Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T5 autobaterie - startovací

T5 autobaterie - startovací 26. říj 2011 19:26 #81909

  • Hanz
  • Avatar uživatele Hanz
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 87
  • Karma: 0
Baterku pravidelně, cca každé tři měsíce a v zimě 1x za měsíc nabíjim kvalitní nabíječkou. Když se ozívá to pípání, tak se mi nezdá, by to nějak hůř startovalo.
VW Caravelle T5 - LONG 96 KW 4-motion, VW Crafter 100 KW, YAMAHA FZ6
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 autobaterie - startovací 28. říj 2011 08:30 #82034

  • mudd
  • Avatar uživatele mudd
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 82
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 0
Odběr bludných proudů vyřešen. Před zásahem si uspané auto bralo z baterky 0,2A nyní 0,01A. Proud šel přes pojistku č.33 - autorádio. Problém zjištěn u napájení radia +12, na který byl "odborně" připíchnutý další kablík napájející A/V převodník, který tím byl vlastně neustále aktivní. Měření je třeba dělat až když auto opravdu spinká (uspané rádio cca 5min., ŘJ cca 20min.) Všemu samozřejmě předcházelo moje celodenní sbírání informací k tomuto tématu na internetu ;)
VW T5 2,5TDI 96kW 2003
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: D35K

T5 autobaterie - startovací 31. říj 2011 09:15 #82212

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1574
  • Obdržená poděkování 12
  • Karma: 0
Ono to je někdy dvojsečné.

Kolegovi na Trensporteru také naprosto shodně,jako píše uživatel nademnou, napojili umělci TMC tuner a HF sadu na přívod + pro autorádio,a po čtvrté zimě a čtvrté aku na to kolega nepřišel,auto prodal a nový majitel to za měsíc hlásil.
Přitom původní montáž dělali v odborné elektro dílně a prý jiné zapojení není možné.
Na dotaz,proč to celé nenapojili na druhé + pro rádio,(v tomto případě navi) které již po vytažení klíčku není pod proudem byla odpověď,že navi (velká barevná VW s naklápěcím displayem z roku asi 2000) i při vypnutém stavu nahrává ještě (dle nastavení v menu) 2h TMC hlášení do paměťi a že jiné zapojení není možné.

Výsledek byl zapojení na + které není permanentně pod proudem,takže TMC nefunguje při vypnutém zapalování,ale aku nic neždíme.

(dnes jsou TMC tunery integrované do NAVI,tehdy byly externí,za naprosto šílený příplatek,navíc se tam jednalo ještě o dálkové ovládání bufíku atd atd)
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510
Poslední úprava: 31. říj 2011 10:03 od Auto1.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 autobaterie - startovací 31. říj 2011 09:35 #82215

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1574
  • Obdržená poděkování 12
  • Karma: 0
Tři dotazy:

první
údržbová aku
sundám zátky
je nízká hladina
doliju destilku,ale doliju moc,téměř je aku zcela plná vody.

Nemá se to,ale vadí to?
Může dojít ke zkratování desek,nebo čemu to vadí?
Aku má přece odpadní kanálek (neznám přesný termín) jednoduše odvětrání,takže může přepadem nadbytek jít pryč,ne?

druhý
nabíjet aku nabíječkou zásadně jen když jsou otevřené zátky,nebo je to jedno,stejně aku je odvětrávaná tím přepadem a zátky jsou jen pro dolívání?

třetí:
nemám druhou aku ale mám nezávislý bufík
takže nechci dávat druhou aku do auta,jen dát lepší tu startovací,aby byla rovněž trakční.
Je to nesmysl?
Tady je třeba link na startovací+třakční aku v jednom http://www.nejlevnejsiautobaterie.eu/tr ... -3569.html

je to vhodné? Nemá to nevýhody obou? Není to něco jako celoroční pneu,že to nevyniká ani v jedné oblasti?
Je lepší pořídit aku s vinutými spirálami?
Ty jsou nabízeny také jako startovací i trakčni v jednom: http://www.battery-import.cz/optima-blu ... -75ah--12v
Kdo je expert a ví?
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 autobaterie - startovací 31. říj 2011 16:12 #82242

  • mudd
  • Avatar uživatele mudd
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 82
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 0
Možná je to mimo mísu, ale tady je něco o aku všeobecně http://www.motola.cz/UserFiles/Diskuzni_clanky/akumulatory.pdf
VW T5 2,5TDI 96kW 2003
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 autobaterie - startovací 31. říj 2011 16:26 #82245

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1574
  • Obdržená poděkování 12
  • Karma: 0
Naopak,je to perfektní,to si přečtu.
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 autobaterie - startovací 04. lis 2011 23:33 #82540

  • ch601
  • Avatar uživatele ch601
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 92
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 0
To auto1:Když u baterky doliješ moc destilky, tak ti sice přepadem přebytek odteče, ale to už není destilka, nýbrž elektrolyt - ředěná kyselina sírová. Nabíjením se totiž destilovaná voda odpařuje, ale kyselina zůstává - proto se dolévá pouze destilka. Ale přepadem ti odtéká elektrolyt, takže kromě vedlejších účinků kyseliny na kastli ti klesá také koncentrace elektrolytu a baterka ztrácí kapacitu. Jinak asi žádný další problém k tomuto nevidím.
Nabíjení s uzavřenýma zátkama - je to vlastně prevence, aby náhodou při ucpané dirce v zátce baterka nebouchla nahromaděnýma výparama - samozřejmě nám se to stát nemůže... :D .
Každopádně v autě nabíjet baterku není ideální - opět s ohledem na výpary při "vaření", kdy to jsou páry kyseliny a ta jak známo žere vše kolem. Takže pokud nabíjet baterku v autě, tak jen venku a otevřít kapotu. prostě nouzovka....
Dávat baterku startovací a trakční v jednom bych viděl jako nesmysl. jak známo univerzální kombinace neexistují, jen vyhozené peníze (kámoš podlehl a drbal si hlavu). Všechno je to o tom, jak dobíjí alternátor v autě. Experimentálně stačí změřit napětí na baterce při nastartovaném motoru - pokud budeš mít 14,2 až 14,4V ,tak máš vyhráno a problém s vybitou baterkou a bufíkem není.
Při 14,0V a méně je baterka nedostatečně dobíjená a hotovo. Bohužel je špatně řešitelné, protože regulátory v alternátoru jsou nastaveny pevně a je to dáno rozptylem výroby.
Nakonec změř baterku s vypnutým motorem, ale tak až za hodinu po vypnutí (nebo klíďo druhý den). 12,4 až 12,6V paráda, 12,3V ještě dobrý. Menší napětí je na pikaču a je třeba hledat problém. Stará baterka, málo dobíjí, nebo tak něco....
Napětí nabo hustota elektrolytu je nejlepší kontrola baterky. Měřit ampérmetrem do zátěže (to ti udělají v servisu nabo prodejně baterek) je na nic.
Omlouvám se za délku příspěvku, ale tak to prostě je.
T5 Multivan 128kW automat
T4 Transporter už není
T5 Transporter 2.0TDi
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 autobaterie - startovací 05. lis 2011 09:05 #82546

  • Transportérák
  • Avatar uživatele Transportérák
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 3965
  • Obdržená poděkování 21
  • Karma: 4
V podstatě souhlas s malinkou výhradou klidového napětí a to by mělo být v rozmezí 12,5 V a více. Naopak hodnota 12,4 V a méně signalizuje částečně vybitou baterii, kterou je třeba ihned dobít resp. změřit klidový odběr na vozidle. Pod 12,5V již vzniká sulfatace.
VW Multivan Generation 2,5 TDI 111kW MTM
VW Transporter 2,5 TDI 75kW prodanej
Audi Wheel Man 8-)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 autobaterie - startovací 05. lis 2011 09:31 #82548

  • ch601
  • Avatar uživatele ch601
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 92
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 0
Také souhlasím. Ale přes 12,5V dává prakticky nová baterie, dva roky stará v reálném provozu už ne. Zvlášť při ježdění po městě je baterie stále dá se říci polovybitá. Fór je v tom, že si mnoho lidí myslí, že je třeba dát větší kapacitu, ale daleko důležitější je změřit dobíjení - viz předchozí výše.
T5 Multivan 128kW automat
T4 Transporter už není
T5 Transporter 2.0TDi
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 autobaterie - startovací 11. lis 2011 00:18 #83130

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1574
  • Obdržená poděkování 12
  • Karma: 0
Kuny poničily originál obal pro zateplení aku.
Z čeho to zateplení vyrobit,kde ten matroš na kterém ešopu konkrétně objednat,a nějaká rada pro výrobu,jak to sešít,jaký spojovací materiál?
Ideální matroš by byl něco,co kunám nechutná,aby to zas nezničily,třeba lesklou alu folií obalený filc,a pod...
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 autobaterie - startovací 11. lis 2011 08:19 #83144

  • karlosVW
  • Avatar uživatele karlosVW
  • OFFLINE
  • Člen clubu 2016
  • Příspěvky: 4236
  • Obdržená poděkování 28
  • Karma: 6
asi bych nejdřív kouknul kolik stojí nový originál a až pak se pokoušel něco vyrobit...třeba z karimatky apod.
Proti kunám existují různé elektronické vychytávky nebo takové ty chemické věci co odpuzují zvířata (často se to používá u silnic) či starý recept...do dámské punčochy vložit hrst lidských vlasů a umístit kamsi k motoru.
Osobně vyzkoušeno na kunách obývajících prostor pod střechou.Stačilo rozmístit pár balíčků s vlasy a do týdne byly ty potvory pryč....už je to asi 6 let zpátky :)

VW T1/09.1962/22kW
šnečí budka s motorem/109kW/Black Edition

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 autobaterie - startovací 11. lis 2011 08:29 #83145

  • Mr.KOČKA
  • Avatar uživatele Mr.KOČKA
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1342
  • Obdržená poděkování 6
  • Karma: 0
Já v motorovém prostoru vlasy mám již od původního majitele. Asi měl podobné problémy, každopádně teď se mi kun_y vyhýbají. D:_)3
SVĚT SE ZBLÁZNIL. KDO BUDE DALŠÍ???
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 autobaterie - startovací 11. lis 2011 10:49 #83153

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1574
  • Obdržená poděkování 12
  • Karma: 0
Nechci originál,zas to roztrhají,máme nějaké imunní kuny,nepomáhá chemie ani vlasy a elektronický plašič fungoval,ale prodal jsem ho s minulým vozem a nechce se mi ho objednávat,protože saje Aku a já jezdím v zimě stylem 10dní T5 stojí,pak za 3dny 3000km,pak zas 20dní stojí... Ona to aku třeba i zvládne,ale určitě jí to životnost neprodlouží,že.
Ještě jsme kuny chytali do pasti,chytli jsme jednu a od té doby ony tu past obchází i kdyby v ní bylo zlaté prase,jsou to chytré potvory.Normálně jsem tam nastražil luxusní výběrové oříšky,dokonce teplé voňavé grilované kuřecí stehno,a nic. :)
Navíc ten originál obal aku je značně tenký,takže asi bude lepší něco teplejšího,ono po dálnici v -20 ten chlad do aku pěkně fouká,prostě neprofoukatelný matroš,já už kupoval mnoho aku a už na tohle začínám být pacient... #-o

Karimatka-asi mi nic jiného nezbyde,není tu nějaký zedník-zateplovač,nedá se někde obj. nějaká lepší nehořlavá neprofouknutelná látka?

Asi objednám jednoduše tohle,jestli nikdo nenavrhne lepší matroš,myslíte že to je hořlavé??? : http://www.bilarealita-sport.cz/eshop-s ... imatky.php
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 autobaterie - startovací 03. úno 2012 14:37 #89879

  • Vendys
  • Avatar uživatele Vendys
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • TCCT - Transporterclub Caravan Team
  • Příspěvky: 2880
  • Obdržená poděkování 186
  • Karma: 36
Prosím o radu ,jakou koupit autobaterii. Bohužel moje 6,5 roku stará baterka odešla .
Všechny rady sem.

TCCT - Transporterclub Caravan Team
VW Multivan T6 Edition 30 2,0 TDi 150 kW DSG
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T5 autobaterie - startovací 03. úno 2012 14:43 #89881

  • kunec
  • Avatar uživatele kunec
  • OFFLINE
  • Člen clubu 2016
  • Příspěvky: 2681
  • Obdržená poděkování 25
  • Karma: 0
já nedám dopustit na Bosch Silver
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.266 sekund

Login