V Německu zahájen předprodej nového Transporteru
Volkswagen Užitkové vozy spustí nástupce stávajících modelů Transporter 6.1 a Caravelle 6.1 v roce 2025. Tato nová generace produktové řady byla významně vylepšena ve všech oblastech. Aby bylo možné dlouhodobé plánování vozidel pro všechny firemní a soukromé zákazníky, Volkswagen Užitkové vozy začíná zítra, 14. prosince, předprodej nového modelu Transporter v Německu...
Tato další generace nabízí významně rozšířenou standardní výbavu ve srovnání se svými předchůdci - včetně digitální palubní desky, centrálního displeje a nejnovějších asistenčních systémů - a zcela přepracované řady vysoce účinných pohonů. S novými modely Volkswagen Užitkové vozy poprvé vyvinul produktovou řadu, která bude k dispozici s turbodieselovými, plug-in hybridními a elektrickými pohony.
Charakteristické Volkswagen DNA: s čistým designem přední a zadní části je nový Transporter jednoznačně rozpoznatelný jako součást modelové řady Volkswagen Užitkové vozy. Přední LED světlomety jsou standardní výbavou a jsou definujícími prvky aerodynamického designu pro užitková vozidla této velikosti. Součástí standardní výbavy budou také zadní LED světlomety. Stejně jako jeho předchůdci lze i nové modely Transporteru konfigurovat buď se sklápěcími nebo s široce otevíratelnými křídlovými dveřmi.
Rozšířená standardní výbava: Kromě nových LED světlometů bude nový Transporter standardně vybaven funkcemi jako je elektronická ruční brzda s funkcí Auto Hold, 12palcový digitální palubní přístroj (Digital Cockpit), infotainmentový systém (včetně DAB+, Apple CarPlay, Android Auto, online služeb a 13palcové dotykové obrazovky), multifunkční volant, senzor deště, systém udržování v jízdním pruhu Lane Assist, autonomní nouzové brzdění Front Assist a dynamické zobrazení dopravních značek s varováním před jízdou špatným směrem.
Široká škála karoserií: Volkswagen Užitkové vozy nabídne nový Transporter jako dodávkový vůz (bez oken vzadu), dodávkový vůz Plus (s druhou řadou sedadel), dodávkový vůz s přepážkou zavazadlového prostoru, Kombi (s okny vzadu) a dlouhý nákladní automobil s odklápěcí korbou (s dvojitou kabinou), stejně jako Caravelle (interiérová úprava) v pozdějším termínu. Modely Kombi a dodávkové vozy budou také volitelně k dispozici s vysokou střechou a prodlouženým rozvorem náprav. Vysoká střecha nyní může být kombinována i s kratším rozvorem náprav.
Další délka a šířka: Nový Transporter má délku 5 050 mm - což představuje nárůst o 146 mm ve srovnání se svým předchůdcem. Rozvor byl prodloužen o 97 mm na 3 100 mm a bude k dispozici volitelný rozvor náprav o dalších 400 mm (celková délka: 5 450 mm). Jeho vnější šířka je 2 032 mm, což je o 128 mm více než u předchůdců (bez vnějších zpětných zrcátek).
Větší vnější rozměry plně prospívají interiéru, což umožňuje přepravovat ještě více nákladu nebo pasažéry ještě pohodlněji.
Více nosné kapacity, užitečné hmotnosti a maximální hmotnosti přívěsu: Díky zvýšené vnější délce, šířce a rozvoru bylo možné významně zvětšit nosnou kapacitu nové generace modelů. Hodnoty pro maximální užitečnou hmotnost a maximální hmotnost přívěsu byly také dále zlepšeny. Největší objem zavazadel nového Transporteru se standardním rozvorem náprav a standardní střechou vzrostl na 5,8 m³. Maximální šířka mezi blatníky (podběhy) kol byla významně zvýšena o 148 mm na 1 392 mm. Užitečná hmotnost Transporteru se standardním rozvorem náprav a pohonem TDI vzrostla z 1,2 na 1,3 tuny. Společnost Volkswagen Užitkové vozy zvýšila maximální hmotnost přívěsu (brzděného) této verze z 2,5 na 2,8 tuny pro dieselový dodávkový vůz s výkony motoru 110 kW a 125 kW. Nakonec maximální dynamická hmotnost střechy vzrostla z 150 kg na 170 kg.
Oddělením užitkových vozidel od vozidel používaných čistě soukromě a rekreačních vozidel (Multivan a California) společnost Volkswagen Užitkové vozy dokázala plně optimalizovat vlastnosti vozidla pro různé aplikace. S novým modelem Transporter nyní nabízí vozidlo v segmentu B, které je více než kdy jindy podobné užitkovému vozidlu.
Inovativní řada pohonů: Poprvé společnost Volkswagen Užitkové vozy také spustí nový Transporter s plug-in hybridním pohonem (eHybrid) a čistě elektrickými pohony (eTransporter) jako alternativou k turbodieselovým motorům (TDI) v pozdějším termínu. Předprodej začíná s turbodieselovými motory pro vozidla s typovým schválením N1 - tedy pro dodávkové vozy, dodávkové vozy Plus, dodávkové vozy s přepážkou v zavazadlovém prostoru a dvojitou kabinou. Nové motory TDI jsou k dispozici ve třech variantách výkonu: 81 kW (110 PS), 110 kW (150 PS) a 125 kW (170 PS). Ty budou následovány plug-in hybridním pohonem se systémovým výkonem 171 kW (233 PS) a čtyřmi elektrickými pohony s výkony 85 kW (116 PS), 100 kW (136 PS), 160 kW (218 PS) a 210 kW (286 PS). Baterie elektrických modelů budou mít obsah energie (hrubý) 83 kWh. Základní verze s elektromotorem o výkonu 85 kW bude nabízena s baterií o kapacitě 54 kWh. Modely TDI a eHybrid budou mít přední pohon. Systém pohonu všech kol 4MOTION je k dispozici jako volitelná výbava pro verze TDI od 110 kW. Čistě elektrické modely budou mít pohon zadních kol; verze se systémem pohonu všech kol je také plánována na pozdější termín.
Jedno je jisté: Volkswagen Užitkové vozy nabídne širší a inovativnější rozsah pohonů pro nový Transporter než kdy dříve.
Přitažlivé ceny pro ranní ptáčata: S výrazně rozšířenou standardní výbavou a vstupním motorem TDI s výkonem 81 kW (110 PS) může být nový Transporter konfigurován za ceny od 36 780 eur (bez DPH), pokud je objednán v prvních několika měsících.
Zdroj: www.vwn-presse.de