MaiKäferTreffen 2018 v Hannoveru
Pro fanoušky vzduchem chlazených volkswagenů sezóna opravdu nezačne dřív, než 1. května. To se totiž koná tradiční setkání MaiKäferTreffen v Hannoveru. Každoročně se na tuto akci očekává kolem 3500 účastníků a ani letos tomu nebylo jinak...
Letošní setkání se konalo již po třicáté páté, a to je rozhodně nezanedbatelné číslo. Volkswagen se proto rozhodl připravit pro návštěvníky speciální překvapení. K vidění byly tři velmi netradiční modely T2. Jeden originální zmrzlinářský vůz, druhý speciálně upravený k prodeji tolik oblíbených VW curry wurstů a třetí v designu „rat-look“, což znamená, že povrchový lak nese velké známky rzi, opotřebení a patiny, ale jinak je auto kompletně zrenovované a rozhodně na něm nenajdete ani smítko nechtěné rzi nebo opotřebování karoserie.
Patnáct tisíc návštěvníků mohou na obrovském parkovišti kromě tří speciálních modelů T2, ke kterým se ještě vrátíme, sledovat stovky Brouků, Karmannů, Busů a dalších vzduchem chlazených legend od Volkswagenu.
Zmrzlinářská T2
Jako v dalších dvou případech, vůz byl na akci zapůjčen z Oldtimer Zentrum v Hannoveru. Nejde Však o originál, ale o kopii, jeden z posledních vozů z brazilské produkce T2c (r.v. 2005). Zmrzlinu si z něj tak bohužel již nekoupíte.
Rat-look T2 ze San Francisca
V tomto případě jde o originální model T2a/b vyrobený v roce 1972 v Hannoveru. Má však za sebou velmi dlouhou cestu. Jeho stopy dokážeme sledovat do San Francisca, Sausalita (Kalifornie) a do Seattlu. Pak se busík na nějakou dobu ztratil, aby se znovu objevil v Holandsku. Jeho tehdejší majitel do něj sbastlil nějaký samo-domo kempovací nábytek a osvětlení a zakonzervoval patinu karoserie. Kruh se však uzavřel, když se T2 dostala zpět do Hannoveru. Ujali se jí v Oldtimer Zentrum odborníci na restaruaci veteránů a stala se z ní učební pomůcka pro nové stážisty. Úkol byl jasný – rozlousknout tento „překladatelský oříšek“ tak, aby patina karoserie zůstala zachována, ale vše ostatní bylo pokud možno uvedeno do původního stavu. Stručně řečeno, vše, co nebylo přibité, šlo ven a bylo nahrazeno kvalitními originálními nebo profesionálně zrestaurovanými díly. Nejtěžší bylo zachovat patinu karoserie. To je totiž technicky mnohem náročnější, než vůz nově nalakovat za použití moderních technologií. Nicméně se to učňům v Oldtimer Zentru povedlo na jedničku s dvěma hvězdičkami.
Pokud byste nevěděli, jak strávit příští svátek práce a první květnový den, MaiKäferTreffen se v Hannoveru bude konat i příští rok.