Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T5 - druhý akumulátor v autě

T5 - druhý akumulátor v autě 14. úno 2010 10:55 #36376

  • Tygr
  • Avatar uživatele Tygr
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 524
  • Obdržená poděkování 0
Mám to tak udělaný také a žádný problém. =D>
Tygrbus T3 1.6 TD Multivan
Foto na http://www.tygrlibodrice.rajce.net

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - druhý akumulátor v autě 14. úno 2010 11:57 #36380

  • Kasi
  • Avatar uživatele Kasi
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1
  • Obdržená poděkování 0
Mohl byste někdo načrtnout jednoduché schémátko, jak je to s tím relátkem zapojené? Díky
Jednou si snad pořídím multivana

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - druhý akumulátor v autě 14. úno 2010 17:47 #36424

  • Maršoun
  • Avatar uživatele Maršoun
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 6571
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 31
Tady jsem udělal takovou jednoduchou VWomalovánku: <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.transporterclub.cz/forum/download/fi...hp?id=1620&mode=view ">download/file.php?id=1620&mode=view<!-- l --> Ale zapojit se to dá i jinak. Hlavně nepodcenit kabel spojující baterky. Na D+ může být daleko slabší pojistka a ty dvě 30A pojistky tam být nemusí když to uděláš pořádně. Pojistky tam mám jen pro lepší spaní. A taky záleží kam se dá relé.
B) T4 Multivan 2.5TenDýmIgnoruj gang 8-)

www.facebook.com/groups/vwbusczechfans

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - druhý akumulátor v autě 18. dub 2010 08:43 #40592

  • JaM
  • Avatar uživatele JaM
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1724
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 53
vwomalovánku jsem pohopil. Jen mi není jasné, kam na alternátor zapojit cívku relé. Takže zpod sedačky natáhnu k baterce jeden tludtej drát a jeden tenkej k altiku. Ukostřit to můžu třeba na šroub sedačky? V Transportéru nejsou připravené šrouby pro uchycení baterie, to musím taky dořešit. Baterii raději trakční že?
Syncrolong poloplech+ tažná tyč
Bílá welryba T4 highlong na práci
T5 2,5TDI 96kW prodáno
Syncrovella prodáno
Smažkobus 2,4D kastle po smrti, motor jede dál...
tel:777171480

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - druhý akumulátor v autě 18. dub 2010 19:17 #40606

Originál přídavná baterie je pouze pro účely nezávislého horkovzdušného topení. S okruhem se spojí v momentě sepnutí klíčku, a to pouze pro účely nabíjení, rozhodně z ní nejdou bez úpravy napájet parkovačky a pod. Jedinou úpravu která může mít efekt bych viděl přídavnou zásuvkou u sedadla řidiče.


Teplovodní topení je druhý bufík v motorovém prostoru, který si motor dle teploty ovládá sám a přihřívá si vodu.
Toho času bez Téčka....čekatel

VW Sharan 1,9 TDI PD - Kindertransporter - nesnáším ho
BMW 318 TDS - VW z Mnichova
Volvo FH 13 Sattelzug, druhé bydliště - jen T4 je lepší

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - druhý akumulátor v autě 19. dub 2010 05:49 #40652

  • JaM
  • Avatar uživatele JaM
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1724
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 53
Právě že se chystám na horkovzduch. Pak chci z toho napájet lednici a elektrárnu (měnič)
Syncrolong poloplech+ tažná tyč
Bílá welryba T4 highlong na práci
T5 2,5TDI 96kW prodáno
Syncrovella prodáno
Smažkobus 2,4D kastle po smrti, motor jede dál...
tel:777171480

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - druhý akumulátor v autě 22. dub 2010 14:44 #40877

  • savana
  • Avatar uživatele savana
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 72
  • Obdržená poděkování 0
Já to mám na svý T5 Multi tak, že ze záložní baterie pod sicnou je napájenej bufík a zásuvky od druhé řady sicen dozadu. Zásuvky v kabině jsou na baterku v motoru. takže i po vypnutí motoru, vytažení klíčku, resp. vytažení-odpojení baterie v motor. prostoru, valí ty ostatní zásuvky vzadu. Po nastartování se přes relé dobíjí obě.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od savana.

T5 - druhý akumulátor v autě 29. čec 2010 18:10 #47324

  • Hanz
  • Avatar uživatele Hanz
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 90
  • Obdržená poděkování 0
Ahoj, na fóru jsem se nikde moc nedozvěděl o tý trakční baterii a jejím použití v T5 pod sedačkou. Má s tim někdo nějaký zkušenosti? Třeba typu "do jiný baterie bych už nešel !"
Dík.
VW Caravelle T6.1 - LONG 110KW DSG 4-motion, VW Caddy 75KW, VW Crafter 100 KW,

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - druhý akumulátor v autě 30. říj 2010 19:27 #53759

Mám v transporteru taky dvě baterky ,ne že bych si přitápěl nebo chladil ,ale mám dost náročnej zesilovač a tak jsem to taky řešil.Mám za sedačkou druhou baterku 60Ah a mám ji přes bateriák z náklaďáku a pojistku 80A spojenou přímo s baterkou pod kapotou .Kabel je ovšem třeba dimenzovat na ten proud takže nešetřit na průřezu-čím silnější kábl tím líp.Osobně tam mám 16 mm2.A mám tažen jak plus ,tak mínus propojení je paralelní tj plus na plus a mínus na mínus.Na plusovým kabelu je u baterky pod kapotou ta 80 A pojistka a u baterky za sedačkou je bateriák z náklaďáku.Když přes tejden jezdím ani ten bateriák nevypínám.Jen když auto dlouho stojí ,tak ním klapnu.Celý to vedení toho plusu mám ještě v černé chráničče a pěvně přichycené,aby se kabel nepoškodil .Klidně se zapnutou druhou baterkou startuju a napájím tím všechno .Je to nejjednodužší řesení ,má jen jednu nevýhodu ,že origo baterka je tuším 75 AH a ta druhá jen 60 Ah takže mezi nima tečou vyrovnávací proudy ,protože každá má jinej náboj,ale běžnej uživatel tohle nemusí vůbec řešit.Pokud by to chtěl náhodou někdo použít do svýho auta můžu doporučit ,mám to otestovaný.Snad bych jen pro pořádek dal ještě pojistku 80 A i k té druhé baterce na plus pol.Sám ji tam nemám protože z té baterky nárazově ždímu 246 A což je trochu problém.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od pavelbed1.

T5 - druhý akumulátor v autě 30. říj 2010 20:28 #53767

Jedna technická,jestli odebíráš chvilkově přes 200A předpokládám tedy z té druhé baterky,tak pak to propojení bych dimenzoval asi určitě na větší proudy tedy větší průřez a to ti ta 80A pojistka ještě neodešla?
Jestliže ale tenhle velkej odběr je z té baterie u motoru tak pak vše chápu a souhlasím se zapojením a tu pojistku k té druhé baterii určitě dát taky,páč nikdy nevíš v kterém místě se vedení může zkratovat a zdroj proudu v tomhle případě je na obou stranách...

PS:Obecně platí, že na 1 mm2 PRŮŘEZU drátu se počítá se 4A odběrného proudu. Uvedu příklad: odběr 2×25A = 50A celkového proudu; 50A : 4 = 12,5 mm2 min.průřezu drátu.
VW Multivan Generation 2,5 TDI 111kW MTM
VW Transporter 2,5 TDI 75kW prodanej
Audi Wheel Man 8-)
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - druhý akumulátor v autě 30. říj 2010 21:10 #53775

Pro transportérák .Mám to na soutěže bd drag ,takže to mám zapojeno jak potřebuju a samozřejmě ,že ta 80 sátka vepředu u motoru schoří jak to kope tím basákem pokud nechám ten bateriák při tom odběru otevřenej.Jsem elektrikář a znám jistění vodičů.A selektivita jištení mě taky něco říká.Ale nebyl jsem schopen protáhnout pod tapecem,tak aby to nebylo vidět dva aspoň 50 mm 2 kablíky a ještě v chráničkách.Takže spoléhám na to ,že při soutěži buďto schoří pojistka u motoru ,nebo hraju jen na zadní baterku pokud je plně nabitá doma na zdroji.Podotýkám baterka je speciální s vysokým zkratovým a rázovým proudem.A soutěž je 30 sekund takže se mě jednou podařilo tu 80 nespálit .Jinak jen pro představu k zesáku mám 300 A pojistku,ale to jsem tu nechtěl psát ,protože to nesouvisí s tím jak propojit baterky.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od pavelbed1.

T5 - druhý akumulátor v autě 30. říj 2010 21:19 #53779

No tak to vše vlastně vysvětluje OK! Zase je dobrý to sem napsat takhle všechno,páč pak by to někdo mohl pochopit jinak a je to víš kde :mrgreen:
VW Multivan Generation 2,5 TDI 111kW MTM
VW Transporter 2,5 TDI 75kW prodanej
Audi Wheel Man 8-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - druhý akumulátor v autě 30. říj 2010 22:31 #53784

  • Zevl
  • Avatar uživatele Zevl
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 697
  • Karma: 3
  • Obdržená poděkování 9

Transportérák napsal: PS:Obecně platí, že na 1 mm2 PRŮŘEZU drátu se počítá se 4A odběrného proudu. Uvedu příklad: odběr 2×25A = 50A celkového proudu; 50A : 4 = 12,5 mm2 min.průřezu drátu.


Malinko bych tě opravil , už je to teda dlouho co jsem vyšel ze školy ale nás na SŠE učili
Al (hliník) 1mm2 = 4A
Cu (měď)´1mm2 = 8A
Ale třeba se teď dimenzuje s větší rezervou, nevim.

Tohle by mělo být u jednotlivého drátu, káblík by měl unést ještě podstatně větší zatížení při stejném průřezu
T5 Caravelle Long 2,5TDi 96kw
Caddy 2,0SDi
http://www.zevl.blog.cz

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - druhý akumulátor v autě 31. říj 2010 13:00 #53819

Hele je to možný,každopádně tohle také není z mé hlavy ale dřív jsem si to někde vyčetl na netu nebo v knížkách to už nevím.Je jasný,že to snese daleko větší zátěž.V nouzi jsem tenkrát nastartoval benzínovou 1,4 s kabelem o průřezu 2x6mm a to bez baterie v tom autě.Kabel byl sice malinko teplejší :mrgreen: ale zvládl to.Takže za mě asi jo ale já pro jistotu vše dimenzuju na větší odběry,páč nikdy nevíš co budeš v budoucnu do auta chtít domontovat...A pak to tahat celý znova je moc práce.
Takže dle Zevla je to asi fakt přesnější OK! Díky za opravu =D>
VW Multivan Generation 2,5 TDI 111kW MTM
VW Transporter 2,5 TDI 75kW prodanej
Audi Wheel Man 8-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - druhý akumulátor v autě 31. říj 2010 23:19 #53989

  • ch601
  • Avatar uživatele ch601
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 92
  • Obdržená poděkování 3
citace: Malinko bych tě opravil , už je to teda dlouho co jsem vyšel ze školy ale nás na SŠE učili
Al (hliník) 1mm2 = 4A
Cu (měď)´1mm2 = 8A
Ale třeba se teď dimenzuje s větší rezervou, nevim.

Tohle by mělo být u jednotlivého drátu, káblík by měl unést ještě podstatně větší zatížení při stejném průřezu[/quote]

A neučili to ve škole pro 230 VAC?? Tam by to odpovídalo....jenže tady máme 12 VDC, takže problémy s úbytky napětí a přechodovými odpory jsou poněkud větší.
Já bych také raději dával 1mm2 = 4A.
T5 Multivan 128kW automat
T4 Transporter už není
T5 Transporter 2.0TDi

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.170 sekund

Login