Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Dojmy, zkušenosti, postřehy, srovnání........

Dojmy, zkušenosti, postřehy, srovnání........ 09. zář 2016 06:16 #170244

:) :silly: :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Dojmy, zkušenosti, postřehy, srovnání........ 11. říj 2016 11:34 #170883

V létě jsem měl možnost najet cca 7tis km s poslední T5, BiTD, DSG a teď mám prvních 1000km s T6 long, BiTD DSG. Subjektivní srovnání - long o trochu líp sedí (asi známá věc), nový motor podle papírových hodnot ale i subjektivně má vyšší výkon, a to se pořád snažím nový motor nezatěžovat naplno. Největší rozdíl na první pohled je, že DSG u T6 vyřazuje při sundání nohy z plynu na volnoběh, to T5 nedělala. Auto pozná (nevím jak), když se jede z kopce, a to zase zařadí (na brždění motorem). Je to pro mě trochu nezvyk, ale dá se na to zvyknout a asi se s tím sníží spotřeba (v běžném provozu, nikoli na dálnici). Jinak u T5 jsem měl spotřebu lehce pod 10, u T6 uvidím po záběhu.
Chtěl bych se zeptat na váš názor na výměnu oleje po záběhu u nového auta po cca 1-2000 km? Má to cenu? A máte někdo (ne)doporučení na autorizované servisy v Praze a okolí? Je to moje první VW tak nevím, kam nejlépe na servis. A u nového auta je autorizovaný asi nutnost.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Dojmy, zkušenosti, postřehy, srovnání........ 18. říj 2016 17:37 #171052

  • Sp00k
  • Avatar uživatele Sp00k
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 9
  • Obdržená poděkování 1

Kamca napsal: Máte zkušenost někdo s vodním přídavným topením?Z které baterie je pohaněn vetrak topeni jak dlouho to vydrží topit ,i celou noc jako vzduchové webasto?A ještě jedno vyhřívané čelní sklo kterým čudlikem se zapíná na panelu klimatizace kdyby jste to nekdo meli a mohli poslat fotku.
Díky.

Jsou tam nekolik druhu topeni, vodni, vzdusni, nezavilse vzdusni. Ten Eberspacher (nezavisle vzdusni) je nejlepsi.
Bezi na naftu z nadraze. Bere neco kolem 100-200ml na hodinu. V california se pohani z 2he baterie umistene pod sedadlem ridice.
Vetsi proud bere jenom na rozehrati potom bezi vyborne z malym proudem jenom pro vrtule.
Moc jsme to ocenily v Norsku z teplotou obcas pod nulou.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Dojmy, zkušenosti, postřehy, srovnání........ 12. lis 2016 17:53 #171719

  • patry
  • Avatar uživatele patry
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 4
  • Obdržená poděkování 10
Přeji příjemný den, přečetl jsem si skoro celé vlákno a nenašel skoro žádné srovnání T5 vs. T6. Tak si dovoluji přispět svoji troškou do mlýna.

Nejdříve jsem měl cca 5. let Transporter T5 (verze 2003-2009) s motorem 2,5 TDI o výkonu 96kW, manuální npřevodovka, náhod na přední nápravu, 16" kola. Motor jsem po cca 70 tis. km chipnul cca na výkonovou úroveň 2,5 TDI 128kW. S autem jsem najel cca 190.000 km. Potom jsem měl cca 2,5 roku Multivan 2.0 BiTDi 132 kW, manuální převodovka, náhon na přední nápravu, 17" kola. S autem jsem najel cca 85.000 km. Nyní mám Multivan T6, 150 kW, převodovka DSG, náhon na přední nápravu, 17" kola, dynamický podvozek.

Motor:
T5 132kW - motor je tak trochu "líný", výkon sice vypadá slibně, ale motor má malí kroutící moment, takže sice lineárně táhne a nechá se vytáčet přes 4.000 ot/min, ale chybí tomu koule, takový ten turbodieslový kopanec do zad co měli původní T5 s 2,5 TDI mezi 2-3.000 ot/min. Pokud jsem v autě jezdil sám a měl vyndanou zadní trojlavici (hmotností úspora -90kg) tak to ještě docela šlo. Auto relativně bez problémů drželo na dálnici tempo 160km/hod a to i do kopců na D1. Pokud Vás ale někdo v kopci zbrzdil, tak se auto na rychlost 160 km/hod dostalo až na rovince. Zároveň se dalo s autem relativně slušně předjíždět. "Potíž" nastala, pokud bylo auto plně naložené. Motor v takovém případě už výrazně nestíhal, auto bylo líné, do kopců netáhlo, předjíždění byla záležitost na velice dlouho. Motor zároveň dlouhodobě vykazoval spotřebu na úrovni cca 10-11 l/100km. Dostat se na nižší hodnoty znamenalo řadit dle ukazatele na displeji a motor podtáčet. V případě, že jsem spěchal a hnal to 160 km/hod a více, stoupala spotřeba na 14-15 l/100km.
T6 150kW - motor zatím nezatěžuji na 100%, auto stále zajíždím, ale rozdíl je proti předchozí verzi zcela propastný. Zčásti je to určitě zpsobena i převodovkou DSG, která řadí parádně a výkon motoru dokáže využít výrazně lépe než manuál, ale o tom až níže. Motor je výýrazně tišší, méně klape. Je znát, že má výrazně větší sílu. Pokud bych srovnával naslepo, vůbec bych si netipnul, že hodnotově jsou si motory tak podobné (4.válce, stejný objem, podobný výkon). Zkrátka ten krouťák je konečně zpět a pořádně znát!! Šlápnout při rozjezdu prudčeji na plyn znamená protočit přední kola. Při startu z křižovatky nemá většina osobáků šanci a přitom mám pocit, že plyn pouze šolíchám. Na dálnice auto pak jede zcela suveréně. Rychlost 160 km/hod je samozřejmost, auto i nadále jeví chuť táhnout, není problém se po zpomalení v kopci rozjet na 160 km/hod. A navíc to motor zvládá na zařazený 7.stupeň (převod dorychla na dálnici). Na 6.stupeň podřadí pouze pokud chcete rychleji akcelerovat do kopce. A to vše u ještě relativně syrového motoru při spotřebě 10 l/100km. A navíc je fakt neskutečně tichý (jenom pro úplnost, oba porovnávané Multivany měli/mají Akustický paket) Hua hua hua :)
Omlouvám se všem skalním fandům původních TDI, ale na tenhle motor žádný předchozí diesel nemá a to včetně "zbožňovaného" 2,5TDI 128kW.

Převodovka:
T5 132kW manuál - klasika, 6.rychlostí, stupně 1 a 2 výrazně lehké, asi pro rozjezdy s vlekem. Pokud s autem jezdíte po městě, tak se uřadíte. Na křivatkách jste vzhledem k lehkým převodům 1 a 2 jedni z nejpomalejších. Na 3 a 4 stupeň pak auto táhne parádně. Na dálnici v rychlosti okolo 160 km/hod točí na šestku motor něco přes 3.000 ot/min.
T6 150kW DSG - zatím si myslím, že je to výrazně lepší volba než manuál. Převodovka řadí neskutečně rychle, změna převodu je mžik, prakticky jenom přeskočí ručička na otáčkoměru. Opět rychlosti 1 a 2 jsou výrazně lehké, ale díky automatu tam máte během chvilky 3 a upalujete vpřed. Tohle jsem v předchozích autech rozhodně nezažíval. Vystartujete z křižovatky, motor točíte výrazně pod 3.000 ot/min (při řadícím módu D) a jste nejrychlejší. Na dálnci si pak motor vystačí s těžkou 7 a přitom pocitově i reálně auto dokáže zrychlovat. Při podřazení na 6 stupen pak i v rychlostech na 130 km/hod letí ručička tachometru vpřed způsoben ve VW dodávkách nevídáným. Tuhle kombinaci motoru a převodovky si fakt užívám.

Podovzek:
T5 132kW 17" kola - na autě byl klasicky podvozek bez možnosti nějakého nastavení. Auto bylo pocitově relativně měké (obzvlášť v porovnání s předchozím Transporterem), ale v zatáčkách přitom drželo bez problémů. Za těch 2,5 roku jsem s ním nedobrovolně 2x udělal i losí test. Přičemž jednou to bylo v v Německu na dálnici při rychlosti 150 km/hod a za vydatného přispění ESP (bez ESP bychom byli na sračky) a i přes pocitovou měkost to auto zvládlo bez problémů. Slabinou jsou pak samozřejmě příčné nerovnosti, obzvlášť ve městech. To se pak od přední nápravy ozývají výrazné rány.
T6 150kW 17" kola dynamický podvozek - V náplni tlumičů jsou železné piliny a pomocí magnetu se mění viskozita náplně a tedy i charakteristika tlumení. Auto má tři možnosti nastavení: Comfort/Normal/Sport. Zcela jednoznačně jsem si zamiloval režim komfort. V tohle režimu auto krásně pluje a žehlí drobné nerovnosti, ve městě je výrazně pohodlnější a na dálnici při rychlejším cestování bych pak komfort přirovnal k prémiovému SUV. Režin Normal se pak podobá tomu co jsem popisoval u T5. Režim Sport je fakt výrazně tuhý, použitelný pouze na silnici nez děr a nerovností. Když s tímhle nastavením vletíte na drncodrom ála D1 máte pocit, že se auto musí rozsypat. Slabinou stále zůstavají příčné nerovnosti. Po přejetí i v řežimu Comfort se ozve výrazná rána.

Ostatní:
- přední sedačky: T5 měla sedačky velice malé, zejména rozměr sedáku byl hraniční. V T6 jsou sedačky širší a myslím že mají i delší sedák. Pocitově je to úplně jiná sedačka. Zároveň se neboříte se tolik dovnitř. V tomhle je T6 jasně lepší.
- infoteinment: funkcionalita velmi podobná, nově přidané funkce prakticky nepotřebujete, hlasové ovládání subjektivně fungovalo lépe v T5 ( ta ženská z T6 mi zatím asi nějak špatně rozumí a nevíc komolí češtinu :)). Super je ale rychlost celého systému. Nějaké čekání? Cože?? Zapomeňte!!
- zadní část: od sloupku B dozadu tak není skoro žádná změna. Zaregistroval jsem pouze upravený systém vyndavání sedaček, kdy v T6 vyndaváte plast na konci lyžin a celý kus hliníkové lyžiny.
- palubní deska: v T6 narostla do výšky a to zřejmě z důvodu zabudování vzduchotechniky, výdech na boční okno již není ze sloupku A, ale z boční strany palubky. Výsledkem ale je horší rozhled z auta. Zároveň jsem se obával nového rozdělení schránek na odkládání před spolujezdcem. To co bylo v T5 jsem považoval za dokonalost. Nevím proč to v T6 rozdělili na dvě samostatné, kdy ani jedna z nich nemá vodorovné dno, ale funguje to bez problémů a po přendání věcí si myslím, že místa je nyní více. Schránka uprostřed palubní desky nahoře je výrazně hlubší, což je jednoznačné plus, ale chybí to původní rozdělení na oddíly jak to bylo v T5
- kapsy ve dveřích atd.: tak tohle jsem absolutně nepochopil!! V T6 se Vám nevejde 1,5L PET lahev do spodního výklopného držáku pod řadící pákou. Navím jak to projektant myslel, ale prakticky je to úplně nepoužitelné. FUCK!!! Dost podobná situace je u spodních kapes v předních dveřích. Koš je nyní kulatý, takže tam dáte i plechovku, ale je taky výrazně menší, takže ho musíte vysypávat tak 2x častěji. Koš má nyní v kapsa vybrání, takže s ním již nemůžete hýbat jak chcete, ale musí být umístěn v tomto vybraní. Výsledkem pak ale je, že 1,5L PET se vám nevejde pořádně před koš (kouká) a když ji dáte za koš směrem dozadu, tak tam nejde bez otevření dveří šahnout. Tohle je k praktického hlediska fakt PRÚSER!! V tohle ohledu válcuje T5 novou verzi zcela nekompromisně!!!
- volant: v T5 byl dle mého názoru bezchybný, pouze mě překvapilo, jak se za cca 2,5 roku vyhladila kůže. V T6 je volant jinak tvarovaný a přibylo tlačítek. Bohužel, střed volantu je nyní mírně pod úrovní věnce, takže ramena volantu jsou vykloněná směrem dolů, takže se na tlačítka blbě šahá. V tomto porovnání opět zcela jasně vítězí T5.
- ovládání oken a zrcátek: v T5 zcela bezchybně umístění a triviální funkcionalita. A v T6 opět změna k horšímu. Tlačítka na ovládání oken a ovladač zrcátek je nyní posunut na dveřích výrazně dopředu. I vysoký člověk se musí předklonit aby na ně dosáhnul. Ach jo, proč ty změny. T5 opět lepší.
- světla: Xenony z T5 versus LED z T6? Abych řekl pravdu tak nevím. Už xenony z T5 svítili úžasně. Ty nové LED svítí taky parádně, ale takový rozdíl jako obyč světla (halogeny) versus xenon či LED to není. Co si pamatuji, tak po 5 letech používání byly halogenové lampy v Transporteru tak vysvícené, že jsem jednou málem boural. To už jsem fakt jezdil hodně podle citu. Takže Xenony v T5 mi přišli jako ufo. Ty nové LED jsou lepší, ale na zadek to ty co znají Xenony neposadí.

Závěr:
T6 mi rozhodně nepřijde jako facelift T5. Je to výrazně modernizované auto, kde motor 150kW a dynamický podvozek nemají s ničím co dělalo VW předtím v dodávkách srovnání. Ticho a pohoda na palubě ve verzi T6 Highline je na úrovni prémiových SUV. Za mě hodnotím technický pokrok jako značný a dávám jednoznačně palec nahoru. Porovnávat to s původní T5 (2003 - 2009) je nesmysl. Železo (karoserie) sice zůstalo stejné, ale uvnitř je vše jinak, asi tak, jako se za těch cca 15.let změnil svět. T6 hraje jinou ligu než původní T5. Že by byl starší motor 2,5 TDI 128kW lepší než nová T6 150kW? Sorry kluci, ale není.
Co se týče ceny, tak to nedokáži posoudit, ale VW se nacenění rozhodně nebojí. Jinak řečeno, je to kurevsky drahé. Druhou stranou mince je fakt, že zatím si auta drží parádně cenu, takže pokud v tom necháte ležet peníze, není výsledná ztráta počítaná na najeté km nijak enormní. Co se týče mezigeneračního srovnání cen, tak pokud bych si nechal stejnou výbavu, vyjednal stejnou cenu atd., tak bych novou T6 dokázal pořídit za stejně peníze jako původní T5. A to by byla T6 ve verzi Highline, zatímco T5 jsem měl ve verzi Comfortline + paket CUP. A k tomu navíc u T6 záruku 4.roky nebo 200.000km (pozor, tohle je jenom v ČR a nikde jinde na světě).

Tak snad to někomu pomůže při výběru. Já to psal z toho důvodu, že něco podobného mi při rozhodování o koupi nového auta chybělo.

Přeji mnoho bezpečně najetých kilometrů

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Dojmy, zkušenosti, postřehy, srovnání........ 12. lis 2016 18:34 #171720

  • jjirka
  • Avatar uživatele jjirka
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 647
  • Karma: 17
  • Obdržená poděkování 61
Moc pěkně popsáno , tahle minirecenze je opravdu super

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Dojmy, zkušenosti, postřehy, srovnání........ 12. lis 2016 19:19 #171723

  • Vendys
  • Avatar uživatele Vendys
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • TCCT - Transporterclub Caravan Team
  • Příspěvky: 2970
  • Karma: 36
  • Obdržená poděkování 195
Hezky napsané.

TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team
VW Multivan T6 Edition 30 2,0 TDi 150 kW DSG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Dojmy, zkušenosti, postřehy, srovnání........ 12. lis 2016 19:54 #171726

  • rstd
  • Avatar uživatele rstd
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 900
  • Karma: 5
  • Obdržená poděkování 51
Je otázka jak dlouho vydrží nová T6 to co vydrželi předchozí vozy
Když vidím na čem všem se šetří
A mluvit o novém modelu to je spíš vtip z Dikobrazu

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:Dojmy, zkušenosti, postřehy, srovnání........ 14. lis 2016 19:41 #171775

Všimol som si že keď mám voľnobežné otáčky okolo 1000 a vypnem motor tak sa spustí vždy ventilátor a pravdepodobne dochladzuje po regenerácii DPF filtra. Pri 800 sa mi nikdy nezapína ventilátor po vypnutí motora.

Ako ste s náplňou Adblue? Ja som už minul skoro 2 náplne za 11000km a nejako sa nemôžem dostať na interval 8500 km za nádrž :( nemôže byt väčšia spotreba adblue tým že preruším regeneráciu vypnutím motora? A po naštartovaní a zohriati sa znovu spustí?




Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
VW Multivan T6, 150kw, 4motion, DSG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Dojmy, zkušenosti, postřehy, srovnání........ 14. lis 2016 20:13 #171776

  • Vendys
  • Avatar uživatele Vendys
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • TCCT - Transporterclub Caravan Team
  • Příspěvky: 2970
  • Karma: 36
  • Obdržená poděkování 195
Regenerace se pozná podle otáček . 1000 otáček znamená, že se právě regeneruje filtr pevných částí. Správně by se měl dodržet postup dle návodu. Pokud motor chcípneš uprostřed regenerace tak je to špatně . Já už jsem najezdil několik kilometrů navíc ,pouze proto abych motoru dovolil ukončit regeneraci.
Čím víc se ti zapíná regenerace tím větší je spotřeba Adblue.

TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team
VW Multivan T6 Edition 30 2,0 TDi 150 kW DSG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Vendys.

Re:Dojmy, zkušenosti, postřehy, srovnání........ 14. lis 2016 21:22 #171778

Mohli to vyriešiť nejakou kontrolkou. Nie vždy si človek všimne zvýšené otáčky.


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
VW Multivan T6, 150kw, 4motion, DSG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:Dojmy, zkušenosti, postřehy, srovnání........ 14. lis 2016 21:40 #171779

  • Vendys
  • Avatar uživatele Vendys
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • TCCT - Transporterclub Caravan Team
  • Příspěvky: 2970
  • Karma: 36
  • Obdržená poděkování 195
Ano kontrolka by stačila.

TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team
VW Multivan T6 Edition 30 2,0 TDi 150 kW DSG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:Dojmy, zkušenosti, postřehy, srovnání........ 14. lis 2016 21:57 #171780

  • klubo
  • Avatar uživatele klubo
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 328
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 8
t6 resp. motory rady ea288 maji zvysene otacky take kdyz je velka zima a topeni na max. nebo velky teplo a pustena klima, po chcipnuti potom nespousti ventilator... nechapu ze uz neni nejaka eu vyhlaska ze ma byt ridic informovan o stavu dpf a pripadne stavu regenerace, nenasere nic vic nez kdyz mam za sebou 400 km po dalnici a pred barakem zjistim ze regeneruje...
T6 Kombi TDI - koupeno 2016
T5 GP Kombi TDI - koupeno 2011, prodáno 2014

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:Dojmy, zkušenosti, postřehy, srovnání........ 15. lis 2016 06:46 #171783

  • Vendys
  • Avatar uživatele Vendys
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • TCCT - Transporterclub Caravan Team
  • Příspěvky: 2970
  • Karma: 36
  • Obdržená poděkování 195

klubo napsal: t6 resp. motory rady ea288 maji zvysene otacky take kdyz je velka zima a topeni na max. nebo velky teplo a pustena klima, po chcipnuti potom nespousti ventilator... nechapu ze uz neni nejaka eu vyhlaska ze ma byt ridic informovan o stavu dpf a pripadne stavu regenerace, nenasere nic vic nez kdyz mam za sebou 400 km po dalnici a pred barakem zjistim ze regeneruje...


Úplně mě mluvíš z duše. Taky ten pocit znám ,když před barákem zastavím po cestě z DE a ten parchant se vypaluje.

TCCT[/color] - Transporterclub Caravan Team
VW Multivan T6 Edition 30 2,0 TDi 150 kW DSG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:Dojmy, zkušenosti, postřehy, srovnání........ 15. lis 2016 15:35 #171791

Prebehne regenerácia aj v prípade keď ho nechám vonku naštartované alebo sa musím pohybovať ?


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
VW Multivan T6, 150kw, 4motion, DSG

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Re:Dojmy, zkušenosti, postřehy, srovnání........ 08. led 2017 14:35 #172842



Rozhodnutie pre 4motion je na nezaplatenie
VW Multivan T6, 150kw, 4motion, DSG
Poděkovali: M.Z.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.245 sekund

Login

Na webu používáme soubory cookies.

Tyto soubory a informace se naše společnost snaží využívat za účelem vylepšování a rozvoje služeb, které zde nabízíme a poskytujeme. Využití souborů cookies umožňuje zlepšovat pro Vás lepší uživatelnost webových stránek a zpříjemňuje jejich použití. Více info

Souhlasím

Co jsou cookies?

Cookie je malý soubor, který se z naší webové stránky ukládá na pevný/hard disk (včetně mobilních zařízení) uživatele/návštěvníka. Tento soubor identifikuje specifické informace z předchozích návštěv na webových stránkách z příslušného přístroje. Informace mohou například zahrnovat adresu IP připojujícího se počítače, datum a čas návštěvy, odkazující URL adresa (stránka, ze které návštěvník přišel), stránky/produkty navštívené na našem webu, typ použitého prohlížeče a stránky, které byly navštíveny apod. Platnost/funkčnost souborů cookies buď vyprší na konci internetové relace (po odpojení zařízení od stránek/internetu) nebo vyprší po určité omezené době.

Důvod použití

Tyto soubory a informace se naše společnost snaží využívat za účelem vylepšování a rozvoje služeb, které zde nabízíme a poskytujeme. Využití souborů cookies umožňuje zlepšovat pro Vás lepší uživatelnost webových stránek a zpříjemňuje jejich použití.

Ochrana osobních údajů

Soubory cookies používáme tak, aby na základě takto získaných informací/dat nebyla osoba uživatele identifikovatelná, a to ani při využití dalších informací, které máme k dispozici.

Druhy souborů cookies

Běžně a vždy s ohledem na aktuální vývoj v příslušných informačních technologiích používáme tyto typy souborů cookies:

(i) Vyžadované - jsou nezbytné a pomáhají Vám pohybovat se po webových stránkách a vidět určité funkce. Tyto soubory například zajišťují uložení nákupního košíku při všech krocích procesu uzavírání objednávky;

(ii) Funkční - umožňují zajistit ještě příjemnější zákaznický zážitek. Tyto soubory Vám pomáhají ukládat a připomínat Vám nákupní košík a umožňují vytvářet seznamy přání apod.;

(iii) Výkonnostní - nám pomáhají porozumět nákupnímu chování našich návštěvníků. To nám umožňuje neustále vylepšovat naše webové stránky, aby pro Vás bylo nakupování co nejsnazší a nejpříjemnější;

(iv) Interakční - se používají k tomu, abyste mohli vyjádřit svůj názor - co si myslíte o našich produktech, webových stránkách apod.. Tyto soubory cookies Vám umožní vyjádřit se na sociálních médiích tak, že se Vám naše produkty líbí nebo že je doporučujete, a popovídat si s pracovníky našich služeb. Můžete však také poradit našim ostatním (potenciálním) zákazníkům tím, že naše produkty ohodnotíte a napíšete k nim recenze;

(v) Cílení reklam - si zapamatují Vaše preference týkající se produktů a nakupování. Tyto soubory cookies nám umožní zjiš‘tovat, co máte rádi. Takže když například procházíte výsledky hledání ve vyhledávačích, budou se zobrazené reklamy více týkat Vašich preferencí.

 

Když chcete použití souborů cookies zakázat

Kdykoliv můžete změnit nastavení svého zařízení – používaného prohlížeče tak, aby soubory cookies odstraňoval nebo bránil jejich ukládání, pokud s jejich užitím nebudete výslovně souhlasit. Informace o tom, jak upravit nastavení souborů cookies, najdete v příslušné části nápovědy Vašeho zařízení či prohlížeče. Příklady nastavení u nejužívanějších prohlížečů jsme pro Vás připravili zde:

Internet Explorer: https://support.microsoft.com/en-us/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies 

Mozilla Firefox: https://support.mozilla.org/en-US/kb/cookies-information-websites-store-on-your-computer?redirectlocale=en-US&redirectslug=Cookies#w_cookie-settings

Google Chrome: http://www.google.com/support/chrome/bin/answer.py?hl=en&answer=95647

Safari: https://support.apple.com/kb/PH21411?viewlocale=en_US&locale=en_US

Opera: http://www.opera.com/help/tutorials/security/cookies/