Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3

Téma: Jake nazavisle topeni ???

Jake nazavisle topeni ??? 03. led 2012 21:21 #86990

Já bych to s těma časama neviděl tak tragicky a souhlasím s kolegou warninger a Kamca... Horkovzduch 3kW opravdu po vytopení snižuje svůj odběr jak proudu tak paliva.
Moje praxe na 82Ah pod sedadlem bez nastartování 3x celá noc v autě v zimě a pohoda. Baterie stále šlapala jako víno a paliva bere cca v průměru 0,1 litru na hodinu.
VW Multivan Generation 2,5 TDI 111kW MTM
VW Transporter 2,5 TDI 75kW prodanej
Audi Wheel Man 8-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jake nazavisle topeni ??? 03. led 2012 21:35 #86993

  • lada t5
  • Avatar uživatele lada t5
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 8813
  • Karma: 29
  • Obdržená poděkování 292
Také mám pocit, že se nám kolega Auto1 trochu moc rozepsal.
VW T5 Multivan 128 KW + Bürstner Belcanto 560 Tk
Hyundai Getz
VW Golf V. 2.0 TDI 103 KW - Dýmovnička


TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team

Fotky s T tématikou: http://ladat5.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jake nazavisle topeni ??? 03. led 2012 21:40 #86995

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 18
Transportérák: Hovoříš o Airtronic M D3 Plus nebo jaký typ?

A když jsme u toho,
který horkovzduch je vlastně nejlepší a který nebrat,
s jakými typy bufíků jste spokojeni,
zrovna zase jeden sháním přímo do T5,tak ať vyberu dobře.
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jake nazavisle topeni ??? 03. led 2012 22:17 #87003

  • kunec
  • Avatar uživatele kunec
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • Příspěvky: 2695
  • Obdržená poděkování 25
Pokud chce někdo topit bufikem přes noc, měl by mít baterky dvě. Jednu na start, takzvanou startovací baterii, která ma dostatečně vysoký proud pro start a druhou tzv. Trakční pro napájení bufa, která dodává proud rovnoměrně a pokud je zapojena správně tak nehrozí, ze by člověk ne nastartoval. O tom jsou na tomto fóru napsány romány.


Sent from my iPad using Tapatalk

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jake nazavisle topeni ??? 03. led 2012 23:48 #87015

urcite doporucuji dve aku, jedna na start druha na topeni, ja montoval ateso WIND III do karavanu a v dodavce citroen jumper mam webasto air top evo 3900, takze muzu srovnavat. Kdyz bych se vratil k tem predchozim prispevkum, jde hlavne ze u vodnika se topi motor, pak musi bezet vetrak do kabiny abychom meli teplo atd, proto vetsi spotreba el. a nafty.

Vyhoda u atesa je levnejsi, lze u nej jet na vykon nebo teplotu, kdyz nastavim rezim na teplotu, pak se topeni samo zapina, vypina a meni vykon, tento rezim je i u webasta.
Pokud dam rezim na vykon (pouze u atesa) nastavim vykon napr 40% vykonu, pak topeni porad bezi, dopre na spani, stejny monotoni hluk, mensi spotreba el. (pokud je rezim teplota, topeni muze casteji startovat zhavit atd)

velky je rozdil pri rozbehu topeni a vypinani, ateso bezi vzdy na plne kule, tedy napr. uz mate vytopeno, topeni se utlumi na min vykon a po case je i tak moc teplo, tak topeni prejde do rezimu vypinani, to znamena ze se kvuli chlazeni rozjede na plne kule vetrak!!

webasto kdyz se vypina, tak jen prestane davkovat naftu a vetrak bezi stale stejne, tedy rozbeh a vypnuti webasta neni tak hlucne, ten rozdil je tam fakt markantni.

do T5 jsem lupnul nakonec ateso breeze (vykon 1900W) na okna davam izolaci (neco jako zaclonky (mirelon), myslim ze tento vykon na tak male auto je dostacujici

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jake nazavisle topeni ??? 04. led 2012 00:10 #87016

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 18
Kunec: Mám pocit,že tazatel se ptal jinak a já odpověděl.
Jestliže bufík nemá,nemá ani trakční aku.
A pokud,jak sám uvádí,chce přespat jen nouzově,tak bude asi vhodnější vodník,nebo ne?
A vodník prostě v zimě na jednu aku žádné velké časové maratony nezvládne,ani den ani tři,časy jsem uváděl orientační,horkovzduch má větší výdrž,to se shodneme.

warninger: Právě to dmychadlo je největší zdroj hluku,a já mám zkušenosti z eberu,že takové ty 8letet staré bufíky dneska dělají kravál 3x víc než tytéž zcela nové a to se moc nevyspíš,ale stačí tmychadlo přehodit.

Nezažil jsem vnucenou regulaci výkonu na 12V bufíku,to se ovládá přes jaké hodiny konkrétně,nemáš jejich typové označení :?:

Já myslím,že to je geniální,pak se ani nezanáší ta spalovací komora,když topíš dlouho v kuse a nestartuješ a nezhasínáš,víčka dýl vydrží,paráda,akorát to hlučné chlazení je je na prášky,nemá ateso nějaký model,co hlučně nedochlazuje? Respektive je také jiný výrobce,co umožňuje jet na malý výkon a dochlazuje potichu,pomalu?
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jake nazavisle topeni ??? 04. led 2012 07:25 #87021

Auto1: Mluvil jsem o origo T4 horkovzduchu co je mimo kabinu tedy pod podlahou za řidičem a to Eberspächer D3LC a má výkon 3,5kW

spotřeba el. dle výrobce je v příloze...
VW Multivan Generation 2,5 TDI 111kW MTM
VW Transporter 2,5 TDI 75kW prodanej
Audi Wheel Man 8-)
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jake nazavisle topeni ??? 04. led 2012 09:24 #87024

topeni jsem koupil tady
http://www.autosip.cz/autosip/eshop/3-1 ... -V-vc-sady

a ovladani mam tohle
http://www.autosip.cz/autosip/eshop/3-1 ... ladani-III

v tom ovladaci uvnitr je prepinac na vykon nebo teplotu, ja jsem si ho vytahnul ven vedle ovladaciho prvku, jinak u digitalnich hodin

http://www.autosip.cz/autosip/eshop/3-1 ... hodiny-III

se nemusi nic predelavat, lze to kombinaci urcitych tlacitek prepnout, ja mam radeji jednoduchost, tak jsem volil ty manualni.

http://breezeservice.webnode.cz v sekci dukumenty jsou navody na oba ovladaci prvky

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jake nazavisle topeni ??? 04. led 2012 10:26 #87026

  • kunec
  • Avatar uživatele kunec
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • Příspěvky: 2695
  • Obdržená poděkování 25
Auto1: o souctech kapacit jsi zacal ty je jenom doplnil

A stojim si za tim, ze pokud bude dodelavat bufik byt jen na nouzove prespani, bylo by dobre investovat i do trakcni aku

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jake nazavisle topeni ??? 04. led 2012 10:53 #87027

  • Auto1
  • Avatar uživatele Auto1
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1580
  • Obdržená poděkování 18
Ok,to bezesporu.
Např DO Webasto T91 disponuje jednoduchou funkcí On / Off a dosahem až 1 000 metrů,dle návodu.

Existuje nyní už ovladač pro Webasto AT3900 EVO / AT5500 EVO a ten má třírychlostní topení a jednorychlostní větrání,to je tedy výkonový ovladač,který ještě obsahuje kromě rychlostního ovládání i ovládání teploty okolo 3tis

A horkovzduch AT3900 EVO je cenově kolo 28tis
Das Auto.Der Multivan T5 Spitzendiesel R5 TDI 128kW/174PS/400nM 6g Schaltgetriebe,Keskin ET20/7,5J Bi-Xenon Project Zwo RNS 510

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jake nazavisle topeni ??? 04. led 2012 21:53 #87072

  • T5HI
  • Avatar uživatele T5HI Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 53
  • Obdržená poděkování 0
... dekuji za Vase nazory, asi se spokojim s vodnim topenim a dvema bateriemi. V inzeratech se stejne nikde neuvadi, jestli je vodni nebo horkovzduch.
zaujalo me zatim toto:

http://www.tipcars.com/volkswagen-multi ... 75498.html

http://www.tipcars.com/volkswagen-multi ... 75752.html

http://www.tipcars.com/volkswagen-multi ... 75752.html

http://www.tipcars.com/volkswagen-multi ... 40655.html

Ale jeste musim cca mesic dosetrit, tak uvidime co bude aktualne v nabidce.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jake nazavisle topeni ??? 04. led 2012 22:19 #87084

  • M.Z.
  • Avatar uživatele M.Z.
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 75
  • Obdržená poděkování 0
Švára prodává baterky a nabízel mi nějakou novinku, která je trakční, i startovací. Je určená přímo pro lodě, karavany, apod.
Tak by se snad daly i zabít 2 mouchy jednou ranou.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jake nazavisle topeni ??? 04. led 2012 22:22 #87085

  • kunec
  • Avatar uživatele kunec
  • Offline
  • Moderator
  • Moderator
  • Příspěvky: 2695
  • Obdržená poděkování 25
Dve mouchy tim moc nezabijes. Lepsi je mit dve, odelene relatkem, nekde je tu schema, eliminujes tim riziko nenastartovani


Sent from my iPad using Tapatalk

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jake nazavisle topeni ??? 05. led 2012 13:05 #87131

ja jsem baterky poresil jednoduse, tu druhou jsem pripojil minus na ram a + mam pres odpojovac na druhou baterku. Odpojovac mam na sedace z boku po ruce. Musi clovek na to mylset ale je to zase jednoduche. Topeni je pripojene k te druhe nove baterce. Topeni na spani pouzivam obcas, tekze kdyz vim ze budu spat, tak po ceste preventivne pripojim baterky k sobe, nabiji se od motoru obe. Zastavim baterky rozpojim, zapnu topeni spim. Rano nastartuji a opet baterky pripojim k sobe.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Jake nazavisle topeni ??? 05. led 2012 13:12 #87134

  • Kamca
  • Avatar uživatele Kamca
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 524
  • Obdržená poděkování 2
Toto řešení má jednu zásadní nevýhodu: baterie by měly být naprosto shodné nejen typem,ale i po el.stránce stejný odpor atd. jinak se ti stane,že pokud bude vybita ta přídavná tak ti muže vyvařit nabitá startovací.
132kW BiTDI 4 motion,DYNAUDIO,W ebasto,

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od karlosVW. Důvod: >>> citace se používá na starší příspěvek...ne na předchozí <<<
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3
Vygenerováno za 0.355 sekund

Login