Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3

Téma: Podtlak v chladícím systému

Podtlak v chladícím systému 09. čen 2020 16:23 #197982

  • Dgabe
  • Avatar uživatele Dgabe Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 8
  • Obdržená poděkování 0
Zdravím, mám T6 Multivan 2016, 110kW, 2.0 Tdi
Již 8 měsíců řeším problém s podtlakem který vzniká v chladící kapalině po ujetí několia stovek km. Systém zahlásí zkontrolujte chladicí kapalinu. V tlak. nádobce klesne hladina pod minimum. Otevřu víčko a voda dostoupá na max. Voda se neztrácí jen vznikne někde podtlak. V autor. servisu měněno postupně kpl. hadice, nádobka chl. , víčko a pak egrventil. Nyní odpojili baypasem zadní čerpadlo topení. Problém se opakuje. A nakonec prý by to mohla být prasklá hlava. Na kulanci VW prý nepřistoupí z důvodu stáří vozu. Najeto teprve 115.000km. Nemáte někdo zkušenosti? Díky

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Podtlak v chladícím systému 09. čen 2020 20:12 #197985

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1983
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 198
No kdyby to bylo hlavou tak se ti voda tezko bude vracet zpatky. pak bud voda naopak vari/pribyva tim ze se do ni tlakuje vyfuk az to prska ven, nebo se "spaluje" v motoru a tim ubyva. Pokud se nemeni slozeni chl. kapaliny coz ve VW jiste overili, tak mi stale prijde nejpravdepodobnejsi ze se ti nafukuje nekde nejaka hadice (zavzdusneni jste predpokladam eliminovali). Zkousel si zda to dela i kdyz nemas pustene topeni/klimu? Jak je na tom v momente natlakovani teplota kapaliny? Kdyz to vicko otevres, tak aby se voda vratila musi bezet motor nebo ne? Menili EGR ventil nebo chladic?
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Podtlak v chladícím systému 10. čen 2020 05:39 #197994

  • Dgabe
  • Avatar uživatele Dgabe Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 8
  • Obdržená poděkování 0
Zavzdušnění se eliminovalo, prováděli několikrát, hadice jsou bez nafouknuti, teplota vody naběhne na max.90 stupňů. Jezdil jsem s tím na zkoušku teď 14. dní s chybovým hlášením bez odvzdušnění víčka a stále teplota 90max. Vrácení vody je stejné jak za chodu tak při vypnutí motoru. Měnili EGR ventil. Bez zapnuté klimi se to také projevilo. Úplně bez topení jsem to nezkoušel.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Podtlak v chladícím systému 10. čen 2020 06:25 #197995

  • Dgabe
  • Avatar uživatele Dgabe Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 8
  • Obdržená poděkování 0
Zavzdušnění se eliminovalo, prováděli několikrát,
hadice jsou bez nafouknuti, teplota vody naběhne na max.90 stupňů.
Jezdil jsem s tím na zkoušku teď 14. dní s chybovým hlášením bez odvzdušnění víčka a stále teplota 90max.
Vrácení vody je stejné jak za chodu tak při vypnutí motoru.
Tak na faktuře je psaný chladič zpětného vedení výfuk.plynu,servomotor, skříň a jednotka, tak nevím jestli toje EGR jak jsem psal původně,
ale cena byla za 40.000,- tak nevím .
Bez zapnuté klimi se to také projevilo.
Úplně bez topení jsem to nezkoušel.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Dgabe. Důvod: úprava textu

Podtlak v chladícím systému 10. čen 2020 07:47 #197997

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1983
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 198
To vzali z hurta.. tak mas komplet novy okruh EGR.. mno.

V chladicim okruhu by se mel dat zmerit tlak, bohuzel s tou jizdou to neni uplne jednoduchy, nicmene podle me tam nebudes mit podtlak ale pretlak - zkus na studenem motoru a az ti zmizi voda promackat hadice od chlazeni, podle me budou po zmizeni vody tvrdy, tzn. ze ti to tlakuje chladici okruh. Ten je delany na normalni tlak a jak se to natlakuje hadice se roztahnou (i kdyz to neni okem videt) a voda "zmizi". Pokud z toho ale nejde vyfuk tak to tlakuje vzduchem, co je ten lepsi pripad. Ja bych nejdriv menil jen tesneni pod hlavou, to je relativne za pak korun.
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel
Poděkovali: Dgabe

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Podtlak v chladícím systému 10. čen 2020 10:37 #198001

  • Dgabe
  • Avatar uživatele Dgabe Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 8
  • Obdržená poděkování 0
Dnes jedu do VW tak si poslechnu co kluci vymysleli za další varianty.

Tak k dnešku najeto 15.000km , ale nakonec s novou hlavou a bez uznání jakékoli spoluúčasti od Českého zastoupení VW,
kterému to předalo VW Německo kam jsem psal rovnou, protože jsem rovnou věděl, že u nás to řešit nebudou. A taky neřešili,
jen se omluvili, že vůz už není v záruce bez ohledu na najeté km a nic nevydrží bez závad věčně.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Dgabe.

Podtlak v chladícím systému 12. čen 2020 13:58 #198047

  • Krejča
  • Avatar uživatele Krejča
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 124
  • Obdržená poděkování 19
Řešil jsem toto na mojí T5 již 2x, a vždy to bylo vadné těsnění pod hlavou (při 155tis a při 235tis). Po výměně těsnění se problém ztratil. Podruhé se dělal i repas hlavy s přebroušením. Od té doby se závada již neobjevila.
VW Caravelle T5 Long 1,9 TDI 75kW, chip na 103kW/345Nm, r.v.2006, 235/55 R18
Vw Multivan T5 BiTdi 132kW 4x4, r.v.2011, 245/45R19-275/40 R19
VW Transporter T6.1 110kW r.v.2023, 235/55, R18
Poděkovali: PavelH

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Podtlak v chladícím systému 12. čen 2020 14:29 #198048

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 1983
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 198
Tak. Zodpovedny servis pri vymene tesneni zajisti rovinnost hlavy (brouseni pokud je potreba) a tlakovou zkousku.
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Podtlak v chladícím systému 23. čec 2020 11:31 #198531

Ahoj měl sem ten samý problém a byl děravý chladič spalin u egr ventilu . Koupil jsem nový 13.000 a opraveno

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Podtlak v chladícím systému 03. srp 2020 22:02 #198602

To stejné na T5 2.5 2004. Včetně výměny termostatu a kdovíčeho - kromě těsnění.

Aktuálně mi došla trpělivost a s podezřením na prasklou hlavu to chci už prodávat s vadou motoru. Poslední komentáře mě jen nahlodaly to ještě zkusit a nechat někde zkontrolovat to těsnění... budu rád za výsledek u původního tazatele :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Podtlak v chladícím systému 27. srp 2022 22:13 #207191

  • bordel
  • Avatar uživatele bordel
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 48
  • Obdržená poděkování 4
Mam ted podobny problem na 110kw T6.1
Po startu a ohrati mi klesne hladina v expanzce, nekdy tolik, ze se rozsviti kontrolka nizkeho stavu chladici kapaliny. Po vypnuti motoru a otevreni vicka se voda "vrati" do expanzky a tvari se, ze nic, ale po cca 5tis km, se nejaka voda ztrati a je potreba trochu dolit. Udajne to dela ten vodou chlazeny intercooler. Vyresil nekdo tento problem novym intercoolerem?
T6.1 110kw PPP - odtahovka s nosností 2000kg

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Podtlak v chladícím systému 31. srp 2022 20:55 #207227

Těžko určit jestli je to stopro intercooler, dost často je tam pórovitost už z výroby. Takže se to děje i u jiných 110kw. Je tam i problém s přehřívání chladicí kapaliny. Soudruzi zase udělali chybu, když si mysleli, že se to všechno uchladí. Neuchladí. Při větším zatížením je to nedostačující. Bohužel chladicí systém je děsně složitý a hlavně nespolehlivý. Problémy:.1. Vodní čerpadlo s el.clonou, 2. Pórovitý intercooler. 3. Přehříváni chlad kapaliny a tvoření cucků který ucpou výparník topení. 4. Tři oběhová čerpadla, řízena jednotkou.
Všechny pomsty od VW
T5 multa pan amerikános - weg
New T5 -25 edition s 210k

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Podtlak v chladícím systému 31. srp 2022 21:38 #207231

  • bordel
  • Avatar uživatele bordel
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 48
  • Obdržená poděkování 4
Rozvody mam delane a myslim, ze se tam daval pumpa jiz bez clony. Vodni chladic mam meneny nedavno, na spojich se tvorila oxidace a davala se nova kapalina (ne uplne komplet) a v te stare nebyl naznak nejakych cucfleku.
Jeste jsou problem EGR, tak mozna zkusim ten IC a kdyz to nepomuze, tak EGR. V kapaline neni citit spalin.
T6.1 110kw PPP - odtahovka s nosností 2000kg

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Podtlak v chladícím systému 03. říj 2022 10:34 #207465

Ahoj, dobrý den,
omlouvám se, že otevírám znovu toto téma, ale potřeboval bych poradit od zkušenějších. Mám Multivan T6, 110kw.
Problém stejný jak je zde popisováno. Po ujetí vzdálenosti nad cca 50km je po vychladnutí motoru tlak v chladící soustavě. To znamená že po otevření víčka kapalina v nádobce lehce vystoupá. Po ujetí větší vzdálenosti a následném vychladnutí a otevření samozřejmě kapalina nastoupá mnohem víc. Jinak se kapalina neztrácí a teplotu si krásně drží. V německu před koupí děláná hlava přímo ve vokswagenu cca 30 000km zpět. Za mého vlastnictví hned po koupi děláné rozvody s vodní pumpou. Následně se jezdilo dokud jsem nepřišel na tento problém pak mi bylo doporučeno vyměnit chladič egr, takže komplet egr s tím, že se tento problém odstraní. Bohužel nic. Tlakuje to stále avšak kapalina se vubec neztrácí. Včera jsme se vraceli z Italie, chvílku jsem seděl vzadu a chtěl si zatopit. Na panelu funguje nastavení výdechů uplně normálně (nohy, horní výdechy, výdechy boční, intenzita větráku) ale ať nastavím jakoukoliv teplotu tak z výdechů leze pouze studený. Jinak se to za celou cestu nijak neprojeví. Jen teď když sednu do auta tak hlásí nízký stav chladící kapaliny. Otevřu nádobku a nastoupá.Má někdo nějaký nápad ? Muže to mít souvislost s tím nefunkčním zadním topením? Pomocná čerpadla ? Řešil někdo něco takového. Děkuji moc už si fakt nevím rady.
Hezký den všem
David

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od David14.

Podtlak v chladícím systému 03. říj 2022 10:48 #207466

  • bordel
  • Avatar uživatele bordel
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 48
  • Obdržená poděkování 4
U me se problem do jiste miry vyresil poradnym odvzdusnenim a to pomoci diagnostiky a podtlakove pumpy. Problem byl ve vzduchove bubline v intercooleru, ktera se sama nedokazala odvzdusnit. Intercooler byl po jizde studeny, ted je teplejsi. Tepla bublina se tlacila ven a ztracela se voda, mozna az 1l/200km.
Ztrata vody (velmi pravdepodobne pretrvava, mam zatim asi 2tis km od vikendu). Kazdopadne po natlakovani soustavy na 1bar po 20min trochu poklesne... Tak uvidime...

Vse zacalo novymi rozvody, kdy to po cca 5-10tis km nahlasilo nizky stav chladici kapaliny a po vymene chladice to delalo trochu vic.
T6.1 110kw PPP - odtahovka s nosností 2000kg

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od bordel.
  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3
Vygenerováno za 0.201 sekund

Login