Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T5 - druhý akumulátor v autě

T5 - druhý akumulátor v autě 01. lis 2010 20:24 #54038

  • Zevl
  • Avatar uživatele Zevl
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 697
  • Karma: 3
  • Obdržená poděkování 9
Jo myslím máš pravdu , teoreticky by se to dalo ospravedlnit i jako
8A střídavý
4A stejnosměrný
Voltáž by neměla mít nějaký velký vliv.
Pravda, úbytek napětí by mohl být někdy problém a to opravdu vylepší větší průřez nebo mnohožilkové kablíky.

díky za opravu =D>
T5 Caravelle Long 2,5TDi 96kw
Caddy 2,0SDi
http://www.zevl.blog.cz

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - druhý akumulátor v autě 01. lis 2010 22:08 #54048

  • ch601
  • Avatar uživatele ch601
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 92
  • Obdržená poděkování 2
No, pravdou je, že největší vliv na průřez kabelů má pochopitelně napětí a proud v daném obvodu, jak říká známý Ohmův zákon, neboli I=U/R (sorry, být já elektrikář).....
Z toho vyplývá, že proud protékající obvodem si mohu dovolit zvětšit buď vyšším napětím, nebo nižším odporem (větším průřezem kabelu).

Co se týká mnoho nebo méně žilkových kablíků, při našem používaném napětí (12V) a kmitočtu (stejnosměrný, neboli 0 Hz) se není o čem bavit. Takzvaný Skin-efekt (hromadění elektronů na povrchu vodiče) zde nevzniká, takže mnohožilkový kabel má vliv jenom na jeho ohebnost (tím asi nejvíc zarmoutím zarputilé hifisty). d:_(
T5 Multivan 128kW automat
T4 Transporter už není
T5 Transporter 2.0TDi

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od . Důvod: Příště bez citace, pokud odpovídáš na poslední příspěvek!!!

T5 - druhý akumulátor v autě 14. bře 2011 12:27 #68048

Na kolik muze cela ta akce s pridelanim druhe baterky vyjit?

Chtel bych mit moznost dobijeni baterky z 220, vetsina kempu ma totiz dnes elektriku zdarma.

Najde se tu nekdo pobliz Prahy kdo by se mi do toho pustil?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - druhý akumulátor v autě 14. bře 2011 14:14 #68056

  • JaM
  • Avatar uživatele JaM
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1724
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 53
Videoguard píše v jiném vlákně:
Vsem, kteri si ode mne koupili menice nabizim podle me za doboru cenu, gelove olovene baterie. Zivotnost 5-10let v zavislosti na cyklech.

Snad me tu ostatni neukamenuji,kdyz zminim proc prave tyto baterie pouzivat jako druhou baterku. Standardni autobaterie je stavena tak, ze je neustale nabita, vybitim se zkracuje jeji zivotnost.Nesvedci ji vybijeni ani prebijeni.
Tato gelovka je zcela jina, tuto muzete vybijet az do mrte, pak ji nabijete a jede se dal.
Proto je vhodna pro menice a jako odberova baterie ve vozidlech pro napajeni zarizeni, ktere chci zivit i mimo jizdu.

Tady uvadim prehled baterii (kapacita - cena bez dane)

BATERIE 12V/xAh:
17 - 500,-
26 - 950,-
33 - 1100,-
40 - 1400,-
65 - 2100,-
80 - 2600,-

No a k tomu si připočti pár set korun za dostatečně silný kabel mezi bateriema, spínací relé a pojistky. Pokud jí chceš dát standardně pod sedačku řidiče, tak na tyhle baterie od Videoguarda nepotřebuješ origo držák, páč tam stejně nepasuje, nemá tu montážní patku. Já mám tuším 65Ah a pasuje tam akorát, jen se tam musí nějak zajistit, aby nikam necestovala. Já nad ní zapasoval kus plastové trubky, ale jen provizorně, musím to (někdy :mrgreen: ) předělat. Cenu relé nevím, dělal mi to elektrikář ve Slaném, to spíná při dosažení (snad) 14V, které dává altík. Po vypnutí motoru a snížení napětí pak zase obě baterie rozpojí.

No a co se týče dobíjení z 220, to už Ti zajistí jakákoliv nabíječka, nebo jsem viděl měnič z 12V na 220, který umí fungovat i obráceně jako nabíječka.
Syncrolong poloplech+ tažná tyč
Bílá welryba T4 highlong na práci
T5 2,5TDI 96kW prodáno
Syncrovella prodáno
Smažkobus 2,4D kastle po smrti, motor jede dál...
tel:777171480
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - druhý akumulátor v autě 15. bře 2011 07:27 #68107

  • jirada
  • Avatar uživatele jirada
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 86
  • Obdržená poděkování 0
Přeji dobrý den všem. Už jsem tu dlouho nebyl. Vzhledem k tomu, že se pomalu blíží nová dovolenková sezóna, chci své vozítko dovybavit druhou baterií. Na VW nabízejí DRUHOU BATERII S DĚLÍCÍM RELÉ...je to to stejné o čem jste se na tomto vláknu bavili ? Chci, aby se ta druhá baterie používala při stání vozidla na různé věci - lednička, dobíjení notebooku, telefonů, případně se dívat na film...Jde mi o to, aby se mi nevyšťavila baterie v motoru, která by byla na provoz vozu a ta druhá na provoz dalších přídavných zařízení s tím, že by se při jízdě dobíjela...je to nějak možné ? Jde opravdu o tuto druhou baterii, kterou v VW nabízejí ? Díky moc. D:_)
VW Transporter T5 Facelift, 75 kW, 2 TDI
Škoda Octavia combi, 85 kW,1984 cm3
KIA Sportage 1,7 CRDi 4x2 85 kW

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - druhý akumulátor v autě 15. bře 2011 12:11 #68121

  • karlosVW
  • Avatar uživatele karlosVW
  • Offline
  • Člen clubu 2016
  • Člen clubu 2016
  • Příspěvky: 4248
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 38
Ve VW nabízejí trochu jinou baterii,jiného výrobce..ale system je shodný s VW nabídkou.

VW T1/09.1962/22kW
šnečí budka s motorem/109kW/Black Edition

info@ahcl.cz

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - druhý akumulátor v autě 15. bře 2011 14:29 #68126

  • jirada
  • Avatar uživatele jirada
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 86
  • Obdržená poděkování 0
Ahoj KarlosiVW,ˇten tvůj příspěvěk je odpovědí na můj ? Nebo jsi odpovídal někomu přede mnou? Myslím, že se asi bavíte o normálních nebo gelových akumulátorech....
VW Transporter T5 Facelift, 75 kW, 2 TDI
Škoda Octavia combi, 85 kW,1984 cm3
KIA Sportage 1,7 CRDi 4x2 85 kW

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - druhý akumulátor v autě 15. bře 2011 20:31 #68144

  • karlosVW
  • Avatar uživatele karlosVW
  • Offline
  • Člen clubu 2016
  • Člen clubu 2016
  • Příspěvky: 4248
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 38
jj,na tvůj...na starší bych použil tlačítko CITACE

VW T1/09.1962/22kW
šnečí budka s motorem/109kW/Black Edition

info@ahcl.cz

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - druhý akumulátor v autě 16. bře 2011 06:50 #68167

  • jirada
  • Avatar uživatele jirada
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 86
  • Obdržená poděkování 0
A mohu se tě tedy zeptat zda se jedná o to, co tu řešíte ? To znamená, že ta baterka pod sedadlem je pouze na doplňkové elektrické zařízení a je od baterky v motoru nějak přeruše, aby ji nevycucla a při jízdě se zase spojí aby se nabila ?
VW Transporter T5 Facelift, 75 kW, 2 TDI
Škoda Octavia combi, 85 kW,1984 cm3
KIA Sportage 1,7 CRDi 4x2 85 kW

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - druhý akumulátor v autě 16. bře 2011 08:19 #68171

  • JaM
  • Avatar uživatele JaM
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1724
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 53
Přesně tak. Když trochu zapátráš, dočteš se tu skoro všechno. Druhá baterie se připojí k té startovací jen v okamžiku, kdy altík dobíjí, nabíjí tedy obě. Po vypnutí motoru to relé zase rozpojí a co si napojíš na druhou baterii, to ti poběží aniž bys ohrozil následné nastartování VWozu
Syncrolong poloplech+ tažná tyč
Bílá welryba T4 highlong na práci
T5 2,5TDI 96kW prodáno
Syncrovella prodáno
Smažkobus 2,4D kastle po smrti, motor jede dál...
tel:777171480

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - druhý akumulátor v autě 16. bře 2011 08:42 #68172

  • jirada
  • Avatar uživatele jirada
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 86
  • Obdržená poděkování 0
Moc děkuji...tak se do toho dáme...
VW Transporter T5 Facelift, 75 kW, 2 TDI
Škoda Octavia combi, 85 kW,1984 cm3
KIA Sportage 1,7 CRDi 4x2 85 kW

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - druhý akumulátor v autě 23. bře 2011 13:43 #68834

  • jirada
  • Avatar uživatele jirada
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 86
  • Obdržená poděkování 0
Tak informace pro vás všechny...dnes mi spadla čelist při sdělení v servisu, že montáž druhé baterie přijde minimálně na 18.000,- !!! To mne tedy vyrazili dech. Píšete tady, že v tom není zase až takový problém, ale evidentně ve VW chtějí za každou cenu tahat z lidí peníze. Chci se tedy zeptat vás, kdo s tím má nějaké zkušenosti, na kolik by to mělo normálně přijít, pokud bych si to nechal udělat mimo servis...třebas nechat vydělat někoho z vás ? Díky moc.
VW Transporter T5 Facelift, 75 kW, 2 TDI
Škoda Octavia combi, 85 kW,1984 cm3
KIA Sportage 1,7 CRDi 4x2 85 kW

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - druhý akumulátor v autě 23. bře 2011 14:02 #68836

  • JaM
  • Avatar uživatele JaM
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1724
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 53
Se ve D:_)1 fakt zbláznili #-o Já do toho dal tuším 8tis s tím, že podsedák s uchycením na baterii jsem si nechal dát zbytečně. Baterie od Videoguarda za 2100,-
relé i s prací, nataháním kabelů, pojistky, tak 3000,- :?: dohromady pěťo? Tedy 5100,- :lol:
Syncrolong poloplech+ tažná tyč
Bílá welryba T4 highlong na práci
T5 2,5TDI 96kW prodáno
Syncrovella prodáno
Smažkobus 2,4D kastle po smrti, motor jede dál...
tel:777171480

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - druhý akumulátor v autě 23. bře 2011 14:08 #68837

  • karlosVW
  • Avatar uživatele karlosVW
  • Offline
  • Člen clubu 2016
  • Člen clubu 2016
  • Příspěvky: 4248
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 38
dle mě je to cca 2000-4000kč za baterii a cca 1500-2500kč za propojovací sadu.Netuším zda je to u T5 GP jinak oproti zapojení u normálního auta,ale u normoš auta to zvládne "běžný" mechanik-elektrikář

Nákres okopírván od pana Maršouna D:_)10

VW T1/09.1962/22kW
šnečí budka s motorem/109kW/Black Edition

info@ahcl.cz

Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - druhý akumulátor v autě 13. čen 2011 10:38 #74623

  • Tifone
  • Avatar uživatele Tifone
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 855
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 3
jen takovej dotaz: ta baterka co je v prostoru pro posádku je jiná?
aby člověk nedýchal ty výpary když se dobíjí nebo tak a nebo lze použít i "normální" co je u motoru.
ptám se neboť tu mám jednu plonkovou 100Ah že bych ji šoupnul někam do vozu
VW T5 Transporter 2,5TDI 96kW +20%chip
Škoda Roomster 1,9TDI 77kW - 6ti rychlostní +22%TDIchip

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.189 sekund

Login