Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Dotazy před koupí T5

Dotazy před koupí T5 13. kvě 2020 22:06 #197624

  • KD
  • Avatar uživatele KD
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 11
  • Obdržená poděkování 0

Vendys napsal: Nechal bych si od prodejce poslat fakturu co tam vše bylo vyměněno. Pokud se vyměnilo co mělo, tak by to mělo být OK. Pokud se to poskládalo ze starých dílů tak ruce určitě pryč.
Můžu se zeptat proč je priorita dvoje šoupací dveře? Já měl vždy Multivana s oběma šoupačkama a teď mám pouze s jednimi šoupačkami a nevidím v tom nějaký velký problém. Jak se říká, člověk si zvykne.


ad dvoje dveře - většinou chodím do auta přes řidiče, když chci dát děti do sedačky, vyndat, je to opruz furt obcházet auto. Navíc hlavní účel auta máme cestování a jedny dveře budou sloužit pro vyklápěcí kuchyňský blok. Měl jsem Vivaro s jedněma šoupačkama a nikdy více. Protože se nic pěkného neobjevilo, vzal jsem nakonec 2,5 TDi 96kw i se všemi jeho mouchami. Za třetinovou cenu a snad to rok vydrží a mezitím seženu co chci.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Dotazy před koupí T5 14. kvě 2020 07:15 #197628

  • Vendys
  • Avatar uživatele Vendys
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • TCCT - Transporterclub Caravan Team
  • Příspěvky: 3150
  • Karma: 36
  • Obdržená poděkování 227
Díky za vysvětlení. Proto jsem se ptal . Každý má jiné priority. Jinak já třeba v autě nemusím mít vyhřívání sedadel a zase vím, že ho většina lidí používá a auto bez vyhřívání sedadel je dneska hůře prodejné.
[img]
TCCT - Transporterclub Caravan Team
VW Multivan T6 Edition 30 2,0 TDi 150 kW DSG - prodáno
[img]

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Dotazy před koupí T5 17. čen 2020 20:05 #198118

Zdravím ľudia. Už dlho rozmýšľam nad transporterom a verím, že tento rok sa mi to podarí. Pomaličky čítam fórum, ale je tu toho veľa, tak sa chcem na nejaké konkrétne veci opýtať. Budem sa snažiť byť stručný a zbytočne sa ne rozpisovať. Tak poďme k veci.
Mám v úmysle si spraviť alebo kúpiť už hotový karavan. Chcem v ňom pre spávať len maximálne 2-3 noci.
Môj prvý plán bol kúpiť základný transporter z jedným oknom na zadných dverách (pripadne z oknom na vysuvnych dverách) a prerobiť si to na karavan. Ale bohužiaľ nemám na to miesto, a ani moja zručnosť nie je Boh vie aká. Hlavne elektriky sa bojím, keďže tu by som asi sam nezvládol.

Druha možnosť je kúpiť už hotovú Californiu. Ale nejaký slušný kus, max. 5 rokov starý s normálnym najazdom do 30 000 je celkom problém nájsť.

Tak ma napadlo, či neexistuje nejaká firma ktorá takéto auta preraba. V podstate čo by som potreboval spraviť, je zateplenie, elektrika a obklad (nejaký pekný drevený ). Postel a nejaký stolík by som už v mal zvládnuť pozbijat aj sám. Neviete o niečom takomto?

Tiež ma zaujíma či brať T5 alebo už T6. Auto to bude pre mňa na nejaký čas primárne, takže chcem niečo novšie. Maximálne 5-6 rokov staré. A keď sa nemýlim, tak v roku 2015 sa akurát skončila T5 a začala sa predávať T6. Takže sa mi to pretína. Ďalej podľa toho čo som tu zatiaľ stihol prečítať, tak by bolo asi najlepšie vziať tu 100kw verziu, nie? A ešte posledná otázka čo má napadá je, že ak by som si kúpil transporter, tak by som chcel tu prepášku, čo rozdeľuje kabínu od zadnej časti vyrezať von. Není to problém čo sa týka STK kontroly?

Ďakujem za všetky odpovede.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od lukas9206.

Dotazy před koupí T5 17. čen 2020 22:37 #198120

  • Me2d
  • Avatar uživatele Me2d
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • člověk musí bejt nějak švihlej
  • Příspěvky: 257
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 19
Příteli, rozepsal jsi se, ale vlastně si nic neřekl, 2-3 noci za jaký úsek, týdne nebo ročně, máš evidentně slušný rozpočet, ten je potřeba znát. Californii 5 let starou budeš mít problém sehnat i do 130tis.km. Já nedoporučuji kupovat již zateplene auto, nevíš jak je udělané a pod tím to hnije. Kolik vás bude jezdit, sám nebo dva, přijde prcek... možná multivan rovnou, který je vlastně spaci z výroby. Asi bych si vybral longa a pak třeba jezdíš všude a kouknul bych po 4x4 :-) tak zkus nějaká fakta a taky kam bys jezdil, na jak dlouho, není od věci vysoká strecha a wc. Pak se interiér musí přizpůsobit, ale to je na pivko a telefon.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Dotazy před koupí T5 18. čen 2020 08:27 #198126

  • mourek
  • Avatar uživatele mourek
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 213
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 21
Jestli T5GP nebo T6, pokud T5 po faceliftu a nebo T6 je podle mě malý rozdíl. Já bych chtěl T6 asi jen kvůli adaptivnímu tempomatu.
Motorově se toho probralo asi dost. Takže T5 ve 103 kW. U T6 asi 110 kW, ale typické problémy T5 BiTDI se snad neprojevují takže by šlo vzíti ten nejsilnější.
Nižší výkony bych si vybíral, jedině pokud bych byl s financemi úlně na hraně.
T5 s BITDI se dá koupit a motor udělat, je to otázka prodejní ceny.

Co se týká najetých km můj měl najeto 107 tis a přesto jsem na můj vkus měnil dost věcí, které s BiTDI přímo nesouvisely. Než km, řešil bych výrazně více stav. Jsem ochoten se vsadit, že pokud někdo jezdil Califormií do práce 20 km a rozvážel děti do školky bude v horším stavu než ta, se kterou někdo jezdil jednou měsíčně na kola nebo lyže do Rakouska.
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od mourek.

Dotazy před koupí T5 18. čen 2020 14:45 #198134

Skúsim to ešte trošku upresniť. Určite chcem krátku verziu s nízkou strechou. Zadné dvere chcem vyklapacie do hora. 4x4 by bolo veľké plus. Automat tak isto, ale pri tých cenách nemôžem mať všetko. Čo sa vybaví týka, tak aspoň parkovacie senzory, multi. volant, aspoň základný tempomat, dúfam že aspoň klíma tam je v základe, samozrejme všetko navyše by bolo plus.
Jazdiť budem len a s priateľkou. Ďalšie člena neplánujeme. Tými 2-3 dňami myslím nejaké predĺžené víkendy. Som hobby fotograf, takže mám v pláne to niekde parknut, počkať si na východ slnka a pokračovať ďalej na iný spot. Plánujem prejsť Nórsko či Taliansko. Ale chcem to striedať z hotelmi/penzionmi. 1-2 noci budem v aute, potom zase 1-3 noci niekde v hotely. Preto neni napríklad nutné aby som tam mal zbytočne umývadlo ako je v Californii ktoré úplne nevyužijem.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Dotazy před koupí T5 18. čen 2020 15:17 #198135

  • mourek
  • Avatar uživatele mourek
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 213
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 21
T5 po faceliftu se 103kW je buď 4x4 nebo DSG. T6 se 110kW umí 4x4 i DSG najednou.
Multivan má sklápěcí sedačky a dá se tam spát, dal se dokoupit (a některá auta ho mají) multiflexboard, který dělá prodloužení postele a je to komfortnější.

Zadní klimatizace není jistá ani u Caravelle a u Transportera vyjímkou. Nemám zkušenosti zda přední klima pro dva cestující stačí, pokud je to otevřené dozadu.

Multivany mají často nezávislé topení do vodny (na dákové ovládání, časovač) nebo vzduchové (hodinky, dálkové ovládání). Vzduchové se snad pojí vždy s druhou baterkou a tudíž můžete topit bez obav, že ráno neodjedete. Já mám do vody a je to napojené na přední baterku, takže jen jako předehřev motor+interiér před odjezdem.

Transporter <> Multivan je velký rozptyl v použitelnosti a ceně. Multivan můžete koupit, rozložit sedačku na postel, rozbalit spacák a spát. V Transporteru můžete spát na zemi, ale jinak je to plechovka kde si vše budete muset dodělat.
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od mourek.

Dotazy před koupí T5 18. čen 2020 21:33 #198145

  • Me2d
  • Avatar uživatele Me2d
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • člověk musí bejt nějak švihlej
  • Příspěvky: 257
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 19
Mourek ti napsal vse, o ceně je to moc moc rozdíl, pokud kratkej nizkej, tak t6 multivan 4x4 příprav tak 6-7 kil na těch málo km. Ale stejně tam dolezes a bude s to mít origo.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Dotazy před koupí T5 03. srp 2020 22:34 #198604

Ahoj všem, už nějakou dobu pročítám forum i další zdroje, ale stejně bych se rád poradil.

Chci s rodinou vyzkoušet Caravellu nebo Multivana. Uplně nejvíc by mi seděla Caravella long s podlahou z multivanu (chtěl bych ideálně 8-9 míst, ale otočný a posuvný z mulťáka i s postelí)

Takový auta ale v inzerci nejsou a proto koukám zatím po multivanech, abych zjistil, jestli nám to vůbec sedne a manželka si zvykne na dodávku.
Bohužel mi už 2 auta utekly, teď bych se měl konečně na jedno jet podívat.

Prvně jsem koukal po autech po FL (103Kw a zvažoval jsem, že zkusím i 75kw), ale teď bych měl šanci koupit 2,5 96Kw bez DPF za dobrý peníze. Upřímně ale po všem co jsem tu četl z toho mám trochu obavy.
Auto má sice vyměněný kde co, ale pořád tam je nějaký šotek, prý "píská za plynem". Z toho co jsem tu četl bych tipl spojení sání - turbo, nebo nějaká krpa kolem turba.

V autech se celkem orientuju, nebojím se koupit i sám, ale s T5 a dodávkama obecně zkušenosti nemám.
Vím, že to nebude po 15 letech voňavka bez vad, kosmetika je řešitelná spíš mám strach obecně z koroze, ale hlavně motoru a převodovky. Vím, že zrovna 2.5 TDI může být past, jen co si pořád nejsem jistý, jestli je 96Kw stejný průšvih jako 128Kw, případně jak na tom jsou. Vím, že nejspolehlivější je asi čtyřválec 103Kw po FL, ale 132Kw BiTDi je velká loterie, tak přemýšlím jestli je to stejně u pětiválců..

Co jsem věděl nebo si načetl, tak ty pětiválce trpí na vačky, hydroštely, poloosy (to si nejsem jist jestli jen 128Kw nebo i 96kw), vodní pumpy, ...
Plus do toho problémy s elektroinstalací.

Co by mě zajímalo, tak jestli nemáte tipy co všechno na autě zkusit, zda je něco hodně specifickýho - prostě tipy na T5. Co mám v plánu (krom klasických věcí typu nafta v oleji, pěna pod víčkem oleje, ...):
  • ťukání směrem od sání - vačka + hydroštěly
  • vibrace řadící páky na pětku - ložisko v převodovce
  • vůle na poloose na pravé straně (nevím jestli to jde poznat i při pomalé jízdě a plném rejdu skrz lupání)
VW T5 1.9 TDI California beach
VW T4 2.5 TDI California exclusive

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Lamiczka.

Dotazy před koupí T5 03. srp 2020 22:42 #198605

  • Mařík
  • Avatar uživatele Mařík
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 132
  • Obdržená poděkování 22
Ahoj,
já koupil už druhé auto na scout24.cz obě v Německu, slušný výběr a ceny příjemnější než v Čechách, koukni a uvidíš.
Jirka M.
VW - T5 103kW POHOTOVOST

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Dotazy před koupí T5 03. srp 2020 23:29 #198607

Do Německa jsem se koukal taky, ale hodně řeším, jestli koupit za cca 400k (+- 100k) něco po FL do 10 let, nebo vzít do 200K něco staršího, protože přád nevím, jestli manželka po pár týdnech nenazná, že to pro ni není a půjde to z baráku a budeme hledat něco v kategorii caddy.

I proto řeším investovaný čas (moc ho není) a peníze teď ze startu, abych nehrotil výběr auta (najezdil pár tisíc Km), které budu po první sezoně prodávat. Mám strach, že bych na tom mohl vytéct víc, jak když vezmu něco staršího na zkoušku a pokud se ukáže, že velikost vyhovuje, manželka si zvykne, tak bych hledal za rok až dva novější model víc v klidu.

Pořád je to u nás 50:50 a je potřeba to zkusit. Pokud nekoupím vyloženě kafku za draho, tak doufám, že na tom vyteču třeba max 20-30k na nějaký základní servis a napodzim bych to pustil dál.

Tohle auto mám relativně blíž, nevypadá špatně, má dobrou výbavu, co by se mi líbila a kdyby to nebyla past, tak si ho rád i nějaký rok nechám, protože v tom nebude viset hromada peněz a manželka dostane na zvykání dýl, nebo mi nebude vadit, že to je 3. auto do rodiny. Pokud bych bral něco za půl míče, tak to bude muset být nutně 2. auto a pokud si to nesedne, tak to jen na rodinný výlety držet nebudu.
VW T5 1.9 TDI California beach
VW T4 2.5 TDI California exclusive

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Lamiczka.

Dotazy před koupí T5 04. srp 2020 08:30 #198609

  • Krejča
  • Avatar uživatele Krejča
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 124
  • Obdržená poděkování 19
Mám dlouhou Caravelle a krátkého Multivana. Z vlastní zkušenosti vím, že moje žena (zviklá na kombi střední třídy i po městě) s Caravelle moc jezdit nechtěla (dlouhé, velký poloměr otáčení...). S krátkým Multivanem je to jiné kafe. S tím nemá problém. A i já vnímám, že s kraťasem jezdím raději - je to víc osobák co do délky se zachováním výhledu. Samozřejmě uvnitř prostorem je to o něčem jiném (ale 4lidi a 4kola bez rozdělávání tam dám :-), a postel pro dva tam je taky)
VW Caravelle T5 Long 1,9 TDI 75kW, chip na 103kW/345Nm, r.v.2006, 235/55 R18
Vw Multivan T5 BiTdi 132kW 4x4, r.v.2011, 245/45R19-275/40 R19
VW Transporter T6.1 110kW r.v.2023, 235/55, R18

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Dotazy před koupí T5 04. srp 2020 09:10 #198610

Díky moc za tu zkušenost, zatím jsem s dlouhou caravelou nejel, tak nemám porovnání, ale líbila se mi idea prostoru navíc a že bych dostal do auta i všechny lidi co potřebuju. Z parkování a manévrování jsem strach docela měl, hlavně u manželky. Začít s krátkou verzí tak bude určitě dobrej krok :)

Prostě nějak se začít musí a to jedno místo nebude tak kritický. Jde mi hlavně o to, že do osobáku nedostanu s dětskýma sedačkama už nikoho navíc, když chceme jet i jen na jednodenní výlet.

Zpět k tomu na co se u T5 s touto motorizací zaměřit. Není tu náhodou někde třeba checklist (nevím jak je to s klubovou sekcí, chtěl jsem si zaplatit členství, jak auto koupím, ale klidně to udělám dřív), nebo něco podobnýho, co by se mělo zkontrolovat?
VW T5 1.9 TDI California beach
VW T4 2.5 TDI California exclusive

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Lamiczka.

Dotazy před koupí T5 09. srp 2020 18:46 #198655

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1983
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 198
Svuj checklist jsem tu daval, nicmene dneska uz by na nem asi bylo co vylepsovat. Osobne presto, ze mam MV tak bych radsi Caravelle, protoze to prilisne oplastovani a hmotnost MV mi nevyhovuje. Co se tyce jizdy s T5, tak to auto je do mesta proste velke, na denni jezdeni po meste nevhodne, neustale clovek resi zda se nekam vejde, vjede, zaparkuje (tech ulomenych zrcatek u T5 neni malo), moc nechapu proc to auto proti T4 tak vyrostlo. Motorizaci mam 2.5 128kW (zase 96kW do MV bude malo kvuli hmotnosti), ten motor neni skvely, ale aspon neni pretechnizovany, pokud by byl bez DPF je to vyhoda, ale bez nej jsou ty auta zase stary (2006) a at clovek dela co dela, tak to proste rezne. 103kW FL jsou obecne povazovany za nejspolehlivejsi, ale to auto je uplne jine nez starsi T5, zase se tam zmenila/zkomplikovala elektronika, nektery veci (jako absence ukzatelu teploty vody apod.) se mi na tom pak moc nelibi, nicmene jsou to asi spis drobnosti.

Stejne jako ty jsem se rozhodoval zda auto za vyssi cenu (treba tu 103km z relativne malym najezdem), nebo levnejsi ale s vedomim, ze ho proste budu muset opravit ke sve spokojenosti. Vybral jsem to druhe a samozrejme uz to neco stalo, ale mam jistotu na cem jsem - vyhoda Tcek je, ze ty auta jsou relativne dobre servisovatelny, obecne ale na servis a provoz drahy, zvlast u MV, kde je spousta zbytecnych hejblatek, coz je dalsi duvod proc smerovat vybavou spis ke Caravelle.

Bohuzel ty Tcka proste vybavou poryvaji obrovske spektrum a najit vyhovujici secondhand neni jednoduchy.
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Dotazy před koupí T5 18. srp 2020 17:51 #198768

Zdravíčko Téčkaři, vzhledem k tomu, že 103kwattovek je fakt jak šafránu, rozšířil jsem výběr T5 GP i na 132kW, ale jen s výměněným motorem. Mám teď 2 velké kandidáty. Jeden má najeto cca 250t a motor měněný před cca 20 tis. a nebo najeto 320 tisíc a motor měněný před 160 tis. Co je podle vás lepší varianta? Vzít motor už zajetý nebo "čerstvý" po výměně? Ostatní součásti teď moc v potaz neberu, tam holt servis očekávám i vzhledem k tomu nájezdu.
Diky za tipy

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.222 sekund

Login