Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: DPF-filtr pevných částic

DPF-filtr pevných částic 25. srp 2019 01:18 #194030

  • dedkus
  • Avatar uživatele dedkus
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 6
  • Karma: 0
soubor se mi nedaří přiložit

Soubor přílohy:

Název souboru: dpf-2019-08-22.zip
Velikost souboru: 114 KB
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, manual
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

DPF-filtr pevných částic 25. srp 2019 08:49 #194031

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 358
  • Obdržená poděkování 17
  • Karma: 3
Format .csv je dany (comma separated values) a prekvapuje me ze to VAG DPF uklada nejak divne - to co si sem dal jak .txt je ono, nebo to umi i export do CSV? Pokud ne napsal bych autorovi at to do plni. JInak sis poradil spravne.

Co se tyka vymeny tak na starsi T5 staci podle me vynulovat carbon mass (akumulovany popel), coz je zrejme to co DPF-VAG oznacuje jako "oil ash residue" ale tezko rict, protoze hodnoty a zpusob mereni pro T5 a T5 GP sou evidentne jine (neni se co divit, jsou to uplne jine motory). Ve VCDS na to je funkce pro nastaveni hodnot po vymene DPF.

Nejlip bys asi udelal zajet s autem nekam (jinam) kde delaji cisteni DPF., resp. jejich diagnostiku pred cistenim.
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

DPF-filtr pevných částic 25. srp 2019 09:23 #194032

  • mourek
  • Avatar uživatele mourek
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 104
  • Obdržená poděkování 5
  • Karma: 0
Pěkný kus práce, ten přeoraný soubor.
Dle záznamu z 6g na 24g za 30 km je velice krátká doba,
doba regenarece 15 min a 15 km je u mě podobná.
Druhá plnění 46 km regenerace 13 km,
třetí plnění 53 km, 11 km do přerušení pak plnění na 20g 15 km a znova regenerace 6 km a nechal jsi to dojít při stání.

VAG DPF počítá od začátku do konce regenerace to je tedy cyklus každých cca 60 km.
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

DPF-filtr pevných částic 25. srp 2019 10:04 #194033

  • mourek
  • Avatar uživatele mourek
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 104
  • Obdržená poděkování 5
  • Karma: 0
Co mi ale není jasné je proč růst hodnoty Soot Mass Measured (obyčejně do 24g) je o tolik rychlejší než Soot Mass Calc.
24g je asi max. a auto spustí regeneraci nezávisle na podmínkách, aby zprůchodnilo filtr.
Soot Mass Calc je počítaná hodnota, teď mne napadlo, že bude asi souviset s hodnotou zaplnění filtru. Pokud je zanesení filtru vysoké rychleji se za provozu zvyšuje diferenciální tlak. Je to i v grafu u WW self study 336 k DPF.

U mě také nesouhlasí Soot Mass Calc a Soot Mass Measured (motor postižený spotřebou oleje).
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

DPF-filtr pevných částic 25. srp 2019 10:41 #194034

  • mourek
  • Avatar uživatele mourek
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 104
  • Obdržená poděkování 5
  • Karma: 0
dedkus: To tvoje DPF se plní dost rychle, rozhodně rychleji než mě.
Přikládám záznamy z VAG DPF aplikačky (starší verze).
Přílohy:
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

DPF-filtr pevných částic 25. srp 2019 20:04 #194037

  • covex
  • Avatar uživatele covex
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 358
  • Obdržená poděkování 17
  • Karma: 3
Ja mam od psledni regenrace najeto pres 200km, diferencni tlak skace od 10-150 (coz je zhruba stejne ve vasi zaznamech) a auto o regeneraci jeste ani nepremysli... jezdit celou dobu se zapnutym logovanim se mi nechce, protoze ani nevim kdy to nastane... pri jizde po dalnici podle me neni problem, aby auto dosahlo vysoke teploty vyfukovych zplodin (a s mirnym spozdenim i v DPF) i bez privstriku paliva (minimalne 500st sem tam videl), takze je mozne ze "reneruje" bez regenerace. Je to ale holt ne-dieselgate motor.... no badejte, zajimve to urcite je - mimochodem mate opraveny FW v ECU po Dieselgate? Vim ze tu nekdo psal ze to zvysilo cetnost regeneraci.
VW T5 2.5TDI 128kW BPC 7HM 2008 4motion Multivan Seikel
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

DPF-filtr pevných částic 26. srp 2019 05:28 #194039

  • mourek
  • Avatar uživatele mourek
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 104
  • Obdržená poděkování 5
  • Karma: 0
Myslím, že dedkus má má buď ko DPF nebo mu to kouří. Včera jsem se namátkou psal známého a říká, že se dají najít lidi (automechanici), kteří umějí změřit kouřivost (asi opacimetr). Ti by asi zjistili zda je problém v DPF nebo v motoru, před DPF by snad mohly nebo měli být nějaké výstupy pro sondu.

Já neumím říct, jaký mám firmware. Každopádně u mě k samovolné regeneraci nedochází minimálně, pokud teploty dosáhnou vyšší hodnoty vhodné pro regeneraci zaplnění se příliš nesníží, ale zase alespoň nestoupá. Nicméně to neklesání Soot Mass Measured / zaplnění je možná tím, že to žere olej a kouří. Teploty pro regeneraci to dosáhne jen při opravdu svižné jízdě 150 - 160 km/h a nebo kopec ...
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, 7st. DSG
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

DPF-filtr pevných částic 30. srp 2019 22:57 #194104

  • dedkus
  • Avatar uživatele dedkus
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 6
  • Karma: 0
Zdravím, díky za reakce, kouřivost je asi zajímavý tip. Zatím jsem začal s pečlivěji střádat data, abych měl podklady pro diskuzi v servisu. Teprve z delších dat je vidět, že ta regenerace poměrně často začíná několikrát než to dopadne. To mi zatím unikalo.
Tady jsem vystavil perl skript včetně dat - txt je to co vypadlo z Androidu, csv je to co baští logviewer. Pokud bude zájem převedu logy poslané SZ.
V souboru dpf-2019-08-24.csv je zajímavý úsek uprostřed, kdy regenerace pokračuje po zahřátí 40km. To jsem snad poprvé to auto opravdu prohnal a tak Soot Mass Measured nestoupala lineárně k výšinám.

covex: zda je FW upgradován nevím, zatím jsem nikde definitivně nenašel jaké verze jsou ty špatné, a ani jsem se nesnažil zjistit aktuální verzi, ale mám to v plánu. Mám jen ten dokument kde se píše co je třeba vyměnit a jaké jednotky je třeba upgradovat při výměně motoru vlivem spotřeby oleje
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, manual
Poslední úprava: 30. srp 2019 23:00 od dedkus. Důvod: odkaz
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

DPF-filtr pevných částic 28. lis 2019 05:49 #195422

  • babourek
  • Avatar uživatele babourek
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 6
  • Karma: 0
dedkus už si vyřešil ty častý regenerace?
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

DPF-filtr pevných částic 01. pro 2019 14:10 #195465

  • dedkus
  • Avatar uživatele dedkus
  • OFFLINE
  • Uživatel
  • Příspěvky: 6
  • Karma: 0
Ne sbírám sílu se tomu zase věnovat
VW Multivan 2,0 BiTDI 132kW/180k, 4motion, manual
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Vygenerováno za 0.352 sekund

Login