Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2

Téma: Zvýšení proudu z alternátoru pro dobíjení druhé LiFePo4 baterie!!

Zvýšení proudu z alternátoru pro dobíjení druhé LiFePo4 baterie 17. kvě 2021 13:55 #202242

  • pz
  • Avatar uživatele pz Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 7
  • Obdržená poděkování 0
Mám dodávkový T6 long, který na důchod přestavuji na karavan (se zvedací střechou SCA, ledničkou a nezávislým topením), plánuji jezdit hodně i v zimě a mimo kempy.

V éře LiFePo4 baterií (dovolující přes DC-DC-nabiječku nabíjet obrovským proudem) přestává vyhovovat klasický alternátor. 100 Ah baterii by šlo teoreticky (bez započtění ztrát) dobít za hodinu (proudem 100A).

Pod kapotou auta mám 110kW, 100 Ah baterie obsahuje energii 100*12 = 1,2 kW. Jak převést zlomek energie motoru na rychlé dobíjení druhé baterie?

Nejsem odborník a proto si myslím, že v mých úvahách je někde chyba. Každopádně vidina toho, že když mi po 4 dnech dojde baterka, tak na hodinu a půl spustím motor a dobiju ji, je úžasná...

Jak na to?
- jiný silnější alternátor a úprava řídící jednotky nebo zapojení elektriky v autě tak, aby alternátor dodával větší proud do DC-DC nabiječky (dělají se 100A)
- napojit se nějak jinak na pohybové ústrojí motoru a využít jeho energii aniž bych musel jezdit dokolečka jen kvůli nabíjení baterky.

Již se těším, jak se dozvím, že ničemu nerozumím. Což bude asi pravda.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Zvýšení proudu z alternátoru pro dobíjení druhé LiFePo4 baterie 17. kvě 2021 18:48 #202243

No ja nevim, hodne asi zalezi jak jsou tlusty draty. 100A neni zadna sranda, kdyz budes mit moc velky ztraty, z tech teoretickych 1.2kW se muze i dost vytratit. DC-DC to sice umi kompenzovat, ale ztracenej vykon na kabelazi ti nikdo nenahradi.

Jak silnej alternator ma ta T6?
1988 Caravelle Syncro GL 1.6TD
Youtube: VW playlist

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Viky_CZ.

Zvýšení proudu z alternátoru pro dobíjení druhé LiFePo4 baterie 18. kvě 2021 09:43 #202253

  • pz
  • Avatar uživatele pz Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 7
  • Obdržená poděkování 0
zatím 100A, což je bohužel málo...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Zvýšení proudu z alternátoru pro dobíjení druhé LiFePo4 baterie 18. kvě 2021 10:56 #202254

Najoptimalnejsie a osvedčené riesenie je doplniť ešte jeden alternator s požadovanými parametrami len na druhu bateriu ,ale nabijacu dc-dc urcenemu pre LiPo4 sa nevyhnes. To nieje olovovena bateria,ktorá si zvýšením vnútorného odporu zreguluje nabíjací prud. Dalsia vec , súčasné moderne motory nemajú moc radi dlhy chod na volnobeznych otackach.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Zvýšení proudu z alternátoru pro dobíjení druhé LiFePo4 baterie 18. kvě 2021 11:03 #202255

  • pz
  • Avatar uživatele pz Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 7
  • Obdržená poděkování 0
Do T6 jde dát druhý alternátor? To by bylo super řešení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Zvýšení proudu z alternátoru pro dobíjení druhé LiFePo4 baterie 18. kvě 2021 11:07 #202256

  • pz
  • Avatar uživatele pz Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 7
  • Obdržená poděkování 0
add "súčasné moderne motory nemajú moc radi dlhy chod na volnobeznych otackach.": dvě hodiny za 4 dny snad zvládnou...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Zvýšení proudu z alternátoru pro dobíjení druhé LiFePo4 baterie 19. kvě 2021 10:05 #202263

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1993
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 199
No treba u T5 se za 30 minut na volnobeh rozhavi lozisko do modra, protoze se nemaze... muze byt u T6 jinak. Na 100A potrebujes slusny prurez dratu (12-20mm2). Problem v tech uvahach je, ze baterie se nabjii dle rozdilu napeti - tedy napeti baterie a napeti nabijeciho a vnitrniniho odporu baterie (tedy pro olovene aku) Zvyseni nabijeciho napeti pres urcitou mez vede k poskozeni baterie, takze proste neexistuje 100Ah baterie kterou by si nabil za hodinu proudem 100A (elektromobilisti by mohli vypravet ze...). Alternator v aute je normalne dimenzovany na to, aby ukrmil motor + elektriku v aute, na nejake vykonove vystrelky to neni. VW u aut ma priplatkovou vybavu "zesileny alternator" 8GV = Alternator 180 A.
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Zvýšení proudu z alternátoru pro dobíjení druhé LiFePo4 baterie 19. kvě 2021 10:30 #202266

  • pz
  • Avatar uživatele pz Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 7
  • Obdržená poděkování 0
Že vadí 30 minut volnobehu je opravdu překážka.
Někde jsem četl, že LiPo4 zvládne velké nabíjecí proudy (s určitým dále nespecifikovaným dopadem na její životnost).

Jsem holt jen teoretik - začátečník...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Zvýšení proudu z alternátoru pro dobíjení druhé LiFePo4 baterie 19. kvě 2021 12:02 #202267

Tak vyriešiť sa da vsetko,otázka je,ci je to rentabilne a vhodne. Novy Ctek 250 SE umožňuje nabíjať aj LiPo baterie,ma v sebe aj MPPT solarny controler,nabija prúdom 20A, zastane funkciu aj oddelovacieho rele a v spolupráci s prídavným modulom Smartpass 120 dokáže nabíjať az 80A. Takze dokial clovek robi novy systém je to dobra cesta. Ja mam predošlý modul D250SA Dual, na tom zavesenu 125AH AGM Victronku,ktorú takisto môžem vybiť do 0% a to až 300x(v prípade najvyššej nudze) a fotovoltaicky 285W polykrystalicky panel.Az na par dni v zime,kedy nevykuklo slnko a kurenie išlo nepretrzite,tak nebolo treba nastartovat. LioPO4 ma výhodu vo väčšej zivotnosti,vacsie nabíjacie a vybijacie prudy,nizky pokles napätia pri vybijani, ale je citlivá na teplotu,, v mrazoch sa musi najprv zohriať,aby sa dalo nabijat. Skratka, treba dobre zvážiť, co konkrétne uzivatel chce,potrebuje,co je ochotny obetovať. Ešte by som upriamil pozornost,ze nove "inteligentne "alternátory maju problemy s plným nabitim sekundárnych baterii,musi sa to riešiť dodatocne(neviem presne ako to majú VW) Preto som spomínal tu možnosť ďalšieho alternatora(ak je k dispozicii vhodný priestor) odkaz na ten CTEK "D250SE CTEK Consumer" www.ctek.com/au/all-products/leisure-sport/d250se

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Zvýšení proudu z alternátoru pro dobíjení druhé LiFePo4 baterie 19. kvě 2021 12:41 #202269

pz napsal: add "súčasné moderne motory nemajú moc radi dlhy chod na volnobeznych otackach.": dvě hodiny za 4 dny snad zvládnou...


A ty si myslis, ze na volnobeh alternator da maximalni proud?
1988 Caravelle Syncro GL 1.6TD
Youtube: VW playlist

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Zvýšení proudu z alternátoru pro dobíjení druhé LiFePo4 baterie 19. kvě 2021 12:46 #202271

A za ďalšie,ci to dokáže uchladit? A zase sme pri tom druhom alternatore . Alebo mala centralka v kufri.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od oltcitak.

Zvýšení proudu z alternátoru pro dobíjení druhé LiFePo4 baterie 19. kvě 2021 13:42 #202272

  • pz
  • Avatar uživatele pz Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 7
  • Obdržená poděkování 0
Hodně poučné video, díky. Jediný alternátor (Balmar, spíše ale pro lodě než pro auta) dal větší proud (60A +).

Pro T6 se dělá alternátor 180A. Zdá se (dle www.t6forum.com/threads/alternator-upgrade.7618 ), že jiný než originální "smart" 180A alternátor T6 řídící jednotka neumožní namontovat.

Kolik výkonu zbyde pro nabíjení (při běhu na volnoběh a aniž by se alternátor spálil) nevím.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Zvýšení proudu z alternátoru pro dobíjení druhé LiFePo4 baterie!! 19. kvě 2021 13:57 #202273

  • pz
  • Avatar uživatele pz Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 7
  • Obdržená poděkování 0
Z www.skoda-techweb.cz/clanek.php?id=380 :
1. "Alternátor dodává již při volnoběhu značný výkon v řádu desítek ampérů, přesná velikost proudu je daná typem (max. výkonem) alternátoru."
2. "Alternátor je zařízení s malou účinností, v nejlepším režimu v oblasti nízkých otáček dosahuje asi 45% účinnosti, potom účinnost celkem rychle poklesne asi na 33% a s dalším růstem dále klesá, na což mají největší vliv aerodynamické odpory nevyužitého větráku. Proto zvlášť velké převody, dobré při dobíjení na volnoběh, nejsou z energetického hlediska vhodné. Také konstrukce alternátoru není technicky dokonalá, byla plně podřízena účelu použití v automobilu (nízká hmotnost a malé rozměry). Ideálem by bylo přepínání převodových poměrů aspoň ve třech stupních či plynulá regulace otáček. Takže pokud máte v autě zapojených 0,6 kW spotřebičů (všelijaké 180 W žárovky atd.), tak na jejich provoz odebíráte zhruba 2 kW výkonu motoru a 1,2 l/100 km benzínu (z praxe se počítá na každých 100 W odběru 0,2 l/100 km - skutečně se mi na firemní Felicii o 0,25 l/100 km spotřeba při jízdě s rozsvícenými světlomety zvýšila)"

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Zvýšení proudu z alternátoru pro dobíjení druhé LiFePo4 baterie!! 19. kvě 2021 14:39 #202274

Jenom bych upozornil ze ten clanek je starej skoro 20 let. Ne ze by neplatil, ale chytry alternatory jsou trochu jina liga.
1988 Caravelle Syncro GL 1.6TD
Youtube: VW playlist

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Viky_CZ.

Zvýšení proudu z alternátoru pro dobíjení druhé LiFePo4 baterie!! 19. kvě 2021 15:51 #202277

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1993
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 199
No bohuzel chytry alternatory, jak tu uz nekdo psal, nenabijej baterku za jizdy, aby do ni mohly skladovat energii rekuperaci pri brzdeni, coz je uplne naprd pokud chcete na noc nekam prijet s nabitou baterkou - jak byl clovek leta zvykly (jizdou se predsi nabiji ze.. prd). Takze u T6 uz bacha..
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od covex.
  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.165 sekund

Login