Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2

Téma: Multivan 132kW DSG vs. 128kW

Multivan 132kW DSG vs. 128kW 15. dub 2012 22:32 #96153

  • Honini
  • Avatar uživatele Honini Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 2
  • Obdržená poděkování 1
Ahoj, delší dobu jsem pouze uživatel tohoto fóra, který nepřidal jediný komentář ani zkušenost. Asi proto jsem se to rozhodl změnit, protože právě zde člověk hltá a hledá zkušenosti a rady ostatních.
Od srpna 2010 jsem byl majitelem VW Multivan 128kW, r.v. 2008, koupil jsem ho, jako předváděcí vozidlo, které mělo najeto 15.000km, výbava téměř vše, co do tohoto modelu dávali. Po nesčetných hodinách strávených nejen na tomto fóru jsem se z kraje dubna rozhodl vyměnit tohoto krasavce za nového Mazla a to 132kW BiTDI DSG Highline, takže myslím, že jsem jeden z těch, kteří měli možnost vyzkoušet oba tyto modely, tedy vyzkoušet, na novém Multivanu mám najeto pouhých cca 2.000km, takže zatím mám asi právo pouze hodnotit starší model. Na "stodvacetosmičce" jsem najel asi 90.000km, poruchy byly vesměs drobné, výměna spínací skřínky, výměna tempomatu resp. levé páčky pod volantem, v 70.000km mně začal foukat zápach spálené nafty do kabiny vozu, verdikt, prasklé sběrné potrubí. Nakonec mi vyměnili pouze vlnovec, který je za spalovacím potrubím, prý tento model měl již lépe vyřešeno sběrné potrubí, takže oprava podstatně levnější. Drobné závady a chyby typu špatného odemykání bočních dveří (jednou se odemkly, jednou ne), rozsvěcení a zhasínání vnitřního prostoru při otevírání dveří zůstaly neopraveny, protože závady byly nezjištěny.
Co se týká spotřeby, je to přesně tak, jak se zde ve fóru píše, myslím, že to psal Karlos, z počátku spotřeba nekompromisních 10l/100km, pak jakoby se člověk naučil s tímhle autem jezdit a před prodejem jsem měl spotřebu okolo 8.5l/100km - podotýkám, že styl jízdy nezměněn, prostě se člověk naučí s ním jezdit :-) . Spotřeba oleje nula, jak mi ho ve VW servisu vyměnili, tak stejné množství (dle olejové risky) bylo i po 15.000km. Maximální rychlost okolo 210km, samozřejmě při těchto rychlostech se spotřeba pohybovala okolo 11.5l/100km. Celkový dojem z auta byla skutečná spokojenost, ikdyž při porovnání s mým předchozím autem VW Touran r.v.2006 bylo zjevné, že se i přes novější rok výroby u Multivana jedná jakoby o starší model, volant, ovládání, palubka, Touran byl v tomto ohledu "novějším" vozem.
Poznatky a dojem z nového vozu Multivan 132kW BiTDI DSG Highline. Při tomto počtu kilometrů zatím nemohu říci, co se pružnosti motoru týká, nicméně již nyní si troufnu ale vyvrátit názory některých členů tohoto fóra, že se jedná o špatnou kombinaci DSG vs. 132kW BiTDI a o názorech, že se jedná o slabý motor. Je otázkou, jak čtyřválec obstojí v počtu najetých kilometrů v porovnání s pěti válcem, nicméně i při tomto počtu kilometrů a že se snažím nového mazla zatím šetřit, tak mohu potvrdit, že tahavost motoru od spodních otáček je mnohem vyšší, než-li u 128kW. Je fakt, že pokud jezdíte na automat, tak Vám přijde auto líné, ale dle mého názoru se jedná spíše o pocit, protože člověk nic nedělá, neřadí, nemačká spojku, ale jen čeká, co bude... V momentě, kdy přehodíte na manuál, je tento pocit pryč a auto skutečně tahá. DSGčko je super a pohodlí díky této vymoženosti je maximální, co mě ale trochu pohoršuje, je fakt, že převodovka přeřazuje na vyšší rychlostní stupeň na můj vkus až příliš brzy a to i s přihlédnutím k faktu, že se jedná o vozidlo v záběhu, např. při 1500ot/min. již přeřazovat ze čtyřky na pětku, to mě chvilkami dovádí k šílenství. Proto i rozhodnutí, že první 1000km jsem jezdil pouze na manuál, podtáčení - zvláště v záběhu myslím autu skutečně nesvědčí. Pravdou ale je, že když začnete více šlapat na plyn, tak DSGčko řadí díky bohu později... Jinak CommonRail působí velice kultivovaným dojmem a tichost motoru oproti 128kW je velice znatelná ikdyž to předení pětiválce mi myslím bude chybět :-( .
Takže pocity zatím velice kladné a přes neustálé váhání jsem rád (alespoň zatím), že jsem tuto změnu udělal, nadšení přetrvává. Automobil působí konečně novějším dojmem, volant, budíky, páčky, komunikace a nastavení Maxidotu, zabudované handsfree, ale to už je také o výbavě, pravdou ale zůstává, že v tomto směru, když se posadíte do Multivana před faceliftem 2003 - 2009, tak máte pocit, že sedíte v Passatu z roku 2000. Ohledně spotřeby jsme zatím dlouhodobě na 9.5l/100km, věřím, že se s tím ještě naučím jezdit a že po záběhu si spotřeba ještě sedne. Ke spotřebě ještě pár slov, u tohoto modelu najíždím +- 750km na nádrž, u pumpy beru do plna cca 72l, takže údaj z maxidotu sedí, oproti starému modelu, kde jsem měl na maxidotu údaj 8.5l/100km, ale u pumpy jsem bral po ujetí cca 750km minimálně 80l, jako kdyby si starší model maxidotu v tomto směru trochu fandil:-)
Tolik mé, zatím malé zkušenosti z Multivanu 132kW BiTDI DSG, průběžně sem nějakou tu zkušenost přidám.
Jinak velké díky všem uživatelům, moderátorům a provozovatelům tohoto fóra, díky za rady, zkušenosti, doporučení a pomoc! Klobouk dolů před Vámi všemi.
Multivan 132BiTDI DSG r.v. 2012
Multivan 128kW r.v. 2008
Poděkovali: Hubic

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Multivan 132kW DSG vs. 128kW 15. dub 2012 23:10 #96160

  • voki
  • Avatar uživatele voki
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 742
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 0
Tak to fakt smekám za tento článek =D> =D> =D> Super. :drunken:
specializovaný AUTOSERVIS VW/ŠKODA Kutná Hora
(Autoservis-Pneuservis-Klimatizace-Diagnostika)
www.autoalles.eu

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Multivan 132kW DSG vs. 128kW 16. dub 2012 12:22 #96184

  • M.Z.
  • Avatar uživatele M.Z.
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 75
  • Obdržená poděkování 0
Hezké počtení a jsem rád, že navzdory zkušenostem jiných uživatelů, převládají nad novým modelem dobré zkušenosti. Aspoň našinec nemusí přemýšlet nad konkurencí :-"

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Multivan 132kW DSG vs. 128kW 16. dub 2012 12:40 #96187

  • Kamca
  • Avatar uživatele Kamca
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 524
  • Obdržená poděkování 2
Musím jen souhlasit!! hezky napsané hodně šťastných kilometrů. :drunken:
132kW BiTDI 4 motion,DYNAUDIO,W ebasto,

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Multivan 132kW DSG vs. 128kW 16. dub 2012 20:28 #96217

Moc pěkně napsáno, přece jen asi ty auta vyvijejí směrem kupředu a kdyby to nebylo dobrý tak by se to asi neprodávalo že...docela by mě zajímal report někoho kdo má 132kW bez 4 motion a v manuálu, to by se líbilo moc mě .-)
Transporter T4 1,9TD 50kW 1995
Transporter T5 GP 2.0 TDI 75kW 2010
BMW F20 118d 103kW 2013
Fiat Coupé 2.0 16V turbo 166kW 1994
Maserati Quattroporte 3,2 V8 turbo 247kW 1998

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Multivan 132kW DSG vs. 128kW 16. dub 2012 22:13 #96234

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 18
Tady mají MultivanaGP skladem,má jen 103kW,ale pětidvířko s xenonama,ledkama,metalíza,alu,taková hodně dobrá výbava,nový a je za 980+daň- Ale krasavec! :)

Zpět k téma,moc mě baví,že konečně někdo napsal,že verze 132kW je víc než 128kW,a že čtyřválec víc tahá =D>
Přesně to chceme,silnější stoje.
Dosud všichni tvrdili,že ten čtyřválec nejede a netáhne,a že se musí víc točit a že pak žere moc,atd...
Rádi uvítáme další pocity z auta a hlavně motoru a převodovky.
Ta převodovka,to je malý zázrak a ten motor je hodně podceňován,takže info od majitele je vždy skvělé.A k té spotřebě,tam hrají roli i ta kola,hodně...
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Multivan 132kW DSG vs. 128kW 17. dub 2012 01:30 #96243

  • Honini
  • Avatar uživatele Honini Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 2
  • Obdržená poděkování 1
Díky opravdu Vám všem za reakce a přání mnoha kilometrů, reakce mě mile překvapily, koukam, že je tady slušná parta :drunken:
Chtěl jsem reagovat na připomínku ohledně zmiňovaných pneumatik, je to přesně tak, jak Auto1 píše, svatá pravda, na "stodvacetosmičce" jsem měl pneu o rozměru 235/17, zimní pak 215/16 a rozdíl byl jak v pružnosti motoru, tak i ve spotřebě (pružnost motoru ve vyšších rychlostech byla znatelná asi nejvíc). U této 132kW verze mám rozměr pneumatik 255/18 - k mému překvapení auto není až zas tak tvrdé, jak jsem od této velikosti kola čekal, asi to kompenzuje šířka gumy, ale co myslím znatelné bude určtitě, je opět spotřeba a pružnost motoru, dle mého názoru je tedy šíře pneumatiky 235 pro Multivana dostatečná. Srovnání těchto motorizací tedy bude tento fakt trochu zkreslovat, o to víc pak budu překvapený, až přezuji na zimní, zimáky jsem si z původní 128 nechal, rozdíl mezi 215/16 na zimu a letními 255/18 bude krutý d:_(
Multivan 132BiTDI DSG r.v. 2012
Multivan 128kW r.v. 2008

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Multivan 132kW DSG vs. 128kW 17. dub 2012 04:29 #96247

  • lada t5
  • Avatar uživatele lada t5
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 8813
  • Karma: 29
  • Obdržená poděkování 292
Také Ti zde musím poděkovat za hezký článek, i když v podstatě poněkud vyvracíš mé pocity z GP, viz zde <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.transporterclub.cz/forum/viewtopic.php?f=8&t=3122 ">viewtopic.php?f=8&t=3122<!-- l --> ale znovu podotýkám že nejsem profesionální "tester", nemám patent na rozum a mohl jsem se třeba i mýlit.............
Nicméně - stále si stojím za svým - pětiválec 2.5L se mi zdá být opravdu lepší variantou.
Dle mého laického názoru by toto auto mělo mít 3,0 V6.
VW T5 Multivan 128 KW + Bürstner Belcanto 560 Tk
Hyundai Getz
VW Golf V. 2.0 TDI 103 KW - Dýmovnička


TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team

Fotky s T tématikou: http://ladat5.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Multivan 132kW DSG vs. 128kW 17. dub 2012 06:41 #96249

  • mulťa
  • Avatar uživatele mulťa
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 2737
  • Karma: 28
  • Obdržená poděkování 166
Ty máš psané 16", s tím jsem se u 132kw ještě nesetkal :?:
Zatím každá s kterou jsem se setkal byla na 17" a nic menšího tam nešlo.

K motorizaci: už jseš tedy min. třetí člověk o kterém vím co je spokojený =D>
Bohužel znám ale daleko větší množství těch co s motorizací spokojeni nejsou :(

Souhlasím s ládou že tam mělo být 3,0TDi, ale jsem rád že tomu tak není, alespoň nemusím řešit dilema.
TCCT - TransporterClub Caravan Team
Multivan Final Edition T5.4 LR TDi 150kW DSG 4M

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Multivan 132kW DSG vs. 128kW 17. dub 2012 08:21 #96253

  • Seikel
  • Avatar uživatele Seikel
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 1514
  • Karma: 2
  • Obdržená poděkování 8
Přidám svoji "hrstku" do mlýna ...
- otázka je, kolik těch "nespokojenců" s 4válce (krom Ládi) opravdu jelo delší trasu v různém režimu ... "kritizovat" něco co jsem si sám pořádně neodzkoušel není fér ...
- je ale pravda, že mně je od stolu sympatičtější také 128kW pětiválec nez dvoulitr
- další "vlna kritiliky" je na DSG a kombinaci DSG a 4Motion ... těžko říct, zatím jsem jel jen jako spolujezdec a nemyslím, že bych to odsoudil ... pohodové svezení ... ale každý si musí sám říct co od takové krabičky čeká ... rodinné výlety, pracovní vůz, tahat těžké vleky, ... každému to asi vyhovovat nemusí ...
- samostatnou otázkou bude výdrž ... to uvidíme za pár let ... já nejsem zastáncem downsizingu a dobře to napsal Mulťa ... ještě že tam není V6 ... nemusím zatím nic špekulovat :lol:
T5 Multivan 2008, 128 kW, 4Motion SEIKEL - "balonek"
T5 Caravelle 2005, 151 kW/455 Nm - "motorka" - prodáno
T4 1998 2.5 TDI 75 kW - long poloplech
T4 1999 2.4D - třístranný sklápeč - prodáno
.
TenDýmIgnoruj
A-team

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Multivan 132kW DSG vs. 128kW 17. dub 2012 23:12 #96307

  • karlosVW
  • Avatar uživatele karlosVW
  • Offline
  • Člen clubu 2016
  • Člen clubu 2016
  • Příspěvky: 4248
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 38

Honini napsal: ........až přezuji na zimní, zimáky jsem si z původní 128 nechal, rozdíl mezi 215/16 na zimu a letními 255/18 bude krutý d:_(


Jak psal Multa....16" na new T5 GP se 132kW nedáš...nejmenší kola co se vejdou jsou 17tky.

VW T1/09.1962/22kW
šnečí budka s motorem/109kW/Black Edition

info@ahcl.cz

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Multivan 132kW DSG vs. 128kW 18. dub 2012 09:53 #96311

  • Kamca
  • Avatar uživatele Kamca
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 524
  • Obdržená poděkování 2
Já si myslím,že v testování se projeví větší mírou i to kdo je čeho vlastník v danou dobu a to si nebudem nalhávat,že tomu tak není. ;) ;)
132kW BiTDI 4 motion,DYNAUDIO,W ebasto,

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Multivan 132kW DSG vs. 128kW 18. dub 2012 19:43 #96324

  • maros
  • Avatar uživatele maros
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 98
  • Obdržená poděkování 0
Ja som asi z inej planéty?
Nekvalitný nepodarok(možno len moje, ale tomu neverím):
-všetko vrzga po prejazde nerovnostiach (pristrojovka, niečo vo dverach)
-motor z mixeru eta (a to mam starý 2,5L to je iné kafe)
-spotreba cca 10L
-na všetkých raz za čas pukajú pružiny alebo niečo iné nevedia čo (netvrdte že Vám to nerobí, vymenili mi už aj axialne lož. viackrát)
-ked sa zatvárajú dvere raz za čas sa seknú a samé sa otvoria
-ked sa zohreje servo vrzga ako staré vráta v určitom uhle ked auto stojí
-auto je tvrde ako kamen a cítit na nom všetko mam 17pal pneu
-DSG je celkom fajn ale ked dobiehate do križovatky a skoro zastane a padne zelená a potrebujete sa rozbehnut prevodovka dlho rozmýšľa porovnajte z inými premiovými značkami
-hned ako bolo auto nové volant šiel mierne z kríža môj pocit auto tahalo do prava, v dvoch servisoch nezávisle robená geometria všetko v zelenom - rovnaký pocit (importer poslal prípis pre všetky multivany, lebo asi nie som sam čo to reklamoval, že su to velke kolesa a že auto je v pohode) ale pre boha ja to porovnávam z transporterom r.v. 2000 ktorý tiež vlastním nikde nič neťahá.
-pozrite si lakovanie karoserie hlavne strechy ale poctivo na slnku same zaliate smeti (kontroloval som na viacerých nových)
-výfukové potrubie a niektoré kovové časti na ten vek podla mna dosť hrdzavé(môže to byť aj našou agresívnou solou)
-servisný interval v maxidote chybne nastavený na 40 tis. km že to menia pre všetky lebo to bol omyl od výroby interval je vraj len 30 tis. km samozrejme že by som tam olej nenehal tak dlho ale su zákazníci čo sa tým riadia, pýtam sa - žiadna zvolávačka?????
To som ešte všetko nevymenoval v stlpiku niečo klepalo asi tam "inžiniery z NDR" zabudli náradie pomohlo len prestriekane dutiny tmelom.
Ja netvrdím že u iných značiek nie su problemy, ale niekedy dávno som vlastnil Santa Fe a vytýkal som mu vrzganie prist. dosky v letných mesiacoch detaily, ale taketo problémy?
Neobstojí názor, že to len ten môj je nepodarok. Musia mať výstupnú kontrolu ak to je jediný kus už mal byť dávno zošrotovaný.
Preto Vás chcem poprosiť píšte aj pravdu aj to čo je skutočne na tom aute zlé.
Pozitíva - dobre vytvarovaný volant veľmi dobre sa drží.
PS Nezabudnite, že sa bavíme o aute za cca 55 tis. eur
VW Transporter T4 2,5 TDI Syncro bohužiaľ predané
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Multivan 132kW DSG vs. 128kW 23. dub 2012 01:28 #96533

  • Hafa
  • Avatar uživatele Hafa
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 998
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 17
Kluci, jsem překvapen z vašich reakcí a nedá mi to abych také něco nenapsal ze svých dojmů. Mám GP cca rok a najeto skoro 60 tisíc. Máte pravdu, že srovnávat T4, T5 128 kW a GP snad ani nejde. Poslední auto s kterým jsem se cítil jistě a bezpečně byla 111 kW T4, ale uvědomil jsem si že vývoj jde dál a nezbývá nic jiného než ho následovat. Moje T5ka byla bez problémů a nemohu si stěžovat na závady za které jsem si mohl sám a to poladěním jednotky cca o 30 koníku. Dvě turba a 4x svody byl jen důsledek zvýšení výkonů. Jinak jsem byl za 250 tis.km spokojen. Věřím, že auto bylo v pohodě také díky náhonu na všechny kola a tím zesílené nápravě.
GP 132kW DSG 4x4 je auto, které jsem označil jako ideální pro důchodce. Reaguje trochu těškopádně, ale netuším čím to je, ale žádné podstatné závady se zatím neukázali. Netuším jestli je to autem, nebo stylem jízdy ale začínám to auto mít rád. Jedinej problém je spotřeba, která se do minulého týdne motala vždy okolo 11 litrů. Nyní to vypadá tak na 9,5. A čím to ? Nechal jsem si poladit křivky a vyndat ten nesmyslnej filtr............Auto jede jak z praku a ještě šetrněji. S autem jsem spokojen a nyní si užívám jízdu jak nikdy předtím. Haf

Závady:
- odešla baterka - výměna na záruku
- výměna RGB ventylu na svolávačku
- orosený blink - výměna na záruku
- poškrabané střešní okno - výměna na záruku
T1-Samba deluxe 1966
T3-Vanagon 1986 2,1 benzín-automat
T4-2,5 TDI pracant
T5 GP Multivan

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Multivan 132kW DSG vs. 128kW 23. dub 2012 16:01 #96563

  • klubo
  • Avatar uživatele klubo
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 371
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 11
no já dal za gp "jen" 600 ale dát 1,3M a mít střep jak ho popisuje maros tak asi skočim z mostu

mam teda jenom obyč 103kw bez 4x4 ale spotřeba se pohybuje kolem 7,3, v zimě to bylo víc, i 10litrů když bylo těch -25°C, v létě to půjde myslim bez problému na 7l, zatim mam najeto asi 12tis km a vše jakš takš funguje i když si nemůžu pomoct ale to auto na mě působí "levně", řekl bych že cena neodpovídá, například ta palubka z odpornýho tvrdýho plastu ta nemůže stát víc jak 100kč :-) , to samý platí o výplních předních dveří a sololitu vzadu, no a že auto za 600 nemá v základu stěrač vzadu, to snad nemá ani cenu komentovat... (poznámky neměl sis to kupovat si odpusťte :-) )

jo a kdyby někdo věděl jestli jde zrušit ta debilita že se při otočení knoflíku ofuku na polohu okno zapne klima tak bych byl rád...

jinak motoricky je auto bezva, to je jedna z věcí která na tom autě za něco stojí, na zbytku se nehorázně šetřilo

PS: tvrdý to je i na 16"
T6.1 Caravelle 2021
T6 TSI plechovka 2019
ex T6 Kombi 2016
ex T5 GP Kombi 2011

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.201 sekund

Login