T6 110 kw s úpravou Wolfsburk 140kw
Jezdí zde již dost aut s nájezdem kolem 300 tis, bez zásahu do motorové jednotky - viz inzerce...
Firemní vozy v AT s motory 110kw mají běžně přez 200tis bez zásahu do motorové jednotky - Originál servis.
Pokud je u motoru ůnik vody, tak je to převážně EGR na 80%, ale pozor! Když měnit, tak pouze za originál, ne Repase a repliky (ty jsou tak na 20 tis, Egr se sekne a poblbne soft a přestane jet! Pak propouští více sazí než by měl a zalepí DPF a Katalizátor, zkrat v elektronice Egru následně vybije baterii a diagnostika hlásí pokaždé jinou závadu!! Neví co se děje..)
Originál stojí momentálně kolem 12-14 tis, Repase cca 7 tis... práce na výměně kolem 5 tis.. To není zase tak markantní rozdíl u takového auta..
Dalších 20% je to vodou chlazený Intercooler, ale tato informace se ke mě dostala jen asi 2x....
Dokonce se i stalo že byla jen unavená sponka u nádržky na kapalinu...
Koncept motoru 110 kw je cca hodně podobnej jako u 103 kw, ale prošel úpravami na pístech z jiného materiálu ale pístní kroužky zůstaly stejné (písty jsou jiné oproti 103 kw u T5 i oproti 132 kw- T5 nebo 150 kw u T6)
110 kw má větší turbo.
Větší EGR
Větší a vodou chlazený Intercooler
AD Blue
Spodek motoru , jako klika a uložení kliky jsou stále stejné , až na pár drobností - úchytů, vývodů na bloku ... To však dle ETKY nezjistím jestli je třeba použit jiný materiál.
Kompletně přepracovaná hlava motoru (kod 04L), ta je stejná pro všechny modely T6 od asi 66kw po 150kw.
Když je rozumnej řidič, jezdí auto jak má...
Závěrem - Měl by to být ještě slušný motor.. ale to se ukáže až časem, zatím jich moc s velkým nájezdem není, když se ohlídají výměny olejů a včasná výměna EGRu, nebude s tímto motorem problém..
Čerpal jsem z osobích recenzí na servisech VW, recenzí na forech, a dle originál katalogů náhradních dílů ETKA od VW s možností zaměnitelnosti dílů k dalším modelům..