Nechci samozřejmě rozpoutávat peklo, ale s Láďou si dovolím nesouhlasit v tom, že cituji "pokud je studený a funguje ti termostat, běží na malý okruh. Tam ti nic před chladiči nepomůže" , protože to není pravda , nápor vzduchu protékající přes studený chladič ochlazuje motor , to je jasné , a čím rychleji se jede , tím více se ochlazuje .... Co se týče T5 , tak já jezdím málo se studeným motorem, nebo že bych vypínal topení abych dříve zahřál motor u mě nehrozí, jelokož v mém provozu bude vždy běžet neustále horkovzduch a předehřívat motor před téměř každou jízdou budu vodníkem s vyplým klimatronikem. Ale mě se jednalo o jinou situaci a to tu, že pokud je holomráz, dá se to smažit 150 km/h a když je -15° a víc tak pokud mám zapnuté závislé topení, potřebuju pro vytopení auta i 10 kw a víc , necelých 5 kw dá příhřev a zbytek půjde z motoru ..... A to se bude teplota ( v hlavě v malém okruhu) pohybovat kolem 70°C i méně.
Zkušenost s Octavií 1 /66kw V - 24°C jsem v roce 2005 nastartoval po 3 dnech v Hranicích, nechal zahřívat a po 10 minutách jsem pomalu vyjel. Za celou dobu jízdy do Příbora (39km) jsem nedosáhl ani 60°C a byl jsem zmrzlý jako herinek. Poté jsem auto reklamoval (měj jsem ho sotva rok nové) že netopí, a tam mi známý přejímací technik říkal, že ty auta "prostě netopí" , chladič byl studený - termostat dobrý, tak jsem začal dávat před chladič překážky a nyní mám vyzkoušeno, že jak jdou teploty pod +5°C , zadělávám mirelonem celý chladič a zahřeju motor , topím a už tolik nemrznu. Nyní jezdím převážně do práce 10 a z práce 10 km . S oddeklovaným chladičem se neohřeje ani motor.... natož topení...
Takže po této zkušenosti jsem měl v plánu na T5 zakrýt spodek chladiče a taky to udělám, jen tam není tak pěkný přístup jako u okty ........