Nový ID. Buzz GTX je nejvýkonější Bulli všech dob
Na dnešní každoroční mediální konferenci představuje společnost Volkswagen Užitkové vozy světovou premiéru nového modelu ID. Buzz GTX s výkonem 250 kW (340 PS). "Nejvýkonější Bulli všech dob, s dvěma rozvory náprav a dvěma velikostmi baterií, dostupný jako 5-, 6- nebo 7místný vůz, navíc se standardním pohonem všech kol – pro optimální tažnou sílu a trakci ve všech jízdních situacích. Měl by se opravdu jmenovat ID. Buzz GTXXL! To znamená, že rok 2024 začíná opravdu dobře," říká Lars Krause, člen představenstva odpovědný za prodej a marketing společnosti Volkswagen Užitkové vozy...
Model ID. Buzz GTX je vybaven novou baterií o kapacitě 79 kWh (čistá) ve verzi s standardním rozvorem náprav. Verze s prodlouženým rozvorem náprav (o 250 mm) je vždy poháněna také novou baterií o kapacitě 86 kWh (čistá). Obě verze GTX jsou standardně vybaveny pohonem všech kol 4MOTION a dokáží zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 6,5 sekundy (předpoklad). Předprodej modelu ID. Buzz GTX začne v létě 2024.
Volkswagen Užitkové vozy spouští řadu nových modelů v roce 2024. Na každoroční mediální konferenci v Hannoveru Lars Krause řekl: "Nejprve tu máme novou Californii s neuvěřitelným počtem fanoušků! Od té doby, co jsme loni představili koncept vozidla, jsem se těšil na světovou premiéru tohoto léta. Za druhé, máme nový Transporter, který je nástupcem legendárního modelu T6.1. Ale dnes jde o úplně jiný level. Konkrétně o toto fantastické vozidlo: nový ID. Buzz GTX."
Elektrický pohon všech kol: Nový model ID. Buzz GTX je vybaven dvěma elektrickými pohonnými motory. Motor o výkonu 80 kW pohání přední nápravu, zatímco motor o výkonu 210 kW pohání zadní nápravu – společně tvoří pohon všech kol. Maximální rychlost modelů GTX je elektronicky omezena na 160 km/h. Elektrické pohonné motory v modelu ID. Buzz GTX jsou napájeny energií pomocí baterie o kapacitě 79 kWh nebo 86 kWh. Baterie o kapacitě 79 kWh lze nabíjet na stanicích s rychlým nabíjením DC s výkonem až 185 kW. Při maximální nabíjecí kapacitě je nabita z 10 na 80 procent opět za přibližně 26 minut; baterie o kapacitě 86 kWh přijímá energii s výkonem až 200 kW na stanicích s rychlým nabíjením DC. Při maximální nabíjecí kapacitě je také nabita z 10 na 80 procent za přibližně 26 minut.
Tažná kapacita GTX: Díky dodatečným 100 kW (136 PS) výkonu a systému pohonu všech kol 4MOTION nabízí model ID. Buzz GTX vyšší maximální hmotnost přívěsu: verze s normálním rozvorem náprav může bez námahy táhnout až 1 800 kg (s brzdami, sklon 8 procent), zatímco model ID. Buzz GTX s prodlouženým rozvorem náprav má maximální tahovou kapacitu 1 600 kg. Maximální hmotnost přívěsu byla takto zvýšena o 800 kg a 600 kg. Systém 4MOTION nabízí zejména při tažení přívěsu na mokrém nebo volném povrchu významné výhody v trakci. Nový model ID. Buzz GTX je proto ideálním tažným vozidlem – například pro přívěsy s loděmi nebo koňmi, které se často pohybují na kluzkém terénu.
Exteriér GTX: Model ID. Buzz GTX je charakterizován individualizovaným předním nárazníkem. Nárazník v GTX stylu s černou mřížkou chladiče v designu včelího plástu a nové boční aerodynamické prvky zajišťují dynamický, výrazný vzhled. Denní svícení je nově integrováno do nárazníku vlevo a vpravo. Všechny černé prvky karoserie, jako je nová mřížka chladiče, aerodynamické lišty, nápis GTX a obaly vnějších zrcátek, jsou lakovány lesklou černou barvou. 20palcové kolo Solna z lehké slitiny je pro model ID. Buzz GTX standardní výbavou. Nabídka disků GTX je doplněna o dvě nová 21palcová kola. Vždy standardně jsou osazeny IQ.LIGHT LED matrixové světlomety. Exkluzivně pro model ID. Buzz GTX je k dispozici nový lak v barvě Cherry Red. Tento červený odstín bude konfigurovatelný jako jednolitý lak a volitelně ve spojení s metalickým lakem Mono Silver jako dvoubarevný lak.
Interiér GTX: Volkswagen Užitkové vozy také upravilo vnitřní vybavení. Temné tóny zdůrazňují sportovní charakter nejsilnějšího modelu ID. Buzz. Například obě verze ID. Buzz GTX jsou jediné modely v produktové řadě, které jsou vybaveny černým stropním obložením. Sedadla mají také specifický design GTX. V přední části jsou použita elektricky nastavitelná komfortní sedadla s funkcí paměti. Sedadla jsou zdůrazněna potahy v černé barvě ArtVelours Eco mikrofleecem s novým diamantovým vzorem a červenými kontrastními švy a červeným lemováním. Červené křížové stehy jsou výrazným prvkem na multifunkčním volantu, který je zdoben červenou aplikací na středovém obložení a nápisem GTX integrovaným v chromu.
Prostory pro cestující u modelu GTX: Model ID. Buzz GTX se standardním rozvorem náprav je k dispozici jako pětimístný s třísedadlovou lavicí ve druhé řadě se 40:60 rozdělením sedadel (2/3) nebo jako šestimístný se dvěma individuálními sedadly ve druhé a třetí řadě (2/2/2). ID. Buzz GTX s prodlouženým rozvorem náprav bude také uveden na trh jako pětimístný s třísedadlovou lavicí (2/3) a jako šestimístný (2/2/2). Tato verze bude navíc nabízena i jako sedmimístný s třísedadlovou lavicí ve druhé řadě a dvěma individuálními sedadly ve třetí řadě (2/3/2). V závislosti na modelu mohou být sedadla ve druhé řadě posunuta podélně o 150 mm (standardní rozvor náprav) nebo o 200 mm (prodloužený rozvor náprav).
Zavazadlový prostor GTX: Objem zavazadlového prostoru modelu ID. Buzz GTX (standardní rozvor náprav) jako pětimístný se pohybuje mezi 1 121 litry (naloženo až k hornímu okraji opěradel zadních sedadel) a 2 123 litry (při sklopení zadní lavice sedadel, naloženo až k hornímu okraji opěradel předních sedadel). Prodloužený model ID. Buzz GTX je ještě prostornější: pokud je naložen až k hornímu okraji opěradel druhé řady sedadel, je k dispozici objem 1 340 litrů. Pokud je velký model ID. Buzz GTX naložen až k první řadě sedadel, objem se zvětší na 2 469 litrů. Dokonce i při obsazení sedmi osobami je stále k dispozici 306 litrů zavazadlového prostoru za třetí řadou sedadel v prodlouženém modelu GTX. V závislosti na konfiguraci sedadel mohou být oba modely ID. Buzz GTX vybaveny dlouhým nebo krátkým Multiflexovým panelem (včetně dvou skládacích boxů). Multiflexový panel vytváří druhou úroveň zavazadlového prostoru a - pokud jsou zadní sedadla sklopena - rovnou ložnou plochu.
Nový hardware a software plus ChatGPT: Do modelů GTX bude začleněna zásadní aktualizace hardware a software produktové řady. Nově na palubě bude head-up displej (volitelný) a další generace infotainment systémů (standardní) s novou navigací a grafikou menu a rychlým procesorem. Dotykový displej systému má nyní velikost 12,9 palce místo původních 12,0 palce (33 cm úhlopříčně místo 30 cm). Novými prvky jsou také osvětlené dotykové pruhy pro ovládání teploty a hlasitosti. Nový hlasový asistent IDA je ovládán přirozenými hlasovými příkazy. Umí nejen ovládat mnoho funkcí vozidla, ale také poskytuje odpovědi na obecné znalostní otázky pomocí online připojení k databázím, jako je například Wikipedia. Inovativní hlasový asistent IDA navíc nabízí integraci ChatGPT (umělá inteligence). Další novinkou je aplikace Wellness, která pomocí přednastavených programů upravuje různé funkce vozidla pro zlepšení pohody během jízdy nebo dobíjení. Dalším novým prvkem je systém varování při výstupu, který upozorňuje na motorová vozidla a kola přibližující se zezadu, když je dveře otevřeny.
Samba bus nové éry: Od této chvíle bude model ID. Buzz s prodlouženým rozvorem náprav k dispozici s panoramatickou střechou s inteligentním sklem jako volitelnou výbavou. Inteligentní sklo s více vrstvami má integrovaný tekutý krystalový film a lze ho elektronicky přepínat tak, aby bylo průhledné nebo neprůhledné. Největší panoramatická střecha, jakou kdy Volkswagen použil, proměňuje model ID. Buzz v Samba bus nové éry.
Zdroj: www.vwn-presse.de