Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2

Téma: Volnobezka DSG

Volnobezka DSG 20. lis 2018 19:44 #189322

  • Peter Z
  • Avatar uživatele Peter Z
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 21
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 0
Ahojte. Chcem sa vas opytat, aky mate nazor na volnobezku na DSG prevodovke, ci ju mate a a ci ju pouzivate alebo ju mate deaktivovanu.
Postrehy a nazory preco ju pouzivate alebo nepouzivate privitam rad.
Dakujem Peter
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Volnobezka DSG 20. lis 2018 20:28 #189324

  • eviz
  • Avatar uživatele eviz
  • NYNÍ ONLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 584
  • Obdržená poděkování 39
  • Karma: 4
Mám ji aktivovanou,docela dlouhý dojezd při sundání nohy z plynu
Pavel
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Volnobezka DSG 20. lis 2018 20:42 #189325

  • Peter Z
  • Avatar uživatele Peter Z
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 21
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 0
Vies ako je to so spotrebou? Je naozaj nulova ako pise palubny pocitac (motor predsa bezi)? Ked jemne cuknes do brzdoveho pedala tak zacne motor brzdit (deaktivuje sa)? Na aku dlhu dobu? Iba par sekund alebo az pokial zase nepridas a znovu nepustis nohu z plynu?
Dakujem
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Volnobezka DSG 20. lis 2018 22:48 #189331

  • Vendys
  • Avatar uživatele Vendys
  • NYNÍ ONLINE
  • člen clubu
  • TCCT - Transporterclub Caravan Team
  • Příspěvky: 2861
  • Obdržená poděkování 180
  • Karma: 36
Já jí mam deaktivovanou. Nějak se mě nezamlouvá.

TCCT - Transporterclub Caravan Team
VW Multivan T6 Edition 30 2,0 TDi 150 kW DSG
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Volnobezka DSG 21. lis 2018 06:44 #189334

  • mourek
  • Avatar uživatele mourek
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 126
  • Obdržená poděkování 7
  • Karma: 0
Já mám T5 s DSG z 2012 a volnoběžku nemám, ale třeba v manuálu se o ní píše. V autorizovaném jsem zkoušel zda by šla zprovoznit a prý ne :( . Používám tedy občas N.
K čemu je volnoběžka dobrá, no obecně řečeno šetří palivo. Důležité je spíš umět rozpoznat kdy palivo šetří a kdy ne. Motor ve vyšších otáčkách má výrazně větší spotřebu. Ověřte si na počítadle, když budete držet ustálených 2 tis otáček a nebo volnoběh. Energie na udržení otáček při jízdě na volnoběh s nulovou spotřebou se bere z pohybové energie.

Typická situace je dojezd do místa zastavení / snížení rychlosti. Pokud využijete volnoběžku/neutrál a trefíte se k ceduli na 50 km/h bez brzdění ušetřili jste.

Pokud víte, že budete brzdit a můžete sundat nohu z plynu a místo brzdou nechat zpomalit auto motorem nemá smysl použít volnoběžku/neutrál.

Sjezd táhlého stoupání kde na konci nebrzdíte / nezastavujete. Z Rudné do Loděnic je dlouhý kopec kde mi Multivan doplachtí dolu s nějakou ztrátou rychlosti, ale stále dost rychle. Na konci zařadím a jedu dál. Pokud bych měl zařazeno musel bych přidávat, abych nebrzdil provoz.

Dojezd ke křižovatce kdy kolikrát stačí volnoběžka/vyřadit a plachtit, až skočí zelena přidat plyn a frčet. Kdyby bylo pořád zařazeno musel bych stát na plynu, aby to jelo.
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Volnobezka DSG 21. lis 2018 18:03 #189344

  • Peter Z
  • Avatar uživatele Peter Z
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 21
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 0
Dik, pekne rozpisane
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Volnobezka DSG 21. lis 2018 19:36 #189346

  • eviz
  • Avatar uživatele eviz
  • NYNÍ ONLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 584
  • Obdržená poděkování 39
  • Karma: 4
Spotřebu jsem neřešil, pokud sundáš nohu z plynu, tak se aktivuje volnoběžka, když chceš brzdit motorem, musíš se dotknout bzdy, pak auto brzdí motorem a to do doby než se znova dotkneš plynu. Toto funguje do rychlosti myslím cca 120 KM/hod ,teď opravdu přesně neví 110-130 km/hod.
Pavel
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Volnobezka DSG 21. lis 2018 23:01 #189357

  • tt969
  • Avatar uživatele tt969
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 8
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 0
Je to presne do 140km/h. Po pul roce jsem to vypnul, nevyhovovalo mi to. Spotreba vicemene shodna. Kdyz byl volnobeh "aktivni", spotreba nejaka byla. Kdyz jsem to vypnul, auto samozrejme nedoplachti svou vahou z kopce tak daleko, ale spotreba v dobe kdy jsem mel nohu z plynu byla 0. Osobne mi nevyhovovala prodleva pri znouseslapnuti plynu, kdy motor opet nabiral otacky.
VW Multivan T6 2.0 TDi 150 kW DSG
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Volnobezka DSG 22. lis 2018 06:57 #189361

  • mulťa
  • Avatar uživatele mulťa
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 2561
  • Obdržená poděkování 138
  • Karma: 28
Nepoužívám, nebaví mně.
TCCT - TransporterClub Caravan Team
T5.3 TDi 150kW DSG 4M
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Volnobezka DSG 30. lis 2018 11:01 #189442

  • Midelos
  • Avatar uživatele Midelos
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 113
  • Obdržená poděkování 2
  • Karma: 0
i já ji vypnul. To auto skoro vůbec motorem nebrzdí, takže dojezd na sedmičku je dlouhý a málokdy bych volil "plachtění" nehledě na to, že při volnoběhu to má nějakou spotřebu, kdežto když máš zařazeno spotřeba je 0 a ještě mi přišlo, že to pak zbytečně moc řadí, každé zařazení určitě je nějaké opotřebení, takhle dám N jen když uznám za vhodné.
Poslední úprava: 30. lis 2018 11:11 od Midelos.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Volnobezka DSG 26. led 2019 18:31 #190261

  • Mischell
  • Avatar uživatele Mischell
  • OFFLINE
  • člen clubu
  • Příspěvky: 4
  • Karma: 0
Zdarec,mám Caravellu T6 a jak tady čtu o té volnoběžce,tak jsem se chtel zeptat kde se vypíná...díky
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Volnobezka DSG 26. led 2019 18:36 #190262

  • Peter Z
  • Avatar uživatele Peter Z
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 21
  • Obdržená poděkování 1
  • Karma: 0
V menu palubneho pocitaca. Musis vojst do nastaveni (vojst do nastaveni sa da iba pocas statia automobilu) a tam odskrknut/zaskrknut VOLNOBEH.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Následující uživatel poděkoval: Mischell

Volnobezka DSG 05. led 2020 20:41 #195868

  • sharik 4x4
  • Avatar uživatele sharik 4x4
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 50
  • Obdržená poděkování 6
  • Karma: 0
Volnoběh je všeobecně špatný pro jakykoliv motor. Nízké otáčky znamenají nízký tlak oleje. Takže za mě jednoznačně ne,
Stop-start je podobný vejmysl.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Volnobezka DSG 29. led 2020 17:50 #196295

  • Petr55
  • Avatar uživatele Petr55
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 30
  • Karma: 0
Ahoj,

zajímá mě zda má někdo opravdu odpozorované/změřené kolik volnoběh ušetří paliva tj. zda se vyplatí?

Jde mi o to že jaro/léto/podzim ho mám aktivovaný a spotřebu mám cca 7,5 - 8l. Vzhledem k hmotnosti dokáže mulťák plachtit fakt daleko. Jenže v týhle době jezdím relativně dlouhý štreky (dovolené/výlety), letní gumy atd. Na zimu volnoběh vypínám páč je mi proti srsti jezdit po zmrzlý nebo zasněžený silnici na volnoběh. Jenže v zimě naopak jezdím jen kolem komína, při nízkých teplotách se automaticky spouští nezávislý, zimní gumy atd. Spotřeba v zimě 10-12l.

Mám 4mot, jako laik předpokládám, že u čtyřkoly by volnoběh mohl uspořit o něco víc než u dvoukolky (kardan atd.), větší opotřebení spojky asi ano ale s tím snad výrobce počítá když to nabízí (navíc zkušenosti s diesel Foresterem MY2011 kde se spojka měnila častějc než destičky těžko něco překoná). Nízké otáčky při volnoběhu jak píše sharik a tím nízký tlak oleje asi ano, ale to dsg řadí stejně tak, že i při běžný jízdě se otáčky motoru blíží volnoběžným otáčkám...
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Volnobezka DSG 29. led 2020 18:41 #196297

  • sharik 4x4
  • Avatar uživatele sharik 4x4
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 50
  • Obdržená poděkování 6
  • Karma: 0
Mám to odměřený , rozdíl je přesně 0,0001L :P :P
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.197 sekund

Login