Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1

Téma: Zkušenost s kombinací převodovky TFC a T6.1 4MOT

Zkušenost s kombinací převodovky TFC a T6.1 4MOT 20. říj 2022 16:09 #207574

  • Honza H
  • Avatar uživatele Honza H Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 92
  • Obdržená poděkování 2
Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat na vaše případné zkušenosti s kombinací manuální převodovky, 110kW motoru a 4x4.
Mám VW T6.1 4MOT, kod motoru: DNAA, kod převodovky: TFC a přijde mi tato kombinace vcelku nešťastná. Nejdříve jsem byl moc rád, že jsem si objednal manuál, když jsem ještě čekal na auto ve výrobě a půjčil si novou Caravelle s DSG bez režimu "S". To řazení mi nepřišlo v některých situacích při předjíždění moc bezpečné.
Nyní po zkušenosti se svým manuálem si říkám, že by to bylo určitě menší zlo, než manuál.
Naladění motoru a zpřevodování manuálu mi přijde v porovnání třeba Ford Transit 2021, Octavia 2022, nebo téměř cokoliv nepříliš šťastné.
1,2,3 ještě vcelku jdou, ale propad otáček mezi 3 a 4° je až neskutečný, cca 1000rpm. V reálu např situace, kdy se blížíte horizontu na okresce ve vcelku mírném stoupání a máte již na 3000rpm vytočenou 3, aby to vůbec trochu jelo a chcete odřadit na 4, dostanete se dle situace na 2000 - 1800rpm s tím, že pokud je kopec trochu prudší, ani nemá cenu na 4 podřazovat, protože to auto zcela udusí, takže nezbývá než ubrat plyn a nechat 3° a pomalu tento úsek překonat. Něco, co jsem u normálních aut opravdu nezažil. A to mě auto ještě často vybízí dát tam 5. To bych snad točil 1100rpm. U předjíždění je to obdobný scénář. Pokud nemáte řádně rozjeto a situace vám kinetiku nedovolí využít, musíte opět 3 na 2800 - 3000rpm a po přeřazení na 4 se modlit, že nebude třeba trochu stoupání. Pak byste manévrh asi nedali. Pro mě je dost nezvyklé, točit diesel na 3000rpm a je mi to zcela proti srsti, ale ten propad mezi 3 a 4 vcelku jinak obejít nejde.
Máte někdo jiné/lepší zkušenosti, nebo mám nějakou anomálku? To vypadá, jak kdyby dali 4, 5, 6 převody jak o stupeň větší
T6.1 Transporter Long 4M TDI 110kW
T5 Shuttle Long 2,5 TDI 96 kW
T4 Caravelle Long 2,5 TDI 75 kW - odcizená

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Zkušenost s kombinací převodovky TFC a T6.1 4MOT 20. říj 2022 23:45 #207579

Je to daň za ekologii. Převodovky se dělaj se stále těžšími převody, který je motor schopen udržet pouze nezatížený po rovině. Pokud přijde kopec, nastává peklo, který popisuješ. Dřív měli vždy čtyřkolky kratší převody, dnes díky emisím, už je problém poskládat klasickou 6q, tak aby na dálnici točila šestka minimum otáček při dálničním tempu a mezi kvalty neměla výpadky točivého momentu. Proto takový skoky mezi jednotlivými kvalty. Prostě počet kvaltů zůstal stejný, ale rozsah se zvětšil a už to nevychází.Proto je možná lepší automat DSG, kde je o kvalt více, tudíž menší rozestupy. Dřív se ladily převodovky do komfortu, dnes na emise.
Všechny pomsty od VW
T5 multa pan amerikános - weg
New T5 -25 edition s 210k

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Zkušenost s kombinací převodovky TFC a T6.1 4MOT 24. říj 2023 22:59 #210313

  • Honza H
  • Avatar uživatele Honza H Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 92
  • Obdržená poděkování 2
Ahoj, nemá tu někdo přehled kódů převodovek a jejich převodových poměrů jednotlivých stupňů pro Transporter 5.1 4M 103kW, 6 4M 110kW, 6.1 4M 110kW?
Chtěl bych si udělat porovnání kam se to celé posunulo. Moc díky
T6.1 Transporter Long 4M TDI 110kW
T5 Shuttle Long 2,5 TDI 96 kW
T4 Caravelle Long 2,5 TDI 75 kW - odcizená

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Zkušenost s kombinací převodovky TFC a T6.1 4MOT 26. říj 2023 21:48 #210321

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1994
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 199
Zajimavy dotaz, tady je pomerne obsahla tabulka www.vwtechnic.com/transmission.htm ale je to pro osobaky, Transportery tam nejsou...

Ja mam T5 2.5 128kW + KLF prevodovku (uprava Seikel) a tam pisi:
• 4MOTION final drive ratio with number of teeth: 71:13, 71:19, 71:17
• 1st and 2nd gears = 18% shorter than on production model
• 3rd to 6th gears = 10% shorter than on production model
• Reverse gear = 17% shorter than on production model

I dneska se prevodovky preskladavaji jak moc je to realne na T6.1 TFC netusim.
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
Vygenerováno za 0.114 sekund

Login