Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Vysoka teplota oleje- vetsi chladic oleje

Vysoka teplota oleje- vetsi chladic oleje 06. zář 2018 06:24 #187046

  • dins.
  • Avatar uživatele dins.
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 570
  • Obdržená poděkování 39
  • Karma: 6
Ahoj pri jizde s T6 150kw jsem si hned vsimnul, ze je celkem vyska teplota oleje pri normalni jizde. Ted jsem zaslechl ze lidi to resi vetsim chladicem oleje. Nevite jaky chladic tam namontovat aby se olej dostal na normani teplotu? Pri bezny jizde? Myslim ze teploty kolem 115 stupnu pri bezny jizde oleji moc neprospivaji. Diky Dins.
VW T4 Syncro 2,5 TDI Caravella
Audi A6 C4 2,8 30V Quattro
Skoda M Rapid 136
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Vysoka teplota oleje- vetsi chladic oleje 07. zář 2018 07:49 #187072

  • Pavel 5
  • Avatar uživatele Pavel 5
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 94
  • Obdržená poděkování 14
  • Karma: 1
Teplota oleje je vždy vyšší než teplota chladící kapaliny.
110 až 115 stupňů bych nepovažoval za nějaký mimořádný problém. Zvláště v letošním mimořádně teplém létě...…..
V manuálu o tom nic nepíšou ????
U Škodovky třeba mají:
Teplota oleje
Pokud je teplota motorového oleje v rozmezí 80-110 °C, je motor zahřátý na provozní teplotu.
Pokud je teplota oleje nižší než 80 °C, resp. vyšší než 110 °C, vyhněte se jízdě s vysokými otáčkami, na plný plyn a silnému zatížení motoru.
Pokud je teplota oleje nižší než 50 °C nebo pokud je v systému kontroly teploty oleje závada, zobrazí se místo údaje o teplotě oleje symboly - - -
VW T4 Multivan 2,5TDi 75kW
VW T3 Bus 1,9 boxer, vodník
VW Golf III 1,8L GTi
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Vysoka teplota oleje- vetsi chladic oleje 07. zář 2018 08:06 #187074

  • mourek
  • Avatar uživatele mourek
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 100
  • Obdržená poděkování 5
  • Karma: 0
Teplota oleje 115°C je v pohodě. Pokud byste se podíval diagnostikou na teplotu vody, asi byste zjistil, že je běžně 90 - 95°C a pokud má chladič chladit, je nějaký tepelný spád je nutný. Překračovat dlouhodobě 120°C už asi není ono. Obecně se asi bere hranice 130°C.
Samozřejmě se bavíme o teplotách cca ve vaně, po průchodu turbem to bude mít o dost víc.

Mě BiTDI v létě na dálnici teploměr 30°C, rychlost 130 km/h, kopec, celkem naloženo a olej vylezl na 130°C, musel jsem dost ubrat a nechat zchladnout alespoň na 120°C. Ještě jsem nezkoumal, zda není třeba zanesený chladič vodního okruhu. Bohužel VW má teploty vody na budík zalučené, že se z toho nepozná jak to chladí. Podle torgue budík ukazuje 90°C a ukazuje to od měřených 75°C do min. 95°C (víc jsem tam zrovna neměl).

tady zmínka o teplotě oleje
tu taky něco
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Vysoka teplota oleje- vetsi chladic oleje 23. lis 2019 20:55 #195366

  • sharik 4x4
  • Avatar uživatele sharik 4x4
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 20
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 0
Samozřejmě ,že ideál teplota oleje je 105 C, všechno co je vejš znamená řidčí olej což zase znamená nižší tlak mazání v nizkých otáčkách. Bohužel dnes už se olejové chladiče ,které by zvládly uchladit tak vysoký výkon, nepoužívají. Většinou se používají integrované výměníky u olejovýho filtru. Je to jednodušší než tam tahat pancéřovkama dopředu olej na náporovej chladič. Bohužel jelikož vzrostla i provozní teplota vody používaním tlakového chlazení, vzrostla logicky i teplota oleje, což ale moc dobrý není.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.146 sekund

Login