Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Přestavba příhřevu motoru na nezávislé topení - řešení

Přestavba příhřevu motoru na nezávislé topení - řešení 17. úno 2021 17:43 #201185

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1178
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 114
Nemam tuseni, nikdy jsem to nezkoumal, me to take bezi naplno, jamile nabehne webasto tak to proste fouka. Mel jsem pocita ze mezi starty si to pamatuje, ale i kdyby tak ti to nepomuze. Jestli to jde nejak nastavit tak nevim jak - jestli to dela webasto nebo climatronic tezko rict.
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Přestavba příhřevu motoru na nezávislé topení - řešení 16. čec 2021 06:26 #202782

Je tahle záležitost ještě aktuální?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Přestavba příhřevu motoru na nezávislé topení - řešení 13. zář 2021 11:43 #203516

  • Patrol
  • Avatar uživatele Patrol
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • T5_r.v.2013_motor 2,0 l - 75 kW TDI
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 3
Řeším, zda se vrhnout do přestavby příhřevu motoru na nezávislé topení, nebo rovnou zainvestovat do horkovzduchu. Když spočítám vše potřebné pro přestavbu příhřevu, tak bez poštovného jsem na 9,5tis kč a to tam není započítána práce a to, že stejně budu muset jet 200km po mizerné trase, aby mi technik instalaci oživil. Zatím jsem přesvědčen spíše pro příhřev, ale rád bych zhodnocení od někoho, kdo už s tím má zkušenosti v praxi. Horkovzduch má cenovky bez práce cca kolem 13-20tis.

Moje potřeba je taková, že denně dojíždím do práce 15-30min(podle toho, jestli vezu děti do školy). Předtím doma venčím psa a obstarávám hospodářství, takže čas na předehřátí denně je zhruba odpovídající cca 20min.

Příhřev bez běhu motoru prý dost žere baterku, což ale nevidím jako neřešitelný problém. Bydlím na samotě, takže připojit na noc nabíječku na auto je možné, a při přespávání někde v kempu je obvykle taky k dispozici přípojka elektřiny.

Pro přestavbu:
1) Pořád je to levnější než horkovzduch.
2) Při připojení na elekřinu lze nárazově použít i jako nezávislé topení pro přespání.
3) Předehřátím motoru budu méně namáhat motor při studených startech.
4) Instalaci (bez oživení) zvládnu sám.

Proti přestavbě předehřevu:
1) Jak dlouho přihřejvám, tak dlouho musím jet, jinak vyždímu baterku.
2) Pokud stejně budu chtít horkovzduch, tak pro mě předehřev není nutností.
3) Horkovzduch v zimě auto rychleji odmrazí a lze jej běžně používat při přespávání.(neždíme tolik baterku)
4) pokud použiju příhřev na topení při přespávání, tak zbytečně ohřejvám motor, takže zbytečné ztráty tepla a malá efektivita topení.
5) Dlouhá doba pro ohřátí topení příhřevem.
6) Instalaci musí oživit specialista.

Můžete mi prosím sdělit, zda dle vašich zkušeností by jste šli v mém případě do přestavby příhřevu, nebo do instalace horkovzduchu? A proč?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Patrol.

Přestavba příhřevu motoru na nezávislé topení - řešení 13. zář 2021 12:15 #203517

  • mulťa
  • Avatar uživatele mulťa
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 2681
  • Karma: 28
  • Obdržená poděkování 156
Řeším podobné dilema.
Mám horkovzduch, ale tím neohřeju motor a zbytečně se spouští obě topení.
Horkovzduch je lepší pro spaní v autě.
Bude záležet na zvolené instalaci. pokud to bude jako u origa, běh je max na 120min. U přestavbové sady to tak asi nebude.
Motor by se při zapnutém příhřevu neměl ohřívat pokud se namontuje ventil, který to má uzavírat.
TCCT - TransporterClub Caravan Team
Multivan Final Edition T5.4 LR TDi 150kW DSG 4M

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Přestavba příhřevu motoru na nezávislé topení - řešení 13. zář 2021 13:03 #203519

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1178
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 114
Ja mam teplovodni topeni (origo s druhou baterou) a normalne s tim kempuju i v zime (max teda vikend), neni to na to mit v aute v zime 20st, chce to zimni spacak. Proste kdyz uz je zima, nebo potrebjuju susit, tak ho pustim dalkou na 1h.

V bezne dny pak auto dam rozmrazit 30min-1h predem. Zda tam je ventil na uzavreni okruhu do motoru nevim, vim ze v nekterych konfiguracich je, jinde ne, teplo se stejne neztrati, je ve vode a da se pomoci funkce REST vyfoukat do interieru. Predelany prihrev samozrejme se startovaci baterkou vydrzi kratsi dobu. Za me teda vodni topeni dela vsechno co potrebuju. Uznavam ale ze to dela vetsi kraval, zere vic eletriny a co vadi trochu me je, ze to automaticky fouka teply vzduch na okno - aby to topilo dolu musi to clovek rucne prepnout. U predelavky nebo rucni klimatizace to clovek asi resit nemusi.

Pokud bych auto pripojoval na elektrinu, tak delaj lidi to, ze rozmrazujou normalne nejakym mini elektrickym topenim. Nabijet baterku a pak poustet naftovy topeni je nesmysl. To elektricky je radove jednodussi, levnejsi, v kempech jsou bezne zasuvky a nesmrdis naftou po okoli (zatim nikoho nenapadlo ze webasto by taky melo mit katalyzator a DPF..).
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Přestavba příhřevu motoru na nezávislé topení - řešení 13. zář 2021 13:31 #203521

  • mulťa
  • Avatar uživatele mulťa
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 2681
  • Karma: 28
  • Obdržená poděkování 156
Origo teplovodní topení, co jsem vždy doposud viděl, mělo ovládání, které umožňovalo běh topení pouze na max 120min.

Být připojený na el v kempu, pak opravdu nedává úplně smysl topit bufem.
TCCT - TransporterClub Caravan Team
Multivan Final Edition T5.4 LR TDi 150kW DSG 4M

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Přestavba příhřevu motoru na nezávislé topení - řešení 13. zář 2021 13:44 #203523

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1178
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 114
Jak pisu, moje jde opakovane pustit znovu dalkovym ovladacem. Kazde topeni muze byt az 120minut (to je potreba nastavit na hodinach uvnitr, ja tam mam obvykle 60min). Tusim jsem taky nekde cetl, ze u T5GP uz mezitim clovek musi nastartovat.
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Přestavba příhřevu motoru na nezávislé topení - řešení 13. zář 2021 14:18 #203524

  • mulťa
  • Avatar uživatele mulťa
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 2681
  • Karma: 28
  • Obdržená poděkování 156
Já to pochopil že dáváš celý víkend :-) , tak to pak jo.
TCCT - TransporterClub Caravan Team
Multivan Final Edition T5.4 LR TDi 150kW DSG 4M

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Přestavba příhřevu motoru na nezávislé topení - řešení 13. zář 2021 14:58 #203526

  • Patrol
  • Avatar uživatele Patrol
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • T5_r.v.2013_motor 2,0 l - 75 kW TDI
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 3
Díky za reakce, asi půjdu do tý instalace ovládání příhřevu motoru. Klasickej příhřev motoru se bude hodit pro zimní starty, jen mě trochu zaráží ta dlouhá doba potřebná k ohřátí, co psal Covex.

V bezne dny pak auto dam rozmrazit 30min-1h predem

Zvážím taky instalaci toho ventilu, abych měl možnost odpojení okruhu do motoru, pokud je venku kosa tak motor je pro bufíka obří chladič.
Mám manuální ovládání klimatizace, takže foukat by pak topení mělo tak jak ho nastavím na přepínači.

To, co chci instalovat by mělo z příhřevu udělat nezávislé topení, jen je to náročný na tu baterku.
Pro kempování s přípojkou elektřiny je fakt asi lepší malinkej přímotop, stejně jsem chtěl udělat nějakej rozvod energíí po vozidle, až budu vytlumovat podlahu a měnit přední dvojsedačku za otočnou jednosedačku. Nenašel jsem tu žádný návrhy elektroinstalačních rozvodů pro kempování. Hledám blbě, nebo tu opravdu nic není?
Já už mám objednanej takovej panel s vypínačema a taky jsem někde na netu našel pár zajímavejch variant přípojné zásuvky.
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Patrol.

Přestavba příhřevu motoru na nezávislé topení - řešení 13. zář 2021 19:19 #203528

  • jjirka
  • Avatar uživatele jjirka
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 683
  • Karma: 17
  • Obdržená poděkování 66
Musím uvést pár faktů . U aut , kde je teplovodní topení z výroby , je jinak udělaný topný okruh - není tam jen elektroventil . Tzn pokud
je spuštěnotopení - tak voda koluje jen mezi TTC a výměníkem ve předu - voda má vyšší teplotu a do interíéru jde horký vzduch .
Motor zůstává studený - po startu se otevře elktroventil a teprve pak dochází k ohřevu vody i v motoru . Rozdíl v celkovém ohřátí
vody i v motoru je v tomto případě o několik minut rychlejší oproti startu zcela studeného auta .

Pokud se udělá rozšíření příhřevu , tak voda koluje mezi TTC - výměníkem - motorem - výsledek je ten , že při chladném počasí se nedá
při téhle variantě vytopit auto , proto si každý musí rozmyslet , co od předělání vlastně chce . V případě manuální klimy musí být
ventilátor nastaven na 2 . U nastavení na 1se žačne vypínat TTC z důvodu přehřívání ( při teplotách okolo 10 st ), při 3 je vzduch
sotva vlažný .

U aut , kde je TTC, dává smysl rozšíření příhřevu, pro ohřátí motoru v zimě před startem a pro ohřátí interiéru v podzimních dnech při
teplotách okolo 10 stupňů .U novějších aut kde je TTV a musí se přehrávat soft je to ekonomický nesmysl .

Pokud jde o ohřátí motoru před studeným startem je určitou alternativou předehřev DEFA - za předpokladu dostupnosti 220V
Poděkovali: mulťa

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od jjirka.

Přestavba příhřevu motoru na nezávislé topení - řešení 13. zář 2021 22:43 #203529

  • Patrol
  • Avatar uživatele Patrol
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • T5_r.v.2013_motor 2,0 l - 75 kW TDI
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 3
To jjirka: Tak než jsi napsal ten příspěvek, myslel jsem si, že už tomu rozumím. Teď jsem zmaten.

Mám ve voze VW T5 z r.2013 TTC z výroby,
Mám manuální ovládání topení a klimatizace (viz obrázek v mém minulém příspěvku) .
Ty píšeš:

...pokud je spuštěno topení - tak voda koluje jen mezi TTC a výměníkem ve předu - voda má vyšší teplotu a do interíéru jde horký vzduch .
Motor zůstává studený - po startu se otevře elktroventil a teprve pak dochází k ohřevu vody i v motoru ...

Já ale nedokážu zapnout topení bez startu motoru! Nebo to nějak jde???

Možná nerozumím spravně pojmu "Rozšíření příhřevu". Já měl za to, že abych mohl topení spustit bez startu motoru, potřebují právě to "rozšíření", neboli speciální kabelový svazek, který mi umožní zapnout topení bez startu motoru, třeba tuhle přestavbovou sadu, kterou nabízí Webasto Marek
( www.sbazar.cz/webasto/detail/116163105-w...t5-climatic-9012103d )
Dále pak pokud to chci zapnout na dálku tak potřebuji ještě "Set dálkového ovládání Webasto Telestart".
Pokud myslíš rozšířením příhřevu odblokování toho ventilu pro okruh k motoru, tak to by snad neměl bejt problém řešit přepínačem právě pro ten ventil?
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Patrol.

Přestavba příhřevu motoru na nezávislé topení - řešení 14. zář 2021 12:12 #203538

  • Patrol
  • Avatar uživatele Patrol
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • T5_r.v.2013_motor 2,0 l - 75 kW TDI
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 3
Zavolal jsem tomu Webasto Markovi a ten mi to tedy vysvětlil takto:
Je rozdíl v pojmech "originál Webasto příhřev z výroby" a "originál nezávislý Webasto příhřev z výroby".
Ten "nezávislý" je ten, o kterém mluví jjirka, ten můj je "závislý", protože se spouští jako jakási podpora topení za běhu motoru.

Abych spustil můj příhřev bez nastartování motoru, potřebuji nějaký spouštěcí signál, který lze získat jen přidáním rozšiřujícího kabelového svazku a :
a) spínacích hodinek ( u originál "nezávislého" jsou již součástí výbavy)
b) sady dálkového ovládání(řídící jednotka, dálkový ovladač, anténa, nějaký ten kablík)
c) GSM brány se spouštěcí jednotkou

Tímto rozšířením dosáhnu že :
1) pokud je spuštěno topení (doporučeno na stupeň 2)- voda koluje mezi TTC , výměníkem i motorem - předehřívá se voda v celém okruhu, takže motor se před startem ohřeje - interiér se také ohřeje(spíše ovlaží)
2) pokud není spuštěno topení dojde rychleji k ohřátí motoru

V mém systému není žádný trojcestný ventil (takový jako je u "nezávislého" příhřevu), takže okruh příhřevu motoru nelze odpojit , motor sežere většinu tepla, a proto využití jako nezávislé topení při kempování není moc efektivní. Lze využít jako nouzovka, ale musí se počítat s tím, že baterie vydrží max.2-3hodiny, než chcípne. Webasto lze pustit třeba třikrát na 45min za noc a tím si zlepšit pohodu, ale nejde zde o plnohodnotnou náhradu nezávislého topení. Primárním účelem je ohřát motor a interiér před jízdou. Je třeba počítat, že jak dlouho běží Webasto, tak dlouho by měl následně běžet motor, aby se baterie opět dobila.

Nezávislé topení Webasto TTC namontované továrně v novějších, nebo lépe vybavených verzích, než je moje plechárna T5, obsahuje již z výroby spínací hodiny a trojcesťák, který dokáže odpojit okruh ohřevu motoru a pak lze toto "vodní" topení běžně využít i na kempování. Lze k němu samozřejmě přikoupit sadu s dálkovým ovládáním, nebo GSM bránu.

PS: Co mi úplně není jasné je, proč třeba Webasto Marek vidí takový problém v přidání trojcesťáku a jeho ovládání třeba jen přepínačem. Já jsem si dělal veškeré topení a regulaci v baráku, tak mi to na první pohled jako takovej problém nepřijde, zvláště, když už přesně takový trojcesťák je běžně používán ve vybavenějších verzích, ale možná tam je nějaká komplikace, kterou zatím nevidím. Nechtěl jsem ho už dál zdržovat, i tak mu tímto děkuji za vysvětlení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Patrol.

Přestavba příhřevu motoru na nezávislé topení - řešení 14. zář 2021 19:07 #203540

  • jjirka
  • Avatar uživatele jjirka
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 683
  • Karma: 17
  • Obdržená poděkování 66
To Patrol ... ještě v tom máš trochu hokej a špatně jsi četl . V mém příspěvku jsou popsány obě varianty
takže ještě jednou
pokud je z výroby nezávislé teplovodní topení jsou v autě 2 baterie , trojcestný ventil ... z toho plyne , že je jinak udělaný teplovodní okruh , kde jsou navíc
hadice a trubky( nejde jen o ten třícestˇák - je zde úplně jinak zapojená elektrika a vnitřní ventilátor , jsou tu stropní hodiny pro ovládání , popř dálk. ovládání .
Předělání z příhřevu na tento systém je neekonomické a nedává smysl - to je to proč třeba Webasto Marek vidí takový problém v přidání trojcesťáku, protože
to není jen o něm
daleko levněji vyjde horkovzduch - tento systém nezehřívá motor .

Tzv rozšíření příhřevu je popsáno správně

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Přestavba příhřevu motoru na nezávislé topení - řešení 14. zář 2021 20:00 #203542

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1178
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 114
Myslim vse jiz bylo receno, ja jen doplnim ze ohrivani auta 30-60minut je proste pokud je venku pod nulou a na aute 10cm snehu a chci sednout do auta bez snehu na oknech tak to proste musi takle dlouho topit.
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Přestavba příhřevu motoru na nezávislé topení - řešení 14. zář 2021 21:07 #203543

  • Patrol
  • Avatar uživatele Patrol
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • T5_r.v.2013_motor 2,0 l - 75 kW TDI
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 3
Bezva, takhle se mi to už zdá jasné a myslím, že to pomůže v pochopení i ostatním.
S tím horkovzduchem je to určitě fajn na přespávání, ale zase horkovzduchem neohřeješ studenej motor, takže já v mé holé T5 přidám kabelový svazek a set dálkového ovládání, abych svého brumláka netrápil v mrazech studenými starty. Na přespávání jsem zatím nikde topení nepoužíval, tak to asi nezbytně nepotřebuji, nebo si vypomůžu malým přímotopem za pár stovek.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.255 sekund

Login

Na webu používáme soubory cookies.

Tyto soubory a informace se naše společnost snaží využívat za účelem vylepšování a rozvoje služeb, které zde nabízíme a poskytujeme. Využití souborů cookies umožňuje zlepšovat pro Vás lepší uživatelnost webových stránek a zpříjemňuje jejich použití. Více info

Souhlasím

Co jsou cookies?

Cookie je malý soubor, který se z naší webové stránky ukládá na pevný/hard disk (včetně mobilních zařízení) uživatele/návštěvníka. Tento soubor identifikuje specifické informace z předchozích návštěv na webových stránkách z příslušného přístroje. Informace mohou například zahrnovat adresu IP připojujícího se počítače, datum a čas návštěvy, odkazující URL adresa (stránka, ze které návštěvník přišel), stránky/produkty navštívené na našem webu, typ použitého prohlížeče a stránky, které byly navštíveny apod. Platnost/funkčnost souborů cookies buď vyprší na konci internetové relace (po odpojení zařízení od stránek/internetu) nebo vyprší po určité omezené době.

Důvod použití

Tyto soubory a informace se naše společnost snaží využívat za účelem vylepšování a rozvoje služeb, které zde nabízíme a poskytujeme. Využití souborů cookies umožňuje zlepšovat pro Vás lepší uživatelnost webových stránek a zpříjemňuje jejich použití.

Ochrana osobních údajů

Soubory cookies používáme tak, aby na základě takto získaných informací/dat nebyla osoba uživatele identifikovatelná, a to ani při využití dalších informací, které máme k dispozici.

Druhy souborů cookies

Běžně a vždy s ohledem na aktuální vývoj v příslušných informačních technologiích používáme tyto typy souborů cookies:

(i) Vyžadované - jsou nezbytné a pomáhají Vám pohybovat se po webových stránkách a vidět určité funkce. Tyto soubory například zajišťují uložení nákupního košíku při všech krocích procesu uzavírání objednávky;

(ii) Funkční - umožňují zajistit ještě příjemnější zákaznický zážitek. Tyto soubory Vám pomáhají ukládat a připomínat Vám nákupní košík a umožňují vytvářet seznamy přání apod.;

(iii) Výkonnostní - nám pomáhají porozumět nákupnímu chování našich návštěvníků. To nám umožňuje neustále vylepšovat naše webové stránky, aby pro Vás bylo nakupování co nejsnazší a nejpříjemnější;

(iv) Interakční - se používají k tomu, abyste mohli vyjádřit svůj názor - co si myslíte o našich produktech, webových stránkách apod.. Tyto soubory cookies Vám umožní vyjádřit se na sociálních médiích tak, že se Vám naše produkty líbí nebo že je doporučujete, a popovídat si s pracovníky našich služeb. Můžete však také poradit našim ostatním (potenciálním) zákazníkům tím, že naše produkty ohodnotíte a napíšete k nim recenze;

(v) Cílení reklam - si zapamatují Vaše preference týkající se produktů a nakupování. Tyto soubory cookies nám umožní zjiš‘tovat, co máte rádi. Takže když například procházíte výsledky hledání ve vyhledávačích, budou se zobrazené reklamy více týkat Vašich preferencí.

 

Když chcete použití souborů cookies zakázat

Kdykoliv můžete změnit nastavení svého zařízení – používaného prohlížeče tak, aby soubory cookies odstraňoval nebo bránil jejich ukládání, pokud s jejich užitím nebudete výslovně souhlasit. Informace o tom, jak upravit nastavení souborů cookies, najdete v příslušné části nápovědy Vašeho zařízení či prohlížeče. Příklady nastavení u nejužívanějších prohlížečů jsme pro Vás připravili zde:

Internet Explorer: https://support.microsoft.com/en-us/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies 

Mozilla Firefox: https://support.mozilla.org/en-US/kb/cookies-information-websites-store-on-your-computer?redirectlocale=en-US&redirectslug=Cookies#w_cookie-settings

Google Chrome: http://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?hl=en&answer=95647

Safari: https://support.apple.com/kb/PH21411?viewlocale=en_US&locale=en_US

Opera: http://www.opera.com/help/tutorials/security/cookies/