musím namietať a nesúhlasím :snoty:
porovnávaš jablká s hruškami..keď chceš objektívne porovnávať, musíš brať do úvahy Tiguana s benzínom a Tiguana s naftou a v druhom porovnnaní Ceeda s naftou a benzínom..V tom pripade prichádza do úvahy aj počiatočná cena, ktorá je v prípade Tiguana nafta viac o 1.700 eur (42.292,- Kč) oproti benzínu a v prípade Ceeda nafta až 2.050 eur (52.205,- Kč) oproti benzínu
podľa porovnávania aktuálneho cennika (SR) s rovnakou výbavou a rovnakým výkonom..
..a tú cenu musíš zahrnúť do prepočítania návratnosti a úspory na základe PHM..a moju teoriu (čím viac km/rok
tým väčšia úspora) potvrdí aj jednoduchý výpočet.. počiatočná cena/cena za PHM/spotreba/najazdene km za rok..a daľšie potvrdenie mojej teorie ešte potvrdí aj to, že aj keby cena náhradných dielov by bola rovnaká, tak u nafty to máš náročnejšie, pretože je to väčší a ťažší motor, čím trpí celá predná náprava a keď spomínam motor, je určite náročnejšie udržiavať naftu (častejšia výmena žhavičov, silnejšia a tým drahšia bateria a celková náročnosť a náchylnosť diesla na chladenie)
A aby som nebol úplne mimo tému dá sa to jednoducho a objektívne prepočítať jednoduchým vzorcom na T5 GP..
T5 GP nafta :nákup/spotreba/aktuálna cena PHM/predpokladaný počet km/rok
T5 GP benzín :nákup/spotreba/aktuálna cena PHM/predpokladaný počet km/rok
a tým sa potvrdí moja teoria v prípade dosadenia za neznámu : km/rok 5000 alebo 30 000...takže čím viac km, tým skoršia návratnosť a opačne..