Vítejte, host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1

Téma: koupě T6.1?

koupě T6.1? 16. úno 2022 19:03 #205341

  • johny11
  • Avatar uživatele johny11 Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 5
  • Obdržená poděkování 0
Dobrý den,

už nějakou dobu zvažuju koupi nějaké T6.1 (Caravelle, Multivan). Už nějakou dobu procházím zdejší fórum a pročítám zkušenosti zdejších členů, ale pořád se
nějak nemůžu rozhodnout a mulťáky se mezitím stávají pomalu nesehnatelnými. Žádné Tčko jsem nikdy neměl, ale hlavně s transporterem jsem přicházel
běžně do styku (hlavně T4 a T5) a zkušenosti byly vždy dobré.
Nicméně chci to pro osobní potřebu, takže koukám spíš po Caravelle nebo Mulťáku, i když mě trochu děsí jejich ceny. Mam nějaký problémy se zdravím, takže
potřebuju vyšší auto, kde se dá nějak normálně sedět. Líbilo by se mi, kdyby s autem šlo občas zajet i někam do terénu, ale předpokládám, že hlavní využití bude pro silnici na trasy cca 10-60 km.
Hodně mě láká kombinace 110 kW, 44motion a manuál, což je v Čechách téměř nesehantelná konfigurace a vzhledem k tomu, že Mulťa už objednat nejde, tak by
to musela být Caravella. Nebo hledat něco v Německu, kde pár těch aut je?
Chtěl bych se Vás zkušenějších tedy zeptat, máte někdo zkušenosti s kombinací 110 kW, 4motion a manuál? Je tam nějaký předpoklad, že to trochu vydrží, nebo je
líp koukat po nějaký jiný verzi? Jde mi o nějaký poměr cena a spolehlivost. A má při hlavním využití na nějaký kratší trasy smysl uvažovat o příplatkové položce
manuální spuštění regenerace DPF, nebo to jde v případě potřeby řešit i nějak přes diagnostiku? Je to zas 14 (resp skoro 30 tisíc navíc, vzhledem k tomu, že to chce
navíc ještě rozhraní pro připojení úpravců IS2.
A věc druhá, je lepší hledat tady u nás, nebo je možné shánět i v Německu něco nového nebo zánovního. Vím, že u nás je standartně 4 letá záruka, u sousedů jen
2 roky. Ale cenově to tam vychází o něco líp a hlavně zmíněná kombinace MUltivan, 110kW, 4motion, manuál se tam občas nějaká objeví. U nás jsem jí ještě neviděl.
Má to tam nějaké úskalí, nebo když by se jednalo o autorizovaného prodejce VW a bylo to nové nebo zánovní auto, je to tam bez problémů? Nemáte s tím někdo
zkušenosti?
Prozatím přemýšlím, že v autě by asi byly dobré LED světla, Climatronic, výškově nastavitelné vyhřívané přední sedačky, vyhřívání čelního skla, ochranná lišta
vzadu na nárazníku proti odření, tažné zařízení, zatmavené skla vzadu, 80 l nádrž, tempomat, parkpilot vpředu a vzadu, couvací kamera, multifunkční volant,
úchytky na Asloupcích, výše zmíněná manuální regenerace DPF...přemýšlím o servodovírání dveří a kdo ví na co jsem zapomněl. A už se to cenově dostává
úplně jinam :-). Máte s tím někdo nějaké zkušenosti? Zapomněl jsem na něco, nebo je tam něco zbytečného?

Předem moc děkuju za Vaše zkušenosti, rady, názory, doporučení... Případně nějaké doporučení, kde by se dalo něco za trochu rozumnou cenu sehnat?
Sám už v tom trochu tápu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

koupě T6.1? 17. úno 2022 14:42 #205348

  • mulťa
  • Avatar uživatele mulťa
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 2739
  • Karma: 28
  • Obdržená poděkování 166
Otázka je, co je dnes rozumná cena.
Ty auta se dnes hledají velmi špatně.
Ovládání regenerace není asi špatné, ale nešlo v kombinaci s digi budíky, které většinou každý chtěl.
Určitě by byla dobrá alespoň příprava pro TZ.
A zvážil bych nezávislé topení, ideálně horkovzduch.
Ostatní uváděná výbava je dobře zvolená.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

koupě T6.1? 18. úno 2022 17:58 #205359

•O manuální regeneraci DPF jsem uvažoval taky.Zrovna min. týden jsem viděl na tuto příplatkovou výbavu rerenzi Světa motorů na You tube
která se týkala právě toho,jak to funguje v T6

Moc jsem si to přál,ale stojí to 27 tis korun což je téměr cena nového DPF!
Otázka je,jestli se s tím DPF dožije 300 tis km.Pak se to snad vyplatí.I když jestli jak píšeš budeš jezdit převážně pouze těch 10-60Km tak se asi má o tom uvažovat.

•Domnívám se,že pokud je na voze couvací kamera,tak parkovací senzory už nejsou potřeba.Kamera je dokonce lepší než senzory.(zadní nárazník se často rozbije a pak je výměna dražší než o toho obyč.bez senzorů).
Servodovírání asi není špatné.Já to mám bez servodovírání a víko zadního kufru zavírám téměř vždy nadvakrát protože je s ním potřeba trochu třísknout..

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od rasmussen.

koupě T6.1? 19. úno 2022 13:28 #205366

  • mulťa
  • Avatar uživatele mulťa
  • Offline
  • člen clubu
  • člen clubu
  • Příspěvky: 2739
  • Karma: 28
  • Obdržená poděkování 166
Manuální regenerace je asi zajímavá věc. Obecně to ale bylo myšleno pro kurýrní přepravu, pro firmy, aby o někde nesmrdělo na hale apod.
Záleží jaké kdo má využijí, profil jízd.
Poslední verze motoru s novým systémem čištění výfukových plynů funguje pěkně. Spolehlivost/životnost se teprve uvidí.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

koupě T6.1? 08. dub 2022 09:25 #205798

  • klubo
  • Avatar uživatele klubo
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 372
  • Karma: 1
  • Obdržená poděkování 11
mám caravelle T6.1 110kw manuál bez 4x4 a co se týče regenerací, dá se to ohlídat i blbým DPF monitorem, který vyjde asi na 200 kč a sleduješ to v telefonu, sice nemůžeš zapínat regeneraci ale můžeš si ohlídat kdy je třeba vypálit a podle toho uzpůsobit jízdu

co se týče motoru, nejsem spokojený, mám motor DNAA (poslední verze vyráběná někdy od ledna 2021 se vstřiky BOSCH) a jak už jsem tu psal, je to šíleně líné do 2000 tis otáček, jízda po městě s častým rozjížděním je vyloženě utrpení a jsem zbrdou provozu (a to zdaleka nejsem žádný závodník), znovu bych si to nekoupil a po špatných zkušenostech s předchozí T6 už jsem definitivně rozhodnut, že toto je moje poslední téčko

na jízdy 10-60 km absolutně nevhodné auto!!! a co se týče nastupování, pokud máš zdravotní problémy, hodně bych to zvážil, není to nic komfortního, to už lepší SUV

a k ceně... já ještě stihnul objednat za docela dobrou cenu v prosinci 2020, za ty dnešní ceny bych o tom ani neuvažoval, to je katastrofa a to auto tu cenu nemá, furt je to "dodávka" z roku 2003
T6.1 Caravelle 2021
T6 TSI plechovka 2019
ex T6 Kombi 2016
ex T5 GP Kombi 2011

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

koupě T6.1? 14. čen 2022 18:43 #206701

  • johny11
  • Avatar uživatele johny11 Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 5
  • Obdržená poděkování 0
Dobrý den, děkuju za vaše postřehy a odpovědi.
Ještě bych se chtěl zeptat na jednu věc, mechanická uzávěrka diferenciálu...je mi jasný, že 95 procent lidí se obejde bez ní a využije se párkrát za život auta. Ale když na skladovým autě už je, co si o tom myslet?
Je to jen věc, kterou sebou maximálně vozim zbytečně bez využití, anebo je to věc, která citelně zvyšuje spotřebu a komplikuje údržbu a je to potenciální zdroj drahých problémů a oprav?
Moc to na autech vidět neni...(ono neni vidět ani multivan 110 kw 4 motion s manuálem), tak bych rád znal nějaké poznatky lidí, kteří to na autě sami mají. Daly byste si to tam znovu?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

koupě T6.1? 14. čen 2022 21:26 #206702

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • Offline
  • Uživatel
  • Uživatel
  • Příspěvky: 2110
  • Karma: 8
  • Obdržená poděkování 213
Ja teda nevim zda je u T6.1 mechanicka/elektronicka nebo jina, ja mam proste na T5 cudlik na uzaverku (zadni), ale spotrebu zvysuje hlavne 4motion, uzaverka podle me pokud, tak naprosto minimalne, je to proste soucast haldexu. K tomu jestli se to vyuzije - jakmile vjedes na mokrou travu/led/bahno nekde trochu v kopci, tak je samotny 4motion malo. A zrovna tohle nevypada, ze by se nejak porouchavalo.
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

koupě T6.1? 15. čen 2022 22:20 #206705

Na to jak jezdit s uzavřeným zadním diferenciálem u VW Transporter nebo Multivan jsou hezka videa na You Tube z Australie .Jsou tam dokonce jakési kurzy
jak to používat ( u nás se taky najdou podobné silnice ale mám strach vždy o spodek auta))...

Většinou je to účinný především když máš jedno zadní kolo v luftě a potřebuješ se rozjet například v bahně nebo do kopce.
Osobně si myslím,že je to frajeřinka za 24 tis příplatek a když to použiješ za života auta třeba dvacetkrát, tak jedno zmáčknutí stojí víc než tisícovku:-)
Neni mi jasné proč to tam je,když už funkci přerozdělování točivého momentu mezi jednotlivými koly má na starosti systém ASR...(snad z marketingových důvodů?¨)
Na druhou stranu uzávěrku zdního diferenciálu u standardně vyráběných dodávek s pohonem 4x4 umožňuje tuším pouze VW. To jsem si radši odpustil servodovírání zadních dveří...
Mám ji tam taky.
podle mě na toto tema by mělo být smostatné vlákno...
Poděkovali: Císař

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od rasmussen.
  • Strana:
  • 1
Vygenerováno za 0.168 sekund

Login