Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T5 - příhřev motoru

T5 - příhřev motoru 09. zář 2014 10:04 #144044

  • carel
  • Avatar uživatele carel
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 41
  • Karma: -1
  • Obdržená poděkování 1
zkontroluj napětí před relé a za relé při spuštěném topení a máš vyřešíno :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - příhřev motoru 09. zář 2014 12:14 #144051

  • jimi_91
  • Avatar uživatele jimi_91
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 197
  • Karma: 7
  • Obdržená poděkování 19
To jo. To samozřejmě změřím. Ale stejně u toho relé J8 to je prohozené ne ? Když vyšle webasto + tak na relé přijde na neobsazený kontakt č. 5 (když beru vnitřní zapojení relé
VW Transporter T5 SHUTTLE 2.5 TDI 96 kW

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - příhřev motoru 10. zář 2014 12:06 #144093

  • jimi_91
  • Avatar uživatele jimi_91
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 197
  • Karma: 7
  • Obdržená poděkování 19
Tak problém vyřešen. Zapojení Relé J8, které spíná vnitřní ventilátor je v autě zapojené správně. Na blokovém schématu v ELSE je ale nakreslen zrcadlově POZOR NA TO!!!. Při sepnutí webasta se na ovládacím vodiči (zelená barva) opravdu ukáže + 12V při odpojeném relé J708 a J8. Při zapojení jakéhokoliv z obou relé to klesne pouze na + 0,5V, které samozřejmě už relé nesepne a nepustí se čerpadlo. Tudíž chyba bude na straně jednotky webasta J162. Předpokládám, že nějaká logická funkce spíná relé, které vyšle + 12V. Při zatížení dalším relé (J708 nebo J8) se již tak neděje. Protože se mi v tuto chvíli nechce kupovat nová jednotka webasta za tu jejich hroznou cenu, tak jsem problém vyřešil prozatimním zapojením následovně:

Při sepnutí NT se ukáže + 12V (zeleno černém vodiči) na zavíracím ventilu chladící kapaliny topení. Toto spínání přivádím na obě relé J708 a J8. Tudíž při sepnutí NT se mi aktivuje zavírací ventil, čerpadlo i ventilátor. Při vypnutí NT se vše vypne až po ochlazení webasta. Myslím si, že dočasně to není špatné řešení až do koupě nové jednotky.
VW Transporter T5 SHUTTLE 2.5 TDI 96 kW

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - příhřev motoru 11. zář 2014 21:43 #144151

  • carel
  • Avatar uživatele carel
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 41
  • Karma: -1
  • Obdržená poděkování 1
budeš mít asi spálený výstupní tranzistor v jednotce, ale pokud ten druhý výstup funguje stejně , tak proč ne :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - příhřev motoru 12. zář 2014 08:21 #144160

  • jimi_91
  • Avatar uživatele jimi_91
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 197
  • Karma: 7
  • Obdržená poděkování 19
Tomu topení je 10 let... a kupodivu funguje, takže tohle už je zanedbatelné :-D .. Hele funguje to stejně až na to, že jsem tímto vyřadil letní funkci větrání. Při ní se nespouští ten zavírací ventil.
VW Transporter T5 SHUTTLE 2.5 TDI 96 kW

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - příhřev motoru 14. zář 2014 13:28 #144250

  • carel
  • Avatar uživatele carel
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 41
  • Karma: -1
  • Obdržená poděkování 1
jj aspoň v létě vyzkoušíš jestli Ti po10 letech ještě stahuje okno:)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - příhřev motoru 19. zář 2014 13:36 #144480

Mám dotaz. Mám příhřev, a chci ho provozovat jako NT, zapojení je mi jasné, jen než rozdělám spodek zeptám se.
Je vyvedené oběhové čerpadlo někam abych nemusel rozdělávat plasty pod autem ? Ovládací fous topení už mám zapinovanej, vytaženej a funkční, jen tu oběhovku jsem nějak v zápalu boje nepořešil.
Jinak je to obyč verze s manuální klimou.
Dík za info...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od mrPeet_CZ.

T5 - příhřev motoru 19. zář 2014 19:39 #144496

  • jjirka
  • Avatar uživatele jjirka
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 694
  • Karma: 17
  • Obdržená poděkování 69
Kabel od čerpadla najdeš pod sedadlem , ale asi budeš muset odmontovat i tu pdsedlovou konzoli . Svazek jde zespodu a středem do prostoru pod řazením .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - příhřev motoru 19. zář 2014 20:52 #144501

Super díky, já tušil že tam někde bude. Zrovna připravuju kabeláž pro druhou baterku takže mám všechno rozdělaný.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - příhřev motoru 22. zář 2014 14:32 #144628

  • carel
  • Avatar uživatele carel
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 41
  • Karma: -1
  • Obdržená poděkování 1
to mrPeet_CZ

u manuální klimy musíš kromě čerpadla ještě zapojit první polohu ventilátoru

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - příhřev motoru 23. zář 2014 07:01 #144650

Jojo dráty a relátka už mám připravený, teď už jen čekám na druhou baterku.

Ještě dotaz, je vhodný nechat běžet po vypnutí NT oběhový čerpadlo ? Vím že se topení po vypnutí dochlazuje, tak jestli by se nehodilo nechat i vodu třeba minutu běžet. Dík.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - příhřev motoru 23. zář 2014 08:06 #144655

  • jimi_91
  • Avatar uživatele jimi_91
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 197
  • Karma: 7
  • Obdržená poděkování 19
U origo zástavby z výroby jede vodní pumpa (přídavné oběhové vodní čerpadlo) do doby co se ochlazuje NT. Měla by být ovládaná přes relátko J708 (pod palubkou). V příloze ti posílám origo schéma. NT si samo ovládá větrák v kabině a zároveň vodní pumpu.

Soubor přílohy:

Název souboru: t5_2014-09-23.pdf
Velikost souboru:1,147 kB
VW Transporter T5 SHUTTLE 2.5 TDI 96 kW
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - příhřev motoru 23. zář 2014 09:11 #144656

OK díky,
já ovládám topení wbus modulem "černou krabičkou" takže si spouštění větráku a oběhovky dělám sám.

Tak nechám běžet oběhový pár minut po vypnutí toho modulu a budu mít klid, ikdyž si myslím že by se nic hroznýho nemělo stát ani kdybych to neudělal.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - příhřev motoru 23. zář 2014 09:18 #144657

  • jimi_91
  • Avatar uživatele jimi_91
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 197
  • Karma: 7
  • Obdržená poděkování 19
U originálu tohle zajišťuje to relé J708 (relé zbytkového tepla). Jde o to, že když vypneš webasto, tak tam je relativně hodně horká voda a je lepší když ti to pumpa prožene celým autem. Trochu se to aspoň ochladí.
VW Transporter T5 SHUTTLE 2.5 TDI 96 kW

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

T5 - příhřev motoru 29. zář 2014 13:52 #144918

  • carel
  • Avatar uživatele carel
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 41
  • Karma: -1
  • Obdržená poděkování 1
měřil jsem infra teploměrem teplotu v potrubí před oběhovkou a za ní a je tam u funkčního čerpadla velmi malý rozdíl a když se podíváš na topný výkon Webasta po jeho vypnutí, tak obava že by se Ti po vypnutí přehřálo není na místě , navíc určitě slyšíš jak dmychadlo vyvětrává komoru.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.163 sekund

Login