Zdravím pánové,
omlouvám se jestli jsem založil zbytečně nové vlákno, ale rozhodl jsem se s Vámi podělit o zkušenosti s T5 132kW (VAN) po 30.000km. Případně prosím o jeho přesunutí, případně smazání.
Auto je staré sedm měsíců. Kolem 25.000km se občas začal samovolně zvedat volnoběh na cca.: 980 otáček. Pak zase klesnul a byl třeba dva dny klid. Vzhledem k tomu, že se jedná o mé první auto se slavným filtrem, byl ujištěn, že zvýšení volnoběhu je součástí regenerace filtru. Sice se mi to nezdálo, když jezdím většinou dálnice, ale budiž. Kolem 29.000km se interval zvedání volnoběhu stupňoval. Ve 30.000km jsem šel na prohlídku (což bylo dnes) a opět řeči o filtru a diagnostika nic neukázala. Bránil jsem se, ale bohužel. Diagnostika je mocnější než majitel. Nicméně jsem převzal vůz po servisu, otočím klíčkem a hle - hláška výměna oleje + inspekční servis nyní. Jdu zpátky za technikem říct mu tu novinu. Omlouvám se, ty blbci technici to zapomněli vymazat. Odjel, nechal vymazat a auto předal. otočím klíčkem a hláška znova. To už koukal s otevřenou pusou. Opravdu to vymazali, sám to viděl, nic méně ještě další pokus, vymazání hlášky a po opětovném nastartování hláška znova. Ještě jsem zjistil, že pokud je volnoběh v normálu, sešlápnu spojku (bez zařazené rychlosti) a pomalu jí pouštím, tak při horní poloze vyskočí volnoběh na těch cca.: 980 otáček a po puštění spojky zase spadne do normálu. Pokud je volnoběh již zvýšený, tak na spojku nereaguje. Taky při dojezdu na křižovatku bez kvaltu je volnoběh zvýšen a až po úplném zastavení spadne na normální hodnotu (tedy pokud nedrží již zvýšený po celou dobu jízdy).
Verdikt servisu je, že neví co s tím, takže zítra budou volat na imort VW, aby jim poradili a dají mi vědět.
Po 30.000km jsou následující závady:
- již zmiňovaný vonoběh
- nevymazatelná hláška o servisu
- skřípající palubní deska u prostřední poličky
- skřípající náprava při brždění a zároveň zatáčení doprava
- klepající "něco" v krytu pásu spolujezdce
- mlžící se přední okno
Kromě pohonu 4x4 žádná pozitiva.