Představen Transporter 6.1
Po poměrně překvapivém únorovém představení omlazeného Multivanu s označením 6.1 přichází na řadu i pracovní verze posledního updatu pro modelovou řadu, která je mnohem více zaměřená na práci – Transporter...
O tom, co nového přinese do portfolia Užitkových vozů Volkswagen technologický update poslední generace Téček, jsme psali v předchozích článcích již při představení Multivanu. Od dnešního dne bude v Mnichově na veletrhu „bauma 2019“ k vidění přepracovaná verze Transporteru. Návštěvníci se mohou těšit na pracanta v „celoplechu“ (Panel Wagen), tradiční „autobus“ (Kombi) a pak na pick-up se single či double kabinou. V tuhle chvíli ještě nemáme k dispozici oficiální fotografie, ale zvláště na poslední jmenovaný model jsme dost zvědaví.
Co se týče novinek, nedošlo k žádným zásadním ohlášením a jde především o implementaci stejných nových technologií, které jsme popisovali při odhalení Multivanu 6.1. V kostce tedy především o přechod od hydraulického posilovače řízení k elektro-mechanickému, čímž se otvírá cesta k řadě nových aktivních i pasivních prvků zvyšujících jak bezpečnost, tak komfort jízdy. Jmenujme například asistenty pro jízdu v pruzích (Lane Assist), pro parkování (Park Assist), pro couvání (Rear Traffic Alert), pro jízdu s přívěsem (Trailer Assist). Kompletně nové technologie přinesou také novinky v oblasti konektivity a připojení vozidla k internetu (eSIM), hlasové ovládání, čtení dopravních značek a mnohé další. Nutno podotknout, že o novinky jde v segmentu Užitkových vozů, u osobních vozů značky Volkswagen už řadu těchto toechnologií můžete využívat.
Protože představena bude varianta pracovního modelu, vypíchněme především to, co nás zajímá nejvíce. Tím je celkové prodloužení úložného prostoru vozu. Z prvních informací to nebylo zcela patrné, tiskové zprávy hovořily pouze o tom, že úložný prostor se zvětší. Nyní už známe podrobnější informace a ruku na srdce, není to přesně to, co bychom chtěli slyšet. Úložný prostor se prodlouží tak, že nyní bude možné dlouhé předměty nakládat tak, že je budeme moci zasunout až pod dvojsedák na straně spolujezdce. To sice přidá slibované centimetry, nicméně omezení výškou prostoru pod sedačkou bude tím zásadním limitem... Délka by se takto měla zvětšit z 2450 mm u krátkého rozvoru na 2800 mm a z 2900 mm u dlouhé varianty na 3300 mm. Zajímavou novinkou je také oddělné zamykání kabiny a úložného prostoru. Auto může být zamčené buď celé nebo jen kabina nebo jen úložný prostor. Svoje využití najde určitě také zásuvka na 230V umístěná u sedadla řidiče.
V nabídce budou dvoulitrové vznětové motory o výkonu 66 kW (90 koní), 81 kW (110 koní), 110 kW (150 koní) a 146 kW (199 koní). Všechny motory budou splňovat nejnovější emisní normy a dvě nejvýkonější vyrianty bude možné pořídit ve čtyřkolce (4MOTION). Partnerství s firmou ABT pak navíc slibuje plně elektrickou verzi s výkonem 82 kW (112 koní) s možností naložit až 1,2 tuny nákladu a s dojezdem až 400 km při pořízení varianty s 77,6 kWh bateriemi (k dispozici bude i poloviční kapacita).
Mnichovský veletrh „bauma 2019“ se koná od 8. do 14. dubna.