Transporter sedmé generace odhalen
Volkswagen Užitkové vozy představuje první fotografie svého zcela nového Transporteru. Každý technický detail a funkce byly vylepšeny ve srovnání s předchozím modelem. Nová generace nabízí více prostoru, větší nosnost, vyšší tažnou kapacitu, větší efektivitu a ještě větší dokonalost. Zatímco Volkswagen Užitkové vozy zachoval charakteristický design Transporteru, značka ho také připravila na novou éru.
Sedmá generace této produktové řady bude uvedena na trh ve třech variantách Transporteru (Kombi, skříňová dodávka a valník) a také jako Caravelle (přeprava osob). Vozidla budou poháněna nejmodernějšími turbodieselovými, plug-in hybridními a elektrickými pohonnými systémy. Pohon všech kol je dostupný jako volitelná možnost. Ve skutečnosti ještě nikdy nebyla k dispozici tak široká nabídka dodávek: s novým Transporterem a Caravelle, ikonickým ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, všestranným Multivanem a novým modelem California založeným na Multivanu má Volkswagen Užitkové vozy ideální dodávku pro každého zákazníka.
Modelové řady:
Volkswagen Užitkové vozy nabízí nový Transporter jako skříňovou dodávku (nákladový prostor pro přepravu zboží), skříňovou dodávku Plus (nákladový prostor s druhou řadou sedadel pro kombinovanou přepravu zboží a osob), Kombi (pro přepravu osob) a jako dvoukabinovou variantu (nákladní plošina s dlouhým rozvorem). Verze Kombi a skříňové dodávky jsou volitelně dostupné s vysokou střechou a prodlouženým rozvorem. Exkluzivnější Caravelle s devíti sedadly byla vyvinuta pro komerční přepravu osob – ideální pro shuttle dopravu a velkokapacitní taxi. Volkswagen Užitkové vozy nabídne Caravelle ve verzi základní, ve střední výbavové specifikaci Life nebo ve špičkové verzi Style. Caravelle je rovněž dostupná s prodlouženým rozvorem. Další verze, PanAmericana, je kultovní specifikací s robustním terénním designem a exkluzivními detaily výbavy. V nové generaci bude dostupná na základě Transporteru a Caravelle.
Nová nabídka pohonů:
S představením nových verzí Transporteru a Caravelle, Volkswagen Užitkové vozy výrazně rozšiřuje svou nabídku pohonných systémů. Kromě nejnovějších turbodieselových motorů (TDI) budou oba modely dostupné s plug-in hybridním pohonem a plně elektrickým pohonem. Fáze předprodeje již probíhá se třemi různými variantami výkonu motorů TDI: 81 kW (110 PS), 110 kW (150 PS) a 125 kW (170 PS). Nově vyvinutý plug-in hybridní pohon (eHybrid) s výkonem systému 171 kW (232 PS) je rovněž již možné objednat. Brzy budou následovat tři elektrické pohony s výkony 100 kW (136 PS), 160 kW (218 PS) a 210 kW (286 PS) a čistou kapacitou baterie 64 kWh. Kromě toho bude k dispozici elektrická verze se sníženým výkonem a menší baterií pro městskou doručovací dopravu. Modely TDI a eHybrid budou mít pohon předních kol. Pohon všech kol 4MOTION je volitelně dostupný pro verze TDI od výkonu 110 kW. Plně elektrické modely mají pohon zadních kol; verze s pohonem všech kol je také plánována na pozdější dobu. TDI s výkonem 125 kW je standardně vybaveno osmistupňovou automatickou převodovkou; tato převodovka je rovněž volitelně dostupná pro TDI s výkonem 110 kW. Automatická převodovka je povinná pro plug-in hybridní a elektrické modely.
Transporter podrobně
Charakteristický pocit z Téčka:
Dveře řidiče otevírají cestu do nového světa dodávek Volkswagen. Sedmá generace se již nestartuje klíčem, ale obvykle pomocí startovacího tlačítka vedle 12palcového digitálního přístrojového panelu a 13palcového infotainment displeje. Standardní multifunkční volant je vybaven přehledně uspořádanými tlačítky. Hlasitost infotainment systému se upravuje pomocí volantu nebo klasického otočného knoflíku. Páka ruční brzdy byla zrušena a nahrazena spínačem pro parkovací brzdu umístěným ve střední části palubní desky. Řadicí páka na sloupku řízení ve verzích s automatickou převodovkou umožňuje ještě lepší přístup do nákladového nebo pasažérského prostoru. Velké držáky nápojů ve středové konzoli, která byla posunuta dopředu (v závislosti na výbavě), stejně jako další držáky nápojů a praktické úložné přihrádky na horní části palubní desky usnadňují každodenní práci. Charakteristickým znakem nového Téčka je vysoká a přehledná palubní deska, vysoká poloha sedadel a ergonomické uspořádání všech ovládacích prvků.
Perfektní využitelnost:
Nový Transporter je dlouhý 5 050 mm (o 146 mm více než T6.1). Jeho rozvor byl prodloužen o 97 mm na 3 100 mm; jako volitelná možnost bude k dispozici také rozvor prodloužený o 400 mm (celková délka: 5 450 mm). Vnější šířka Transporteru nyní činí 2 032 mm, což je o 128 mm více než u jeho předchůdců (bez vnějších zrcátek). Maximální šířka mezi podběhy kol byla zvýšena o 148 mm na 1 392 mm, což usnadňuje uložení euro palet. Délka nákladového prostoru na podlaze u Transporteru s normálním rozvorem činí 2 602 mm – to je o 61 mm více; s prodlouženým rozvorem délka nákladového prostoru narůstá na 3 002 mm. Díky zvýšené délce, šířce a rozvoru se Volkswagenu Užitkovým vozům podařilo výrazně zvětšit nákladovou kapacitu nového Transporteru. Největší úložný objem u verzí s normálním rozvorem je nyní 5,8 m³. Verze s dlouhým rozvorem a vysokou střechou pojmou až 9,0 m³. Transporter může být vybaven až šesti sedadly v prostoru pro cestující a různými přepážkami.
Optimální napájení:
Elektrická zařízení jsou napájena prostřednictvím různých rozhraní, včetně USB-A, USB-C a 12V zásuvek. Zásuvky pro 230V zařízení jsou k dispozici jako volitelná výbava. V dieselových verzích je 230V zásuvka vždy umístěna na rámu sedadla řidiče. Transporter s elektrickým pohonem bude mít volitelně také dvě další zásuvky v oblasti kolem D-sloupků. Celkový výkon 230V systému je až 2 300 wattů. To znamená, že je k dispozici vhodný zdroj napájení pro jakékoli elektrické zařízení – od notebooků až po okružní pily.
Zvýšená nosnost a tažná kapacita:
I přes své rozměry se nový Transporter s výškou méně než 2,0 metry (normální střecha) vejde do všech běžných vícepodlažních parkovišť. S poloměrem otáčení pouhých 11,8 metrů (normální rozvor) zvládá také snadno úzké zatáčky při manévrování. Maximální nosnost je až 1,33 tuny. A pokud by to nestačilo, nová generace Transporteru může podle varianty táhnout přívěsy vážící až 2,8 tuny (předchůdce: až 2,5 tuny).
Vylepšená standardní výbava:
Volkswagen Užitkové vozy rozšířil balíček standardní výbavy pro své nové modely Transporter oproti předchozím verzím. Nově jsou standardní výbavou: LED světlomety, LED zadní světla, elektronická parkovací brzda s funkcí Auto Hold, 12palcový digitální přístrojový panel (Digital Cockpit), infotainment systém (včetně DAB+, Apple CarPlay, Android Auto, online služeb a 13palcového dotykového displeje), multifunkční volant, systém Keyless Start, dešťový senzor, asistent pro udržování v jízdním pruhu (Lane Assist), autonomní nouzové brzdění a dynamické zobrazení dopravních značek. Skříňová dodávka je nyní také standardně vybavena přepážkou. Kombi s okny v zadní části je charakterizováno třemi samostatnými sedadly ve druhé řadě a audiosystémem s šesti místo čtyř reproduktorů.
Caravelle podrobně
Devět sedadel ve standardu:
Caravelle je ideální volbou pro velkokapacitní taxi nebo shuttle bus. Již základní verze nabízí odnímatelnou trojmístnou lavici ve třetí řadě, celkově pak až devět míst. Ve srovnání s verzemi Transporter se Caravelle vyznačuje jemnějšími potahovými látkami sedadel, bočními a okenními airbagy v kabině a audiosystémem s deseti reproduktory. Střední výbavová úroveň Life je obohacena o prvky jako jsou nárazníky, kryty vnějších zrcátek a kliky dveří lakované v barvě vozu, klimatizační systém, opěrky rukou pro sedadlo řidiče, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce s nastavitelnou bederní opěrkou a opěrkami rukou odpovídajícími sedadlu řidiče, unikátní dekorativní lišty, tři další USB porty v prostoru pro cestující a 16palcová litá kola.
Vizuelně odlišná vlajková verze:
Caravelle Style je zvenčí rozpoznatelná podle výrazné přední části s tmavým kontrastním páskem, který obsahuje integrovaný chromovaný pás. Chromové obložení pokračuje až k LED světlometům – které jsou v tomto případě standardní výbavou – a rovněž obsahují funkci přídavných světel pro zatáčení a špatné počasí. Ve srovnání s verzí Life obsahuje Caravelle Style další prvky, jako jsou LED zadní světla, tónovaná skla v zadní části a 17palcová litá kola. Standardní výbavou je také systém bezklíčového zamykání a startování (Keyless Access), elektricky sklápěná vnější zrcátka, dvoutónová sedadla z umělé kůže, multifunkční kožený volant, velká středová konzole s držáky nápojů, třízónová automatická klimatizace s dodatečným ovládacím panelem pro zadní část (ve stropním obložení) a sluneční clony ve druhé řadě sedadel. Caravelle může být volitelně vylepšena o detaily, jako je velké panoramatické střešní okno a zvukový systém Harman Kardon se 14 reproduktory (včetně subwooferu).
PanAmericana podrobně
Pro zvlášť náročné použití:
Čtvrtá generace Transporteru byla od roku 2001 nabízena s výbavovým balíčkem PanAmericana. Pátá generace pak přivedla PanAmericana k samostatné, exkluzivní verzi modelu, která se stala kultovní klasikou. Bylo tedy jasné, že Volkswagen Užitkové vozy nabídne sedmou generaci produktové řady také jako PanAmericana. Bude dostupná jak u skříňových dodávek, tak u Caravelle. Zvenčí je nový PanAmericana rozpoznatelný díky robustním terénním obložením na bočních prazích a podbězích kol, zdrsněným nárazníkům navrženým pro náročné podmínky a lakované mřížce chladiče. Ochranné fólie také chrání víko zavazadlového prostoru v dolní části.
Uvnitř tento vůz vítá řidiče a pasažéry osvětlenými nerezovými lištami na schodech, aplikacemi v černém lesklém provedení na palubní desce a interiérovými klikami dveří v chromovém provedení. Dalšími charakteristickými rysy jsou exkluzivní látky sedadel s logem PanAmericana integrovaným do opěradel a barevně koordinované kontrastní švy. Caravelle PanAmericana je standardně vybavena novými 19palcovými litými koly Indianapolis (v černém provedení s diamantovým broušením), která jsou také k dispozici jako volitelná výbava pro PanAmericana Transporter. Volitelný pohon všech kol 4MOTION dokonale doplňuje charakter a rozsah použití obou verzí PanAmericana.
Zdroj: www.vwn-presse.de