Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: T6 letní pneu

T6 letní pneu 22. zář 2019 20:20 #194511

  • Petr55
  • Avatar uživatele Petr55
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 24
  • Karma: 0
Ahoj,

vím že se tady nesčetněkrát řešilo jaké pneu, značka, jestli C atd. Na multivana T6 4motion jsem v dubnu koupil pneu Continental EcoContact 6 235/55 17XL 103Y. Myslel jsem že kupuju když né prémiový, tak alespoň střední třídu.

A dnes, po 10tis. km (70% dálnice 140km/h max) nejen že předky jsou dvojnásob sjetý (tj. zbývá cca 1mm do limitu) než zadky, ale z pp kola už na mě pokukuje tkanina (viz foto).

Takže se chci zeptat zkušenějších jestli je normální, že mě bude stát 1,50 Kč/km jen na gumách (Cčka dávat nechci už jen z estetickýho hlediska) nebo jsem udělal špatnej výběr? Zkoušel někdo někdy pneu reklamovat? Chápu že mulťák je těžký auto, ale 10tis. km mi přijde dost přes čáru, na osobáku jsem najížděl 40+ i na čínských Linglong...

Dík za info.

PP_1.jpg


PP_2.jpg


LP.jpg


LZ.jpg


PZ.jpg
Poslední úprava: 25. zář 2019 12:04 od Vendys. Důvod: Vložení fotek do příspěvku .
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T6 letní pneu 25. zář 2019 09:24 #194557

  • silvervan
  • Avatar uživatele silvervan
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 669
  • Obdržená poděkování 31
  • Karma: 4
No nevím, podle fotek bych asi hledal příčinu jinde, než ve špatných pneu … nahuštění, jízdní styl (řidič), sbíhavost, a tak …
T5 Multivan 2,5 TDI 128kW Tiptronic - Německý plnokrevník ze stáje Comfortline edition
Eifelland Holiday 460TK 2001
Harley-Davidson Sportster XL1200C

TCCT - Transporterclub Caravan Team
A-team (Almara team)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T6 letní pneu 25. zář 2019 12:56 #194559

  • mulťa
  • Avatar uživatele mulťa
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 2548
  • Obdržená poděkování 134
  • Karma: 28
Nevím, asi bych také nehledal problém u Conti. Nikdy ten nájezd nebude nijak obrovský, to auto je těžké, poměrně výkonné.
Osobně mám nájezd 40-45 tis km.
TCCT - TransporterClub Caravan Team
T5.3 TDi 150kW DSG 4M
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T6 letní pneu 28. zář 2019 15:35 #194591

  • mape33
  • Avatar uživatele mape33
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Dělám co mě baví.
  • Příspěvky: 372
  • Obdržená poděkování 23
  • Karma: 5
Nevím jestli u T 6 je dovoleno mít " necečkove " pneu .... Ale já mám zkušenost takovou že třeba na jiné dodávce která nejezdila nijak zvlášť naložená mě obyč pneu vůbec nic nevydržely.navic jízdní vlastnosti nic moc a měl jsem na nich hodně zakulacené okraje dezénu..... Podobné jako na tvých fotkách ( pokud dobře vidím) Tak cca 12-15 tisíc.
Ná pracovní Octavii která tahá pořád plně zatížení ty pneumatiky ubývají doslova před očima . Najedu na nich tak 30 tisíc. Můj kolega měl obutou karavelu taky v " necečkovych" pneu a najel asi jen 17 tisíc a byly na limitu.
Takže bych viděl souvislost s tou hmotností.
Cečkove pneu je podle mě také o dost tužší konstrukce .
VW T5 Multivan 2.5 TDI 128 kW (zatím)
Škoda Octavia I 2.0 MPI +LPG
Škoda Fabia I 1.4 MPI+LPG
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T6 letní pneu 28. zář 2019 15:59 #194592

  • Mařík
  • Avatar uživatele Mařík
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 28
  • Obdržená poděkování 4
  • Karma: 0
Ahoj,
také bych hledal problém jinde než v pneu. Máš náhon na všechny čtyři kola, tak by se Ti měly sjíždět určitě míň než u předního náhonu. Kdyby byl problém v pneu ubývaly by všechny rovnoměrně rychle. Tedy alespoň podle mě, ale nemusím mít pravdu.
Jirka M
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T6 letní pneu 05. říj 2019 16:22 #194694

  • Petr55
  • Avatar uživatele Petr55
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 24
  • Karma: 0
Ahoj,
dovoleno to je, v tp mám povoleny pneu:
215/60 R17C 109T (104H)
235/55 R17 103H
255/45 R18 103H

Mulťa: Nájezd 40-45t máš na C nebo na normálních pneu? U takovýho nájezdu bych neřešil vůbec nic, i u 20t bych řekl ok, ale s 10 se smířit nedokážu :-)

Naloženej nejezdím (krom cca 1tis. kdy jsem táhnul půlku prázdnej podval a zpátky s autem), tlak dávám max. ze štítku, tj. 3 bary na každý kolo a hlídání tlaku auto má. Rally v krabici neprovozuju a u letních pneu 4x4 dle mýho nemůže mít vliv, ten zadek bude většinu času odpojenej nebo ne? V úterý jdu na geometrii tak jsem zvědavej s čím přijdou.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

T6 letní pneu 09. říj 2019 15:29 #194761

  • Petr55
  • Avatar uživatele Petr55
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 24
  • Karma: 0
Tak geometrie ukázala, že jedno kolo (to kde už vylejzali dráty) bylo v rámci sbíhavosti výrazně mimo toleranci, druhé kolo (dráty nekoukali ale sjeté bylo taky) bylo v normě.

Doporučení autorizáku: změňte jízdní styl. Na můj stupidní dotaz jestli si myslí že s tím závodím jsem dostal brilantní odpověď (myšleno bez ironie): "Nemusíte závodit, stačí když s tím budete jezdit stejně jako s osobákem. Naše vozy VW Multivan mají totiž tak skvělé podvozky, že vám takový jízdní styl umožní, a to přesto, že se z podstaty věci nejedná o osobní automobil. Bohužel tento stav je vlivem odstředivých sil v zatáčce ve vztahu k hmotnosti vozu u klasických pneumatik vykoupen jejich nadměrným opotřebením. Buď tento stav akceptujte, nebo jezděte s vědomím že řídíte 2,5t dodávku i když chápeme, že za volantem Multivanu je to proveditelné jen s největším sebezapřením anebo tam dejte C pneu".

Co na to říct? :-) Sklopil jsem uši, poděkoval za rady, nechal tam dát další dvě nové Conti a smířil se s tím, že reklamace čehokoliv je scifi. Poslední věc která mě zaujala je fakt, že po cestě domů se mi rozsvítila kontrolka tlaku pneu a u pumpy jsem následně zjistil, že ty dvě nový gumy mi přímo v autorizáku nafoukli nikoliv na maximum dle štítku ve dveřích (3,1) ale na maximum samotný pneu (3,5). Už jsem nezjišťoval jestli je to nějaký aktualizovaný servisní pokyn nebo jen v rámci hesla sicher ist sicher.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.224 sekund

Login