Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Rozdiel medzi "predokolkou" a 4motion

Rozdiel medzi "predokolkou" a 4motion 04. bře 2011 23:34 #67317

  • TDIchip
  • Avatar uživatele TDIchip
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 503
  • Obdržená poděkování 3
  • Karma: 0
bud je T5 4motion (staly nahod vsech 4 kol) + elektronicka uzaverka diferencialu nebo jen s haldex pripojovanim zadni napravy bez moznosti uzaverky diferencialu - tak alespon zneji fundovane odpovedi na mou otazku problematiky 4motion T5 u opravdovych odborniku ...
Chiptuning, diagnostika, servis Téček, měření výkonu, odstranění DPF.
T5 Multivan 2.5TDi 128kW prodán
Audi Q7 4.2TDI
Audi TTQ 165kW
Yamaha YZF-R1
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Rozdiel medzi "predokolkou" a 4motion 05. bře 2011 09:39 #67343

  • tdiracing
  • Avatar uživatele tdiracing
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 490
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: -1
To by mě zajímalo jak je řešen stálý pohon u T5 a elektronická uzávěrka,a proč nejde u připojitelné zadní nápravy (haldex jak si napsal) uzávěrka diferenciálu.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Rozdiel medzi "predokolkou" a 4motion 05. bře 2011 10:52 #67348

  • TDIchip
  • Avatar uživatele TDIchip
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 503
  • Obdržená poděkování 3
  • Karma: 0
Jen davam dal informace ktere jsem dostal, proc to nejde nevim - ja to nenavrhoval ani nekonstruoval ...
Pokud mas presne informace jak to je, napis to ...
Chiptuning, diagnostika, servis Téček, měření výkonu, odstranění DPF.
T5 Multivan 2.5TDi 128kW prodán
Audi Q7 4.2TDI
Audi TTQ 165kW
Yamaha YZF-R1
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Rozdiel medzi "predokolkou" a 4motion 05. bře 2011 16:07 #67360

  • pavelbed1
  • Avatar uživatele pavelbed1
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 229
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 0
Nejsem mechanik ,takže mě nekamenujte ,ale uzávěrka diferáku udělá prostě to ,že když jsem v bahně a jedno kolo se volně protáčí a druhé se ani nehne ,tak já dám uzávěrku diferáku a v něm se natvrdo spojí obě hřídele vedoucí ke kolům se vstupní hřídelí od převodovky.To má za následek ,že se začnou točit zároveň obě kola a auto líp zabere .Má to ,ale nevýhodu ,která může vést ,až k poškození diferáku,protože jak najede auto na pevnej terén a začne zatáčet ,tak se nemůže diferák srovnat s tím ,že jedno kolo opisuje větší oblouk než to druhý a diferák se většinou roztrhne.No a haldex je jednoduchej v podstatě je to spojka ,která se pomocí elektroniky a oleje spíná nebo vypíná .Funguje to na povely z řídící jednotky a z funkčního hlediska haldexu není možné jet jen na předek .Vždycky na zadek několik procent jde chtě nechtě.Jednotka určuje ze senzorů v kolech -abs senzory jak kola prokluzují a na základě toho spíná elektromagnetickej ventil a ten tam pouští olej ,kterej víc nebo míň připojuje zadní nápravu.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Rozdiel medzi "predokolkou" a 4motion 05. bře 2011 20:14 #67379

  • Honza_K
  • Avatar uživatele Honza_K
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 859
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 0
Jenom v novém Haldexu už je navíc i čerpadlo, který potřebný tlak vytváří nezávisle na otáčení hřídele, platí myslím pro Haldex 4.generace. Ve starších se potřebný tlak získával otáčkami, takže pracoval pomaleji a až když prokluzovala přední kola. Současný Haldex už "předvídá" díky údajům z různých čidel - ABS, ESP apod. a dokáže pustit čerpadlo a tím fpodstatě sepnout dříve.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Rozdiel medzi "predokolkou" a 4motion 05. bře 2011 23:17 #67396

  • TDIchip
  • Avatar uživatele TDIchip
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 503
  • Obdržená poděkování 3
  • Karma: 0
tdiracing: cekam ja a urcite i ostatni na to az to vysvetlis kdyz to vis lip nez lidi co s tim delaj dnes a denne ... urcite to bude specializovane odborne vysvetleni
Chiptuning, diagnostika, servis Téček, měření výkonu, odstranění DPF.
T5 Multivan 2.5TDi 128kW prodán
Audi Q7 4.2TDI
Audi TTQ 165kW
Yamaha YZF-R1
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Rozdiel medzi "predokolkou" a 4motion 06. bře 2011 09:47 #67411

  • tdiracing
  • Avatar uživatele tdiracing
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 490
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: -1
TDIchip napsal:
bud je T5 4motion (staly nahod vsech 4 kol) + elektronicka uzaverka diferencialu nebo jen s haldex pripojovanim zadni napravy bez moznosti uzaverky diferencialu - tak alespon zneji fundovane odpovedi na mou otazku problematiky 4motion T5 u opravdovych odborniku ...


Tady píšeš že jsou dva systémy, haldex s připojitelnou zadní nápravou a nebo druhý systém stálé 4x4.A mě zajímá ten systém stálého pohonu 4X4 jak je řešen mezinápravový diferenciál a vše kolem toho,poněvač sem se s tím ještě z výroby nesetkal.

Sou firmy které to předělávají na stálý pohon 4x4 ale z 99% to je pouze upravený haldex,(softwérově).
A navíc sem myslel že o tom něco víš bližšího,když o tom píšeš,vystupuješ tu jako odborný servis tak se se tě slušně zeptal že by mě to zajímalo nic víc nic míň.A jak mám s tebou diskutovat o věci o které si sám napsal že o tom víš jen z doslechu.
Poslední úprava: 06. bře 2011 11:40 od tdiracing.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Rozdiel medzi "predokolkou" a 4motion 06. bře 2011 10:33 #67415

  • Tifone
  • Avatar uživatele Tifone
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 855
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 1
Ale ale chlapci to jste družstevníci. :snoty:
VW T5 Transporter 2,5TDI 96kW +20%chip
Škoda Roomster 1,9TDI 77kW - 6ti rychlostní +22%TDIchip
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Rozdiel medzi "predokolkou" a 4motion 06. bře 2011 22:40 #67483

  • TDIchip
  • Avatar uživatele TDIchip
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 503
  • Obdržená poděkování 3
  • Karma: 0
Prispival jsem do diskuze - ja o tom vim co jsem napsal - od vyroby jsou 2 systemy jak jsem psal, nekolik klubaku take potvrdi - nebot to maji na aute, detajlni informace nemam, protoze jsme to podrobne nestudovali a proto ani nevim jak je to presne resene, co vim je, ze mezinapravovy dif je na tlacitko ...

OPRAVA: na tlacitko je u staleho pohonu uzaverka zadniho diferencialu ne mezinapravak
Chiptuning, diagnostika, servis Téček, měření výkonu, odstranění DPF.
T5 Multivan 2.5TDi 128kW prodán
Audi Q7 4.2TDI
Audi TTQ 165kW
Yamaha YZF-R1
Poslední úprava: 09. bře 2011 13:03 od TDIchip.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Rozdiel medzi "predokolkou" a 4motion 07. bře 2011 09:38 #67511

  • Seikel
  • Avatar uživatele Seikel
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1510
  • Obdržená poděkování 6
  • Karma: 2
Všichni mluvíme to tom stejným, ale každý trochu jinak ... osobně si myslím (a nechytejte mě za slovo), že všechny T5 4Motion mají stejný Haldex a pokud přidáš hromádku peněz ... tak můžeš mít navíc i uzávěrku zadního direrenciálu ... a teď:
a) myslím, si že Haldex mají obě "verze" (tj. verze s uzávěrkou i bez) stejný
b) uzávěrka zadního dif. se ovládá tlačítkem ... otázka je, co se přesně v difecu stane ???
c) když zmáčknu tlačítko uzávěrky zad.dif. ... tak si myslím že se navíc přepne Haldex do 4x4 50:50 předek:zadek ... otázka: je to ale opravdu tak? Nebo zůstává Haldex a automatickém režimu, a dozadu posílá výkon podle přední nápravy?
T5 Multivan 2008, 128 kW, 4Motion SEIKEL - "balonek"
T5 Caravelle 2005, 151 kW/455 Nm - "motorka" - prodáno
T4 1998 2.5 TDI 75 kW - long poloplech
T4 1999 2.4D - třístranný sklápeč - prodáno
.
TenDýmIgnoruj
A-team
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Rozdiel medzi "predokolkou" a 4motion 07. bře 2011 10:16 #67517

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6548
  • Obdržená poděkování 27
  • Karma: 10
Téčko mezinapravovy dif. nemá !!! To by musela být celá špajzka jinak postavená. #-o
Stejný kroutíci moment co je na předním diferáku je i na kardanu, nemá CO ho dělit ;) páč tam neni mezinapravovy dif. !!! Zadní náprava se pouze připíná, u novější T5 GP připojení zadní nápravy u řešení se spojkou Haldex 4. generace řídí řídicí jednotka spojky Haldex na základě signálů od řídicí jednotky motoru (snímač otáček motoru a polohy plynového pedálu), řídicí jednotky ABS (snímače otáček kol, spínač brzdových světel), snímače natočení volantu a snímačů příčného a podélného zrychlení. Důležitou odlišností principu činnosti je skutečnost, že prokluz kol jedné nápravy vůči druhé již není nezbytnou podmínkou pro sepnutí spojky. To u starší T5 se musí "protočit" kola aby sepla.
Uzávěrka se týká jen zadního difu tj.zamkne LZ+PZ kolo.
Ale to co děla haldex po uzavření zadního difu nevím :-k tj. "automat,nebo se zamkne"
To je asi otázka el.zapojení a softu, ale 100% by šel u GP "zamknout" už při stání na místě. :-k
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Rozdiel medzi "predokolkou" a 4motion 07. bře 2011 11:11 #67520

  • Seikel
  • Avatar uživatele Seikel
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1510
  • Obdržená poděkování 6
  • Karma: 2
Krásné Dušane, krásné :) ... píši velkou 1 s * ;)
... TDIchip se myslím uklepl, nemyslel difec ale spojku ... ale uvedl jsi to na pravou míru vyčerpávajícím způsobem ... tak jako tak ... ale má zvědavost nebyla ukojena ... asi se obrátím na našeho clubového asistenta ať vznese dotaz na místa nej D:_)1 yšší :)
T5 Multivan 2008, 128 kW, 4Motion SEIKEL - "balonek"
T5 Caravelle 2005, 151 kW/455 Nm - "motorka" - prodáno
T4 1998 2.5 TDI 75 kW - long poloplech
T4 1999 2.4D - třístranný sklápeč - prodáno
.
TenDýmIgnoruj
A-team
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Rozdiel medzi "predokolkou" a 4motion 07. bře 2011 11:23 #67521

  • Seikel
  • Avatar uživatele Seikel
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1510
  • Obdržená poděkování 6
  • Karma: 2
Abychom tady nevařili z vody ... tak jsem poslal Romanovi dotaz na D:_)1 o fundovanou odpověď ... takže bych asi stopnul naše názory a vyčkáme odpovědi D:_)9
T5 Multivan 2008, 128 kW, 4Motion SEIKEL - "balonek"
T5 Caravelle 2005, 151 kW/455 Nm - "motorka" - prodáno
T4 1998 2.5 TDI 75 kW - long poloplech
T4 1999 2.4D - třístranný sklápeč - prodáno
.
TenDýmIgnoruj
A-team
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Rozdiel medzi "predokolkou" a 4motion 07. bře 2011 11:34 #67523

  • Honza_K
  • Avatar uživatele Honza_K
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 859
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 0
to marsoun
tak tohle je teda popis úplně jak z partesu =D> =D> OK! OK! To není jen na jedničku s hvězdičkou, to je nejmíň na vyznamenání a pochvalu před nastoupenou jednotkou a nastartovaným Tčkem :lol:
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Rozdiel medzi "predokolkou" a 4motion 07. bře 2011 11:50 #67524

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6548
  • Obdržená poděkování 27
  • Karma: 10
:oops:
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.218 sekund

Login