalitní zalití, takže tady to asi nebude. Včera jsem prošel všechno možný a další názor je porucha přihřívání. Myslím, že motor, který není žádný prcek, by si na sebe "měl vydělat sám" a ne se nechat dotovat odjinud. Zatím jsem měl zato, že příhřev je pro rychlý nástup topení při studeném motoru. Ale taky je to jedna z cest. Ten VAG je taky dobrý nápad! Zkusím. Díky za nápad. Btw - kam do jaké sekce bys mě nasměroval? Chytl jsem se problému - MOTOR, TEPLOTA: problém s teplotou motoru, termostat a nenapadlo mě, že jsem jinde.
T1 T3 T4 T5 - ať žije zdvižená střecha :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od calif.

T5 - Problém s nízkou teplotou motoru, s topením v kabině 24. led 2013 02:26 #112186

  • lada t5
  • Avatar uživatele lada t5
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 8813
  • Karma: 29
  • Obdržená poděkování 287
Uf, takže postupně.
Vše, co tě trápí je tady už popsané. Mnohokrát.
Základem všeho je zajet někam na diagnostiku, na VAG, budeš tam mít asi spoustu závad.
Motor se neohřívá = nechodí ti příhřev, bufík. Buď má závadu, nebo jsi jezdil na rezervu a buf se ti bloknul. VAG ti odpoví.
Topení - zřejmě máš klimatronik, takže opět VAG. Buď ti pomůže cejchování servomotrků, ale spíše ne, zřejmě ti odešel servomotorek ovládání teploty vzduchu k řidiči. Nechat vyměnit, na VAGu scejchovat a bude po problému.
VW T5 Multivan 128 KW + Bürstner Belcanto 560 Tk
Hyundai Getz
VW Golf V. 2.0 TDI 103 KW - Dýmovnička


TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team

Fotky s T tématikou: http://ladat5.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Problém s nízkou teplotou motoru, s topením v kabině 24. led 2013 02:37 #112188

  • calif
  • Avatar uživatele calif Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 16
  • Obdržená poděkování 0
diky, máš představu, jak můžou být ty serva finančně náročný?
T1 T3 T4 T5 - ať žije zdvižená střecha :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Problém s nízkou teplotou motoru, s topením v kabině 24. led 2013 02:38 #112189

  • calif
  • Avatar uživatele calif Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 16
  • Obdržená poděkování 0
taky jsem koukal, že se to řeší, ale tak nějak bez výsledku :-/ anebo jsem ještě nenašel vsechno
T1 T3 T4 T5 - ať žije zdvižená střecha :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Problém s nízkou teplotou motoru, s topením v kabině 24. led 2013 02:47 #112190

  • calif
  • Avatar uživatele calif Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 16
  • Obdržená poděkování 0
Máš krásné fotky a ty spanilé jízdy! :-)
T1 T3 T4 T5 - ať žije zdvižená střecha :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Problém s nízkou teplotou motoru, s topením v kabině 28. led 2013 17:14 #112481

Dnes jsme řešili obdobný problém na multivan T5 128 kW r.v. 2003 na sklech 2002. To jsem ještě neviděl. Najeto přes 200 tis. km.
Teplota motoru jde pomalu nahoru = nešel přihřívač motoru Webasto
Pro dosažení teploty jsem vypnul zadní topení a přední na min. Motor se nám ohřál na 90 a pak už na volnoběh držel teplotu. Pustil jsem přední topení na max teplotu a otáčky. Skoro to netopilo a teplota na vstupu do topného registru byla max. 62 °C. Značně kolísala mezi 40°C až 54 °C. Při této teplotě má registr topení velmi malou výhřevnost. Znamená to, že je tam nedostatečný průtok vody. Zkoušeli jsme nejdřív registr vyčistit chemickou cestou, zda-li není přicpaný. Vše Ok jen mírné usazeniny. Zítra rozebereme vodní pumpu a mrkneme jestli není problém na její straně. Nebyla prý ještě nikdy měněna.
Na mém autě po zahřátí na provozní teplotu byla teplota do registru 80 až 87°C. Podle toho jaký jsem provedl odběr. Teploty jsme měřili dálkovým infrateploměrem.
Vycházím z praxe a teorie ze servisu topenářské techniky. Pokuď registry nedostávají teplotu okolo 80 °C, tak se jejich účinnost velmi snižuje. S teplotou okolo 50 °C mají 1/3 účinnost. Koukal jsem na Denso, které některá topení pro vw vyrábí a žádné technické informace jsem nenašel.
Kdyby jste je někdo měl rád je získám.
Jinak motorek do zadního topení stojí 2400 kč. Odešla mi v něm deštička s koncovými senzory. Málem jsem se z té ceny zvrátil. Přední budou asi za obdobnou cenu.
VW Transporter T5 4motion 2,5 TDI, 96 kW, r.v.2008
VW Transporter T5 4motion LONG 2,0 TDI, chip 130 kW, r.v.2012

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Problém s nízkou teplotou motoru, s topením v kabině 28. led 2013 17:40 #112485

  • lada t5
  • Avatar uživatele lada t5
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 8813
  • Karma: 29
  • Obdržená poděkování 287
Co je to ten registr? Radiator, výměník?
VW T5 Multivan 128 KW + Bürstner Belcanto 560 Tk
Hyundai Getz
VW Golf V. 2.0 TDI 103 KW - Dýmovnička


TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team

Fotky s T tématikou: http://ladat5.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Problém s nízkou teplotou motoru, s topením v kabině 28. led 2013 17:43 #112486

  • calif
  • Avatar uživatele calif Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 16
  • Obdržená poděkování 0
ano
T1 T3 T4 T5 - ať žije zdvižená střecha :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Problém s nízkou teplotou motoru, s topením v kabině 28. led 2013 18:33 #112492

Ještě jsem zapomněl. Já mám na svém autě před chladiči kryt z mirelonu a na obou stranách s alu fólií. Voda se mi rychle ohřívá a topení brzo topí. Také od té doby mi tak často za jízdy nespouští přihřívač motoru. U nás v horách je to znát i na spotřebě. I když mi v VW servisu neustále tvrdili, že hodinová spotřeba webasta je 0,5l nafty.
Měl jsem to už na předešlé T5 1,9 TDI, která dávala ještě méně tepla než 2,5 TDI. Nikdy se mi nestalo, že by se okruh přehříval. Jen jednou a to když jsem ji na jaře nevyndal a hnal to po dálnici při venkovní teplotě 15°C. Docvaklo mi to až při zvukové a optické signalizaci na tachometru.
VW Transporter T5 4motion 2,5 TDI, 96 kW, r.v.2008
VW Transporter T5 4motion LONG 2,0 TDI, chip 130 kW, r.v.2012

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Problém s nízkou teplotou motoru, s topením v kabině 28. led 2013 18:50 #112493

Pokud jsou teploty na vstupu a výstupu vyrovnané (70°C a více), tak topení musí foukat teplý vzduch. Pokud fouká teplý vzduch z ofuků a postupně chladne do vlažného, tak je ucpaný výměník. Vzduch odejme teplo z výměníku a nedostatečným průtokem (zásobením teplé vody) nedochází k předání tepla. To se opět projeví, když vypneš ventilátor a po chvíli zapneš. Teplo z ofuků udělá opět to samé.
Výměna výměníku je na nervy. Rozdělal jsem toho moc. Celou spodní část palubky, ofuky nohou, reléovou skupinu, řídící jednotku palubní sítě s plechovým držákem, povolil vzpěru mezi podlahou a výztuhou palubky, uchycení ředící páky, aby tato vzpěra šla trochu vpřed a potom výtáhl výměník směrem k volantu. Bylo to přesně na milimetr.
Po výměně topení topí jako nové auto.
VW Transporter T5 4motion 2,5 TDI, 96 kW, r.v.2008
VW Transporter T5 4motion LONG 2,0 TDI, chip 130 kW, r.v.2012
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od hak.daniel.

T5 - Problém s nízkou teplotou motoru, s topením v kabině 28. led 2013 23:39 #112512

  • calif
  • Avatar uživatele calif Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 16
  • Obdržená poděkování 0
Tak pánové, posaďte se na pr... a koukejte, co umí ten inteligent před barákem:

přidal jsem se do této diskuse, protože mi auto NAJEDNOU přestalo 1/ ohřívat motor a 2/ zbláznilo se mi topení do kabiny vpředu - na řidiče to foukalo podle mě trochu míň ale teple, na spolujezdce funěl silnější proud studeného vzduchu.

První, co všechny napadne co se motoru týče - termostat - vyměněn. Bez výsledku. Jel jsem teda na Jarov, aby mi udělali diagnostiku s přihlédnutím k problémům a aby se je pokud to půjde snažili pomocí Vagu nebo zde Vasu vyřešit.
Stálo to pouhých 472,- Kč (a ještě mi umyli auto, i když v tomto počasí to jeden moc neocení) a odstranili problém s ventilaci - prý to dali do servisního nastanení.
Takže jsem se objednal na ten příhřev do servisu (jinam) na 29.1.
Všichni kteří jste podobnými problémy prošli tu píšete, že řídící jednotka topení něco hlásí, kódy atd. Takže mi to nedalo a dneska večer 28.1. jsem ještě zajel do dalšího servisu ke známénu s tím, že jestli to půjde a diagnostika navede přesněji k závadě, mohla by se oprava zúžit na konkrétní závadu a tím ušetřit čas, nervy a v neposlední řadě i peníze, protože bych žádal a zadal opravu konkrétního dílu/závady.
Ani SuperVag, ani zelená krabička od Bosche nic, žádnou závadu nenašla!
No nic, jel jsem domu. Po cestě mě volal člověk, který v tomto servisu dělá topení, takže jsem se otočil a zpět. S telefonem u ucha procházel technik menu SVagu. Skupina 1, nezávislé topení - 18 - nic. Takže se projely aktivní členy (myslím, že se to tak jmenuje) jako ventilátor topení zapnout a vypnout, to samé čerpadlo paliva... Prošly se všechny položky.
NIC!
Tak jedu domu.
A ono to normálně topilo!!!
Chápete to?!
Netuším, co to bylo opravdu a jak dlouho to vydrží, ale napadá mě tohle - když se v tom servisním módu spustily jednotlivé funkce, tyto procesy nebraly ohled na to, jestli cokoli ostatního je OK a nebo ne. Takže to tam cákalo naftu a nebralo ohled na ventilátor, žhavilo i když se nepustila nafta a ventilátor, protočil se ventilátor bez toho ostatního. A jak se to takhle pěkně rozhýbalo, něco se mohlo pohnout, uvolnit, prohnala se nafta prý jen asi 2mm tenkou přívodní hadičkou, kde mohla být voda atd. a závada se odstranila.
Super! Zkuste, možná i takový může být postup.

Z jiného soudku:
kdysi dávno, ještě v minulých dobách jsme s bandou jezdili z Prahy do Krkonoš na lyžbu stařičkou poštovní Erenou. Topení samo žádné, okna se otírala hadrem :? . Vzadu, tam kde dřív seděl pošťák a třídil obálky jsme měli kamna, narvaly se před odjezdem briketama, natlakoval se sud :drunken: a jelo se do hory. Sranda, pohoda a teploučko :D .
T1 T3 T4 T5 - ať žije zdvižená střecha :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Problém s nízkou teplotou motoru, s topením v kabině 29. led 2013 12:07 #112535

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 12

calif napsal: když se v tom servisním módu spustily jednotlivé funkce, tyto procesy nebraly ohled na to, jestli cokoli ostatního je OK a nebo ne. Takže to tam cákalo naftu a nebralo ohled na ventilátor, žhavilo i když se nepustila nafta a ventilátor, protočil se ventilátor bez toho ostatního. A jak se to takhle pěkně rozhýbalo, něco se mohlo pohnout, uvolnit, prohnala se nafta prý jen asi 2mm tenkou přívodní hadičkou, kde mohla být voda atd. a závada se odstranila.

S bufíkama je sranda,to je jasné :)
Kvalitní nafta+akční členy,to je základ,přesně jak píšeš.
Taky je dobré zateplit zaizolovat naftuvedoucí hadičku z nádrže (z naftové soustavy) do bufíka,aby nezamrzla,to se stává hlavně leden+únor,když trefíš nějakou "kvalitní" naftu.
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Problém s nízkou teplotou motoru, s topením v kabině 01. bře 2013 11:09 #114541

Ahoj panove.
Jsem docela cerstvym nadsenym majitelem uplne stejne T5ky :-) s uplne stejnym problemem :-(

Neporadili byste mi, prosim, overeny servis v Praze mistnimi teckari?
Chtel bych se vyhnout autorizovanemu servisu, ale zase se docela bojim neosvedcenych servisu.

Diky moc!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Problém s nízkou teplotou motoru, s topením v kabině 01. bře 2013 19:33 #114564

  • karlosVW
  • Avatar uživatele karlosVW
  • Offline
  • Člen clubu 2016
  • Člen clubu 2016
  • Příspěvky: 4248
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 29
v Praze nevím,ale do Kutné Hory to nemáš tak daleko a tam je Voki <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.transporterclub.cz/forum/memberlist....ode=viewprofile&u=98 ">memberlist.php?mode=viewprofile&u=98<!-- l -->

VW T1/09.1962/22kW
šnečí budka s motorem/109kW/Black Edition

info@ahcl.cz

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - Problém s nízkou teplotou motoru, s topením v kabině 02. bře 2013 11:26 #114595

Diky.
Jojo KH a Slany jsem tady nasel a vypadaji super, ale je to furt hodinka cesty, co je pro me kvuli prace trosku tezsi :-/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.227 sekund

Login

Na webu používáme soubory cookies.

Tyto soubory a informace se naše společnost snaží využívat za účelem vylepšování a rozvoje služeb, které zde nabízíme a poskytujeme. Využití souborů cookies umožňuje zlepšovat pro Vás lepší uživatelnost webových stránek a zpříjemňuje jejich použití. Více info

Souhlasím

Co jsou cookies?

Cookie je malý soubor, který se z naší webové stránky ukládá na pevný/hard disk (včetně mobilních zařízení) uživatele/návštěvníka. Tento soubor identifikuje specifické informace z předchozích návštěv na webových stránkách z příslušného přístroje. Informace mohou například zahrnovat adresu IP připojujícího se počítače, datum a čas návštěvy, odkazující URL adresa (stránka, ze které návštěvník přišel), stránky/produkty navštívené na našem webu, typ použitého prohlížeče a stránky, které byly navštíveny apod. Platnost/funkčnost souborů cookies buď vyprší na konci internetové relace (po odpojení zařízení od stránek/internetu) nebo vyprší po určité omezené době.

Důvod použití

Tyto soubory a informace se naše společnost snaží využívat za účelem vylepšování a rozvoje služeb, které zde nabízíme a poskytujeme. Využití souborů cookies umožňuje zlepšovat pro Vás lepší uživatelnost webových stránek a zpříjemňuje jejich použití.

Ochrana osobních údajů

Soubory cookies používáme tak, aby na základě takto získaných informací/dat nebyla osoba uživatele identifikovatelná, a to ani při využití dalších informací, které máme k dispozici.

Druhy souborů cookies

Běžně a vždy s ohledem na aktuální vývoj v příslušných informačních technologiích používáme tyto typy souborů cookies:

(i) Vyžadované - jsou nezbytné a pomáhají Vám pohybovat se po webových stránkách a vidět určité funkce. Tyto soubory například zajišťují uložení nákupního košíku při všech krocích procesu uzavírání objednávky;

(ii) Funkční - umožňují zajistit ještě příjemnější zákaznický zážitek. Tyto soubory Vám pomáhají ukládat a připomínat Vám nákupní košík a umožňují vytvářet seznamy přání apod.;

(iii) Výkonnostní - nám pomáhají porozumět nákupnímu chování našich návštěvníků. To nám umožňuje neustále vylepšovat naše webové stránky, aby pro Vás bylo nakupování co nejsnazší a nejpříjemnější;

(iv) Interakční - se používají k tomu, abyste mohli vyjádřit svůj názor - co si myslíte o našich produktech, webových stránkách apod.. Tyto soubory cookies Vám umožní vyjádřit se na sociálních médiích tak, že se Vám naše produkty líbí nebo že je doporučujete, a popovídat si s pracovníky našich služeb. Můžete však také poradit našim ostatním (potenciálním) zákazníkům tím, že naše produkty ohodnotíte a napíšete k nim recenze;

(v) Cílení reklam - si zapamatují Vaše preference týkající se produktů a nakupování. Tyto soubory cookies nám umožní zjiš‘tovat, co máte rádi. Takže když například procházíte výsledky hledání ve vyhledávačích, budou se zobrazené reklamy více týkat Vašich preferencí.

 

Když chcete použití souborů cookies zakázat

Kdykoliv můžete změnit nastavení svého zařízení – používaného prohlížeče tak, aby soubory cookies odstraňoval nebo bránil jejich ukládání, pokud s jejich užitím nebudete výslovně souhlasit. Informace o tom, jak upravit nastavení souborů cookies, najdete v příslušné části nápovědy Vašeho zařízení či prohlížeče. Příklady nastavení u nejužívanějších prohlížečů jsme pro Vás připravili zde:

Internet Explorer: https://support.microsoft.com/en-us/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies 

Mozilla Firefox: https://support.mozilla.org/en-US/kb/cookies-information-websites-store-on-your-computer?redirectlocale=en-US&redirectslug=Cookies#w_cookie-settings

Google Chrome: http://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?hl=en&answer=95647

Safari: https://support.apple.com/kb/PH21411?viewlocale=en_US&locale=en_US

Opera: http://www.opera.com/help/tutorials/security/cookies/