Já mám T5 s DSG z 2012 a volnoběžku nemám, ale třeba v manuálu se o ní píše. V autorizovaném jsem zkoušel zda by šla zprovoznit a prý ne
. Používám tedy občas N.
K čemu je volnoběžka dobrá, no obecně řečeno šetří palivo. Důležité je spíš umět rozpoznat kdy palivo šetří a kdy ne. Motor ve vyšších otáčkách má výrazně větší spotřebu. Ověřte si na počítadle, když budete držet ustálených 2 tis otáček a nebo volnoběh. Energie na udržení otáček při jízdě na volnoběh s nulovou spotřebou se bere z pohybové energie.
Typická situace je dojezd do místa zastavení / snížení rychlosti. Pokud využijete volnoběžku/neutrál a trefíte se k ceduli na 50 km/h bez brzdění ušetřili jste.
Pokud víte, že budete brzdit a můžete sundat nohu z plynu a místo brzdou nechat zpomalit auto motorem nemá smysl použít volnoběžku/neutrál.
Sjezd táhlého stoupání kde na konci nebrzdíte / nezastavujete. Z Rudné do Loděnic je dlouhý kopec kde mi Multivan doplachtí dolu s nějakou ztrátou rychlosti, ale stále dost rychle. Na konci zařadím a jedu dál. Pokud bych měl zařazeno musel bych přidávat, abych nebrzdil provoz.
Dojezd ke křižovatce kdy kolikrát stačí volnoběžka/vyřadit a plachtit, až skočí zelena přidat plyn a frčet. Kdyby bylo pořád zařazeno musel bych stát na plynu, aby to jelo.
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG