Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1

Téma: Benzín v nafťáku

Benzín v nafťáku 09. úno 2017 17:45 #173811

Zdravím, chci se zeptat, jestli tu má někdo zkušenosti s natankováním benzínu do nafťáku? Taťka dnes natankoval plnou a všimnul si toho až mu auto po 3km začalo cukat. 2,0TDI 110kW 2016

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Benzín v nafťáku 09. úno 2017 18:08 #173813

  • rstd
  • Avatar uživatele rstd
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 900
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 52
Napiš mi

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od rstd.

Benzín v nafťáku 09. úno 2017 18:57 #173820

  • Vendys
  • Avatar uživatele Vendys
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • TCCT - Transporterclub Caravan Team
  • Příspěvky: 3150
  • Karma: 36
  • Obdržená poděkování 227

marian.postrednik napsal: Zdravím, chci se zeptat, jestli tu má někdo zkušenosti s natankováním benzínu do nafťáku? Taťka dnes natankoval plnou a všimnul si toho až mu auto po 3km začalo cukat. 2,0TDI 110kW 2016


Držím palce ať je T6ka brzo funkční.
[img]
TCCT - Transporterclub Caravan Team
VW Multivan T6 Edition 30 2,0 TDi 150 kW DSG - prodáno
[img]

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Benzín v nafťáku 10. úno 2017 09:57 #173834

  • Espero
  • Avatar uživatele Espero
  • Návštěvník
  • Návštěvník
Benzín v naftě. Mně se to stalo, u Dacie Logan MCV, když jsem měl současně ještě benzinového Renaulta Thalii a zevnitř ta auta byla skoro stejná a jezdil jsem souběžně s oběma. Pokud na to přijdeš brzy, tak do 5 km se nic nemusí stát. Mně se to stalo u Pumpy na D5 v Praze na Zličíně a hned naproti je přes dálnici Renault servis. Tak do 5-7 km máš ještě naftu v palivovém systému a dojedeš. Já dojel akorát do toho servisu aniž by benzin se dostal do motoru.
Tam nádrž (plnou) vypustili, dolili z kanystru 10 litrů nafty a vyměnili palivový filtr, dále vyčistili celý palivový systém - hlavně všechny hadičky, trubičky a čerpadlo v nádrži. Na můj požadavek, zda by pomocí osomtického filtru byli schopni obě kapaliny od sebe opět oddělit, reagovali bouřlivě až alergicky, pojem osmotický filtr slyšeli prvně v životě. Takže mě to stálo 65 litrů paliva opět do plné po cca 32 korunách tenkrát, cca 2 100,- Kč, potom palivový filtr za asi 200 a práci kolem tisícovky. Celkem asi 3,5 tisíce.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Espero.

Benzín v nafťáku 10. úno 2017 17:08 #173843

  • rstd
  • Avatar uživatele rstd
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 900
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 52
On s tím jel až mu to začalo skubat co píše

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Benzín v nafťáku 10. úno 2017 20:18 #173849

  • Mek
  • Avatar uživatele Mek
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 167
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 12
To samé - natankovat a najet na dálnici se mi podařilo před lety u citroena. Po prvním škubnutí jsem měl před očima živej obraz jak beru zelenou pistoli a cpu jí do nádrže..... Okamžitě jsem vypnul motor a zastavil v odstavným pruhu, na podvalu nechal dovézt domu. Tam jsem nádrž vypustil, vyměnil naftovej filtr, natankoval vervu a než šlo auto do prodeje tak najelo řádově 80.000 km bez následků takže bych se toho zásadně nebál.
VW T5 Multivan long 2.5 TDI 128kW

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Benzín v nafťáku 02. čec 2017 22:00 #178116

  • Jarda
  • Avatar uživatele Jarda
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 136
  • Karma: 3
  • Obdržená poděkování 9
Asi je už pozdě na rady k dotazu, ale obecně se podělím o pár poznatků.
T6 má dva systémy AGR. První vysokotlaký všichni známe z aut od T4. Klasicky přisávání výfukových plynů přímo do sání.
Druhý nízkotlaký je potenciálně velmi nebezpečný v případě kdy se natankuje benzin do nafťáku. Přisávají se totiž výfukové plyny až za filtrem DPF. Je tam klapka která přivře výfuk a zplodiny se nasávají před turbo. ( vysoko tlak do sání tedy za turbem).
Takže když nastane modelová situace kdy se natankuje benzín, vstříkne se do motoru a doběhne až do zrovna regenerujícího DPF.
DPF začne hořet a drobnosti které se uvolní z výfuku se nasají před turbo. Z turba to pokračuje přímou cestou sáním do motoru a tím se kruh uzavře. Když se tohle stane je vymalováno. Odnese to motor nasátím částí z turba, turbo poškozené nasátím částí DPF, komplet výfuk ( asi čtyři senzory, DPF a klapka) a vstřikovací okruh se pravděpodobně zadře díky benzínu. Na záruku to neprojde. Tohle se už údajně stalo. Tak pozor na pistole u pumpy, aby se nesháněla pistole na náboje. Jarda
Poděkovali: mulťa

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
Vygenerováno za 0.223 sekund

Login