Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3

Téma: Revize

Revize 13. led 2015 10:59 #149694

  • Trcek
  • Avatar uživatele Trcek Autor tématu
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 4897
  • Karma: 27
  • Obdržená poděkování 72
Kdyz uz je tu toto tema zrizene tak se chci zeptat jak je to s plynovou revizi v karavanu nebo obytnem voze. V De to maji ale tady u nas??
Vw LT 35 Karmann Missouri (barák na cestach)
Vw T3 syncro Bundeswehr Westfalia

Srazy ATC Karvanky Jihocesky T-club z.s.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Revize 13. led 2015 11:15 #149696

  • mulťa
  • Avatar uživatele mulťa
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 2737
  • Karma: 28
  • Obdržená poděkování 166
To by mně také zajímalo. Já ji dělal u plynu. Ale jak je to s povinností a termíny ?
TCCT - TransporterClub Caravan Team
Multivan Final Edition T5.4 LR TDi 150kW DSG 4M

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od mulťa.

Revize 13. led 2015 12:12 #149701

  • silvervan
  • Avatar uživatele silvervan
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 714
  • Karma: 4
  • Obdržená poděkování 42
Citace z jednoho karavan fóra

Co tedy mohu udělat pro svou bezpečnost?

Alarm unikajícího plynu

Pokud se budu držet všech faktů zde popsaných, pak je třeba kontrolovat stav rozvodu v karavanu včetně všech odkouření. Dodržovat intervaly výměny hadic (5 let) a regulátoru (10 let). Při nových montážích dodržovat normy pro karavany, nepoužívat měděné trubky, instalovat hadice V ČR zatím nejsou povinné pravidelné revize plynu, tak jako v zahraničí, pouze při prvním uvedení do provozu a to je pro mě nepochopitelně trochu málo, tím spíš, že se karavan na silnici na rozdíl od domácího sporáku hýbe a tak k netěsnosti může dojít snáze než doma, kam revizní technik musí pravidelně docházet. Tak si svou bezpečnost musí každý hlídat sám. Mohl bych říci, že můžete pravidelně jezdit na plynové prohlídky, ale vzhledem k tomu, že u nás nejsou platné normy vytvořené speciálně pro karavany, nehledě na fakt, že neznám revizního technika, který by kontroloval stáří hadic, regulátoru, nebo disponoval potřebným zařízením pro karavany, obávám se že jsou to vyhozené peníze, čímž nechci říci, že tam nemáte jezdit. Faktem je, že jsem se setkal s karavany po revizi, ze kterých unikal plyn a tak poslední dobou spoléhám spíš na sebe. Žádný orazítkovaný papír požáru ještě nezabránil.

Plynová revize - tlaková zkouška

Pro nás je hlavní těsnost potrubí, která se dá kontrolovat manometrem. Každý slušný karavanistický servis by měl být vybaven pumpou s manometrem, který vyvine tlak 150 mbar (nikdy ne víc), který systém musí udržet nejméně 5 minut. Měří se při otevřených ventilech topení, lednice a vařiče, aby se zkontrolovala funkce termoelektrických pojistek. Pokud nemůžeme tuto kontrolu provést, můžeme pořídit regulátor s manometrem, dnes jich je celá řada. Manometr měří tlak v systému, tedy z této hodnoty se dá kromě kontroly stavu systému kontrolovat i stav PB láhve. S manometrem je to tak, že by měl ukazovat stejný tlak po dobu několik hodin, klidně až 10 hodin. Pokud na manometru klesne tlak dříve než za 30 minut už je třeba se znepokojit a vyhledat pomoc. Je li tlak konstantní po dobu 10 hodin, můžeme klidně spát. Neměřte tlak bezprostředně po zhasnutí spotřebičů, únik plynu může způsobit neuzavřená termoelektrická pojistka. Vyčkejte asi minutu, pak otevřete všechny ventily a můžete měřit.

PS: Zajímavá je ta výměna hadic po 5 letech - neznám nikoho, kdo by to udělal
T6 Multivan 2,0 TDI 146kW DSG 4M - Německý plnokrevník ze stáje Highline edition
Eifelland Holiday 460TK 2001
Harley-Davidson Sportster XL1200C

TCCT - Transporterclub Caravan Team
A-team (Almara team)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od silvervan.

Revize 13. led 2015 13:37 #149729

  • silvervan
  • Avatar uživatele silvervan
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 714
  • Karma: 4
  • Obdržená poděkování 42
Můj šéf má na obytce nějaký spec. redukční ventil, který pozná mírný únik, když jsou spotřebiče uzavřené a sám uzavře přívod plynu. Jsou na něm nějaká tlačítka. Někdy to vyfotím.
T6 Multivan 2,0 TDI 146kW DSG 4M - Německý plnokrevník ze stáje Highline edition
Eifelland Holiday 460TK 2001
Harley-Davidson Sportster XL1200C

TCCT - Transporterclub Caravan Team
A-team (Almara team)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Revize 13. led 2015 14:21 #149734

  • lada t5
  • Avatar uživatele lada t5
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 8813
  • Karma: 29
  • Obdržená poděkování 292
A zeptej se, kde ho koupil.............. Pokud ho kupoval on a nebylo to již součástí toho kamionu.
VW T5 Multivan 128 KW + Bürstner Belcanto 560 Tk
Hyundai Getz
VW Golf V. 2.0 TDI 103 KW - Dýmovnička


TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team

Fotky s T tématikou: http://ladat5.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Revize 13. led 2015 22:03 #149759

  • jjirka
  • Avatar uživatele jjirka
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 694
  • Karma: 17
  • Obdržená poděkování 69
Co se týká té revize plynu , tak to bude asi podobné jako u LPG . Vizuální kontrola vedení , kontrola detektorem , kontrola stáří jednotlivých komponentů ( na základě dokumentace od zástavby )

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Revize 13. led 2015 22:08 #149762

  • lada t5
  • Avatar uživatele lada t5
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 8813
  • Karma: 29
  • Obdržená poděkování 292
No jo, ale jak často? Jaký mít protokol? Bude revizní technik vůbec vědět, co se po něm chce?
A tak mě teď napadlo - na STK to nechtějí vidět?
VW T5 Multivan 128 KW + Bürstner Belcanto 560 Tk
Hyundai Getz
VW Golf V. 2.0 TDI 103 KW - Dýmovnička


TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team

Fotky s T tématikou: http://ladat5.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Revize 13. led 2015 22:14 #149763

  • jjirka
  • Avatar uživatele jjirka
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 694
  • Karma: 17
  • Obdržená poděkování 69
Na LPG zástavbách se musí dělat revize každý rok - jsou na to "servis. knížky" , na karavany tady asi zatím nic neexistuje , tak se domluvit s někým kdo dělá zástavby LPG - můžu vzít čichačku na nějakou akci a kdo bude chtít tak to projdem .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od jjirka.

Revize 13. led 2015 22:17 #149764

  • lada t5
  • Avatar uživatele lada t5
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 8813
  • Karma: 29
  • Obdržená poděkování 292
Asi hodně dobrý nápad, jen budu muset jít dál, aby ti to moc nezkreslovalo............... :cheer: ;)
To čichadlo umí více plynů, včetně PB?
VW T5 Multivan 128 KW + Bürstner Belcanto 560 Tk
Hyundai Getz
VW Golf V. 2.0 TDI 103 KW - Dýmovnička


TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team

Fotky s T tématikou: http://ladat5.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od lada t5.

Revize 14. led 2015 06:54 #149772

  • Trcek
  • Avatar uživatele Trcek Autor tématu
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 4897
  • Karma: 27
  • Obdržená poděkování 72
Zajimave je proc nepouzivat tu medenou trubku. K topeni ji mam natazenou.
Vw LT 35 Karmann Missouri (barák na cestach)
Vw T3 syncro Bundeswehr Westfalia

Srazy ATC Karvanky Jihocesky T-club z.s.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Revize 19. led 2015 13:22 #150019

  • karlosVW
  • Avatar uživatele karlosVW
  • Offline
  • Člen clubu 2016
  • Člen clubu 2016
  • Příspěvky: 4248
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 38
v CZ není plynová revize zatím vyžadována,ale problém by mohl nastat třebas při policejní kontrole v DE nebo AT :) tudíž je lepší každé 3 roky si toto nechat udělat. Je to pouze vizuální kontrola + natlakování soustavy a nějaký doklad o provedení tohoto.
V podstatě jsou tohle schopni udělat kdekoliv kde servisují obytná auta a karavany.
Bezpečnostní ventil pro únik plynu www.karavan.cz/_310_792-5-vysokotlaka-ha...mou-zavitu-bomby.htm uzavírá okruh topení při náhlem poklesu nebo zvýšení tlaku. Díky jemu lze i v karavanu pak za jízdy mít puštěnou lednici na plyn.

VW T1/09.1962/22kW
šnečí budka s motorem/109kW/Black Edition

info@ahcl.cz

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:Revize 20. led 2015 20:07 #150116

  • Wesni
  • Avatar uživatele Wesni
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 367
  • Karma: 6
  • Obdržená poděkování 29
Karlosi a proc by mela za jizdy bezet lednice na PB a nee na ele z auta pres zasuvku?
VW T4 Multivan 2,5TDI 111kW
VW T4 2,5TDI Syncro long tulivan
VW T5 Multivan 2,5TDI r.v. 04 128kW AXE konečně prodané
VW T4 Transporter 2,4D synco r.v. 94 - prodáno

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:Revize 20. led 2015 20:57 #150118

  • Jave
  • Avatar uživatele Jave
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 157
  • Obdržená poděkování 9
Třeba já jsem neměl první dva roky na autě 13ti pin, jen redukci 13->7 a to si v karavanu, neposvitíš, ani lednici nepustíš...
Dohnalo mě až to strašný nepohodlí při zastávkách, hlavně v noci.. :)
od 2012 VW T5 multivan 2008 TDI 125kW + chip, a TCCT member
hrabu všema, v létě 17", v zimě 16"
čím jsem jezdil předtím, jsem snadno zapomněl..

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Revize 20. led 2015 23:06 #150127

  • lada t5
  • Avatar uživatele lada t5
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 8813
  • Karma: 29
  • Obdržená poděkování 292
A také se říká (nemám ověřeno) že na 12V má lednice mnohem menší účinnost než třeba na PB nebo 230V...............
VW T5 Multivan 128 KW + Bürstner Belcanto 560 Tk
Hyundai Getz
VW Golf V. 2.0 TDI 103 KW - Dýmovnička


TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team

Fotky s T tématikou: http://ladat5.rajce.idnes.cz/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Revize 20. led 2015 23:43 #150135

  • Jave
  • Avatar uživatele Jave
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 157
  • Obdržená poděkování 9
nemyslim - ze své zkušenosti. nevim jak papírově. Předloni jsem si vymontoval desetiletou lednici z karavanu (truma) - odvezl ji do Kov Velim a nechal přemontovat jen aparát na chlazení (zevnitř v trubkách se to zanáší nějakym bordelem, nechtějte po mě vědet čim, prostě nebyl oběh, nechladila) stálo to asi 8t bez DPH (lze domluvit leccos, ja to ale užil ve firmě) a pak jsem lednici namontoval sám z5.
testováno začátkem září 2013 - cesta italie a z5, po cestě na 12 V udržela v mrazáčku všechno zmrzlý co bylo zmrzlý. Potom v kempu 220 V - pohoda , když jsem pouštěl udržovací klimu na 500W (maji tam ty 3A jističe co vyhazuje pomalu i konvice) tak jsem přepínal na plyn... Za mě velká spokojenost s kombinační, jen je třeba mit v pořádku agregát...
A za sebe, už z předvídavosti, za jízdy je bomba prostě zavřená, z jakehokoliv důvodu, viz níže....

přikládám fotky, co způsobil vedle v ulici muj 1,5t vozik, naštěstí prázdnej (230kg) a přesto jsem si myslel, že drží jako vždycky.. proč se vyháknul nikdo nezjistil, ale po vyháknutí měl žehličku zacvaklou dole, co je i na prvni fotce vidět......
Takže za mě tak..



od 2012 VW T5 multivan 2008 TDI 125kW + chip, a TCCT member
hrabu všema, v létě 17", v zimě 16"
čím jsem jezdil předtím, jsem snadno zapomněl..
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Jave. Důvod: gramatika
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3
Moderátoři: mulťasilvervan
Vygenerováno za 0.260 sekund

Login