Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1

Téma: Generálka / "omlazení" (T5, 2008, 240 000 km)

Generálka / "omlazení" (T5, 2008, 240 000 km) 01. lis 2015 15:36 #159834

  • Juraj
  • Avatar uživatele Juraj Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 2
  • Obdržená poděkování 0
Ahoj kolegové,

trochu jsem se vrtal ve starších debatách v T5 rubrice a nenašel jsem zrovna to, co bych hledal (nepočítaje úžeji orientované témy), tak snad mi odpustíte nové vlákno.

Máme v rodině T5 Multivan, r.v. 2008, 2.5 TDI 128 kW, 4Motion, 6M, 240 000 km. Na svůj věk a náběh se zatím těší celkem obstojnému zdraví, nežere naftu ani olej a dosud se měnila jenom spojka, ale odhaduju, že tenhle stav už dlouho nevydrží. Majitel teď stojí před rozhodnutím, jestli se auta zbavit, nebo ho ještě pořádně vynovit a doufat, že vydrží najezdit ideálně dalších 250 tisíc (a tím myslím důstojných 250 tisíc, ne ve stavu "shnilý šrot"). Já jsem za tu druhou variantu, ale nejsem si jistý, jestli to bude rentabilní záležitost, pročež tohle vlákno.

Z toho, co si troufnu odhadnout, jsou zralé na opravu či výměnu 1 a 2 stupeň převodovky a spojka (zase), ložisko na mezinápravové hřídeli (je slyšitelně přidřené někde u zadní nápravy), uložení náprav, tlumiče a možná silentbloky motoru. Tipnul bych si ale, že preventivně by byla na místě i repase turba a klasika rozvody / vstřiky / vačky (chod a projev motoru už není nejpříkladnější), takže prostě rozebrat, vynovit a složit skoro všechno mechanicky podstatné.

Moje otázka zní - pokud tu někdo z přítomných podnikal podobnou rekonstrukci, kolik do toho cca vrazil peněz? (Pokud i nepodnikal, ale má dobrou představu, tak budu rád za fundovaný horní odhad.) Zároveň budu rád za případné reference na servisy, kde by tohle byli ochotni podniknout - prioritou je kvalita, až poté cena. (Addendum - nemusí to být nutně v Praze a teoreticky ani v ČR.)

Budu rád i za názor, že je to celé holý nesmysl, ale poprosil bych i o zdůvodnění :)

Bližší detaily o autě - budou-li třeba - zkusím vyštrachat na vyžádání.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Generálka / "omlazení" (T5, 2008, 240 000 km) 03. lis 2015 20:15 #159898

  • dusanhaya
  • Avatar uživatele dusanhaya
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1491
  • Karma: 26
  • Obdržená poděkování 114
Ahoj,to vše cos tu napsal-je ti jasné,že se bavíme o 100-140.tis??jen tak zlehka-turbo cca 15,vstřiky 24-30,vačka 10-12,když bude hlava dole tak uložení vstřiků+repas hlavy(zabroušení ventilů,vodítek atd.)cca 8-10,elektronická lišta pro čas.vstřiků cca 3.a se modlete,aby nebyl na třetím válci načatý nikasil. A to je vše za repas,krom té lišty. Různá těsnění,mohou být i svody atd. Spojka+setrvák cca 20-25.tis. a tak můžem pokračovat...věř,že vím o čem mluvím ! A jak do toho jednou chytneš,už se vezeš... Jo a rozvody-malé rozvody se musí koupit celé komplet,ostatní ozub.kolečka po cca 2-4.tis.,v náhredě nejsou,jen origo a že jich tam je.
VW T5 Multivan 2,5TDI
T en D ým I gnoruj gang
A -team (Almara team)


Něco pro interier T4/T5 viz.-
http://dusanhaya.rajce.idnes.cz/
Přílohy:
Poděkovali: Juraj

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Generálka / "omlazení" (T5, 2008, 240 000 km) 03. lis 2015 21:16 #159902

  • lada t5
  • Avatar uživatele lada t5
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 8813
  • Karma: 29
  • Obdržená poděkování 292
Něco podobného mám za sebou, mám najeto momentálně 406 000. Dohromady cena přes 100 000 Kč. Mimo spojky, ta je v poho. Přesněji tedy motor + převodovka.
VW T5 Multivan 128 KW + Bürstner Belcanto 560 Tk
Hyundai Getz
VW Golf V. 2.0 TDI 103 KW - Dýmovnička


TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team

Fotky s T tématikou: http://ladat5.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Generálka / "omlazení" (T5, 2008, 240 000 km) 03. lis 2015 22:52 #159908

A nestojí za úvahu ještě 3. možnost, totiž řešit jen věci nutné a co funguje, do toho se nevrtat ( bez urážky :))? Jestli to dobře čtu, tak auto žádnou zásadní vadou netrpí a věci na výměnu jsou běžné opotřebení.
jede

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Generálka / "omlazení" (T5, 2008, 240 000 km) 04. lis 2015 07:39 #159909

  • silvervan
  • Avatar uživatele silvervan
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 714
  • Karma: 4
  • Obdržená poděkování 42
Asi tak, mám stejný názor ... proč se hrabat do věcí, které fungují
T6 Multivan 2,0 TDI 146kW DSG 4M - Německý plnokrevník ze stáje Highline edition
Eifelland Holiday 460TK 2001
Harley-Davidson Sportster XL1200C

TCCT - Transporterclub Caravan Team
A-team (Almara team)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Generálka / "omlazení" (T5, 2008, 240 000 km) 04. lis 2015 09:49 #159917

  • Espero
  • Avatar uživatele Espero
  • Návštěvník
  • Návštěvník
Já mu rozumím, dříve se to takhle dělalo třeba u Tatrovek 603 v podnikách, 1. generálka po ujetí určeného limtu km, 2. generálka po ujetí druhého určeného limitu, pak dojezdit a likvidace.
Pán chce aby mu to jezdilo bez problémů a prostojů při náhodných poruchách. O něčem podobném jsem uvažoval u té Dacie, co s ní žena jezdí taxík, jak ode mne utekla před 2 měsíci i s autem za jiným kolíkem, čím to všechno padlo. Se značkovým servisem jsem si dal dohromady plán opravy v cca 200 tis. km s cílem, aby vůz jezdil aspoň 400 tis. km do vyřazení. Pak jsem od toho ustoupil. Jednak proto, že se na autě třeba vysypalo něco, co ten plán vůbec nezahrnoval, ale hlavně proto, že v období po té opravě se může stát tolik různých věcí (počínaje havárií vozu, přes onemocnění nebo smrt majitele až po rozhodnutí třeba vůz vyměnit za jiný), že by ten výdaj by mohl třeba také představovat něco jako zmařenou investici. Vycházím taky z toho, že opravy vozu nijak zvlášť prodejní hodnotu vozu nezvyšují. Přikláním se k tomu řešit poruchy za pochodu, i když je to obojí časově i finančně náhodná veličina, výhodou je, že se náklady přesunou do delšího období a budou se finančně lépe zvládat.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Espero.

Generálka / "omlazení" (T5, 2008, 240 000 km) 04. lis 2015 17:58 #159923

Ahoj....hoj, tak určitě to smysl má když si řekneš Milion :), mít 240 a řict si tak ještě 200.... :blink: tak do toho bych nešel, moc času-peněz, času-peněz......., ale mám 4, takže blíže neporadím, jenom já to tak praktikuju a vidím to tak na milionkč/na milion km :whistle: ...tak šetřím a šetřím a ten dým :silly: za to stojí. Tak přeji lehké rozhodnutí

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Generálka / "omlazení" (T5, 2008, 240 000 km) 05. lis 2015 11:20 #159966

  • Juraj
  • Avatar uživatele Juraj Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 2
  • Obdržená poděkování 0
Děkuju všem za názory, hlavně dusanhayovi za přibližný nástřel. 150k nejsou drobné, ale s tím jsem počítal a přijde mi to snesitelné.

Abych to trochu objasnil: jako alternativa po prodeji T5 (t.j. že by se nedělala GO a prodali bychom ho teď) je nová T6, ale v nějakém holém základu. S ohledem na tuto skutečnost mi přijde lepší teď nechat 150 - 200k v starém autě, než minimálně milion v novém (a to i včetně kalkulace, za kolik by se teď prodala T5, za kolik by se za dalších 5-7 let prodala T6 atd.) Když už kvůli ničemu jinému, tak proto, že silný motor a plná výbava je lepší než slabý motor a uvnitř nic :) (V T6 jako takové žádný dodatečný benefit nevidím, těch pár obměněných prkotin uvnitř i venku považuju spíš za další facelift T5, než novou generaci. V kontextu mé úvahy považuju přidanou hodnotu T6 výhradně v tom, že by se jednalo o nový vůz, nic víc.)

Varianta kolemjdouciho (řešit poruchy ad hoc) je taky přípustná, ale domnívám se, že se to prodraží časově i finančně. Neustále auto rozebírat a skládat, kdykoli odejde nějaký bazmek, mi přijde méně přijatelné, než to odstrojit a preventivně dát do parády všechno naráz. Tím samozřejmě neříkám, že se po takové generálce už nemůže nic dál pokazit, ale asi se dá předpokládát, že se ty šance podstatně sníží. Taky připomínám původní kritérium, a sice že bychom rádi, aby to auto jezdilo a fungovalo porovnatelně s novým.

Samozřejmě přesný seznam toho, co je smysluplné tam vůbec měnit, se zjistí až po rozebrání, ale chtěl jsem uvažovat "průměrně-nejhorší" případ.

Každopádně ještě jednou díky za názory. Uvidím, jak se to vyvrbí, kdyžtak pak sepíšu update :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:Generálka / "omlazení" (T5, 2008, 240 000 km) 05. lis 2015 12:52 #159968

  • Wesni
  • Avatar uživatele Wesni
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 367
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 29
Kdyz to tak sleduju, tak asi budes rad kdyz sw vejdes do ctvrt milionu...

Odesláno z mého D6603 pomocí Tapatalk
VW T4 Multivan 2,5TDI 111kW
VW T4 2,5TDI Syncro long tulivan
VW T5 Multivan 2,5TDI r.v. 04 128kW AXE konečně prodané
VW T4 Transporter 2,4D synco r.v. 94 - prodáno

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Generálka / "omlazení" (T5, 2008, 240 000 km) 05. lis 2015 23:05 #159993

  • lada t5
  • Avatar uživatele lada t5
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 8813
  • Karma: 29
  • Obdržená poděkování 292
To ale nemusí být vůbec pravda, je to silně individuální. Neviděl bych to tak černě.
VW T5 Multivan 128 KW + Bürstner Belcanto 560 Tk
Hyundai Getz
VW Golf V. 2.0 TDI 103 KW - Dýmovnička


TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team

Fotky s T tématikou: http://ladat5.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
Vygenerováno za 0.215 sekund

Login