Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Alternátor nebo baterie vadná?

Alternátor nebo baterie vadná? 29. led 2020 13:58 #196292

  • Djgas
  • Avatar uživatele Djgas
  • NYNÍ ONLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 124
  • Obdržená poděkování 4
  • Karma: 0
Zdarvím, opět tu mám jeden dotaz přes elektriku, při zkoumání proč nejedou občas ventilátory climatronicu k nezávislému topení jsem téměř jistě dospěl k tomu, že je to kvůli baterii,ale pak mi to nedalo a změřil jsem ji, naprázdno má kolem 12,6V, po nastartování 11,2V, napíchl jsem auto na diagnostiku, v měřených hodnotách také naměřeno na svorkách 11,26V+ 2 chyby 01117 signal zatížení pro svorku DF alternatoru a pak 0907-regulace řízení zátěže.
Na různých diskuzích jsem se dočetl, že tyto chyby způsobí slabá-měkká baterie-což by se mohlo u mě projevit-poměrně často používám nezávislé topení.
Měřil jsem multimeterem napětí přímo na alternátoru a tam je taky 11,25V.
Prosím o radu-zaměřit se na baterii nebo regulátor alternátoru v čudu?
Vozidlo má instalovanou pouze jednu baterii.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Alternátor nebo baterie vadná? 29. led 2020 16:26 #196293

  • Pavel 5
  • Avatar uživatele Pavel 5
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 105
  • Obdržená poděkování 17
  • Karma: 1
Myslím, že nabitý akumulátor by měl mít napětí tak 12,2 V.
Pokud je napětí na svorkách nižší než 11,6 V, je to už "kritické napětí" pro akumulátor.
Asi bych se zaměřil na tu baterii.
VW T4 Multivan 2,5TDi 75kW
VW T3 Bus 1,9 boxer, vodník
VW Golf III 1,8L GTi
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Alternátor nebo baterie vadná? 29. led 2020 16:30 #196294

  • Djgas
  • Avatar uživatele Djgas
  • NYNÍ ONLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 124
  • Obdržená poděkování 4
  • Karma: 0
Baterie sama o sobě má 12,6V, před chvílí i zkoušena na zátěžáku-naprostu v pořádku, z alternátoru leze ale jen 11,3V a to i na svorkách přímo na něm.po smazání chyb jsem se dostal na dobíjení 12,1V což je furt málo,ale přece, takže to bude mít něco společného s regulátorem, v pondělí půjde altík ven a na testovací stolici....není nad kvalitu VW....
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Alternátor nebo baterie vadná? 29. led 2020 18:44 #196298

  • sharik 4x4
  • Avatar uživatele sharik 4x4
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 59
  • Obdržená poděkování 9
  • Karma: 1
Alternátor musí dobíjet 14,2-14,6V jinak je KO.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Alternátor nebo baterie vadná? 29. led 2020 19:45 #196300

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • NYNÍ ONLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 450
  • Obdržená poděkování 24
  • Karma: 5
Alternator musi davat napeti vetsi nez ma baterie - jak pise sarik nad 14V jinak by to tu baterii nenabijelo, takze s nejvetsi pravdepodobnosti je chyba tam. Na T5 neznam presne jak alternator vypada ale pokud to je vicemene standardni konstukce tak bych typoval ze bude spatny diodovy mustek nebo poskozene vinuti. Oboji se da opravit za odhaduji tak 1/4 cenu noveho - je to obecna zkusenost, na T5 jsem jeste nemel tu cest..
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel
Poslední úprava: 30. led 2020 08:47 od covex.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Re:Alternátor nebo baterie vadná? 29. led 2020 19:46 #196301

  • Djgas
  • Avatar uživatele Djgas
  • NYNÍ ONLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 124
  • Obdržená poděkování 4
  • Karma: 0
Zjistím v pondělí a poreferuji
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Re:Alternátor nebo baterie vadná? 29. led 2020 19:53 #196302

  • Djgas
  • Avatar uživatele Djgas
  • NYNÍ ONLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 124
  • Obdržená poděkování 4
  • Karma: 0
Je divny ,ze alternátor dává 40A ale při napětí 11,3V když jsem smazal chyby vystouplo napětí na 12,01V ,jen diky tomu auto tak nějak funguje i když stojí týden bez jízdy , ale souhlasim stále to není ono a něco je tam blbě to rozhodne
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Re:Alternátor nebo baterie vadná? 30. led 2020 08:18 #196309

  • mourek
  • Avatar uživatele mourek
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 135
  • Obdržená poděkování 8
  • Karma: 1
Alternátor v Multivanu musí dát dost přes 100A, takže 40A a 11,3V je určitě malé napětí.
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Re:Alternátor nebo baterie vadná? 30. led 2020 08:32 #196312

  • Djgas
  • Avatar uživatele Djgas
  • NYNÍ ONLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 124
  • Obdržená poděkování 4
  • Karma: 0
OK,snad to bude jen regulátor v alternátoru i dle diagnostiky....nový jsem Koukal je randal a nic jiného už snad není mezi alternatorem a aku,myslel jsem nějaký power management?protoze když jsem koukal do měděných hodnot centrální elektriky tak hned vedle napětí na svorkach bylo “power management-aktivní “
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Re:Alternátor nebo baterie vadná? 03. úno 2020 14:12 #196379

  • Djgas
  • Avatar uživatele Djgas
  • NYNÍ ONLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 124
  • Obdržená poděkování 4
  • Karma: 0
Tak prozatím zjištění ze po vyndani altiku na stolici dává přes 14V,takže budu doufat,ze je to jen regulatorem-který nedává napětí v zátěži ,při tě příležitosti se udela asi preventivně odstředivá spojka...přístup teda hrozny ...musel ven kompresor Klimatizace to se zase zjistilo,ze za rok ubylo přes 200g chladiva,furt něco ....
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Re:Alternátor nebo baterie vadná? 03. úno 2020 14:46 #196382

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • NYNÍ ONLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 450
  • Obdržená poděkování 24
  • Karma: 5
Predepsany servisni interval:
180k km vymena torzni elasticke spojky, volnobezky alternatoru a kompresoru klimatizace

alternator nesel zmerit na aute nepripojeny ze musel ven?
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Re:Alternátor nebo baterie vadná? 03. úno 2020 15:15 #196384

  • Djgas
  • Avatar uživatele Djgas
  • NYNÍ ONLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 124
  • Obdržená poděkování 4
  • Karma: 0
Šel změřit -naměřili jsme na svorce alternatoru 11,5V-postupně spadne až na 11V,proto jsme usoudili něco je špatne s alternatorem .Ovsem dnes na stolici dává 14,5V ale naprázdno ,tak jedine co mě napada vadná regulace a nedává v zátěži.
Buzení alternatoru jde přímo z řidici jednotky motoru a kdyby neslo-svítidla by kontrolka dobíjení ?
V diagnostice 2 chyby 0907 regulace řízení zátěže a 01117 signál zatížení pro dvorku DF alternatoru.
Proto to rozhodnutí vymenit regulátor s uhlíky -vše vypadalo OK a spojku remenice.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Re:Alternátor nebo baterie vadná? 06. úno 2020 07:33 #196426

  • Djgas
  • Avatar uživatele Djgas
  • NYNÍ ONLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 124
  • Obdržená poděkování 4
  • Karma: 0
Tak vyřešeno,bylo to regulatorem ,po vyměně zmizely chyby ,nyní dobíjí cca 14V. I firma,která alternátor opravovala se s tím moc nesetkala aby dával naprázdno v pořádku,ale v zátěži nic,zevnitř byl altik naprosto v pořádku -stav sedel s nájezdem cca 150tis.km,uhlíky v půlce životnosti ...i tak stalo se.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.207 sekund

Login