Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2

Téma: Volnobezka DSG

Volnobezka DSG 30. led 2020 13:44 #196318

  • silvervan
  • Avatar uživatele silvervan
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 714
  • Karma: 4
  • Obdržená poděkování 42
Mam zapnuto, mě to vyhovuje, vždycky jsem jezdil z kopců na vydloublou, samozřejmě jen tam, kde potom nemusím brzdit.
Tohle není funkce pro úsporu paliva !!!
T6 Multivan 2,0 TDI 146kW DSG 4M - Německý plnokrevník ze stáje Highline edition
Eifelland Holiday 460TK 2001
Harley-Davidson Sportster XL1200C

TCCT - Transporterclub Caravan Team
A-team (Almara team)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Volnobezka DSG 30. led 2020 15:56 #196322

  • mourek
  • Avatar uživatele mourek
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 213
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 21
Úspora to být může, ale já preferuji volitelný neutrál. Zejména na okreskách je mnoho míst, kde se dá plachtění použít. Samozřejmě čím blíže jsou skutečné otáčky těm volnoběžným tím nižší je potenciál úspory.
Typická úspora je plachtění k nižším rychlostem (k obci, na 70, před zatáčkou). Úspora je v rozdílu volnoběžné spotřeby a otáček, které vychází v dané rychlosti. Pasivní tření motoru je nutné překonat vždy a je jedno jestli se energie odebere z pohybové energie vozidla nebo se vyrobí z nafty.
Z hlediska úspory tedy plachtěním k 50 ušetřím víc než bezděním motorem (brzdou brzdit vůbec nebudeme). Naopak bude-li obec pod kopcem vyplatí se mi jet od počátku se zařazeným kvaltem, protože na konci stejně budu brzdit.

P.S. Docela bych rád věděl, zda volnoběžka u DSG je něco jiného než rozpojení obou spojek. Pak bych také rád věděl rozdíl oproti N u DSG. Rozumnou odpověď jsem ještě neviděl a Sixty jsem se ještě neptal.
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Volnobezka DSG 02. úno 2020 09:22 #196359

  • mourek
  • Avatar uživatele mourek
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 213
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 21
Jízda na neutrál, "plachtění nebo-li na vyřazeno má svůj smysl a situace kdy se využije stejně jako brzdění motorem.

"Plachtit" na neutrál, nebo brzdit motorem? Co je úspornější?
Brzdění motorem: Funguje vůbec? Projděte si výhody a nevýhody!
Deset způsobů, jak snížit spotřebu auta

Já osobně nemám zkušenosti s volnoběžkou a podle popisu jak funguje by mi zřejmě nevyhovovala. Na trasách, které mám najeté vím kdy je třeba jet na neutrál a kdy brzdit, což volnoběžka neví. Pro mne tedy je zajímavá informace zda vyřazení na "N" u DQ500 něčemu vadí nebo ne. Ovšem dobrat se ke správné odpovědi s technickým vysvětlením :( .

Ještě pár poznámek.
  • Vyřazování na neutrál u převodovky DQ 500 má podle mne jednu zásadní otázku a to zda mazání převodovky plní funkci i na volnoběžných otáčkách při jízdě na "N" třeba v rychlosti 100 km/h.
  • Pro mne byly hlavní argumenty pro DSG půjčování v rodině, nižší únava při jízdě a při řazení se nevypíná tempomat
  • Při delším stání na křižovatce dávám "N" a při dojíždění menší rychlostí vyřazuji na "N" když převodovka zařadí na 2 a nechá prokluzovat spujky
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.213 sekund

Login