Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T6 motor 150k nebo 200k?

T6 motor 150k nebo 200k? 12. říj 2019 22:38 #194799

  • hreznicek
  • Avatar uživatele hreznicek
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1
  • Karma: 0
Ahoj,
ted mam stary T4 rv 2002
budu objednavat novy T6 a mam dilema jestli s motorem 150koni nebo 200koni?
Je porad u novych motoru problem s Biturbo jako bylo u T5?
Diky za pro a proti
Honza
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T6 motor 150k nebo 200k? 14. říj 2019 08:53 #194813

  • mulťa
  • Avatar uživatele mulťa
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 2556
  • Obdržená poděkování 135
  • Karma: 28
Motory 132kw a 150(146)kw jsou konstrukčně jiné. Většinou to lidé motají dohromady.
Stejné problémy jako byly u 132kw tam nejsou.
Co vím objevuje se několik stejných problému u obou verzí.
U začátku produkce se objevovaly prasklé hlavy, nedávno jsem četl na DE foru o motoru se zvýšenou spotřebou oleje měněném na záruku.
TCCT - TransporterClub Caravan Team
T5.3 TDi 150kW DSG 4M
Poslední úprava: 14. říj 2019 09:01 od mulťa.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T6 motor 150k nebo 200k? 28. říj 2019 17:56 #195023

  • Miso T6
  • Avatar uživatele Miso T6
Dobrý deň všetkým

Neviem, či bude môj príspevok zaradený do správneho vlákna, ale chcel by som sa s ostatnými podeliť o skúsenosti s T6.
Takže v 12/2015 som si objednal úplne nový Multivan T6 2,0 BiTDI, 4-motion, DSG v úplne plnej výbave - presne podľa môjho gusta... Termín dodania sa oneskoril o 4 mesiace, takže auto dodali v 07/2016. Auto je super, má trochu tvrdší a hlavne hlučnejší podvozok (aj s adaptívnymi tlmičmi a 17"kolesami), niekedy dunivý zvuk v karosérii a prevodovka dosť podtáča motor, ale na kvalitnej diaľnici je to hltač kilometrov a s mojou rodinou (sme len štyria) sme si ho naozaj užívali - nemenil by som za nič na svete!!!
Ročne najazdím cca 30.000 km, z toho min. 20.000 na dlhé trasy s deťmi, vozíme sa 2 dospelí a 2 deti, kočík, bicyklík, kolobežky, šatstvo, skrátka auto nijak nepreťažujeme, žiaden box na streche a nikdy žiadny príves ani nič na guli.
Takže auto prežilo prvé dva roky (teda záručnú lehotu) prakticky bez problémov, okrem praskajúcich zvukov z prednej nápravy - čo sú vraj "bežné prevádzkové zvuky" a na funkčnosť auta nemajú vplyv, jedným problémom s klimatizáciou - pri výmene čelného skla neutesnili nasávanie do klímy, takže tam napršalo a prestala fungovať nejaká klapka (chyba autorizovaného servisu, ktorú si priznali) a nastavenia bočných posuvných dverí, ktoré pri posuve na oboch stranách oškierali lemy zadných blatníkov - vyriešené nastavením dverí a "zaleštením" lemov blatníkov (akurát že obe dvere po zatvorení teraz odstávajú - veľká zadná špára). Taktiež som sa zúčastnil 2 zvolávacích akcií (prvá riešila hadicu od turba a softvér AdBlue, druhá tiež niečo s AdBlue). Vedomý si BiTDI motora som dobrovoľne menil olej prvý krát po 10.000 km a následne každých 15 000 km + raz za čas som dával prísady na prečistenie do nafty - myslím že sa oň starám síce laicky, ale najlepšie ako viem - veď je predsa moje a za moje peniaze.
No a teraz to hlavné po skončení záručnej lehoty (chodím len do autorizovaného servisu kde som auto kúpil):
V 12/2018 (možno aj skôr) mi prestalo fungovať vyhrievanie sedadla šoféra - výmena (platil som cca 360 EUR) - vraj prerazené vyhrievacie teleso ostrým predmetom. Keď som sa opýtal, kde v mojom celokoženom poťahu sedadla je viditeľný ten "prieraz", zostalo trápne ticho...
V 02/2019 pri cca 88.000 km mi odišlo ľavé predné ložisko (náboj kolesa) - výmena (platil som cca 350 EUR s 50% zľavou na ložisko a prácou grátis) - vraj som asi niekde chytil veľký výmol. Keď som sa opýtal, kde na pneumatike, resp. disku vidno stopy po tom "veľkom výmole", zostalo trápne ticho...
V 05/2019 pri cca 96,000 km som požiadal o opravu úniku chladiacej kvapaliny a občasné jemné zakašľanie pri štartovaní a tatiež nefukčné ľavé posuvné dvere (pri zatváraní prišli až úplne dopredu, no v zápätí sa opäť otvorili). Na diagnostike zistili, že mám vraj prasknutý chladič EGR - ventilu, čo mohlo podľa nich spôsobovať únik kvapaliny a zároveň horší štart (zatečený EGR ventil) - celý EGR ventil aj s chladičom mi vymenili bezplatne (auto 9 mesiacov po záruke) a na dverách mi bezplatne vymenili prednú zvislú gumu, ktorá vraj časom môže stvrdnúť a spôsobuje, že dverám pri dovieraní spôsobuje veľký odpor a tie sa potom otvoria. Dverám to však nepomohlo - takže mi vrátili auto s opraveným motorom, ale s nefunkčnými dverami - vraj nevedia čo s tým.
Následne v autorizovanom servise v inom meste mi ľavé posuvné dvere opravili novým nastavením - takže fungujú, ale odstávajú ešte viac...
V 07/2019 pri cca 100.000 km som opätovne požiadal o opravu úniku chladiacej kvapaliny a kašľanie motora pri studenom štarte - v servise ale nič nezistili - vraj kvapalina mohla po predošlej oprave poklesnúť v dôsledku nedostatočného odvzdušnenia chladiaceho systému a nič neobvyklé pri studenom štarte na diagnostike nezaznamenali (vraj mám možno slabú batériu).
V 08/2019 pri cca 102.00 km som reklamoval opravu úniku chladiacej kvapaliny - na diagnostike nič, následne nejaké záťažové testy a odhalenie - prasknutá hlava valcov - bezplatná výmena hlavy valcov (13 mesiacov po záruke) a naozaj - zlepšilo sa štartovanie a dokonca som mal subjektívny pocit, že auto reaguje živšie.
10/2019 pri cca 106.000 km - odišlo mi turbo (to menšie na nízke otáčky)- diagnostika čistá ako ľalia - v súčasnosti servis rokuje s fabrikou o bezplatnej výmene celého BiTurba (nie len malého turba), no fabrika to zatiaľ nechce uznať, pretože nie sú diagnostické dôkazy...
Nebudete mi veriť, ale ja už toho mám vážne dosť!!! Auto strávilo toho roku v servise celkovo takmer 5 týždňov, zásadné opravy motora mi síce riešia aj po záruke zadarmo, lenže ja sa chcem na aute voziť a nie navštevovať servisy! Zatiaľ som došiel do servisu vždy po vlastných, no desí ma predstava, keď zostanem visieť s malými deťmi niekde 1500 km od domu a na miesto lyžovačky budem riešiť odťahovku a náhradnú dopravu... Čo mi na tom aute ešte odíde?
Aké máte skúsenosti ostatní? Je 3-ročný VW T6 vhodný na zošrotovanie? Mám ho predať? A ak ho predám, čo kúpiť (veľký kufor, 4x4 + automat)?
Mám nevydarené auto len ja? Alebo to robí všetkým?
Ďakujem za odpovede.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T6 motor 150k nebo 200k? 12. pro 2019 10:35 #195602

  • Midelos
  • Avatar uživatele Midelos
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 113
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 0
Při čtení mi trochu tuhne krev. Já mám T6 HL 2017 jediný co mi zatím měnili, byla nějaká prasklá trubka k EGR (smrad v autě při regeneraci) a horní uložení tlumičů. Najeto 60tis. olej se neztrácí, auto zatím šlape jak víno. Nepříjemný zvuk od přední nápravy už neřeším, asi jsem si zvykl. Jen mě občas vyděsí kovová rána jakoby od přední pružiny....brrr záruka ještě 2 roky
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T6 motor 150k nebo 200k? 18. led 2020 17:43 #196105

  • Diamant
  • Avatar uživatele Diamant
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 6
  • Karma: 0
Miso T6: S elektrickými bočnými dverami mám občas problém aj ja, občas majú obdobie, kedy sa pri zatváraní svojvoľne otvoria. Obvykle ale stačí vyčistenie a premazanie ich mechanizmu a je pokoj.

Ohľadom zvukov od prednej nápravy, mám adaptívne tlmiče. To búchanie sa mi nepáčilo, nakoľko do firmy máme panelovú cestu. Ako prvé (asi po mesiaci od kúpy) som vymenil spodné silentbloky prednej nápravy z verziu z Transportera. Multivan má v tom gumo-kovovom valci vzduchové medzery, Transporter má gumu plnú. Jeden zo zvukov tak zmizol úplne, auto na komforte stratilo asi toľko, ako keď si nafúkate viac pneumatiky. Stále som však nebol úplne spokojný. Pri cca 60.000 km som sa rozhodol vymeniť tlmiče za klasické. Konektory od tlmičov sme zaizolovali, upevnili a RJ tlmičov som odpojil, v systéme odkódoval. Hluková pohoda na nerovnostiach sa o trochu posunula k lepšiemu. Ale stále to nie je dokonalé. Perovanie je podobné ako v režime Comfort. Vadí mi hlavne buchnutie pri prejazde krátkeho priečneho prahu, typicky vyššia koľajnica posuvnej brány. Od predu to buchne, ale až v momente, keď kolesá padnú dole, nie v momente nájazdu na nerovnosť. Pritom sme už skúšali vypodložiť aj horné uloženia tlmičov gumou. To bochnutie pružiny sa občas objaví tiež, ale to nepovažujem za nejaký problém. Ale u Manželkunho Tiguanu som si všimol, že predná náprava je tiež od nova taká hlučnejšia. Takže si myslím, že je to dané konštrukciou.

DSG motor niekedy fakt dosť podtáča, ale mám páčky pod volantom, tak si podľa potreby podradím. Inak mám aktívny trvale režim plachtenia (po uvoľnení plynu prevodovka rozpojí obe spojky).

Ohľadom motora, autom jazdím dlhé trasy, ale aj po meste. Jazdím prevažne úsporne, ale občas auto aj preženiem. Obvykle jazdíme dvaja, ale na dlhé trasy bežne šiesti + batožina. A občas auto naložím ozaj poriadne. A zatiaľ nemám s motorom problém. Auto bolo vyrobené 05/2016.

Každopádne som S Multivanom veľmi spokojný a nemenil by som, iba tú prednú nápravu mohli trochu inak poriešiť. Ale v porovnaní s T5 mi hlučnosť prednej nápravy príde nižšia.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.190 sekund

Login