Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Srovnávací test VW Multivan 2003 versus VW Multivan GP

Srovnávací test VW Multivan 2003 versus VW Multivan GP 27. zář 2011 23:16 #79665

  • lada t5
  • Avatar uživatele lada t5 Autor tématu
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 8813
  • Karma: 29
  • Obdržená poděkování 292
Úvodem – co srovnávám. Srovnávám svůj Multivan T5 128 KW, r.v. 2004, s Multivanem T5 GP 132 KW, r.v. 2011. Moje auto má najeto 272 000 Km, GP 1005 Km.
V dopoledních hodinách proběhlo v Porsche Praha Prosek bezproblémové převzetí auta. Udělal jsem pár fotografií přímo na místě a usedl za volant. Po nastartování mě mile překvapila nízká hlučnost motoru CR oproti klasice PD. Přístrojová deska je velmi hezky zpracovaná, mně osobně se líbí víc než u staršího modelu. Bílé podsvícení budíků je velmi příjemné, ostré a jasné. Rozhodně lepší než modro – červené. Co mě ale úplně uchvátilo je volant. Vzhledově velmi povedený, tříramenný a kůží obšitý. Věnec je tlustší než u předchozího modelu, průměr se mi zdá stejný. Velmi příjemně se drží, neklouže, ovládání auta s ním navozuje pocit lehkosti a bezpečnosti. I servořízení je lehčí, což ale možná přisuzuji mým najetým 270 000 Km, kde servo může být již unavenější. Co mě ale trochu udivilo je absence zašupovacího krytu ve střední vytahovací konzoli s držáčky nápojů viz foto. Velmi hezká jsou i světla s LEDkovým denním svícením ve tvaru C, osazená bixenony a dálkovou parabolou s žárovkou zřejmě H1. Světla považuji vzhledově za velmi povedená – až na blinkry. V čiré optice trčící žlutá žárovka – to tedy nic moc. Jako by byl takový problém dát před žárovku nějaký světlo rozptylující plast………….. Pak by ta světla byla již opravdu zdařilá. Měl jsem možnost vyzkoušet je i na dlouhých nočních cestách – a píši velké +. Auto do zatáček také přisvěcuje mlhovkami, což je sice vlastnost příjemná, leč k výkonu a svítivosti hlavních světlometů téměř zbytečná. Velice musím pochválit brzdy, jež jsou velice účinné a ostré. Je to dle mého názoru dáno tím, že auto je obuto na 17 palcových kolech a díky tomu i brzdový kotouč má větší průměr. Za mě tedy brzdám velká 1
Podvozek je velmi komfortní, auto se do zatáček tolik nenahýbá, jízda po nerovnostech se zdá být daleko lepší. Nevím, zda je to sedmnáctipalcovými koly či zda jsou jiné tlumiče a pera. Překvapila mě absence tmavého pruhu v horní části předního okna, rovněž dešťového senzoru. Ale budiž, senzor bude příplatkový, a tak tady prostě není. Ale že auto nemělo samozatmavovací středové zpětné zrcátko, mě docela dostalo. No a stěrače, to už je snad výsměch, dávat na takhle drahé auto v dnešní době obyčejné místo aerolišt.
Další věc, která se testovanému autu nedostávala jsou otevírací okna v druhé řadě oken. Nevím nevím, ale u Multivana by asi být měla………….. Rovněž stoleček není žádný, ani ve středových kolejnicích, ani v levém pevném boku. Tam totiž vlastně není vůbec nic – ani držák nápojů, ani odkládací prostory. Mluvím o místě u druhé řady sedadel.
DSG převodovka řadila příjemně, krásně plynule, jen na můj vkus podtáčela motor. Až chudák vydával nepříjemné vibrační chvění při jízdě do kopce na 1500 otáček. Pak nezbývá než prudce přidat a donutit tak převodovku k podřazení, nebo zařadit sportovní režim, kde převodovka toleruje vyšší otáčky motoru. Při zařazení zpátečky klimatronik automaticky přepne na vnitřní cirkulaci, abycom si nenacouvali do vlastních zplodin. Auto s touto délkou, pohonem všech kol a automatickou převodovkou žádnou dynamikou nevyniká. Je to vůz pro klidnou, plynulou jízdu bez prudších akcelerací, které tato motorizace prostě nezvládá. Na takhle těžké auto a ještě v automatu je prostě motor „z Octavie“ prostě málo, ač je osazen biturbem. 1984 ccm na auto o hmotnosti 2500 Kg prázdné není optimální volba. Zase naopak díky biturbu odpadá známý „turboefekt“, kdy auto náhle zrychlí, vyrazí. Tady má motor plynulý a táhlý záběr, který jde někde od cca 1700 ot až do nějakých 4000 ot bez výrazné změny ať k lepšímu či horšímu. O výkonu motoru hovoří např. i fakt, že při ustálené rychlosti 145 Km/hod na tempomat po německé dálnici do kopců převodovka musela podřazovat na šestý rychlostní stupeň, aby auto bylo schopno udržet nastavenou rychlost. Podotýkám, že jsme jeli s manželkou sami, jen my dva s minimem osobních věcí. Jak by se auto tvářilo naložené, nebo třeba s dvaapůltunovým vlekem, netuším. Obávám se však, že by to nebyla žádná sláva. Rovněž mám obavu z životnosti motoru který je takto zatěžkáván. Ale to ukáže až čas.
Musím zde zdůraznit již tradiční velmi kvalitní zpracování palubní desky, plastů, detailů. Zde není co vytknout, spíše pochválit.
Závěrem musím prohlásit, že po týdnu ježdění s tímto vozem a najetí cca 2200 Km jsou mé pocity dost rozporuplné, rozhárané a nejasné. Hlavní příčinou mého rozporuplného pohledu na auto je jeho chybějící dynamika. Autu by rozhodně slušel jiný motor, kupříkladu něco jako montuje přímá konkurence našeho VW - 3.0 V6 TDI. Dnes jsem se dozvěděl, že co nejdříve se objeví další motory – 150 KW. Bohužel, opět čtyřválce 2.0.
Jako poslední musím zdůraznit, že nejsem motoristický novinář, nejsem ani zběhlý a ani školený v testování automobilů. Vyjadřuji zde jen svůj soukromý názor, své pocity a postřehy při porovnávání dvou aut stejného výrobce – Multivanu 2004 128 KW a Multivanu 2011 132 KW.
Tento článek nemůže být považován za odborné, seriózní a profesionální zhodnocení nového automobilu. Jedná se o čistě amatérské zhodnocení.
Fotky s popisy najdete na http://ladat5.rajce.idnes.cz/2011_Srovn ... van_132_KW
VW T5 Multivan 128 KW + Bürstner Belcanto 560 Tk
Hyundai Getz
VW Golf V. 2.0 TDI 103 KW - Dýmovnička


TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team

Fotky s T tématikou: http://ladat5.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od lada t5.

Srovnávací test VW Multivan 2003 versus VW Multivan GP 27. zář 2011 23:44 #79667

Ahoj, reportáž pěkná =D> fotky super OK!
Jinak k Tvému komentáři, stolek to nemělo, bo je to "jen" Comfortline výbava a tam je za příplatek (případně ho někdo vyndal, protože lišty v podlaze byly :-k ) Otevírací okna jsou za příplatek u fšech verzí, odpadkový koš se objednává jako příslušenství v sadě se třemi šuplíky pod zadní trojlavici.
Jinak světla fakt super, už jsem hodil dotaz na cenu a ještě zkusím Import, zda je vůbec možnost světla namontovat dodatečně. Jediné, co jsem nějak nepobral je senzor na stěrače, samostmívací zrcátko a fpodstatě i senzor na světla, mám pocit, že když jsem kupoval OII i Alteu, tak jakmile to mělo xenony, automaticky jsem musel objednat i shor uvedené pomocníky. A jelikož je to fakt super, tak jsem objednával i do našeho Multíka. Tak třeba jen "vypadl" nějký kód ze systému a časem to budou položky povinné :-k
A ke stěračům - to už jsem psal hned, když jsem komentoval naše auto, že nechápu, jak je to v dnešní době vůbec možné. Ale asi je.
No a stím šuplíkem a zavírací přihrádkou, šetří se fšude a jak jsem si všimnul, už se ani nedodávají plastové kryty na světla v motorovém prostoru. Já je ještě mám.
Co se lišt na boku týče, tak Highline má chromované kolem dokola a pro ostatní se dají objednat lakované boční, ale o5 za příplatek.
Co se parkovacího asistentu týče, tak co teprve se zadní kamerou a velkým displejem na RNS510 :-"
A motor je kapitola sama o sobě, i když se přiznám, že byť mám jen 140 koní, tak se mi zdá, že se vzrůstajícím počtem ujetých kilometrů jede motor lépe a lépe (jen abych to nezakřiknul). Takže je klidně možné, že po takových 50 - 60 tisících km to bude jezdit jako "raketa" i kdytž tomu chybí jeden půllitr :lol:
Takže ještě jednou D:_)1 elká pochvala za krásnou reportáž a fotodokumentaci.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Srovnávací test VW Multivan 2003 versus VW Multivan GP 28. zář 2011 07:44 #79680

  • mulťa
  • Avatar uživatele mulťa
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 2737
  • Karma: 28
  • Obdržená poděkování 166
Na amatéra dobrý =D>
TCCT - TransporterClub Caravan Team
Multivan Final Edition T5.4 LR TDi 150kW DSG 4M

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Srovnávací test VW Multivan 2003 versus VW Multivan GP 28. zář 2011 08:31 #79685

  • Kamca
  • Avatar uživatele Kamca
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 524
  • Obdržená poděkování 2
Taky se musím přidat k pochvale za krásný test.S těma chybějicíma věcma je to tak jak píše Honza Sám mám HIGLINE a vše co ti tam chybělo tak já tam mám i zavírání popelníku ikdyž mi to nepřipadá jako nějaková výhoda.No a ty světla jsou vzhledově opravdu super ikdyž bych přemýšlel o jejich záměně.Před D:_)1 jsem měl Peugeot a ten měl xenonové světlomety a musím říct,že v Multivanu svítí světla parádně s OSRAM Nightbreaker H7,snad technika pokročila i ve vývoji xenonlamp a možná budou svítit lépe než na co jsem byl zvyklý přecejenom to bylo před 6lety.
132kW BiTDI 4 motion,DYNAUDIO,W ebasto,

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Srovnávací test VW Multivan 2003 versus VW Multivan GP 28. zář 2011 08:59 #79686

  • Hafa
  • Avatar uživatele Hafa
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 998
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 17
Také děkuji Ladovi za jeho reportáž a musím se přidat ke klukům, že ostatní věci jsou bud za příplatek nebo automaticky v lepších výbavách. Co se týká xenonů tak vypadají opravdu nádherně, ale pokud mohu srovnávat s klasickýma světlometama tak je u GP jejich svítivost naprosto srovnatelná s xenonama. U klasických parabol zde odpadá problém s menší svítivostí při špinavých sklech, ale rozdíl bočního přisvícení zatáček je opravdu velkej.Pokud bych uvažoval o výmněně tak jen s estetických důvodů. Po ujetých cca 30 tisících se přikláním k názoru že auto jede lépe a lépe a jsem přesvědčen že jsou auta z výroby přiškrcena a řídící jednotka pouští výkon auta postupně. Haf
T1-Samba deluxe 1966
T3-Vanagon 1986 2,1 benzín-automat
T4-2,5 TDI pracant
T5 GP Multivan

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Srovnávací test VW Multivan 2003 versus VW Multivan GP 28. zář 2011 09:20 #79689

  • Kamca
  • Avatar uživatele Kamca
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 524
  • Obdržená poděkování 2
Pánové,tak to jste mě opravdu potěšili s přibývajicím výkonem mám teprve najeto 21tis,takže se mohu jen těšit. :mrgreen: Díky,máte ještě něco pozitivního??Kamil.
132kW BiTDI 4 motion,DYNAUDIO,W ebasto,

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Srovnávací test VW Multivan 2003 versus VW Multivan GP 28. zář 2011 10:11 #79691

  • eviz
  • Avatar uživatele eviz
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 632
  • Karma: 4
  • Obdržená poděkování 44
Dobrý Láďo OK!
Pavel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Srovnávací test VW Multivan 2003 versus VW Multivan GP 28. zář 2011 13:26 #79696

  • Seikel
  • Avatar uživatele Seikel
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1514
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 8
... tak Láďo, smekám, krásně napsáno, přečetl jsem to celý a dobrý ... jinak už jsem to tu někde psal ... k tomu 3.0 V6 ... přímá konkurence "trojcípek" ho sice nabízí, ale nelze s 4x4 (4Matic) a je to tuším jen pro určitou délku karoserie (mají 3 rozměry) a co je nejhorší tak jen s 5ti rychlostním automatem, takže v nabídce ho sice mají, ale je to taková nabídka nenabídka ...
T5 Multivan 2008, 128 kW, 4Motion SEIKEL - "balonek"
T5 Caravelle 2005, 151 kW/455 Nm - "motorka" - prodáno
T4 1998 2.5 TDI 75 kW - long poloplech
T4 1999 2.4D - třístranný sklápeč - prodáno
.
TenDýmIgnoruj
A-team

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Srovnávací test VW Multivan 2003 versus VW Multivan GP 28. zář 2011 17:21 #79703

  • karlosVW
  • Avatar uživatele karlosVW
  • Offline
  • Člen clubu 2016
  • Člen clubu 2016
  • Příspěvky: 4248
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 38
pajáááda reportáž OK!

VW T1/09.1962/22kW
šnečí budka s motorem/109kW/Black Edition

info@ahcl.cz

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Srovnávací test VW Multivan 2003 versus VW Multivan GP 28. zář 2011 17:27 #79706

  • emča
  • Avatar uživatele emča
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 26
  • Obdržená poděkování 0
Jůů Strejo, mamka řikala že taťka řikal že když je to tak jak řikaš,tak to ji taťka jednou přikupi.Ale až mu dojezdi všechny čtverky.Nevim co to znamena,ale už se těším. D-:( D-:( D-:(
Fajné plinky

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Srovnávací test VW Multivan 2003 versus VW Multivan GP 28. zář 2011 18:43 #79710

to Kamca: Hele, já teda kryt na zásuvce uprostřed nemám #-o Co s tím, asi to budu reklamovat :-k Nebo jestli to náhodou není jen pro "kuřácké provedení" a jelikož nekouřím :mrgreen: tak mám asi smůlu a víčko mít nebudu :o
A jinak ke světlům, jak jsem línej jako prase, tak bych xenony dal už jen kvůli automatickýmu seřizování sklonu světel :roll:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Srovnávací test VW Multivan 2003 versus VW Multivan GP 28. zář 2011 19:33 #79714

  • lada t5
  • Avatar uživatele lada t5 Autor tématu
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 8813
  • Karma: 29
  • Obdržená poděkování 292
Já ten "popelník" taky nepoužívám jako popelník. Ale mám tam nějaké drobnosti, a že to můžu zavřít mi vyhovuje.
VW T5 Multivan 128 KW + Bürstner Belcanto 560 Tk
Hyundai Getz
VW Golf V. 2.0 TDI 103 KW - Dýmovnička


TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team

Fotky s T tématikou: http://ladat5.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Srovnávací test VW Multivan 2003 versus VW Multivan GP 28. zář 2011 19:45 #79717

  • Kamca
  • Avatar uživatele Kamca
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 524
  • Obdržená poděkování 2
JJ je to jen v kuřáckém provedení a jelikož si jen nechávám ... , tak mi to je celkem jedno co tam je. :mrgreen: spíš bych přivítal zásuvku 12V tam, kde ji má spolujezdec.
132kW BiTDI 4 motion,DYNAUDIO,W ebasto,

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Srovnávací test VW Multivan 2003 versus VW Multivan GP 28. zář 2011 19:50 #79718

  • Vendys
  • Avatar uživatele Vendys
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • TCCT - Transporterclub Caravan Team
  • Příspěvky: 3150
  • Karma: 36
  • Obdržená poděkování 227
Láďo, krásně napsáno. Jo za výbavu se prostě platí. Co dřív bývalo normální tak se dnes musí doplácet. Například levé posuvné dveře se dnes musí doplácet v Comfortline . I posuvná boční okna se musí doplácet. Co dřív bývalo jako standart tak je dnes za příplatek. Ten popelník bude mít asi kryt pouze ,když se bude jednat o kuřácké provedení. Jinak ty světla jsou fakt luxusní.
Láďo nikde jsem nenašel jakou si měl spotřebu.
To s motorem 2,0 se dalo čekat jelikož momentální nejsilnější nafta má pouze červené DI a T stále bylo v chromu.
[img]
TCCT - Transporterclub Caravan Team
VW Multivan T6 Edition 30 2,0 TDi 150 kW DSG - prodáno
[img]

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Srovnávací test VW Multivan 2003 versus VW Multivan GP 28. zář 2011 19:59 #79719

  • Kamca
  • Avatar uživatele Kamca
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 524
  • Obdržená poděkování 2
Dnes jsem absolvoval cestu z karavanem,(1500kg) výlet 290km a spotřeba se vyšplhala na 11,5L/100 Myslím si,že to je dobrá spotřeba na tak těžký vozík a 4MOTION.
132kW BiTDI 4 motion,DYNAUDIO,W ebasto,

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.301 sekund

Login