Úspora to být může, ale já preferuji volitelný neutrál. Zejména na okreskách je mnoho míst, kde se dá plachtění použít. Samozřejmě čím blíže jsou skutečné otáčky těm volnoběžným tím nižší je potenciál úspory.
Typická úspora je plachtění k nižším rychlostem (k obci, na 70, před zatáčkou). Úspora je v rozdílu volnoběžné spotřeby a otáček, které vychází v dané rychlosti. Pasivní tření motoru je nutné překonat vždy a je jedno jestli se energie odebere z pohybové energie vozidla nebo se vyrobí z nafty.
Z hlediska úspory tedy plachtěním k 50 ušetřím víc než bezděním motorem (brzdou brzdit vůbec nebudeme). Naopak bude-li obec pod kopcem vyplatí se mi jet od počátku se zařazeným kvaltem, protože na konci stejně budu brzdit.
P.S. Docela bych rád věděl, zda volnoběžka u DSG je něco jiného než rozpojení obou spojek. Pak bych také rád věděl rozdíl oproti N u DSG. Rozumnou odpověď jsem ještě neviděl a Sixty jsem se ještě neptal.
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG