Limitovaná edice busíků se vrátí na trh
Toto je jistě senzační zpráva, především pokud jste Brazilec nebo to máte do země "Kanárků" maximálně přes kopec, louku a dva potoky. Dalším předpokladem je také sprinterské nadání – limitovaná edice 600 kusů pravděpodobně způsobí pořádnou frontu u prodej.
Proč právě teď? Protože první Kombi postavený 2. září 1957 právě v Brazílii je zároveň celosvětově nejdéle vyráběným modelem v historii automobilového průmyslu. A to už je nějaký důvod ke slavení!
Funkční design, obrovský prostor a univerzálnost byly těmi nejdůležitějšími předpoklady pro obrovský úspěch, který model Kombi – první Volkswagen vyráběný v Brazílii – zaznamenal po celém světě. Tato omezená edice bude k dispozici již od srpna a je symbolickou tečkou za ukončením výroby modelu Kombi v Brazílii. Příslušnost busíků do této poslední edice stvrzuje certifikát pravosti přímo od výrobce a také unikátní číslování na palubní desce.
Řekněme si na rovinu, že poměr cena/výkon není u tohoto modelu právě nejvýhodnější a ne každý může vysypat z portmonky požadovaných 27 605 EUR (cca 700 000 Kč), historická a především emocionální hodnota těchto vozů je však – řečeno slovy známého reklamního bonmotu – k nezaplacení.
Ke speciální edici patří také speciální výbava, speciální lak a luxusní interiérové kudrlinky. Jakousi přidanou hodnotou především pro znalce a milovníky těchto vozů je skutečnost, že vozy limitované edice do sebe vstřebaly prvky ze všech generací modelu Kombi dosud vyrobeného v Brazílii.
Už jsem nakousl speciální lak. Ten bude dvoubarevný. Většinu vozu pokryje modrá barva, střechu, střešní sloupky a nárazníky vyšperkuje barva bílá. Bílé budou také dekorativní pruhy vedené pod okny, přes zadní část a kolem celého vozu a ráfky pneumatik, což autu dodá opravdu stylový retro vzhled s velkým nádechem nostalgie. Okna budou zatmavena, to zadní navíc vybaveno elektrickým vytápěním (použitelnost v prosluněné Brazílii bude asi spekulativní). Vozy z poslední edice budou snadno rozpoznatelné i díky speciálnímu nápisu „56 anos – Kombi Last Edition“ umístěnému na bocích a zádi vozidla.
Zvláštní pozornost věnovali designéři také interiéru posledního modelu Kombi. Za pozornost stojí minimálně speciální záclonky na boční a zadní okna vyvedné v modré barvě a ozvláštněné „Kombi“ logem, což je upomínka na nejslavnější verze z šedesátých a sedmdesátých let. Sedadla jsou potažena speciální tkaninou a vyvedena taktéž v bílo-modré kombinaci. Vůz může přepravovat až devět lidí, takže se do něj vejde takřka celá Klapzubova jedenáctka při výletu na slavnou fotbalovou pláž Copacabana.
Na palubní desce hned na první pohled upoutá pamětní hliníková deska nesoucí pořadové číslo vozu. První vůz bude označen „001/600“ a analogicky k tomu i dalších 599. Vzhledem k tomu se zřejmě dá o sedmý vůz v pořadí očekávat celkem velká tlačenice. Minimálně u té části populace, která si Martini nechává zásadně protřepat a nikdy nemíchat…
Palubní deska staví na osvědčeném rozložení, kdy tachometr je umístěn v jejím středu a ukazatel stavu paliva více vpravo. Malou odbočkou z retro stylu je červené podsvícení LED diodami a rádio schopné přehrávat MP3 přímo z USB vstupu. To je samozřejmě dnes standardem a cestování to určitě na komfortu neubere.
O pohon vozu se postará motor o objemu 1,4 litru, který pojede jak na benzín (nabídne výkon 78 PS při 4 800 ot./min a maximální točivý moment 123 Nm při 3 500 ot./min), tak na Ethanol (výkon 80 PS při 4 800 ot./min a maximální točivý moment 125 Nm při 3 500 ot./min). Převodovka bude čtyřstupňová a manuální.