Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T6 BiTDi spotřeba oleje? Jaké jsou vaše zkušenosti

T6 BiTDi spotřeba oleje? Jaké jsou vaše zkušenosti 11. zář 2020 13:29 #199085

  • mourek
  • Avatar uživatele mourek
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 202
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 19
A k tomu oleji se postupně přidává i nafta a po ujetí 30 tis. je jí tam dost. Na fóru tx-board vyšla tabulka s výsledky testů oleje. Byly tam hodnoty i přes 10% podílu nafty a několik % nebylo vyjjímkou.
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T6 BiTDi spotřeba oleje? Jaké jsou vaše zkušenosti 11. zář 2020 18:19 #199094

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Pryč
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1461
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 140
A ted otazka - pomuze tem teplotam vetsi vymenik, resp. da se tam dat? To by bylo totiz relativne levne reseni.
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T6 BiTDi spotřeba oleje? Jaké jsou vaše zkušenosti 12. zář 2020 09:21 #199105

  • mourek
  • Avatar uživatele mourek
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 202
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 19
Diskutovalo se to na skupině facebooku a sem tam někdo instaloval Darkside Engine Oil Cooler a podobně.
Dva členové přispívali ...
"Forge intercooler and oil cooler" a teplota klesla ze 130°C na ustálených 100 až 110°C.
"Tafmet egr emulator and oil cooler from darkside" a teploty klesly z 115 až 120°C (70 mph) na 82 až 89°C při 70 mph a 100°C při 100 mph.

Kdyby s tím měl zkušenosti někdo z čech bylo by to super.

V Británii např. 220 Liber chladič a 17 Liber doprava. Nevím zda je to levné, ale každopádně mě osobně to na T5GP dost láká.
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T6 BiTDi spotřeba oleje? Jaké jsou vaše zkušenosti 12. zář 2020 18:30 #199106

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Pryč
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1461
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 140
Hm koukam tam teda resej i EGR, zeby protoze pres EGR jde do motoru zhavej vejfuk (i kdyz pres chladic) a to asi taky zbytecne ohriva takze zvetsuji i chladic EGR nebo ho uplne vypinaj... to uz je teda narocnejsi zabava. Ono fakt je, ze lepsi kdyz se ten olej vubec neohreje, nez ho zbytecne chladit horkej.
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T6 BiTDi spotřeba oleje? Jaké jsou vaše zkušenosti 12. zář 2020 22:09 #199108

Tady prodávaj celý kity, nebo se to dá sestavit jednotlivě a levněji, hlavně to chce změřit prostor nad intercolerem, aby se to tam vešlo. Já to chtěl dělat, ale došla mi trpělivost.
Všechny pomsty od VW
T5 multa pan amerikános - weg
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Vendys.

T6 BiTDi spotřeba oleje? Jaké jsou vaše zkušenosti 14. říj 2020 19:22 #199515

  • Vlada#
  • Avatar uživatele Vlada#
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Multivan T6 150KW 4x4 HL
  • Příspěvky: 6
  • Obdržená poděkování 0
Ahoj 150KW r2017, 87000km 2litry za 10tis km. Spotreba oleje roste. Taham obytny prives. Olej menim max 15tis ted radeji po 10tis.
Premyslim o aditivu do oleje. Vyznate se v tom nekdo?
Existuje vice druhu. Pred vymenou - dekarbonizace a po vymene - ochrana.
Co doporucejete?
Vlada

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T6 BiTDi spotřeba oleje? Jaké jsou vaše zkušenosti 14. říj 2020 19:30 #199516

  • Vlada#
  • Avatar uživatele Vlada#
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Multivan T6 150KW 4x4 HL
  • Příspěvky: 6
  • Obdržená poděkování 0
Taham prives cca 2,1t a teplota oleje v horvatsku od more do hor 135st.
Jinak po rovine dalnice 120-125st stale. Olej menim po 10tis.
Vlada

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T6 BiTDi spotřeba oleje? Jaké jsou vaše zkušenosti 14. říj 2020 20:00 #199517

  • mourek
  • Avatar uživatele mourek
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 202
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 19
U těch přísad těžko říct, například "Ing. Jaroslav Černý, CSc" říká, že ideální je včasná výměna a vylepšit oleje aditivem je téměř nemožné. Jako důvod uvádí, že přezkoušení vlastností oleje, zda vyhovují jeho vlastnosti je tak náročné, že jakékoli aditivum není možné přezkoušet.

Vaše pozorování potvrzuje to co si myslím ohledně vysokých teplot oleje u T5 BiTDI. Já se domnívám, že pokud motor nedevastuje EGR, tak na tom zapracuje olej a ředění naftou.
Vy máte EGR zaslepený nebo vyměněný a případně při jakých km?

Teď jsem kouknul do diplomky "2012_BP_DZURENDA_Ján_125990.pdf" OLEJE SPALOVACÍCH MOTORŮ JÁN DZURENDA a píše se tam o dramatickém snížení životnosti oleje při vyšších teplotách. Takže ta výměna po 10 tis je určitě dobrá volba.

Nejde mi vložit odkaz, ale je to pěkný příspěvek k tématu:
forum.skodahome.cz/topic/144300-teplota-...ment&comment=2334446
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG
Poděkovali: Vlada#

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T6 BiTDi spotřeba oleje? Jaké jsou vaše zkušenosti 19. říj 2020 23:04 #199588

  • Vlada#
  • Avatar uživatele Vlada#
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Multivan T6 150KW 4x4 HL
  • Příspěvky: 6
  • Obdržená poděkování 0
Dekuji.
Egr mam puvodní, jen jsem vymenil praskle kolinko, ktere se pry meni velmi casto.
Ted premyslim o dekarbonizaci motoru v servisu.
Jaky mate na odbornou dekarbonizaci nazor?
Pomuze?
Dekuji
Vlada

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T6 BiTDi spotřeba oleje? Jaké jsou vaše zkušenosti 20. říj 2020 08:39 #199593

Pokud je v motoru karbon, vše se vybrousí, co se točí. Takže je potřeba zamezit tvorbě karbonu včasnými výměny oleje a ne ho odstraňovat dekarbonizací, když už tam je. To je už pozdě. Za mě jsou to vyhozený peníze s placebo efektem.
Všechny pomsty od VW
T5 multa pan amerikános - weg

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T6 BiTDi spotřeba oleje? Jaké jsou vaše zkušenosti 20. říj 2020 10:43 #199595

  • mape33
  • Avatar uživatele mape33
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Dělám co mě baví.
  • Příspěvky: 398
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 28
Konečně tu někdo viz odkaz ukázal že těch vliv přehřátého oleje asi bude problém.....
To nemluvím o tom že olej na 120 už v tom motoru ani nemůže dosahovat potřebného tlaku....
Nevím jak je tam řešený ostrik válců ale zrovna tento systém v mazací soustavě je ten co má olej tlakově oddělený a pokud je olej na vysoké teplotě a tlak na čtvrtině tak to možná někde vůbec nemaze a problém je na světě.
Takže zvětšit objem olejové náplně, dát chladič oleje a je motor nesmrtelnej..... Začíná mě to auto zajímat.
VW T5 Multivan 2.5 TDI 128 kW (zatím)
Škoda Octavia I 2.0 MPI +LPG
Škoda Fabia I 1.4 MPI+LPG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T6 BiTDi spotřeba oleje? Jaké jsou vaše zkušenosti 20. říj 2020 17:23 #199598

  • Vlada#
  • Avatar uživatele Vlada#
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Multivan T6 150KW 4x4 HL
  • Příspěvky: 6
  • Obdržená poděkování 0
Olej menim po 15tis. Ted uz po 10tis a stejne se spotreba oleje zvysuje. Proto chci odstranit karbon a menit po 10tis.
Nebo se karbon odstrani pouhou vymenou oleje?
Vlada

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T6 BiTDi spotřeba oleje? Jaké jsou vaše zkušenosti 20. říj 2020 19:06 #199599

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Pryč
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1461
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 140
Karbon je uhlik vznikly spalovanim paliva a oleje, ktery se nedostane ven vyfukem, ale treba do oleje. I diamant je karbon, takze karbon ne jen zpusobuje ucpavani ale i pusobi jako brusna slozka maziva. Vymenou oleje se tedy odstrani carbon z maziva. Nikoli ten, ktery narostl jako usazeniny nekde jinde, coz muze udelat dekarbonizace. Dekarbonizaci se ale nesnizi spotreba oleje v pripade, ze jiz byla poskozena stena valcu nebo pistni krouzky, teoreticky muze snizit spotrebu pokud jsou zakarbonovane pistni krouzky, ale to bez rozborky motoru nikdo nezjisti, napovedet muze mereni komprese pred a po. Olej se spotrebovova nejcasteji tim, ze pronika kolem pistnich krouzku do valcu, kde je spalovan. Spalovani oleje pak zpusobuje vetsi miru tvoreni "karbonu", ktery pak zanasi dalsi prvky systemu. Uhlikove usady lze teoreticky v ruznych castech rozpustit, rozhodne ale nezmizi, takze po takove operaci nejspis skonci v DPF. Osobne bych nejdriv chtel videt dukaz. ze je dekarbonizace potreba (treba usady v EGR), jinak jsou to asi vyhozene penize.
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel
Poděkovali: Vlada#

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od covex.

T6 BiTDi spotřeba oleje? Jaké jsou vaše zkušenosti 20. říj 2020 21:45 #199602

Mě by jenom zajímalo, kdo ti řekl, že je v motoru karbon, když stál venku u auta?? Neměl v kapse věšteckou kouli??
Pokud děláš olej po 15t, či 10t je to dostatečný. Pokud to baští olej, asi to nezachrání žádná meducína. Budou tam zapečený či vyběhaný kroužky. Jsou tam slabý jak na motokáře. Dokonce prý bylo špatný honování válců u některých motorů. Takže aby člověk mohl stopro určit příčinu musela by proběhnout rozborka motoru.
Všechny pomsty od VW
T5 multa pan amerikános - weg

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T6 BiTDi spotřeba oleje? Jaké jsou vaše zkušenosti 21. říj 2020 09:18 #199604

  • mape33
  • Avatar uživatele mape33
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Dělám co mě baví.
  • Příspěvky: 398
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 28
Vím že si to jedno nechal někdo dekarbonizovat profesionálne a výsledek byl takový že mu to ztratilo tlaky na válcích snížil jsem tlak oleje mazání a ten olej mu to začlo žrát ještě více ten dotyčný si od toho dost sliboval a opak byl pravdou....
Motor měl ale najeto 400000 mám pocit že to byla nějaká Octavie.
VW T5 Multivan 2.5 TDI 128 kW (zatím)
Škoda Octavia I 2.0 MPI +LPG
Škoda Fabia I 1.4 MPI+LPG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.382 sekund

Login