Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T5 - nezávislé topení - bufík - umí někdo předělat????

T5 - nezávislé topení - bufík - umí někdo předělat???? 20. čen 2011 22:38 #74934

  • CIGI
  • Avatar uživatele CIGI
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 17
  • Obdržená poděkování 0
Něco málo k tomu můžu říct.
LPG bufík se určitě origo nedělá už jen z důvodu, že si neumím představit, kam by dali bombu.
Klasický horkovzduch vydrží běžet na jednu baterii celou noc, klidně bych to vyzkoušel a druhou baterku bych dával až po nespokojenosti.
V práci montujeme spací boudy a topení na dodávky a tam jsou baterky 105 AH, fakt je že někdo si pak dává 130 AH ale to je spíš kvůli jistotě.
Co se týče hlučnosti bufíku, po vytopení prostoru automaticky sníží výkon a výrazně se ztiší, (v tu chvíli je tižší než motor) ale mě který neusne ani při tikajícím budíku by to stejně vadilo. Snažil bych se topení dát mimo kabinu.
Čerpadlo bude mít svoje.
VW T5 MULTIVAN 2.5 TDI 96kW

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - nezávislé topení - bufík - umí někdo předělat???? 21. čen 2011 00:17 #74946

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 12
Cigi: A nový horkovzduch 2kW myslíš na auto velikosti Multivana (tepelné ztráty přes skla,to není malá zateplená nástba nad kabinou dodávky) v zimě v -20 vytopí na řekněme +20? Nebo to chce silnější výkon? Aby to nejelo stále na plno a do hoďky to vytopilo a pak jelo úsporně a potichu.

karlosVW napsal: myslíš horkovzdušný bufík s výdechy teplého vzduchu na B sloupku vedle spolujezdcovi sedačky?....ten má ovládání poblíž zpětného vnitřního zrcátka...


Mě by zajímalo,jak přesně je složité domontovat tam originální horkovzduch,aby to bylo "na úrovni originálu" takže topení pod autem,a ticho v kabině.

1) Je Airtronic D3L horkovzduch originální nebo jiný typ?

2)Klimatronic mám,hodiny nad zrcátkem ne,tak je seženu,kolik může vyjít zbytek asi? Třeba odhadem +- pár tisíc,pro představu řádově...

a) vše nové v originál dílech,topení do Bsloupku,orig hodiny VW modré - kolik 50.000? http://www.autosip.cz/autosip/eshop/1-1 ... 500-ST-12V
b) vše ojeté - do 10 s montáží? (spolehlivost kdovíjaká,pak repas za 15,no nevím.)
c) vše ojeté,jen samotný horkovzduch dát nový kolik,27? http://www.autosip.cz/autosip/eshop/2-1 ... 2V-vc-SADY

zde se píše,že Airtronic D3L horkovzduch po CAN nejede. http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... &start=320

z čehož usuzuji,že lze tam pak (za předpokladu,že by se nepoužily originál VW hodiny s displayem u zrcátka) dát jakýkoliv horkovzduch. (Za předpokladu,že se použije kompatibilní příslušenství)
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - nezávislé topení - bufík - umí někdo předělat???? 21. čen 2011 09:45 #74955

  • CIGI
  • Avatar uživatele CIGI
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 17
  • Obdržená poděkování 0
- 20C je docela extrém ty plánuješ spát na horách?
2 kw topení je ve standardu i v kamionech a 80% řidičů si nestěžuje.
Když budeš mít zateplovací záclonky, co dělá VW tak 2 kw stačí.
Bude výrazně jednodušší nezapojovat topení do origo VW hodin, ale dát ho normálně na hodiny co jsou k topení (nebo k malému termostatu co dodávají k topení, ale ten nelze časovat. Ale stojí pár korun)
Repasovaného topení bych se nebál, stejně když se zamyslíš, kolik hodin v roce ho použiješ?
VW T5 MULTIVAN 2.5 TDI 96kW

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - nezávislé topení - bufík - umí někdo předělat???? 21. čen 2011 13:20 #74968

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 12
Tak po diskusi zde a s elektrikářem jsem nabyl přesvědčení,že v autě je originál příhřev dobrý na zimu,takže tam zůstane,nepotřebuji ho dostavět na nezávislý,protože auto je na dálkové trasy,a časté ranní starty v mrazu nejsou,to se jezdí jiným autem.

Plyn ještě nezavrhuji,kdo ho máte,dobrý?

Takže řeším jen spaní,tam netřeba dálky,ani časovače. Načasovat si od kdy do kdy to má a nemá topit a naplánovat noc nelze dokonale,protože je mnoho faktorů,co ovlivní teplotu v kabině,a výsledek je ten,že od půlnoci do jedné je v autě +28,od jedné do dvou je v autě 18 a ve tři ráno je v autě 5stupňů,potom sepne třeba nastavený interval,a zase je v autě za hodinu 30,a to je hrozné kolísání teplot.

Takže nejlepší je na spaní použít obyčejný termostat a horkovzduch. Umístění pod auto pro nižší hluk,a zakrytovat kvůli oxidaci a korozi.

CIGI: Nechci spát na horách,ale v Sharanu je 5kW a topí to tak akorát,není to vůbec předimenzované,ale asi je rozdíl,že vodní má menší účinnost,to já neznám,takže dle toho,co píšeš o kamionech,tak má horkovzduch řekněme přibližně 2x lepší účinnost,když 2kW stačí,ano?

Kabinu zateplím v zimě termo "krytkama oken" co jsou jako originál nebo alternativní příslušenství.
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - nezávislé topení - bufík - umí někdo předělat???? 21. čen 2011 13:54 #74974

  • CIGI
  • Avatar uživatele CIGI
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 17
  • Obdržená poděkování 0
jasný, výkon vodního a teplovzdušného topení nemůžeš srovnávat.
Jinak ty hodiny mají zárověň termostat, tak že ti teplota nebude kolísat jak jsi psal.
Kde se dají koupit neorigo termo kryty oken? Dělá se přímo sada na VW Multivan?
VW T5 MULTIVAN 2.5 TDI 96kW

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - nezávislé topení - bufík - umí někdo předělat???? 21. čen 2011 15:24 #74985

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 12
Horkovzduch 3.5kW za 23 se mi zdá dobrá cena. http://www.autosip.cz/autosip/eshop/3-N ... II-4N2-12V
Má někdo levnější nápad?

Ten link tu dávám záměrně,protože se tam píše,že palivo nafta může obsahovat do 5% bio složky.
V CZ se dává podíl 7%...
Pak ty bufíky mají fungovat jak,když do nich jde takové bláto...
V tom případě se obávám,že ty sporadické poruchy,co mi dělá teplovodní nevyřeším koupením nového horkovzduchu.
Izolační termoclony na okna : http://karavan.cz/hledej.php?klic=t5&akt_str=3
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - nezávislé topení - bufík - umí někdo předělat???? 21. čen 2011 23:21 #75032

  • lada t5
  • Avatar uživatele lada t5 Autor tématu
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 8813
  • Karma: 29
  • Obdržená poděkování 288
Teplovod ale stejně musíš rozchodit, jinak v zimě budeš špatně ohřívat motor.
VW T5 Multivan 128 KW + Bürstner Belcanto 560 Tk
Hyundai Getz
VW Golf V. 2.0 TDI 103 KW - Dýmovnička


TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team

Fotky s T tématikou: http://ladat5.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - nezávislé topení - bufík - umí někdo předělat???? 22. čen 2011 07:28 #75052

  • CIGI
  • Avatar uživatele CIGI
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 17
  • Obdržená poděkování 0
poruchy teplovodů jsou proto, že několikrát za den se nastartuje a hned zase vypne. Nejhorší je když se rozběhne a než se stačí vůbec rozjet tak třeba vypneš motor a topení se hned zase vypne. Pak se tam usazují saze a celé se to zanáší. Nevím, jestli už tady někdo konečně vymyslel nějaký vypínač, aby když vím, že s autem jen popojedu tak abych teplovod vypnul. Mám auto před barákem a stačí abych jen zajel do garáže a teplovod už se stačí nastartovat a to mu právě nejvíc vadí.
Horkovzduch který jsi našel je český výrobek Ateso. Vadí mi u něj jedna věc a to: když se topení vypne tak se ventilátor rozběhne na plno (cca 2 min) aby se topení ochladilo. Pro představu: spíš v autě, topení se začne vypínat a začne hučet na plný koule tak že tě pokaždé vzbudí. Má i výhodu a to takovou že je možné na ovladači nastavovat výkon ventilátoru, takže si můžeš od začátku nastavit pomalý tichý chod. (do té doby než se topení začne vypínat pak je po tichosti :-( a vůbec hodiny co k němu dodávají, mají fakt divnou logiku.
VW T5 MULTIVAN 2.5 TDI 96kW

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - nezávislé topení - bufík - umí někdo předělat???? 22. čen 2011 09:43 #75057

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 12
LadaT5: Je mi to jasné,a sám nevím,zda to jede nebo ne,to zjistím,až bude čas nebo až bude zima.

CIGI:
Český bufík a takový kravál? Mě bylo sympatické,že má za stejnou cenu jako eber o 1.5kW větší výkon. No díky za info,to je dobré vědět o té hlučnosti,ale zase si říkám,že pod autem by to už nemuselo být tak moc slyšet.Co bys tedy doporučil za konkrétní model?

Rozhodně co teď píšu zde už musí být někde napsáno,ale když se ptáš:
Příhřev z výroby řídí venkovní čidlo teploty,nyní hovořím o znalostech ze Sharana-tam je to čidlo,nikoliv za náraznímek-pro klimatronic-ale pod předními stěrači v místě nad hlavním brzdovým válcem-možná to má T5 shodně řešeno.
To teplotní čidlo,když je mráz (nevím přesnou hodnotu u T5 ale zhruba při +5 a méně) dává příhřevu info,že má přihřívat,a tehdy on spíná.

Řešení na Sharanu bylo,že to čidlo mělo jen dva dráty,zapnuto a vypnuto. Ty dráty mezi čidlem a příhřevem stačilo odpojit a na krátké vzdálenosti to nespínalo. Jakmile bylo jisté,že to takto 100% funguje,stačilo tam vřadit třípolohový přepínač.

1poloha-automatika jako z výroby
2-vypnuto vždy-pro krátké jízdy
3-zapnuto vždy-bufík topil i když bylo +10

Samozdřejmě to čidlo říká jen to,že je venku mráz,ale jakmile bufík vytopil vodu na 90 (přesněji u T5 okolo 87 + -) tak bufík přejde na spororežim,a jede jen na malý výkon,a při cca90ti vypíná,to už řídí čidla přímo na bufíku,a toto řízení venkovní čidlo vůbec neovlivní.
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - nezávislé topení - bufík - umí někdo předělat???? 06. čec 2011 02:12 #75872

  • kajo
  • Avatar uživatele kajo
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 158
  • Obdržená poděkování 1
Dnes som namontoval Webasto Thermo top W do Peugeota 407.
Bola to originál sada.
Možno je to podobné ako u T5.
Webasto je riadené jediným vodičom, na ktorom keď sa objaví mínus, Webasto zopne.
Potom zohreje vodu na 85 stupňov Celzia, čo na motore (merané diagnostikou) predstavuje 78 st.C.
Pri 85 znižuje výkon až po cca 10 min. vypne úplne, keď teplota vody klesne na 70 st.C., opäť zapne.
Takto to pokračuje donekonečna.
Za predpokladu, že na riadiacom pine je stále mínus.
Keď sa mínus stratí, dochladí sa a vypne.
Dávkovacie (naftové) čerpadlo je riadené priamo z Webasta, je to pulzné čerpadlo.
Zaujímavý je ten riadiaci mínus.
Je spoločný pre riadiacu jednotku motora, pre diaľkové ovládania a hodiny.
Hodiny a DO sú zapojené k webastu cez diódu, riadiaca jednotka priamo. Takže riadiaca jednotka vie o tom, že Webasto beží, ale hodiny a DO nemajú info o tom, že riadiaca jednotka spustila webasto.
Elektrické vodné čerpadlo je zapojené cez relé, ktoré dostáva impulz na zopnutie súčasne s Webastom.
Webasto má ešte vyvedený diagnostický pin, dá sa použiť hocijaký lacný čínsky VAG adaptér.
Je tam potom vidno, koľko hodín má Webasto za sebou a všetky ostatné hodnoty.
Schémy a návody mám, ak by mal niekto záujem.
T5 - Vivaro - Transit - 307

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - nezávislé topení - bufík - umí někdo předělat???? 06. čec 2011 10:11 #75884

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 12
Kajo: Šikula,mám zájem,dáš mi to do mejlu,nebo navrhuji,dej to na uloz.to a dej link,ať si to každý stáhne sám.


Na Sharanu,když se dal klimatronic na HI,tak sepl přihřívač i když venku bylo +15 a tedy teplotní čidlo budíku říkalo "netopit" To byl standartní postup,jak přihřívač spínat i když není zima.

Na Multivanu mi ten přihřívač nenastartuje,když je venku +15 a dám Klimatronic na HI (plný výkon,víc než 29 stupňů)

Takže závada na přihřívači nebo je to u T5 takto normální?
Ví někdo odpověď?
V manuálu se o tom vůbec nehovoří-nebo jsem to přehlédl.
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - nezávislé topení - bufík - umí někdo předělat???? 06. čec 2011 10:52 #75888

  • kajo
  • Avatar uživatele kajo
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 158
  • Obdržená poděkování 1
Nech sa páči.
Zaujímavé sú najmä tie schémy:
Navod 1
Navod 2
A ešte k tomu prihrievaču.
Na rozdiel od nezávislého kúrenia prihrievač nemá obehové čerpadlo vo vodnom okruhu a nemá hodiny ani diaľkové ovládanie.
Takže je jednoduché to doplniť, keďže teraz už vieme, že je to spínané cez jeden vodič.
Ak ho identifikuješ, môžeš si na prístrojovke urobiť spínač "príhrev".
Ak by si na ten pin poslal signál bez toho, aby motor bežal, teplota vo Webaste rýchlo stúpne a rýchlo sa vypne (vyskúšané tak, že som nezapojil obehové čerpadlo). Takže nič sa nepokazí, ak to náhodou necháš zapnuté.
Ale aby sa Ti to nestalo, dobré by to bolo spínať cez relé, ktoré na cievku dostane signál od spínača na prístrojovke a na druhý kontakt cievky dáš nejaké napätie, ktoré je prítomné iba keď motor beží.
Ak by si spínač nechal omylom zopnutý, nič sa nedeje, keďže motor sa zohreje na viac ako 85 a potom už je Webasto neaktívne.
T5 - Vivaro - Transit - 307

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - nezávislé topení - bufík - umí někdo předělat???? 20. čec 2011 21:03 #76715

  • Kamca
  • Avatar uživatele Kamca
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 524
  • Obdržená poděkování 2
Mám v autě hokovzdušné topení spínané dálkou nebo vnitřníma hodinama zajímá mě jestli se dá nezávisle zapnout i přihřívač motoru pro předehřev v zimním období.

Kamil
132kW BiTDI 4 motion,DYNAUDIO,W ebasto,

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - nezávislé topení - bufík - umí někdo předělat???? 20. čec 2011 21:43 #76729

  • karlosVW
  • Avatar uživatele karlosVW
  • Offline
  • Člen clubu 2016
  • Člen clubu 2016
  • Příspěvky: 4248
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 29
jde to....jak na dálku (cca 8000,-),tak i na hodinky(cca 2500,-).je to tu někde popsáno,tak hledej :)

VW T1/09.1962/22kW
šnečí budka s motorem/109kW/Black Edition

info@ahcl.cz

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - nezávislé topení - bufík - umí někdo předělat???? 25. čec 2011 13:50 #76950

  • Kamca
  • Avatar uživatele Kamca
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 524
  • Obdržená poděkování 2
Hodím taky dotaz do placu.Mám v autě origo horkovzduch na dálku + hodiny pod stropem.V zimě je pro mně přednější nahřát trochu motor než prdel a proto se chci zeptat jde příhřev nezávisle spínat hodinama které jsou už instalované nebo stačí ve vagu něco jen povolit nebo se musí koupit sada pro dodatečnou montáž??? :help
132kW BiTDI 4 motion,DYNAUDIO,W ebasto,

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.252 sekund

Login

Na webu používáme soubory cookies.

Tyto soubory a informace se naše společnost snaží využívat za účelem vylepšování a rozvoje služeb, které zde nabízíme a poskytujeme. Využití souborů cookies umožňuje zlepšovat pro Vás lepší uživatelnost webových stránek a zpříjemňuje jejich použití. Více info

Souhlasím

Co jsou cookies?

Cookie je malý soubor, který se z naší webové stránky ukládá na pevný/hard disk (včetně mobilních zařízení) uživatele/návštěvníka. Tento soubor identifikuje specifické informace z předchozích návštěv na webových stránkách z příslušného přístroje. Informace mohou například zahrnovat adresu IP připojujícího se počítače, datum a čas návštěvy, odkazující URL adresa (stránka, ze které návštěvník přišel), stránky/produkty navštívené na našem webu, typ použitého prohlížeče a stránky, které byly navštíveny apod. Platnost/funkčnost souborů cookies buď vyprší na konci internetové relace (po odpojení zařízení od stránek/internetu) nebo vyprší po určité omezené době.

Důvod použití

Tyto soubory a informace se naše společnost snaží využívat za účelem vylepšování a rozvoje služeb, které zde nabízíme a poskytujeme. Využití souborů cookies umožňuje zlepšovat pro Vás lepší uživatelnost webových stránek a zpříjemňuje jejich použití.

Ochrana osobních údajů

Soubory cookies používáme tak, aby na základě takto získaných informací/dat nebyla osoba uživatele identifikovatelná, a to ani při využití dalších informací, které máme k dispozici.

Druhy souborů cookies

Běžně a vždy s ohledem na aktuální vývoj v příslušných informačních technologiích používáme tyto typy souborů cookies:

(i) Vyžadované - jsou nezbytné a pomáhají Vám pohybovat se po webových stránkách a vidět určité funkce. Tyto soubory například zajišťují uložení nákupního košíku při všech krocích procesu uzavírání objednávky;

(ii) Funkční - umožňují zajistit ještě příjemnější zákaznický zážitek. Tyto soubory Vám pomáhají ukládat a připomínat Vám nákupní košík a umožňují vytvářet seznamy přání apod.;

(iii) Výkonnostní - nám pomáhají porozumět nákupnímu chování našich návštěvníků. To nám umožňuje neustále vylepšovat naše webové stránky, aby pro Vás bylo nakupování co nejsnazší a nejpříjemnější;

(iv) Interakční - se používají k tomu, abyste mohli vyjádřit svůj názor - co si myslíte o našich produktech, webových stránkách apod.. Tyto soubory cookies Vám umožní vyjádřit se na sociálních médiích tak, že se Vám naše produkty líbí nebo že je doporučujete, a popovídat si s pracovníky našich služeb. Můžete však také poradit našim ostatním (potenciálním) zákazníkům tím, že naše produkty ohodnotíte a napíšete k nim recenze;

(v) Cílení reklam - si zapamatují Vaše preference týkající se produktů a nakupování. Tyto soubory cookies nám umožní zjiš‘tovat, co máte rádi. Takže když například procházíte výsledky hledání ve vyhledávačích, budou se zobrazené reklamy více týkat Vašich preferencí.

 

Když chcete použití souborů cookies zakázat

Kdykoliv můžete změnit nastavení svého zařízení – používaného prohlížeče tak, aby soubory cookies odstraňoval nebo bránil jejich ukládání, pokud s jejich užitím nebudete výslovně souhlasit. Informace o tom, jak upravit nastavení souborů cookies, najdete v příslušné části nápovědy Vašeho zařízení či prohlížeče. Příklady nastavení u nejužívanějších prohlížečů jsme pro Vás připravili zde:

Internet Explorer: https://support.microsoft.com/en-us/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies 

Mozilla Firefox: https://support.mozilla.org/en-US/kb/cookies-information-websites-store-on-your-computer?redirectlocale=en-US&redirectslug=Cookies#w_cookie-settings

Google Chrome: http://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?hl=en&answer=95647

Safari: https://support.apple.com/kb/PH21411?viewlocale=en_US&locale=en_US

Opera: http://www.opera.com/help/tutorials/security/cookies/